Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 21. - 07:38:26 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 64 65 [66] 67 68 ... 100   Le
 
Szerző Téma: Cheklámpa  (Megtekintve 397061 alkalommal)
cucogany
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #975 Dátum: 2012. Február 24. - 13:22:54 »

Az olaj valóban nem rövidre zár, hanem szigetel, vagyis megakadályozza a szikra képződést. Elalvás előtt nekem is eszembe jutott, hogy nem jót írtam, de már nem volt kedvem felkelni és kijavítani.
Az olajszivárgáshoz senki ne társítson füstölő autót, mert az olajszivárgás olyan minimális volt, hogy az a kipufogógázon nem volt észlelhető, ahhoz azonban elég volt, hogy gyújtáskimaradást okozzon.
Újból meg kell erősítenem, hogy a gyertyák rendesen meg voltak húzva, ennek ellenére három gyertya menetes része olajos volt. Hogy hogyan szivárgott be mégis, az számomra is rejtély, de biztosan megvan a fizikai magyarázata.
Naplózva
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #976 Dátum: 2012. Február 24. - 14:00:51 »

Hát akkor még egyszer, hátha nem olvasta mindenki:


http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/02/23/rejtett_hiba_gyere_elo/?rnd=58

Ez is P300-as volt, és így oldódott meg a hiba, jóval olcsóbban, mint szelepcserével, trafó cserével, stb.
A cheklámpa jelzése mindig valamilyen rendellenességet jelez, de messze nem okoz érezhető gondot a legtöbbször. Adott ellenőrzésnél, éppen nem volt valami tökéletes, jelez, de lehet, hogy a következő tesztnél már nincs is baj. Az autó megy mit sem sejtve tovább általában. Ja, és ez nemcsak a Lacettiknél van így, hanem szinte minden márkánál elő- előfordul, még jóval drágábbaknál is.
A gyertyának, mint működésnek meg mindegy, hogy zárlat, vagy szigetelés miatt nem ad szikrát, mert mindkettő megakadályozza a szikraképzést.
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #977 Dátum: 2012. Február 24. - 14:45:41 »

Az olaj valóban nem rövidre zár, hanem szigetel, vagyis megakadályozza a szikra képződést. Elalvás előtt nekem is eszembe jutott, hogy nem jót írtam, de már nem volt kedvem felkelni és kijavítani.
Az olajszivárgáshoz senki ne társítson füstölő autót, mert az olajszivárgás olyan minimális volt, hogy az a kipufogógázon nem volt észlelhető, ahhoz azonban elég volt, hogy gyújtáskimaradást okozzon.
Újból meg kell erősítenem, hogy a gyertyák rendesen meg voltak húzva, ennek ellenére három gyertya menetes része olajos volt. Hogy hogyan szivárgott be mégis, az számomra is rejtély, de biztosan megvan a fizikai magyarázata.

Persze...amikor kitekerték, akkor ami a gyertya körül volt olaj az elkenődött a meneten...ennyi Kacsint
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
cucogany
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #978 Dátum: 2012. Február 24. - 17:44:42 »

Persze...amikor kitekerték, akkor ami a gyertya körül volt olaj az elkenődött a meneten...ennyi Kacsint
Nem akarok senkivel se vitatkozni, leírom a történetet és ezzel befejeztem.

Kronológia:
- 2009-ben 60 ezer kilométernél a Chevrolet Gyulaiban le- és kicseréltek mindent, amit egy 60 ezres szerviznél le és ki kell cserélni (a gyertyákat is);
- 2010. őszén, kb. 73 ezer kilométernél jelentkeztek az első check lámpa problémák (amikor már kezdett hideg lenni). Tanulmányozva ezt a fórumot, amikor csak lehetett, pörgettem a motort, és hogy ezért, vagy nem ezért, a check lámpa hol elaludt, hol újból villogott, ill. folyamatosan világított.
- 2010. decemberben az állandó motorpörgetések ellenére már szinte csak folyamatosan világított a check lámpa. Mivel gázos az autóm, irány a Chevrolet Gyulai. A szerelő kiolvasta a hibakódot (egyúttal törölte is), ellátott jó tanácsokkal (pörgessem a motort, stb.), és anélkül, hogy egyébként hozzányúlt volna a kocsihoz, 4400 Ft befizetése után utamra bocsájtottak. Másnap már újból villogott a check lámpa.
- 2011. január elején a dunakeszi Medic-Car Kft. szerelője megmutatta nekem a kiszedett gyertyákat és azt mondta, ki kell cserélni a szelepfedél tömítést. Megpucolta a gyertyákat, vis****akta, mondtam, majd jelentkezem.
- 2011. január közepén a Chevrolat Gyulaitól kaptam egy emailt, melyben megemlítik, hogy a közelmúltban igénybe vettem a szolgáltatásukat és meginterjúvoltak, hogy vagyok velük megelégedve.

Részlet a válaszomból:

A következő jelenséggel vittem Önökhöz a kocsit : kb. két hete hol villogott, hol folyamatosan világított a check lámpa, valamint az üzemi hőmérséklet eléréséig valószínűleg csak három henger dolgozott, mert rendkívül egyenetlenül járt a motor, és megfelelő erő sem volt benne (akkor voltak azok a nagy hidegek).

Az Önök szerelője összesen kb. 15-20 perc alatt kiolvasta a hibakódot (gyújtás kimaradás), ellátott jó tanácsokkal, törölte a hibakódot és ennyi. Még a motortér tetőt sem volt hajlandó felemelni annak érdekében, hogy megállapítsa, mi lehet a hiba oka. Valami olyasmit is mondott nekem, hogy ott kéne hagyni a kocsit, hogy másnap reggel kompresszió mérést végezzenek a hideg motoron. Én úgy tudom, hogy ha nincs megfelelő kompresszió, gyújtásnak akkor is kell lennie. A szerelőnek az eszébe sem jutott, hogy legalább a gyújtógyertyákat megnézze, pedig egy hibás gyújtógyertya is okozhat ilyen hibajelenséget (én ezzel kezdtem volna).

Mindezért - munkadíj címén - fizettem 4400 forintot. Azt hiszem, a semmiért ez egy kicsit sok.


Nos, ennek következményeként beinvitáltak a szervizbe, soron kívül kezelésbe vették az autót, egyebek mellett kiszedték a gyertyákat, törölték a hibakódot, majd a kocsi összerakása után közölték, hogy ki kell cserélni a szelepeket és felajánlották, hogy a 75 ezres szervizzel egybekötve ezt négy nap alatt megcsinálják nekem potom 160 ezer forintért. Mondtam, hogy nekem ehhez szabadságot kell intéznem, mert kocsi nélkül nem tudok a munkahelyemre bejárni. Ebben maradtunk.
Másnap felhívtak telefonon, hogy ne legyen gondom a szabadságra, a négy napra ingyen csereautót biztosítanak számomra. Mondtam, hogy jó, majd kitalálok egy időpontot, de azóta feléjük se néztem.

- 2011. márciusáig még többször hol kigyulladt, hol elaludt a check lámpa. Márciusban új gyertyákat raktam be, ezzel átmenetileg megszűnt a probléma.
- 2011. augusztusában ismerős szerelővel szakszervizben kicseréltettem a szelepfedél tömítést, melytől azt reméltem, hogy végleg megszűnik a probléma.

Bár a közelmúltban voltak nagy hidegek, a probléma nem jelentkezett. Pedig nem pörgetem a motort (fölöslegesen), ugyanúgy járok vele, mint mielőtt a problémák kb. 73.000 kilométernél elkezdődtek.
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #979 Dátum: 2012. Február 24. - 17:55:07 »

Persze...amikor kitekerték, akkor ami a gyertya körül volt olaj az elkenődött a meneten...ennyi Kacsint
Nem akarok senkivel se vitatkozni, leírom a történetet és ezzel befejeztem.

Kronológia:
- 2009-ben 60 ezer kilométernél a Chevrolet Gyulaiban le- és kicseréltek mindent, amit egy 60 ezres szerviznél le és ki kell cserélni (a gyertyákat is);
- 2010. őszén, kb. 73 ezer kilométernél jelentkeztek az első check lámpa problémák (amikor már kezdett hideg lenni). Tanulmányozva ezt a fórumot, amikor csak lehetett, pörgettem a motort, és hogy ezért, vagy nem ezért, a check lámpa hol elaludt, hol újból villogott, ill. folyamatosan világított.
- 2010. decemberben az állandó motorpörgetések ellenére már szinte csak folyamatosan világított a check lámpa. Mivel gázos az autóm, irány a Chevrolet Gyulai. A szerelő kiolvasta a hibakódot (egyúttal törölte is), ellátott jó tanácsokkal (pörgessem a motort, stb.), és anélkül, hogy egyébként hozzányúlt volna a kocsihoz, 4400 Ft befizetése után utamra bocsájtottak. Másnap már újból villogott a check lámpa.
- 2011. január elején a dunakeszi Medic-Car Kft. szerelője megmutatta nekem a kiszedett gyertyákat és azt mondta, ki kell cserélni a szelepfedél tömítést. Megpucolta a gyertyákat, vis****akta, mondtam, majd jelentkezem.
- 2011. január közepén a Chevrolat Gyulaitól kaptam egy emailt, melyben megemlítik, hogy a közelmúltban igénybe vettem a szolgáltatásukat és meginterjúvoltak, hogy vagyok velük megelégedve.

Részlet a válaszomból:

A következő jelenséggel vittem Önökhöz a kocsit : kb. két hete hol villogott, hol folyamatosan világított a check lámpa, valamint az üzemi hőmérséklet eléréséig valószínűleg csak három henger dolgozott, mert rendkívül egyenetlenül járt a motor, és megfelelő erő sem volt benne (akkor voltak azok a nagy hidegek).

Az Önök szerelője összesen kb. 15-20 perc alatt kiolvasta a hibakódot (gyújtás kimaradás), ellátott jó tanácsokkal, törölte a hibakódot és ennyi. Még a motortér tetőt sem volt hajlandó felemelni annak érdekében, hogy megállapítsa, mi lehet a hiba oka. Valami olyasmit is mondott nekem, hogy ott kéne hagyni a kocsit, hogy másnap reggel kompresszió mérést végezzenek a hideg motoron. Én úgy tudom, hogy ha nincs megfelelő kompresszió, gyújtásnak akkor is kell lennie. A szerelőnek az eszébe sem jutott, hogy legalább a gyújtógyertyákat megnézze, pedig egy hibás gyújtógyertya is okozhat ilyen hibajelenséget (én ezzel kezdtem volna).

Mindezért - munkadíj címén - fizettem 4400 forintot. Azt hiszem, a semmiért ez egy kicsit sok.


Nos, ennek következményeként beinvitáltak a szervizbe, soron kívül kezelésbe vették az autót, egyebek mellett kiszedték a gyertyákat, törölték a hibakódot, majd a kocsi összerakása után közölték, hogy ki kell cserélni a szelepeket és felajánlották, hogy a 75 ezres szervizzel egybekötve ezt négy nap alatt megcsinálják nekem potom 160 ezer forintért. Mondtam, hogy nekem ehhez szabadságot kell intéznem, mert kocsi nélkül nem tudok a munkahelyemre bejárni. Ebben maradtunk.
Másnap felhívtak telefonon, hogy ne legyen gondom a szabadságra, a négy napra ingyen csereautót biztosítanak számomra. Mondtam, hogy jó, majd kitalálok egy időpontot, de azóta feléjük se néztem.

- 2011. márciusáig még többször hol kigyulladt, hol elaludt a check lámpa. Márciusban új gyertyákat raktam be, ezzel átmenetileg megszűnt a probléma.
- 2011. augusztusában ismerős szerelővel szakszervizben kicseréltettem a szelepfedél tömítést, melytől azt reméltem, hogy végleg megszűnik a probléma.

Bár a közelmúltban voltak nagy hidegek, a probléma nem jelentkezett. Pedig nem pörgetem a motort (fölöslegesen), ugyanúgy járok vele, mint mielőtt a problémák kb. 73.000 kilométernél elkezdődtek.


A szelepfedéltömítésnek ismétlem semmi köze az egészhez,a Gyulainál 4400ft a hibakódolvasás törlés díja volt ami nem is sok!/a műszer árát+frissítéseket figyelembe véve pláne/ a gépházat azért nem nyitotta ki mert ez a hibakód+a tünetek,amúgy lehet,hogy a gyertya hibája+a rossz üzem miatti lerakodás következtében volt problémád és utána a használattal megszűnt.
Amúgy ekkora futásteljesítménynél már nem szokott előfordulni a probléma.
Jellemzően akár már 3000Km nél is de 45000km felett már nemigazán.
Naplózva

70/4334431
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #980 Dátum: 2012. Február 24. - 18:09:46 »

Nekem 78e-nél volt szelepcsere, két és fél évesen.
Naplózva


LPG
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #981 Dátum: 2012. Február 24. - 18:18:50 »

Cucogány! Az nem lehet, hogy a gázos rész miatt sárgultál be? Hawernek, és nekem is volt sárgaságom a gázos rész miatt, amit finom beállítással megoldottak. Túl dús volt a keverék, sokat kapott, ezt vették kisebbre.) Természetesen a Medic- Car-nál csinálták, és hibát akkor sem észleltem, csak a sárga égett folyamatosan. a gázos részt külön kell kiolvasni a saját komputeréből!
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #982 Dátum: 2012. Február 24. - 19:01:02 »

Nyilván egy új gyertyával kevésbé fordul elő a gyújtáskimaradás.
Jani! Az előéletét is tudod? Előző tulajnál milyen kezelést kapott? Ha ő "hajtós" volt akkor nehezebben is lehetett vele baj.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #983 Dátum: 2012. Február 24. - 20:33:00 »

Persze...amikor kitekerték, akkor ami a gyertya körül volt olaj az elkenődött a meneten...ennyi Kacsint
Nem akarok senkivel se vitatkozni, leírom a történetet és ezzel befejeztem.

Kronológia:
- 2009-ben 60 ezer kilométernél a Chevrolet Gyulaiban le- és kicseréltek mindent, amit egy 60 ezres szerviznél le és ki kell cserélni (a gyertyákat is);
- 2010. őszén, kb. 73 ezer kilométernél jelentkeztek az első check lámpa problémák (amikor már kezdett hideg lenni). Tanulmányozva ezt a fórumot, amikor csak lehetett, pörgettem a motort, és hogy ezért, vagy nem ezért, a check lámpa hol elaludt, hol újból villogott, ill. folyamatosan világított.
- 2010. decemberben az állandó motorpörgetések ellenére már szinte csak folyamatosan világított a check lámpa. Mivel gázos az autóm, irány a Chevrolet Gyulai. A szerelő kiolvasta a hibakódot (egyúttal törölte is), ellátott jó tanácsokkal (pörgessem a motort, stb.), és anélkül, hogy egyébként hozzányúlt volna a kocsihoz, 4400 Ft befizetése után utamra bocsájtottak. Másnap már újból villogott a check lámpa.
- 2011. január elején a dunakeszi Medic-Car Kft. szerelője megmutatta nekem a kiszedett gyertyákat és azt mondta, ki kell cserélni a szelepfedél tömítést. Megpucolta a gyertyákat, vis****akta, mondtam, majd jelentkezem.
- 2011. január közepén a Chevrolat Gyulaitól kaptam egy emailt, melyben megemlítik, hogy a közelmúltban igénybe vettem a szolgáltatásukat és meginterjúvoltak, hogy vagyok velük megelégedve.

Részlet a válaszomból:

A következő jelenséggel vittem Önökhöz a kocsit : kb. két hete hol villogott, hol folyamatosan világított a check lámpa, valamint az üzemi hőmérséklet eléréséig valószínűleg csak három henger dolgozott, mert rendkívül egyenetlenül járt a motor, és megfelelő erő sem volt benne (akkor voltak azok a nagy hidegek).

Az Önök szerelője összesen kb. 15-20 perc alatt kiolvasta a hibakódot (gyújtás kimaradás), ellátott jó tanácsokkal, törölte a hibakódot és ennyi. Még a motortér tetőt sem volt hajlandó felemelni annak érdekében, hogy megállapítsa, mi lehet a hiba oka. Valami olyasmit is mondott nekem, hogy ott kéne hagyni a kocsit, hogy másnap reggel kompresszió mérést végezzenek a hideg motoron. Én úgy tudom, hogy ha nincs megfelelő kompresszió, gyújtásnak akkor is kell lennie. A szerelőnek az eszébe sem jutott, hogy legalább a gyújtógyertyákat megnézze, pedig egy hibás gyújtógyertya is okozhat ilyen hibajelenséget (én ezzel kezdtem volna).

Mindezért - munkadíj címén - fizettem 4400 forintot. Azt hiszem, a semmiért ez egy kicsit sok.


Nos, ennek következményeként beinvitáltak a szervizbe, soron kívül kezelésbe vették az autót, egyebek mellett kiszedték a gyertyákat, törölték a hibakódot, majd a kocsi összerakása után közölték, hogy ki kell cserélni a szelepeket és felajánlották, hogy a 75 ezres szervizzel egybekötve ezt négy nap alatt megcsinálják nekem potom 160 ezer forintért. Mondtam, hogy nekem ehhez szabadságot kell intéznem, mert kocsi nélkül nem tudok a munkahelyemre bejárni. Ebben maradtunk.
Másnap felhívtak telefonon, hogy ne legyen gondom a szabadságra, a négy napra ingyen csereautót biztosítanak számomra. Mondtam, hogy jó, majd kitalálok egy időpontot, de azóta feléjük se néztem.

- 2011. márciusáig még többször hol kigyulladt, hol elaludt a check lámpa. Márciusban új gyertyákat raktam be, ezzel átmenetileg megszűnt a probléma.
- 2011. augusztusában ismerős szerelővel szakszervizben kicseréltettem a szelepfedél tömítést, melytől azt reméltem, hogy végleg megszűnik a probléma.

Bár a közelmúltban voltak nagy hidegek, a probléma nem jelentkezett. Pedig nem pörgetem a motort (fölöslegesen), ugyanúgy járok vele, mint mielőtt a problémák kb. 73.000 kilométernél elkezdődtek.

Vitatkozni én sem akarok, de változatlanul fenntartom, hogy egy rendesen meghúzott gyertyánál nem szivároghat be az égéstérbe az olaj.
Ha a szelepfedél tömítés cseréjével megszüntek a problémáid akkor annak örülök és használd sokáig hibamentesen, de ha netán elöjönne mégegyszer remélem velünk is megosztod (ne legyen ilyen)..
Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #984 Dátum: 2012. Február 24. - 20:50:31 »

Nyilván egy új gyertyával kevésbé fordul elő a gyújtáskimaradás.
Jani! Az előéletét is tudod? Előző tulajnál milyen kezelést kapott? Ha ő "hajtós" volt akkor nehezebben is lehetett vele baj.
90%-ban autópálya 110km/h-val. Ez volt kb.73ezerkm-ig. 75e-nél már volt P300. Nem hinném, hogy általam vezetett 3000km miatt kellett a csere. Azóta is ugyan úgy vezetek, és most tartok 132-nél.
Naplózva


LPG
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #985 Dátum: 2012. Február 24. - 21:10:27 »

Nyilván egy új gyertyával kevésbé fordul elő a gyújtáskimaradás.
Jani! Az előéletét is tudod? Előző tulajnál milyen kezelést kapott? Ha ő "hajtós" volt akkor nehezebben is lehetett vele baj.
90%-ban autópálya 110km/h-val. Ez volt kb.73ezerkm-ig. 75e-nél már volt P300. Nem hinném, hogy általam vezetett 3000km miatt kellett a csere. Azóta is ugyan úgy vezetek, és most tartok 132-nél.

Az autópálya sem jelent semmit!
Tapasztalatból tudom,hogy ami nem  rövidtávon és pörgetve volt használva azt nem kellett szétszedni mellékesen az üzemanyag minősége sem mindegy arra nagyon kényes a gép!
És ez nem 1 autós tapasztalat hanem több száz!
Naplózva

70/4334431
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #986 Dátum: 2012. Február 24. - 22:45:45 »

Nyilván egy új gyertyával kevésbé fordul elő a gyújtáskimaradás.
Jani! Az előéletét is tudod? Előző tulajnál milyen kezelést kapott? Ha ő "hajtós" volt akkor nehezebben is lehetett vele baj.
90%-ban autópálya 110km/h-val. Ez volt kb.73ezerkm-ig. 75e-nél már volt P300. Nem hinném, hogy általam vezetett 3000km miatt kellett a csere. Azóta is ugyan úgy vezetek, és most tartok 132-nél.

Az autópálya sem jelent semmit!
Tapasztalatból tudom,hogy ami nem  rövidtávon és pörgetve volt használva azt nem kellett szétszedni mellékesen az üzemanyag minősége sem mindegy arra nagyon kényes a gép!
És ez nem 1 autós tapasztalat hanem több száz!
Ezt mind elhiszem.
A 110km/h tempónál napi 2*60km autópályánál, szerintem semmi sem ideálisabb a motornak. Plusz napi 4-5km város. Ez volt 73ekm-ig
Utána napi 2*8km város + havi 4*50km országút. És jött a szelepcsere. Csere után ugyan úgy mentem, ugyan ott tankoltam és még mindig jó az autó. Nálam mindig OMW benzit kapott ugyan arról a kútról. Előtte hol tankoltak azt nem tudom. Még egy érdekesség, az első 60ekm alatt kétszer kellet EGR-t cserélni.
Naplózva


LPG
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #987 Dátum: 2012. Február 24. - 23:03:23 »

Nyilván egy új gyertyával kevésbé fordul elő a gyújtáskimaradás.
Jani! Az előéletét is tudod? Előző tulajnál milyen kezelést kapott? Ha ő "hajtós" volt akkor nehezebben is lehetett vele baj.
90%-ban autópálya 110km/h-val. Ez volt kb.73ezerkm-ig. 75e-nél már volt P300. Nem hinném, hogy általam vezetett 3000km miatt kellett a csere. Azóta is ugyan úgy vezetek, és most tartok 132-nél.

Az autópálya sem jelent semmit!
Tapasztalatból tudom,hogy ami nem  rövidtávon és pörgetve volt használva azt nem kellett szétszedni mellékesen az üzemanyag minősége sem mindegy arra nagyon kényes a gép!
És ez nem 1 autós tapasztalat hanem több száz!
Ezt mind elhiszem.
A 110km/h tempónál napi 2*60km autópályánál, szerintem semmi sem ideálisabb a motornak. Plusz napi 4-5km város. Ez volt 73ekm-ig
Utána napi 2*8km város + havi 4*50km országút. És jött a szelepcsere. Csere után ugyan úgy mentem, ugyan ott tankoltam és még mindig jó az autó. Nálam mindig OMW benzit kapott ugyan arról a kútról. Előtte hol tankoltak azt nem tudom. Még egy érdekesség, az első 60ekm alatt kétszer kellet EGR-t cserélni.


ideális motorműködés esetén nem kell EGR-t cserélni volt hosszútávot futott autónk amit szelepezni kellett 14 hónap alatt 40.000km
de ezt sem forgatták.
Naplózva

70/4334431
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #988 Dátum: 2012. Február 25. - 12:53:24 »

Bocsánatot kérek, hogy beleszólok. A P0300 hibakód nem gyújtás kimaradást jelent. Ez hibás fordítás. A szekunder kört nem tudja vizsgálni az ECU, csupán égéskimaradást érzékel a kopogásérzékelő segítségével. Márpedig égéskimaradás igen sok  mindentől lehet, annak ellenére, hogy a "szikra" létre jön a gyertyáknál. A helyes értelmezése a P0300 hibakódnak: különböző hengerben égéskimaradás. És igen, a jellemző hiba a kipufogó szelepszárra lerakódó koksz miatti megszorulás, jellemzően hideg motornál. De ezt a hibakódot generálhatja még számos hiba is. Például, amin megy a vita, a szelepfedél tömítésnél a gyertya furatokhoz bejutó motorolaj is. Számtalan más típusnál is előfordul, hasonló motor konstrukció esetén és remek égésnyomok láthatóak a gyertya porcelánján, ahol bizony hideg körülmények között "lehúz" a szikra a testre a párás körülmények miatt. Meleg állapotban már nincs pára, valamelyest szigetel az olaj valóban. Érdekes dolog a nagyfeszültség, arra megy amerre nem kell dolgoznia, amerre kisebb az ellenállás.Fontos, hogy a hibakiolvasáskor a P0300 hibakód mellett van e más, társított hibakód is esetleg.
Elnézést a terjengősségért, de még lehetne boncolgatni a dolgot. Természetesen az adott típus behatóbb ismerete, tapasztalat, a "nagy számok törvénye" felülírhatja jegyzetemet. A lényeg, hogy körültekintően kell vizsgálni a problémákat.
Naplózva
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #989 Dátum: 2012. Február 25. - 17:55:29 »

Bocsánatot kérek, hogy beleszólok. A P0300 hibakód nem gyújtás kimaradást jelent. Ez hibás fordítás. A szekunder kört nem tudja vizsgálni az ECU, csupán égéskimaradást érzékel a kopogásérzékelő segítségével. Márpedig égéskimaradás igen sok  mindentől lehet, annak ellenére, hogy a "szikra" létre jön a gyertyáknál. A helyes értelmezése a P0300 hibakódnak: különböző hengerben égéskimaradás. És igen, a jellemző hiba a kipufogó szelepszárra lerakódó koksz miatti megszorulás, jellemzően hideg motornál. De ezt a hibakódot generálhatja még számos hiba is. Például, amin megy a vita, a szelepfedél tömítésnél a gyertya furatokhoz bejutó motorolaj is. Számtalan más típusnál is előfordul, hasonló motor konstrukció esetén és remek égésnyomok láthatóak a gyertya porcelánján, ahol bizony hideg körülmények között "lehúz" a szikra a testre a párás körülmények miatt. Meleg állapotban már nincs pára, valamelyest szigetel az olaj valóban. Érdekes dolog a nagyfeszültség, arra megy amerre nem kell dolgoznia, amerre kisebb az ellenállás.Fontos, hogy a hibakiolvasáskor a P0300 hibakód mellett van e más, társított hibakód is esetleg.
Elnézést a terjengősségért, de még lehetne boncolgatni a dolgot. Természetesen az adott típus behatóbb ismerete, tapasztalat, a "nagy számok törvénye" felülírhatja jegyzetemet. A lényeg, hogy körültekintően kell vizsgálni a problémákat.
Igen én is így tudtam írtam is fentebb, hogy égéskimaradást is jelent a p300.
Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
Oldalak: 1 ... 64 65 [66] 67 68 ... 100   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!