Stocz barátunk nagyon rendes volt és a tegnapi napon
kiolvasta a hibákat, bár értelmezni nem tudtuk,de eltüntette a hibajelzést.
Esetleg ha valaki közületek értelmezni tudja megköszönöm.
P1402
P1351
P1352
Stocz -nak pedig köszönöm szépen a közreműködését ezúton is!
üdv: kakos
Elvileg ugyan azt kell tudnia kiolvasni mindegyik OBD-s cuccnak.
Mit értesz az alatt, hogy nem tudták kiolvasni?
Nem volt hajlandó csatlakozni az illesztő?
Vagy csatlakozott, de nem látott hiba kódot?
Végül is mindegy. Gyere el, és kiolvassuk.
P1402 Kipufogógáz-visszavezetés, akadályozott
Az áramkör leírása
A kipufogó gáz visszavezetés (EGR) rendszernek az a célja, hogy csökkentse a magas égési hőmérsékletek által kiváltott nitrogénoxidok (NOx) kibocsátási szintjét. A kipufogógáz visszavezető rendszer ezt a feladatot a kipufogó gázok egy kis részének a robbanókamrába való visszavezetésével oldja meg. Amikor a levegő/tüzelőanyag keveréket a visszavezetett kipufogógáz felhígítja, az égési hőmérséklet csökken.
Ebben a rendszerben egy lineáris EGR (kipufogó gáz visszavezetés) szelep kerül alkalmazásra. A lineáris EGR (kipufogó gáz visszavezetés) szelep a pontosan a szükséges mennyiségű kipufogógáznak a motorba való visszavezetésére szolgál anélkül, hogy ehhez a szívócsatorna vákuumát használná. A szelep a kipufogó csatornából a szívócsatornába visszavezetett kipufogógáz mennyiségét egy olyan nyílással vezérli, amelynél az abban elhelyezett forgócsap helyzetét a motor-szabályozó modul (ECM) vezérli. Az ECM a forgócsap helyzetét a fojtószelep helyzet (TP) és a szívócsatorna abszolút nyomás (MAP) érzékelő jelei alapján szabályozza. Az ECM amikor szükségesnek látja utasítást ad az EGR (kipufogó gáz visszavezetés) szelep működésére, ehhez az ECM a gyújtásjel vezérlését változtatja. Ezt egy kiolvasó műszerrel (Scan Tool) a "Kívánt EGR (kipufogó gáz visszavezetés) helyzet" paraméter kiolvasásával lehet megfigyelni.
Az ECM az utasításának az eredményét egy visszajelzésen keresztül figyeli. Miután az EGR (kipufogó gáz visszavezetés) szelep megkapja az 5 Voltos referenciafeszültséget és a földfeszültséget, elküld egy feszültségjelet az ECM-hez, amely az EGR (kipufogó gáz visszavezetés) szelep forgócsap helyzetének felel meg. Ezt a visszajelzést a kiolvasó műszerrel (Scan Tool) is meg lehet figyelni, és az EGR (kipufogó gáz visszavezetés) forgócsap pillanatnyi helyzetének felel meg. Az EGR (kipufogó gáz visszavezetés) pillanatnyi helyzetének mindig közel kell lennie a parancs szerinti vagy kívánt EGR (kipufogó gáz visszavezetés) helyzethez.
Ez a diagnosztikai hibakód (DTC) az áramkörök szakadásának vagy rövidzárlatának jelzésére szolgál.
A hibakód eltárolásának feltételei
A gépjármű részleges terhelésben jár.
A motor-szabályozó rendszer zárt hurokban van.
A motor hűtőközeg-hőmérséklete (ECT) 60°C (140°F) fölött van.
A beszívott levegő hőmérséklete (IAT) magasabb mint 15°C (59°F).
A szívócsatorna abszolút nyomása magasabb, mint 75kPA.
Az EGR (kipufogó gáz visszavezetés) magasabb, mint 10%.
Az áramló levegőmennyiség 71~174 mg/tdc között van.
A motorfordulatszám 1.950 és 2.600 ford/perc között van.
A P0107, P0108, P0112, P0113, P0117, P0118, P0122, P0123, P0131, P0300, P0335, P0336, P0341, P0342, P1671, P1672, P1673 HIBAKÓD NINCS ELTÁROLVA.
Az EGR (kipufogó gáz visszavezetés) ki van kapcsolva.