Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 20. - 14:20:54 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 100   Le
 
Szerző Téma: Cheklámpa  (Megtekintve 396324 alkalommal)
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #465 Dátum: 2010. Március 18. - 13:16:10 »


Főnökömnek 1.6-os Vectrája van, mindig azt mondja az a legjobb neki, ha 40-50-nél már 5ösben megy. ECO-ban.  Vigyorog Egészségére. Lehet, annak a tecnikának jó... de ezt kétlem.
Hát, faternak volt 1.6-os zafirája és pont a 40-50 körüli 5-ösben való haladásoktól ment szét a motorja, azaz gondolom a hengerfej. Mivel arra nem volt esze, hogy nem onnan kell gyorsítani, esetleg.
« Utoljára szerkesztve: 2010. Március 18. - 13:20:27 írta WERES » Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
Krisz
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1673


1.4 16v STAR AC HB


« Hozzászólás #466 Dátum: 2010. Március 18. - 13:41:32 »

A motornak azonban az a jó, ha a TERHELÉST üzem meleg állapotban kapja. Súrlódás akkor van igazából, ha megy az autó. És nem alapjáraton.
Az alapjárati melegítéssel szvsz az a baj, hogy valamekkora súrlódás akkor is van, viszont fölöslegesen és sokáig, mert nem melegszik a motor. Ráadásul az olajnyomás sem az igazi ilyenkor.
Ha a motor még hideg és vele az olaj is.-akkor az olaj nem sürübb?-ergó jó az olajnyomás?
Naplózva

06 70/22 11 222
gatsy
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 913


Gat$y


WWW
« Hozzászólás #467 Dátum: 2010. Március 18. - 15:14:21 »

A motornak azonban az a jó, ha a TERHELÉST üzem meleg állapotban kapja. Súrlódás akkor van igazából, ha megy az autó. És nem alapjáraton.
Az alapjárati melegítéssel szvsz az a baj, hogy valamekkora súrlódás akkor is van, viszont fölöslegesen és sokáig, mert nem melegszik a motor. Ráadásul az olajnyomás sem az igazi ilyenkor.
Ha a motor még hideg és vele az olaj is.-akkor az olaj nem sürübb?-ergó jó az olajnyomás?
áramlástan: nagy nyomás-->kis sebesség, és a dermedt olaj nem is úgy ken, mint a megfelelő hőmérsékletű
Naplózva
Krisz
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1673


1.4 16v STAR AC HB


« Hozzászólás #468 Dátum: 2010. Március 18. - 19:08:14 »

A motornak azonban az a jó, ha a TERHELÉST üzem meleg állapotban kapja. Súrlódás akkor van igazából, ha megy az autó. És nem alapjáraton.
Az alapjárati melegítéssel szvsz az a baj, hogy valamekkora súrlódás akkor is van, viszont fölöslegesen és sokáig, mert nem melegszik a motor. Ráadásul az olajnyomás sem az igazi ilyenkor.
Ha a motor még hideg és vele az olaj is.-akkor az olaj nem sürübb?-ergó jó az olajnyomás?
áramlástan: nagy nyomás-->kis sebesség, és a dermedt olaj nem is úgy ken, mint a megfelelő hőmérsékletű
Csak az off ladámból indultam ki aminek hidegen az olajlámpa nem világitott alapjáraton melegen pedig pislogott.Kivolt szegény mint a liba.
Naplózva

06 70/22 11 222
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #469 Dátum: 2010. Március 18. - 20:14:30 »

A motornak azonban az a jó, ha a TERHELÉST üzem meleg állapotban kapja. Súrlódás akkor van igazából, ha megy az autó. És nem alapjáraton.
Az alapjárati melegítéssel szvsz az a baj, hogy valamekkora súrlódás akkor is van, viszont fölöslegesen és sokáig, mert nem melegszik a motor. Ráadásul az olajnyomás sem az igazi ilyenkor.
Ha a motor még hideg és vele az olaj is.-akkor az olaj nem sürübb?-ergó jó az olajnyomás?
áramlástan: nagy nyomás-->kis sebesség, és a dermedt olaj nem is úgy ken, mint a megfelelő hőmérsékletű
Csak az off ladámból indultam ki aminek hidegen az olajlámpa nem világitott alapjáraton melegen pedig pislogott.Kivolt szegény mint a liba.
Az a lámpa a szintet jelezte nem? Logikusan amikor felkerült minden kenési helyre az olaj, akkor a karterben kevés maradt és ezért kezdett világolni... Kacsint
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #470 Dátum: 2010. Március 18. - 20:15:43 »

A motornak azonban az a jó, ha a TERHELÉST üzem meleg állapotban kapja. Súrlódás akkor van igazából, ha megy az autó. És nem alapjáraton.
Az alapjárati melegítéssel szvsz az a baj, hogy valamekkora súrlódás akkor is van, viszont fölöslegesen és sokáig, mert nem melegszik a motor. Ráadásul az olajnyomás sem az igazi ilyenkor.
Ha a motor még hideg és vele az olaj is.-akkor az olaj nem sürübb?-ergó jó az olajnyomás?
áramlástan: nagy nyomás-->kis sebesség, és a dermedt olaj nem is úgy ken, mint a megfelelő hőmérsékletű
Csak az off ladámból indultam ki aminek hidegen az olajlámpa nem világitott alapjáraton melegen pedig pislogott.Kivolt szegény mint a liba.
Az a lámpa a szintet jelezte nem? Logikusan amikor felkerült minden kenési helyre az olaj, akkor a karterben kevés maradt és ezért kezdett világolni... Kacsint
Ladában szintjelző?
Naplózva


LPG
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #471 Dátum: 2010. Március 18. - 20:17:25 »

A motornak azonban az a jó, ha a TERHELÉST üzem meleg állapotban kapja. Súrlódás akkor van igazából, ha megy az autó. És nem alapjáraton.
Az alapjárati melegítéssel szvsz az a baj, hogy valamekkora súrlódás akkor is van, viszont fölöslegesen és sokáig, mert nem melegszik a motor. Ráadásul az olajnyomás sem az igazi ilyenkor.
Ha a motor még hideg és vele az olaj is.-akkor az olaj nem sürübb?-ergó jó az olajnyomás?
áramlástan: nagy nyomás-->kis sebesség, és a dermedt olaj nem is úgy ken, mint a megfelelő hőmérsékletű
Csak az off ladámból indultam ki aminek hidegen az olajlámpa nem világitott alapjáraton melegen pedig pislogott.Kivolt szegény mint a liba.
Az a lámpa a szintet jelezte nem? Logikusan amikor felkerült minden kenési helyre az olaj, akkor a karterben kevés maradt és ezért kezdett világolni... Kacsint
Ladában szintjelző?
Elvileg minden autóban van, ami nem kétütemű. Az világít amikor ráadod a gyújtást. A kevés olajmennyiséget jelzi. Nem?
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Krisz
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1673


1.4 16v STAR AC HB


« Hozzászólás #472 Dátum: 2010. Március 18. - 20:21:30 »

A motornak azonban az a jó, ha a TERHELÉST üzem meleg állapotban kapja. Súrlódás akkor van igazából, ha megy az autó. És nem alapjáraton.
Az alapjárati melegítéssel szvsz az a baj, hogy valamekkora súrlódás akkor is van, viszont fölöslegesen és sokáig, mert nem melegszik a motor. Ráadásul az olajnyomás sem az igazi ilyenkor.
Ha a motor még hideg és vele az olaj is.-akkor az olaj nem sürübb?-ergó jó az olajnyomás?
áramlástan: nagy nyomás-->kis sebesség, és a dermedt olaj nem is úgy ken, mint a megfelelő hőmérsékletű
Csak az off ladámból indultam ki aminek hidegen az olajlámpa nem világitott alapjáraton melegen pedig pislogott.Kivolt szegény mint a liba.
Az a lámpa a szintet jelezte nem? Logikusan amikor felkerült minden kenési helyre az olaj, akkor a karterben kevés maradt és ezért kezdett világolni... Kacsint
Ladában szintjelző?
Volt benne olaj ez ilyen öreg lada betegség volt.A kopott motoban az olaj mindenfelé ment nemcsak arra amerre kellett,és az olajszivattyú is kivolt.Szintjelző ebben nem volt.
« Utoljára szerkesztve: 2010. Március 18. - 20:23:01 írta Krisz » Naplózva

06 70/22 11 222
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #473 Dátum: 2010. Március 18. - 20:50:42 »

No de fiúkák! Olaj szintjelző? Nem mondjátok komolyan, mert ilyen nem volt, nincs, és nem is lesz, mármint lámpa, vagy műszer. A szintjelző a pálca, a többi nyomást érzékel! Ráadott gyújtásnál ég, mert nincs nyomás, beindítás után el kell aludnia, akkor jó. Van olyan, hogy alapjáraton be- be villant, mert határeset, de az még nem baj, de tudni kell, hogy, ha világít, akkor nyomás nincs! Szint elvileg akkor is lehet megfelelő, de például, ha az olajszivattyú hal meg, akkor szint jó, még sincs nyomás, tehát felgyullad a lámpa. és ez járó motornál vészjelzés! Nem véletlen, hogy a színe piros! Remélem ez most a fejetekbe vésődött. Bocs a kioktatásért, de muszáj volt.
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #474 Dátum: 2010. Március 18. - 22:38:37 »

No de fiúkák! Olaj szintjelző? Nem mondjátok komolyan, mert ilyen nem volt, nincs, és nem is lesz, mármint lámpa, vagy műszer. A szintjelző a pálca, a többi nyomást érzékel! Ráadott gyújtásnál ég, mert nincs nyomás, beindítás után el kell aludnia, akkor jó. Van olyan, hogy alapjáraton be- be villant, mert határeset, de az még nem baj, de tudni kell, hogy, ha világít, akkor nyomás nincs! Szint elvileg akkor is lehet megfelelő, de például, ha az olajszivattyú hal meg, akkor szint jó, még sincs nyomás, tehát felgyullad a lámpa. és ez járó motornál vészjelzés! Nem véletlen, hogy a színe piros! Remélem ez most a fejetekbe vésődött. Bocs a kioktatásért, de muszáj volt.
és egyes autókban van külön nyomás értéket jelző műszer, pl a kollégám MX5-ösében.
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #475 Dátum: 2010. Március 19. - 13:04:19 »

No de fiúkák! Olaj szintjelző? Nem mondjátok komolyan, mert ilyen nem volt, nincs, és nem is lesz, mármint lámpa, vagy műszer. A szintjelző a pálca, a többi nyomást érzékel! Ráadott gyújtásnál ég, mert nincs nyomás, beindítás után el kell aludnia, akkor jó. Van olyan, hogy alapjáraton be- be villant, mert határeset, de az még nem baj, de tudni kell, hogy, ha világít, akkor nyomás nincs! Szint elvileg akkor is lehet megfelelő, de például, ha az olajszivattyú hal meg, akkor szint jó, még sincs nyomás, tehát felgyullad a lámpa. és ez járó motornál vészjelzés! Nem véletlen, hogy a színe piros! Remélem ez most a fejetekbe vésődött. Bocs a kioktatásért, de muszáj volt.
Értem...akkor rosszul tudtam, mert nekem az maradt meg a fejemben, hogy amikor túl kevés volt az olaj, akkor is kigyulladt...persze lehet azért, mert a kevésből már nem tudott nyomást előállítani? Hmmm...
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #476 Dátum: 2010. Március 20. - 15:16:05 »

Ezzel a hajtás/nem hajtás dologgal kapcsolatban "kicsit" szkeptikus vagyok.

Leírom, hogy én hogyan használom a gépet.
Elindulás előtt mindig melegítem. Még nyáron is! 10-15 mp-et kivárok indulás előtt. Télen, ahogy a hideg megkívánja sokkal többet is járatom. hosszú perceket. Ez persze nem ajánlott. De nem a motor miatt!! Annak igen is jót tesz. Szerintem. Környezetvédelmi okokból jött be ez a ne járassuk alapjáraton, hanem minél hamarabb induljunk el dolog. És lássuk be, abban az esetben amikor valaki 2-3-4 Km-t megy csak az autójával van is jogossága ennek a dolognak. Nem kevés.

A motornak azonban az a jó, ha a TERHELÉST üzem meleg állapotban kapja. Súrlódás akkor van igazából, ha megy az autó. És nem alapjáraton.

És azt is meg kell mondjam, hogy amíg nem melegedett át teljesen a motor (nem a víz!) és a váltó addig nem igazán nyomom neki.
1500-nál már elváltok 2-be. Persze nem mindegy, hogy az ember ilyenkor mennyire nyomja a pedált. Csak szépen, óvatosan. Nem fogok ilyenkor gyorsulási versenyt nyerni.

Később is, amikor már üzem meleg a motor a folyamatos haladáshoz általában 2000 környéki fordulatot tartok. Nem pörgetem jobban. Ha gyorsítani kell, az persze más. Vagy emelkedőn menni.
NÉHA meg kell pörgetni az autót. De az általános üzemben (ami a motor élettartamának döntő részét teszi ki) sztem nem. Ott inkább kímélem.

És ha ettől van néha sárga lámpa?(az eltelt 160.000 Km alatt volt talán 4x. Ebből 3 a mostani hideg télen) Akkor mi van? Ha kiég majd kicserélem. Kacsint Olcsóbb, mint egy motor generál.

Márpedig nem mindegy, hogy mennyit fut el a szekér.

Persze nem akarok én senkit meggyőzni. Magamat meg nem kell. Engem már meggyőzött az a sok 100.000 Km. ami motorjavítás nélkül telt el.

Ezzel teljesen egyetértek és így is szoktam használni. Többnyire én is a 2000-res fordulatot tartom folyamatos haladásnál, ha nem kell gyorsítani. Gyorsítás az más, akkor visszaváltok és úgy gáz. Valamikor egy autó/motor mérnök ismerős (apukám jó barátja, nem ma született) azt ajánlotta, hidegen az alapjárati fordulatnál 400-500 fordulattal feljebb már váltsak nagyobb fokozatba, meghálálja a motor.
Jesssz. Mosolyog

Egyébként meg egy kicsit "féllábú" ez a beszélgetés. Mindent a fordulatszám istenségében akarunk eldönteni.
Pedig a másik "láb", a terhelés legalább olyan fontos.
Szóval hidegen nem pörgetem, nem taposom. És hogy ez pontosan mit jelent, azt bizony igen nehéz itt a fórumon, szavakban elmondani.

Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #477 Dátum: 2010. Március 20. - 15:28:14 »

No de fiúkák! Olaj szintjelző? Nem mondjátok komolyan, mert ilyen nem volt, nincs, és nem is lesz, mármint lámpa, vagy műszer. A szintjelző a pálca, a többi nyomást érzékel! Ráadott gyújtásnál ég, mert nincs nyomás, beindítás után el kell aludnia, akkor jó. Van olyan, hogy alapjáraton be- be villant, mert határeset, de az még nem baj, de tudni kell, hogy, ha világít, akkor nyomás nincs! Szint elvileg akkor is lehet megfelelő, de például, ha az olajszivattyú hal meg, akkor szint jó, még sincs nyomás, tehát felgyullad a lámpa. és ez járó motornál vészjelzés! Nem véletlen, hogy a színe piros! Remélem ez most a fejetekbe vésődött. Bocs a kioktatásért, de muszáj volt.
Értem...akkor rosszul tudtam, mert nekem az maradt meg a fejemben, hogy amikor túl kevés volt az olaj, akkor is kigyulladt...persze lehet azért, mert a kevésből már nem tudott nyomást előállítani? Hmmm...
Húúú. Mosolyog
Ezt tényleg át kell venni.
A legtöbb autóban csak az olajnyomást ellenőrző gomba van+hozzá a piros lámpácska.
Gyújtás ráadásakor azért világít, mert nincs olajnyomás!
Beteg autónál azért fordulhat elő, hogy hideg motornál nem világít, de melegnél már igen, mert a hideg motorban lévő hideg olaj sűrűbb, nehezen tudja a rendszer bepréselni a kisebb furatokba, ezért a gombánál még nagyobb a nyomás. Amint felmelegedett az olaj felhígul, elmegy a kisebb réseken is, így már nem nyomja annyira a gomba érzékelőjét: világít, pislákol a lámpa, NEM MEGFELELŐ AZ OLAJNYOMÁS: JAVÍTANI KELL!

Alapjáraton pislákoló lámpánál ugyan ez a helyzet.
Időnként felvillanó lámpa kicsi olajszint esetén: üresen forog az olajpumpa, mert nem ér bele az olajba. NINCS OLAJ NYOMÁS=NINCS KENÉS: GÁZ VAN!

És a végén: van olyan autó, amiben van olajszint ellenőrző beépítve. Ezeknél nem kell az olajpálcát nézegetni. Kényelmi, extra felszerelés. Pl. az előző gépemben, a Cromában is ilyen volt (meg hűtővíz szint érzékelő, meg....)

És ha már "gombászunk": az olajgomba meghibásodása is Lacsi népbetegség. Nekem is megvolt már, és sok kollégának is. Szóval, ha valakinek el kezd pislákolni, nem kell pánikba esni. Nagy valószínűséggel csak egy pár ezres lesz a javítás. DE KOMOLYAN KELL VENNI HA VILÁGÍT! Amíg nem derül ki, hogy csak a gomba hibája, addig úgy kell tekinteni, hogy elment az olajnyomás.
Naplózva
Krisz
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1673


1.4 16v STAR AC HB


« Hozzászólás #478 Dátum: 2010. Március 21. - 00:38:57 »

No de fiúkák! Olaj szintjelző? Nem mondjátok komolyan, mert ilyen nem volt, nincs, és nem is lesz, mármint lámpa, vagy műszer. A szintjelző a pálca, a többi nyomást érzékel! Ráadott gyújtásnál ég, mert nincs nyomás, beindítás után el kell aludnia, akkor jó. Van olyan, hogy alapjáraton be- be villant, mert határeset, de az még nem baj, de tudni kell, hogy, ha világít, akkor nyomás nincs! Szint elvileg akkor is lehet megfelelő, de például, ha az olajszivattyú hal meg, akkor szint jó, még sincs nyomás, tehát felgyullad a lámpa. és ez járó motornál vészjelzés! Nem véletlen, hogy a színe piros! Remélem ez most a fejetekbe vésődött. Bocs a kioktatásért, de muszáj volt.
Értem...akkor rosszul tudtam, mert nekem az maradt meg a fejemben, hogy amikor túl kevés volt az olaj, akkor is kigyulladt...persze lehet azért, mert a kevésből már nem tudott nyomást előállítani? Hmmm...
Húúú. Mosolyog
Ezt tényleg át kell venni.
A legtöbb autóban csak az olajnyomást ellenőrző gomba van+hozzá a piros lámpácska.
Gyújtás ráadásakor azért világít, mert nincs olajnyomás!
Beteg autónál azért fordulhat elő, hogy hideg motornál nem világít, de melegnél már igen, mert a hideg motorban lévő hideg olaj sűrűbb, nehezen tudja a rendszer bepréselni a kisebb furatokba, ezért a gombánál még nagyobb a nyomás. Amint felmelegedett az olaj felhígul, elmegy a kisebb réseken is, így már nem nyomja annyira a gomba érzékelőjét: világít, pislákol a lámpa, NEM MEGFELELŐ AZ OLAJNYOMÁS: JAVÍTANI KELL!

Alapjáraton pislákoló lámpánál ugyan ez a helyzet.
Időnként felvillanó lámpa kicsi olajszint esetén: üresen forog az olajpumpa, mert nem ér bele az olajba. NINCS OLAJ NYOMÁS=NINCS KENÉS: GÁZ VAN!

És a végén: van olyan autó, amiben van olajszint ellenőrző beépítve. Ezeknél nem kell az olajpálcát nézegetni. Kényelmi, extra felszerelés. Pl. az előző gépemben, a Cromában is ilyen volt (meg hűtővíz szint érzékelő, meg....)

És ha már "gombászunk": az olajgomba meghibásodása is Lacsi népbetegség. Nekem is megvolt már, és sok kollégának is. Szóval, ha valakinek el kezd pislákolni, nem kell pánikba esni. Nagy valószínűséggel csak egy pár ezres lesz a javítás. DE KOMOLYAN KELL VENNI HA VILÁGÍT! Amíg nem derül ki, hogy csak a gomba hibája, addig úgy kell tekinteni, hogy elment az olajnyomás.
Ezt jó tudni mielőt szivrohamot kapnék ha felvillan!Igy csak pánikolok majd  Vigyorog  Viszont ha az olajbeöntőnél az olaj kiver járó motornál akkor nem lehet nagy gond,csak ez,meg a szelepek is becsörögnének mint állat olaj nélkül.Off autómban hallottam milyen.(opel)
Naplózva

06 70/22 11 222
akidobos
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1062


Hatchback 1.4 Star


WWW
« Hozzászólás #479 Dátum: 2010. Március 24. - 14:08:00 »

Most már nekem is villog a légzsák visszajelsző, ahogy kell. Mosolyog Voltam szervízben, rádugták a Scan100-at. Feszültség gond miatt volt. Mondta, hogy kontkat is szokott lenni.
Potom 2.200 HUF-ba került.
Srác úgy szidta a műszert, mint szódás a lovát. Hogy milyen egy elavult sz..r, stb. Meg a Lcsinak is vilyen tré az elektronikája... Zavart
Naplózva
Oldalak: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 100   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!