Stocz
|
|
« Hozzászólás #450 Dátum: 2010. Március 17. - 15:01:01 » |
|
Ezzel a hajtás/nem hajtás dologgal kapcsolatban "kicsit" szkeptikus vagyok.
Teljesen egyetértek, bár nekem még nincs benne ennyi km közelse. 56.000 csak. Az ember jó esetben valahogy érzi a hangján/viselkedésén, hogy mikor érzi jól magát. Mármint a gép. Nem kell széthajtani, de nem is kell vele tötyögni városban 50-el 5-ösben. Főnökömnek 1.6-os Vectrája van, mindig azt mondja az a legjobb neki, ha 40-50-nél már 5ösben megy. ECO-ban. Egészségére. Lehet, annak a tecnikának jó... de ezt kétlem. Igazából nem erre a 160.000 Km-re céloztam. Az eltelt évek/autók (ennél picit több) Km-ére.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #451 Dátum: 2010. Március 17. - 15:16:24 » |
|
Ezzel a hajtás/nem hajtás dologgal kapcsolatban "kicsit" szkeptikus vagyok. Leírom, hogy én hogyan használom a gépet. Elindulás előtt mindig melegítem. Még nyáron is! 10-15 mp-et kivárok indulás előtt. Télen, ahogy a hideg megkívánja sokkal többet is járatom. hosszú perceket. Ez persze nem ajánlott. De nem a motor miatt!! Annak igen is jót tesz. Szerintem. Környezetvédelmi okokból jött be ez a ne járassuk alapjáraton, hanem minél hamarabb induljunk el dolog. És lássuk be, abban az esetben amikor valaki 2-3-4 Km-t megy csak az autójával van is jogossága ennek a dolognak. Nem kevés. A motornak azonban az a jó, ha a TERHELÉST üzem meleg állapotban kapja. Súrlódás akkor van igazából, ha megy az autó. És nem alapjáraton. És azt is meg kell mondjam, hogy amíg nem melegedett át teljesen a motor (nem a víz!) és a váltó addig nem igazán nyomom neki. 1500-nál már elváltok 2-be. Persze nem mindegy, hogy az ember ilyenkor mennyire nyomja a pedált. Csak szépen, óvatosan. Nem fogok ilyenkor gyorsulási versenyt nyerni. Később is, amikor már üzem meleg a motor a folyamatos haladáshoz általában 2000 környéki fordulatot tartok. Nem pörgetem jobban. Ha gyorsítani kell, az persze más. Vagy emelkedőn menni. NÉHA meg kell pörgetni az autót. De az általános üzemben (ami a motor élettartamának döntő részét teszi ki) sztem nem. Ott inkább kímélem. És ha ettől van néha sárga lámpa?(az eltelt 160.000 Km alatt volt talán 4x. Ebből 3 a mostani hideg télen) Akkor mi van? Ha kiég majd kicserélem. Olcsóbb, mint egy motor generál. Márpedig nem mindegy, hogy mennyit fut el a szekér. Persze nem akarok én senkit meggyőzni. Magamat meg nem kell. Engem már meggyőzött az a sok 100.000 Km. ami motorjavítás nélkül telt el. Ezzel teljesen egyetértek és így is szoktam használni. Többnyire én is a 2000-res fordulatot tartom folyamatos haladásnál, ha nem kell gyorsítani. Gyorsítás az más, akkor visszaváltok és úgy gáz. Valamikor egy autó/motor mérnök ismerős (apukám jó barátja, nem ma született) azt ajánlotta, hidegen az alapjárati fordulatnál 400-500 fordulattal feljebb már váltsak nagyobb fokozatba, meghálálja a motor.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
akidobos
|
|
« Hozzászólás #452 Dátum: 2010. Március 17. - 16:02:01 » |
|
Ezzel a hajtás/nem hajtás dologgal kapcsolatban "kicsit" szkeptikus vagyok.
Teljesen egyetértek, bár nekem még nincs benne ennyi km közelse. 56.000 csak. Igazából nem erre a 160.000 Km-re céloztam. Az eltelt évek/autók (ennél picit több) Km-ére. Értem.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #453 Dátum: 2010. Március 17. - 21:32:58 » |
|
Az ember jó esetben valahogy érzi a hangján/viselkedésén, hogy mikor érzi jól magát. Mármint a gép.
Egyetértek. A baj az, hogy ezzel a legtöbben nincsenek így.
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #454 Dátum: 2010. Március 17. - 21:37:41 » |
|
A rövidebb motorélettartam mennyi km-t takar? Mert ha az én átlagomat vesszük alapul, akkor 10 éves korára sem lesz benne 100ezer km.
Ezt nem lehet megmondani, de 100 ezernél még így is sokkal többet ki kell bírnia a motornak, szóval az idő vasfoga hamarabb fogja elrágni...
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #455 Dátum: 2010. Március 17. - 21:41:36 » |
|
Ezzel teljesen egyetértek és így is szoktam használni. Többnyire én is a 2000-res fordulatot tartom folyamatos haladásnál, ha nem kell gyorsítani. Gyorsítás az más, akkor visszaváltok és úgy gáz. Valamikor egy autó/motor mérnök ismerős (apukám jó barátja, nem ma született) azt ajánlotta, hidegen az alapjárati fordulatnál 400-500 fordulattal feljebb már váltsak nagyobb fokozatba, meghálálja a motor.
Hát az valszeg nem a 16 szelepes motorokra korszerű vonatkozott... 1400-1500-nál felváltani igazi kínzás a motornak, kivéve talán egyesből.
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #456 Dátum: 2010. Március 17. - 21:45:54 » |
|
A motornak azonban az a jó, ha a TERHELÉST üzem meleg állapotban kapja. Súrlódás akkor van igazából, ha megy az autó. És nem alapjáraton.
Az alapjárati melegítéssel szvsz az a baj, hogy valamekkora súrlódás akkor is van, viszont fölöslegesen és sokáig, mert nem melegszik a motor. Ráadásul az olajnyomás sem az igazi ilyenkor.
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #457 Dátum: 2010. Március 17. - 21:53:47 » |
|
Az ember jó esetben valahogy érzi a hangján/viselkedésén, hogy mikor érzi jól magát. Mármint a gép.
Egyetértek. A baj az, hogy ezzel a legtöbben nincsenek így. Igen, pl amikor valaki 1500-as fordulatnál 5-ben lepadlózza az autót Elég csúnya hangja tud lenni. Szegény motor csak sír.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #458 Dátum: 2010. Március 17. - 21:56:46 » |
|
Ezzel teljesen egyetértek és így is szoktam használni. Többnyire én is a 2000-res fordulatot tartom folyamatos haladásnál, ha nem kell gyorsítani. Gyorsítás az más, akkor visszaváltok és úgy gáz. Valamikor egy autó/motor mérnök ismerős (apukám jó barátja, nem ma született) azt ajánlotta, hidegen az alapjárati fordulatnál 400-500 fordulattal feljebb már váltsak nagyobb fokozatba, meghálálja a motor.
Hát az valszeg nem a 16 szelepes motorokra korszerű vonatkozott... 1400-1500-nál felváltani igazi kínzás a motornak, kivéve talán egyesből. Amikor nagyon hideg van, nekem 1500 szokott lenni az alapjárat, így 1-ből 2-be váltásnál 2000 fölé nem szoktam menni. 2-ből 3-ba is 2500 alatt váltok. Szerintem az még nem nagy kínzás főképp -10, -15 fokban.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #459 Dátum: 2010. Március 17. - 22:05:10 » |
|
Ezzel teljesen egyetértek és így is szoktam használni. Többnyire én is a 2000-res fordulatot tartom folyamatos haladásnál, ha nem kell gyorsítani. Gyorsítás az más, akkor visszaváltok és úgy gáz. Valamikor egy autó/motor mérnök ismerős (apukám jó barátja, nem ma született) azt ajánlotta, hidegen az alapjárati fordulatnál 400-500 fordulattal feljebb már váltsak nagyobb fokozatba, meghálálja a motor.
Hát az valszeg nem a 16 szelepes motorokra korszerű vonatkozott... 1400-1500-nál felváltani igazi kínzás a motornak, kivéve talán egyesből. Amikor nagyon hideg van, nekem 1500 szokott lenni az alapjárat, így 1-ből 2-be váltásnál 2000 fölé nem szoktam menni. 2-ből 3-ba is 2500 alatt váltok. Szerintem az még nem nagy kínzás főképp -10, -15 fokban. Ok, mondjuk én a 850-es alapjárattal gondoltam, így azért máshogy hangzik
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
akidobos
|
|
« Hozzászólás #460 Dátum: 2010. Március 17. - 22:07:48 » |
|
Ezzel teljesen egyetértek és így is szoktam használni. Többnyire én is a 2000-res fordulatot tartom folyamatos haladásnál, ha nem kell gyorsítani. Gyorsítás az más, akkor visszaváltok és úgy gáz. Valamikor egy autó/motor mérnök ismerős (apukám jó barátja, nem ma született) azt ajánlotta, hidegen az alapjárati fordulatnál 400-500 fordulattal feljebb már váltsak nagyobb fokozatba, meghálálja a motor.
Hát az valszeg nem a 16 szelepes motorokra korszerű vonatkozott... 1400-1500-nál felváltani igazi kínzás a motornak, kivéve talán egyesből. Amikor nagyon hideg van, nekem 1500 szokott lenni az alapjárat, így 1-ből 2-be váltásnál 2000 fölé nem szoktam menni. 2-ből 3-ba is 2500 alatt váltok. Szerintem az még nem nagy kínzás főképp -10, -15 fokban. Azta! Nekem még soha nem volt ekkora az alapjárat! Még a legnagyobb hidegben is mikor beindítottam ( úgy hogy kint állt egész nap ) (kb) 1.100-on tartotta a computer. :-o
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. Március 17. - 22:10:44 írta akidobos »
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #461 Dátum: 2010. Március 17. - 22:10:28 » |
|
Ezzel teljesen egyetértek és így is szoktam használni. Többnyire én is a 2000-res fordulatot tartom folyamatos haladásnál, ha nem kell gyorsítani. Gyorsítás az más, akkor visszaváltok és úgy gáz. Valamikor egy autó/motor mérnök ismerős (apukám jó barátja, nem ma született) azt ajánlotta, hidegen az alapjárati fordulatnál 400-500 fordulattal feljebb már váltsak nagyobb fokozatba, meghálálja a motor.
Hát az valszeg nem a 16 szelepes motorokra korszerű vonatkozott... 1400-1500-nál felváltani igazi kínzás a motornak, kivéve talán egyesből. Amikor nagyon hideg van, nekem 1500 szokott lenni az alapjárat, így 1-ből 2-be váltásnál 2000 fölé nem szoktam menni. 2-ből 3-ba is 2500 alatt váltok. Szerintem az még nem nagy kínzás főképp -10, -15 fokban. Ok, mondjuk én a 850-es alapjárattal gondoltam, így azért máshogy hangzik Mivel lassan üres a tank, telenyomom Carrera 95-tel, hátha az jobban ízlik neki. Sok reményt nem fűzök hozzá, 8 éve ugyanazon a kúton, sőt ugyanazon kútfejből tankolok (MOL). De hátha... Egyébként a tegnapi nap másnak is cheklámpát hozott. Kolléganőm reggel jött hozzám ijedten, hogy világít egy sárga lámpa a műszerfalon . Neki Matiz I van, 6 éves és kiderült a lambdaszondája betegeskedik. Ráadásul az OFF Swift sem indult tegnap délután.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
akidobos
|
|
« Hozzászólás #462 Dátum: 2010. Március 17. - 22:12:05 » |
|
Ezzel teljesen egyetértek és így is szoktam használni. Többnyire én is a 2000-res fordulatot tartom folyamatos haladásnál, ha nem kell gyorsítani. Gyorsítás az más, akkor visszaváltok és úgy gáz. Valamikor egy autó/motor mérnök ismerős (apukám jó barátja, nem ma született) azt ajánlotta, hidegen az alapjárati fordulatnál 400-500 fordulattal feljebb már váltsak nagyobb fokozatba, meghálálja a motor.
Hát az valszeg nem a 16 szelepes motorokra korszerű vonatkozott... 1400-1500-nál felváltani igazi kínzás a motornak, kivéve talán egyesből. Amikor nagyon hideg van, nekem 1500 szokott lenni az alapjárat, így 1-ből 2-be váltásnál 2000 fölé nem szoktam menni. 2-ből 3-ba is 2500 alatt váltok. Szerintem az még nem nagy kínzás főképp -10, -15 fokban. Ok, mondjuk én a 850-es alapjárattal gondoltam, így azért máshogy hangzik Mivel lassan üres a tank, telenyomom Carrera 95-tel, hátha az jobban ízlik neki. Sok reményt nem fűzök hozzá, 8 éve ugyanazon a kúton, sőt ugyanazon kútfejből tankolok (MOL). De hátha... Egyébként a tegnapi nap másnak is cheklámpát hozott. Kolléganőm reggel jött hozzám ijedten, hogy világít egy sárga lámpa a műszerfalon . Neki Matiz I van, 6 éves és kiderült a lambdaszondája betegeskedik. Ráadásul az OFF Swift sem indult tegnap délután. Én egyik kolléganőmnek is Matiz van, ő is vacakolt tavaly sokat a lambdával. Mondhatni, tapasztalt lambdajátékos lett... :d
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #463 Dátum: 2010. Március 17. - 22:13:33 » |
|
Hiba volt a mátrixban
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #464 Dátum: 2010. Március 17. - 22:14:12 » |
|
Ezzel teljesen egyetértek és így is szoktam használni. Többnyire én is a 2000-res fordulatot tartom folyamatos haladásnál, ha nem kell gyorsítani. Gyorsítás az más, akkor visszaváltok és úgy gáz. Valamikor egy autó/motor mérnök ismerős (apukám jó barátja, nem ma született) azt ajánlotta, hidegen az alapjárati fordulatnál 400-500 fordulattal feljebb már váltsak nagyobb fokozatba, meghálálja a motor.
Hát az valszeg nem a 16 szelepes motorokra korszerű vonatkozott... 1400-1500-nál felváltani igazi kínzás a motornak, kivéve talán egyesből. Amikor nagyon hideg van, nekem 1500 szokott lenni az alapjárat, így 1-ből 2-be váltásnál 2000 fölé nem szoktam menni. 2-ből 3-ba is 2500 alatt váltok. Szerintem az még nem nagy kínzás főképp -10, -15 fokban. Azta! Nekem még soha nem volt ekkora az alapjárat! Még a legnagyobb hidegben is mikor beindítottam ( úgy hogy kint állt egész nap ) (kb) 1.100-on tartotta a computer. :-o Nekem is mindig kint áll, csak csillaggarázsom van. Indításkor nagy hidegben felmegy 2000-2100 környékére, majd visszamegy 1500-ra. Mostani körülmények között hidegen reggel 1200 körüli az alapjárat, de hamar vissza is veszi. Ha rövid úton megyek melóba, ami 1km, mire beérek, már normál alapjárat van.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|