Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #435 Dátum: 2010. Március 16. - 15:38:11 » |
|
Eloltottad, nem éget le az autó? Bocsi!
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #436 Dátum: 2010. Március 16. - 18:16:39 » |
|
Eloltottad, nem éget le az autó? Bocsi! Persze, még időben lekapcsoltam Nade komolyan: hibakód a már jól ismert p300, viszont más (!?) gond nincs, nem rángat, megy mint a meszes . Amikor elkezdett villogni a lámpa, épp egy elég meredek emelkedőn mentem felfelé 60-65-tel 3. fokozatban városban (tudom nem szabadna, de mindig veszek egy kis lendületet az emelkedő előtti S kanyarban, mert jó érezni, hogy nem csúszkál a kocsi még ilyen kanyarkombinációban sem, mindkét kanyar 100 fok körüli ). A szervíz szerint hajtsam többet ( ), de szerintük hideg motorral is mehet ( ), amit azért én kétlek, hogy jót tenne a motornak. Aztán hazafelé egy másik emelkedőn kicsit odaléptem (milyen jó, hogy hegyen lakunk), 2-ben 5500-ig, majd 3-ban 5000-ig pörgettem, tovább nem akartam, mert már így is jelentősen gyorsabban mentem, mint a megengedett (remélem yard nem volt, mert akkor drága lesz az út). Viszont ez a kis mutatvány alaposan leszívta az üzemanyagot, szóval nekem senki se mondja, hogy pörgetve kevesebbet eszik (indulás előtt negyed fölött volt a mutató, megérkezéskor az utolsó negyed közepén állt). Ja és 30km-t mentem.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. Március 16. - 19:16:06 írta diablo77 »
|
Naplózva
|
|
|
|
Krisz
|
|
« Hozzászólás #437 Dátum: 2010. Március 16. - 19:13:10 » |
|
Eloltottad, nem éget le az autó? Bocsi! Persze, még időben lekapcsoltam Nade komolyan: hibakód a már jól ismert p300, viszont más (!?) gond nincs, nem rángat, megy mint a meszes . Amikor el kezdett villogni a lámpa, épp egy elég meredek emelkedőn mentem felfelé 60-65-tel 3. fokozatban városban (tudom nem szabadna, de mindig vaszek egy kis lendületet az emelkedő előtti S kanyarban, mert jó érezni, hogy nem csúszkál a kocsi még ilyen kanyarkombinációban sem, mindkét kanyar 100 fok körüli ). A szervíz szerint hajtsam többet ( ), de szerintük hideg motorral is mehet ( ), amit azért én kétlek, hogy jót tenne a motornak. Aztán hazafelé egy másik emelkedőn kicsit odaléptem (milyen jó, hogy hegyen lakunk), 2-ben 5500-ig, majd 3-ban 5000-ig pörgettem, tovább nem akartam, mert már így is jelentősen gyorsabban mentem, mint a megengedett (remélem yard nem volt, mert akkor drága lesz az út). Viszont ez a kis mutatvány alaposan leszívta az üzemanyagot, szóval nekem senki se mondja, hogy pörgetve kevesebbet eszik (indulás előtt negyed fölött volt a mutató, megérkezéskor az utolsó negyed közepén állt). Hideg motort meghajtani nem igazán jó.Jócskán elveszel az élettartamábol akkora kopás lép föl a mozgó alkatrészeknél.A pörgetést én is szoktam csinálni leginkább mikor vidéki utra megyek és kb 10km-en alacsonyabb fokozatban tartom 5000 körül.Egy éve kb lámpamentes vagyok lezárt egr-el 30000 km megtételével
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. Március 16. - 19:16:23 írta Krisz »
|
Naplózva
|
06 70/22 11 222
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #438 Dátum: 2010. Március 16. - 19:52:25 » |
|
Persze, még időben lekapcsoltam Nade komolyan: hibakód a már jól ismert p300, viszont más (!?) gond nincs, nem rángat, megy mint a meszes . Amikor elkezdett villogni a lámpa, épp egy elég meredek emelkedőn mentem felfelé 60-65-tel 3. fokozatban városban (tudom nem szabadna, de mindig veszek egy kis lendületet az emelkedő előtti S kanyarban, mert jó érezni, hogy nem csúszkál a kocsi még ilyen kanyarkombinációban sem, mindkét kanyar 100 fok körüli ). A szervíz szerint hajtsam többet ( ), de szerintük hideg motorral is mehet ( ), amit azért én kétlek, hogy jót tenne a motornak. Aztán hazafelé egy másik emelkedőn kicsit odaléptem (milyen jó, hogy hegyen lakunk), 2-ben 5500-ig, majd 3-ban 5000-ig pörgettem, tovább nem akartam, mert már így is jelentősen gyorsabban mentem, mint a megengedett (remélem yard nem volt, mert akkor drága lesz az út). Viszont ez a kis mutatvány alaposan leszívta az üzemanyagot, szóval nekem senki se mondja, hogy pörgetve kevesebbet eszik (indulás előtt negyed fölött volt a mutató, megérkezéskor az utolsó negyed közepén állt). Ja és 30km-t mentem. Hideg motorral is érdemes lendületesen, de nem ész nélkül menni. Ha hamarabb melegszik be a motor, kevesebb ideig kopik hidegen... Egyébként én (és a többiek) a magasabb fordulatot úgy értjük, hogy mondjuk 50-nel nem ötödikben mész (egyenletes tempónál) hanem negyedikben vagy harmadikban, illetve gyorsításkor is magasabbra felengeded a fordulatot. Nagyobb gázzal hamarabb felgyorsulsz aztán felváltasz, nem 1200-as fordulaton nyomod a padlót és egy óra szenvedés után gyorsul fel. A padlógázas üzem nyilván megnöveli a fogyasztást...
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #439 Dátum: 2010. Március 16. - 20:05:55 » |
|
Persze, még időben lekapcsoltam Nade komolyan: hibakód a már jól ismert p300, viszont más (!?) gond nincs, nem rángat, megy mint a meszes . Amikor elkezdett villogni a lámpa, épp egy elég meredek emelkedőn mentem felfelé 60-65-tel 3. fokozatban városban (tudom nem szabadna, de mindig veszek egy kis lendületet az emelkedő előtti S kanyarban, mert jó érezni, hogy nem csúszkál a kocsi még ilyen kanyarkombinációban sem, mindkét kanyar 100 fok körüli ). A szervíz szerint hajtsam többet ( ), de szerintük hideg motorral is mehet ( ), amit azért én kétlek, hogy jót tenne a motornak. Aztán hazafelé egy másik emelkedőn kicsit odaléptem (milyen jó, hogy hegyen lakunk), 2-ben 5500-ig, majd 3-ban 5000-ig pörgettem, tovább nem akartam, mert már így is jelentősen gyorsabban mentem, mint a megengedett (remélem yard nem volt, mert akkor drága lesz az út). Viszont ez a kis mutatvány alaposan leszívta az üzemanyagot, szóval nekem senki se mondja, hogy pörgetve kevesebbet eszik (indulás előtt negyed fölött volt a mutató, megérkezéskor az utolsó negyed közepén állt). Ja és 30km-t mentem. Hideg motorral is érdemes lendületesen, de nem ész nélkül menni. Ha hamarabb melegszik be a motor, kevesebb ideig kopik hidegen... Egyébként én (és a többiek) a magasabb fordulatot úgy értjük, hogy mondjuk 50-nel nem ötödikben mész (egyenletes tempónál) hanem negyedikben vagy harmadikban, illetve gyorsításkor is magasabbra felengeded a fordulatot. Nagyobb gázzal hamarabb felgyorsulsz aztán felváltasz, nem 1200-as fordulaton nyomod a padlót és egy óra szenvedés után gyorsul fel. A padlógázas üzem nyilván megnöveli a fogyasztást... Igen, a magasabb fordulatot én is így értem, amit írtam azt másért tettem . Az egyetlen problémám leginkább télen van, mivel a melóhely ( ha kerülő úton megyek) 2km, ott áll 8-14 óra között az autó, majd vissza haza szintén 2km, aztán még estig kb 10-15km a városban 2-4km-es szakaszokban, megállással. Szóval nem éri el igazán az igazi hőfokot se a motor, se a víz, se az olaj. Tudom, mehetnék gyalog is, de épp azért kell az autó, hogy mindent el tudjak intézni, mert gyalog ez kicsit tovább tartana (Esztergomban a helyi tömegközlekedés meg inkább a vicc kategóriába sorolandó). Most viszont egy kicsit visszasírom a Kalosom 1,4 8V-s motorját. Tudom, más konstrukció, meg más EURO besorolás, meg leginkább más szelepszám, de hát... Na mindegy, legalább az EGR szeleppel még nincs gond (kopp kopp kopp).
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #440 Dátum: 2010. Március 16. - 20:11:35 » |
|
Tényleg, 1.6-nál mennyire gyakori a p300? A szervíz szerint mindegy, hogy módosított szelepeim vannak (vagy sem).
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #441 Dátum: 2010. Március 16. - 20:13:55 » |
|
Tényleg, 1.6-nál mennyire gyakori a p300? A szervíz szerint mindegy, hogy módosított szelepeim vannak (vagy sem).
Nekem volt, Kripicnek is és Stocznak is. Más most nem jut eszembe, de biztos volt. Szerintem a szelepke ugyan olyanok, mint az 1.4-nél.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #442 Dátum: 2010. Március 16. - 20:25:18 » |
|
Igen, a magasabb fordulatot én is így értem, amit írtam azt másért tettem . Az egyetlen problémám leginkább télen van, mivel a melóhely ( ha kerülő úton megyek) 2km, ott áll 8-14 óra között az autó, majd vissza haza szintén 2km, aztán még estig kb 10-15km a városban 2-4km-es szakaszokban, megállással. Szóval nem éri el igazán az igazi hőfokot se a motor, se a víz, se az olaj. Tudom, mehetnék gyalog is, de épp azért kell az autó, hogy mindent el tudjak intézni, mert gyalog ez kicsit tovább tartana (Esztergomban a helyi tömegközlekedés meg inkább a vicc kategóriába sorolandó). Most viszont egy kicsit visszasírom a Kalosom 1,4 8V-s motorját. Tudom, más konstrukció, meg más EURO besorolás, meg leginkább más szelepszám, de hát... Na mindegy, legalább az EGR szeleppel még nincs gond (kopp kopp kopp). Sajnos ilyen üzem mellett elő fognak jönni dolgok... Bringa?
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #443 Dátum: 2010. Március 16. - 20:30:06 » |
|
Tényleg, 1.6-nál mennyire gyakori a p300? A szervíz szerint mindegy, hogy módosított szelepeim vannak (vagy sem).
Nekünk 14 autóból 2 volt 1.4 anno, a többi 1.6. Szelepcsere vagy P300 sosem volt egyiken sem.
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #444 Dátum: 2010. Március 16. - 20:31:50 » |
|
Persze, még időben lekapcsoltam Nade komolyan: hibakód a már jól ismert p300, viszont más (!?) gond nincs, nem rángat, megy mint a meszes . Amikor elkezdett villogni a lámpa, épp egy elég meredek emelkedőn mentem felfelé 60-65-tel 3. fokozatban városban (tudom nem szabadna, de mindig veszek egy kis lendületet az emelkedő előtti S kanyarban, mert jó érezni, hogy nem csúszkál a kocsi még ilyen kanyarkombinációban sem, mindkét kanyar 100 fok körüli ). A szervíz szerint hajtsam többet ( ), de szerintük hideg motorral is mehet ( ), amit azért én kétlek, hogy jót tenne a motornak. Aztán hazafelé egy másik emelkedőn kicsit odaléptem (milyen jó, hogy hegyen lakunk), 2-ben 5500-ig, majd 3-ban 5000-ig pörgettem, tovább nem akartam, mert már így is jelentősen gyorsabban mentem, mint a megengedett (remélem yard nem volt, mert akkor drága lesz az út). Viszont ez a kis mutatvány alaposan leszívta az üzemanyagot, szóval nekem senki se mondja, hogy pörgetve kevesebbet eszik (indulás előtt negyed fölött volt a mutató, megérkezéskor az utolsó negyed közepén állt). Ja és 30km-t mentem. Hideg motorral is érdemes lendületesen, de nem ész nélkül menni. Ha hamarabb melegszik be a motor, kevesebb ideig kopik hidegen... Egyébként én (és a többiek) a magasabb fordulatot úgy értjük, hogy mondjuk 50-nel nem ötödikben mész (egyenletes tempónál) hanem negyedikben vagy harmadikban, illetve gyorsításkor is magasabbra felengeded a fordulatot. Nagyobb gázzal hamarabb felgyorsulsz aztán felváltasz, nem 1200-as fordulaton nyomod a padlót és egy óra szenvedés után gyorsul fel. A padlógázas üzem nyilván megnöveli a fogyasztást... Egyetértek...a múltkor írtam, hogy 55-60-ig városban 3.ban megyek ha meleg a motor. Rosszul emlékeztem. Kicsit hajtós vagyok, fel sem tűnik a sebesség. Szal inkább 60-65 körül váltok el 4.be ha jobban akarok menni. Ha tartósan városban, akkor csak 3. ennyivel. Ez alól csak a hideg motor a kivétel, ott már 50-60 között váltok 4.be. Jó lesz odafigyelnem, mert ugrálnak a tízezresek egy hiteles mérésnél és mostanában gyakran mérnek lézerrel mifelénk...
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #445 Dátum: 2010. Március 16. - 20:45:14 » |
|
Igen, a magasabb fordulatot én is így értem, amit írtam azt másért tettem . Az egyetlen problémám leginkább télen van, mivel a melóhely ( ha kerülő úton megyek) 2km, ott áll 8-14 óra között az autó, majd vissza haza szintén 2km, aztán még estig kb 10-15km a városban 2-4km-es szakaszokban, megállással. Szóval nem éri el igazán az igazi hőfokot se a motor, se a víz, se az olaj. Tudom, mehetnék gyalog is, de épp azért kell az autó, hogy mindent el tudjak intézni, mert gyalog ez kicsit tovább tartana (Esztergomban a helyi tömegközlekedés meg inkább a vicc kategóriába sorolandó). Most viszont egy kicsit visszasírom a Kalosom 1,4 8V-s motorját. Tudom, más konstrukció, meg más EURO besorolás, meg leginkább más szelepszám, de hát... Na mindegy, legalább az EGR szeleppel még nincs gond (kopp kopp kopp). Sajnos ilyen üzem mellett elő fognak jönni dolgok... Bringa? Van az is. Lényegében fél éves, bár 2002 tavaszán vettem, de 2002 szeptembere óta (akkor vettem életem első autóját) nem ültem rajta. Egyébként meg macerás, mivel mint írtam hegyen lakunk. Bár fogyókúrának ideális Egyébként milyen dolgokra gondolsz, amik előjöhetnek? A Kalosomon 2,5 év alatt semmi gond nem volt, az azt megelőző 2 idősebbnél sem, pedig a használat módja ugyanez volt. Lehet mégiscsak jó, ha nem várom meg, míg 3 éves lesz?
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. Március 16. - 20:48:29 írta diablo77 »
|
Naplózva
|
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #446 Dátum: 2010. Március 16. - 21:38:10 » |
|
Van az is. Lényegében fél éves, bár 2002 tavaszán vettem, de 2002 szeptembere óta (akkor vettem életem első autóját) nem ültem rajta. Egyébként meg macerás, mivel mint írtam hegyen lakunk. Bár fogyókúrának ideális Egyébként milyen dolgokra gondolsz, amik előjöhetnek? A Kalosomon 2,5 év alatt semmi gond nem volt, az azt megelőző 2 idősebbnél sem, pedig a használat módja ugyanez volt. Lehet mégiscsak jó, ha nem várom meg, míg 3 éves lesz? Igazából én hosszabb távon gondoltam, nem 2-3 év alatt. Ami várható ilyen üzem mellett, az a rövidebb motorélettartam, nagyobb kopás, fokozott olajfogyasztás, a kuplung, önindító és akkumulátor idő előtti tönkremenetele, stb.. Rövidebb távon pedig a mostanihoz hasonló motorproblémák. De ez típustól független.
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #447 Dátum: 2010. Március 16. - 21:47:21 » |
|
Van az is. Lényegében fél éves, bár 2002 tavaszán vettem, de 2002 szeptembere óta (akkor vettem életem első autóját) nem ültem rajta. Egyébként meg macerás, mivel mint írtam hegyen lakunk. Bár fogyókúrának ideális Egyébként milyen dolgokra gondolsz, amik előjöhetnek? A Kalosomon 2,5 év alatt semmi gond nem volt, az azt megelőző 2 idősebbnél sem, pedig a használat módja ugyanez volt. Lehet mégiscsak jó, ha nem várom meg, míg 3 éves lesz? Igazából én hosszabb távon gondoltam, nem 2-3 év alatt. Ami várható ilyen üzem mellett, az a rövidebb motorélettartam, nagyobb kopás, fokozott olajfogyasztás, a kuplung, önindító és akkumulátor idő előtti tönkremenetele, stb.. Rövidebb távon pedig a mostanihoz hasonló motorproblémák. De ez típustól független. Az akksiról mondjuk tudtam, hogy nem fogja szeretni ezt az üzemmódot, de ez van (sajnos). Igazából nincs időm többet használni, bár havonta 1-2 alkalommal azért megyek hosszabb távra is, meg hetente 1-2szer van egybefüggő 40km-es távom is. A rövidebb motorélettartam mennyi km-t takar? Mert ha az én átlagomat vesszük alapul, akkor 10 éves korára sem lesz benne 100ezer km. A kuplunggal meg nagyon finoman bánok (Összehasonlítva mondjuk olyannal, aki 60e km után teljes szerkezetet volt kénytelen cseréltetni), 2 olyan autóm is volt, amiben 200e km fölött volt az óra, mikor eladtam és mindegyikben eredeti volt a szerkezet és a tárcsa is (igaz én csak 20e illetve 25e km-t raktam ebből az autókba).
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. Március 16. - 21:54:49 írta diablo77 »
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #448 Dátum: 2010. Március 17. - 14:33:12 » |
|
Ezzel a hajtás/nem hajtás dologgal kapcsolatban "kicsit" szkeptikus vagyok. Leírom, hogy én hogyan használom a gépet. Elindulás előtt mindig melegítem. Még nyáron is! 10-15 mp-et kivárok indulás előtt. Télen, ahogy a hideg megkívánja sokkal többet is járatom. hosszú perceket. Ez persze nem ajánlott. De nem a motor miatt!! Annak igen is jót tesz. Szerintem. Környezetvédelmi okokból jött be ez a ne járassuk alapjáraton, hanem minél hamarabb induljunk el dolog. És lássuk be, abban az esetben amikor valaki 2-3-4 Km-t megy csak az autójával van is jogossága ennek a dolognak. Nem kevés. A motornak azonban az a jó, ha a TERHELÉST üzem meleg állapotban kapja. Súrlódás akkor van igazából, ha megy az autó. És nem alapjáraton. És azt is meg kell mondjam, hogy amíg nem melegedett át teljesen a motor (nem a víz!) és a váltó addig nem igazán nyomom neki. 1500-nál már elváltok 2-be. Persze nem mindegy, hogy az ember ilyenkor mennyire nyomja a pedált. Csak szépen, óvatosan. Nem fogok ilyenkor gyorsulási versenyt nyerni. Később is, amikor már üzem meleg a motor a folyamatos haladáshoz általában 2000 környéki fordulatot tartok. Nem pörgetem jobban. Ha gyorsítani kell, az persze más. Vagy emelkedőn menni. NÉHA meg kell pörgetni az autót. De az általános üzemben (ami a motor élettartamának döntő részét teszi ki) sztem nem. Ott inkább kímélem. És ha ettől van néha sárga lámpa?(az eltelt 160.000 Km alatt volt talán 4x. Ebből 3 a mostani hideg télen) Akkor mi van? Ha kiég majd kicserélem. Olcsóbb, mint egy motor generál. Márpedig nem mindegy, hogy mennyit fut el a szekér. Persze nem akarok én senkit meggyőzni. Magamat meg nem kell. Engem már meggyőzött az a sok 100.000 Km. ami motorjavítás nélkül telt el.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
akidobos
|
|
« Hozzászólás #449 Dátum: 2010. Március 17. - 14:49:32 » |
|
Ezzel a hajtás/nem hajtás dologgal kapcsolatban "kicsit" szkeptikus vagyok.
Teljesen egyetértek, bár nekem még nincs benne ennyi km közelse. 56.000 csak. Az ember jó esetben valahogy érzi a hangján/viselkedésén, hogy mikor érzi jól magát. Mármint a gép. Nem kell széthajtani, de nem is kell vele tötyögni városban 50-el 5-ösben. Főnökömnek 1.6-os Vectrája van, mindig azt mondja az a legjobb neki, ha 40-50-nél már 5ösben megy. ECO-ban. Egészségére. Lehet, annak a tecnikának jó... de ezt kétlem.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|