Lacetti klub fórum
2024. December 12. - 10:24:50 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 100   Le
 
Szerző Téma: Cheklámpa  (Megtekintve 406428 alkalommal)
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #75 Dátum: 2008. Október 06. - 17:44:41 »

Sziasztok!

Megint lett egy sárgám  Zavart, de gyártóspecifikus és még nem akarok szalonba futni, P1403-as kód. nem tudjátok mit jelent? Az előző sárgalámpa az EGR volt...

Előre is köszi mindenkinek!  Kacsint

Most is az...

P1403 sz. diagnosztikai hibakód (DTC)


Kipufogógáz visszavezető szelep-meghibásodás


Az áramkör leírása

A kipufogó gáz visszavezetés (EGR) rendszernek az a célja, hogy csökkentse a magas égési hőmérsékletek által kiváltott nitrogénoxidok (NOx) kibocsátási szintjét. A kipufogógáz visszavezető rendszer ezt a feladatot a kipufogó gázok egy kis részének a robbanókamrába való visszavezetésével oldja meg. Amikor a levegő/tüzelőanyag keveréket a visszavezetett kipufogógáz felhígítja, az égési hőmérséklet csökken.
Ebben a rendszerben egy lineáris EGR (kipufogó gáz visszavezetés) szelep kerül alkalmazásra. A lineáris EGR (kipufogó gáz visszavezetés) szelep a pontosan a szükséges mennyiségű kipufogógáznak a motorba való visszavezetésére szolgál anélkül, hogy ehhez a szívócsatorna vákuumát használná. A szelep a kipufogó csatornából a szívócsatornába visszavezetett kipufogógáz mennyiségét egy olyan nyílással vezérli, amelynél az abban elhelyezett forgócsap helyzetét a motor-szabályozó modul (ECM) vezérli. Az ECM a forgócsap helyzetét a fojtószelep helyzet (TP) és a szívócsatorna abszolút nyomás (MAP) érzékelő jelei alapján szabályozza. Az ECM amikor szükségesnek látja utasítást ad az EGR (kipufogó gáz visszavezetés) szelep működésére, ehhez az ECM a gyújtásjel vezérlését változtatja. Ezt egy kiolvasó műszerrel (Scan Tool) a "Kívánt EGR (kipufogó gáz visszavezetés) helyzet" paraméter kiolvasásával lehet megfigyelni.
Az ECM az utasításának az eredményét egy visszajelzésen keresztül figyeli. Miután az EGR (kipufogó gáz visszavezetés) szelep megkapja az 5 Voltos referenciafeszültséget és a földfeszültséget, elküld egy feszültségjelet az ECM-hez, amely az EGR (kipufogó gáz visszavezetés) szelep forgócsap helyzetének felel meg. Ezt a visszajelzést a kiolvasó műszerrel (Scan Tool) is meg lehet figyelni, és az EGR (kipufogó gáz visszavezetés) forgócsap pillanatnyi helyzetének felel meg. Az EGR (kipufogó gáz visszavezetés) pillanatnyi helyzetének mindig közel kell lennie a parancs szerinti vagy kívánt EGR (kipufogó gáz visszavezetés) helyzethez.
Ez a diagnosztikai hibakód (DTC) az áramkörök szakadásának vagy rövidzárlatának jelzésére szolgál.

A hibakód eltárolásának feltételei

A gépjármű részleges terhelésben jár.
A motor-szabályozó rendszer zárt hurokban van.
A motor hűtőközeg-hőmérséklete (ECT) 60°C (140°F) fölött van.
A beszívott levegő hőmérséklete (IAT) magasabb mint 15°C (59°F).
A szívócsatorna abszolút nyomása magasabb, mint 75kPA.
A nyitott EGR (kipufogó gáz visszavezetés) érték magasabb, mint 10%.
Az áramló levegőmennyiség 71~174 mg/tdc között van.
A motorfordulatszám 1.950 és 2.600 ford/perc között van.
Az EGR (kipufogó gáz visszavezetés) potenciométer feszültsége alacsonyabb, mint 0,4 V.
Az EGR (kipufogó gáz visszavezetés) potenciométer feszültsége magasabb, mint 1,75 V vagy az EGR (kipufogó gáz visszavezetés) kontroller integrált értéke a magas vagy alacsony határon blokkolva van.
A P0107, P0108, P0112, P0113, P0117, P0118, P0122, P0123, P0131, P0300, P0335, P0336, P0341, P0342, P1671, P1672, P1673 HIBAKÓD NINCS ELTÁROLVA.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
ShadowTm
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 39


« Hozzászólás #76 Dátum: 2008. Október 06. - 18:21:46 »

Köszöm szépen ezt a részletes választ!  Kacsint

akkor jól sejtettem hogy megint az EGR, ha lezárom azzal megoldom a problémát ugye? ill felfüggesztem határozatlan időre mert valahogy 40E+ sok érte a szervízben  további gondokat nem okozhat ugye?
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #77 Dátum: 2008. Október 06. - 20:57:52 »

Köszöm szépen ezt a részletes választ!  Kacsint

akkor jól sejtettem hogy megint az EGR, ha lezárom azzal megoldom a problémát ugye? ill felfüggesztem határozatlan időre mert valahogy 40E+ sok érte a szervízben  további gondokat nem okozhat ugye?
Bár nem értek hozzá nagyon, de úgy vélem, hogy ebben az állapotban a lezárás nem ér sokat. A te hibakódod elektronikus. Asszem hasonló kódot dob be, ha valaki nem lazárja, hanem lehúzza róla a csatlakozót.
Te nem azt a kódot kaptad, hogy a gázvisszavezetés akadályozott, hanem maga a szelep működése rossz. Hiába ütteted ki a hibakódot, be fogja adni újra, mert elromlott a szelep. Lehet, hogy tisztítással meg lehet javítani, ha csak megszorult a szeleped a sok koromtól. De ebből szerintem csere lesz.
Ha tűröd is a pech-lámpát a műszerfalon egy darabig, lehet egy másik hibát nem fogsz időben észrevenni emiatt.
Lezárással akkor lehet eredményt elérni, ha maga a szelep jó, működik, csak nem akarjuk, hogy működjön, vagyis visszavezesse az égésterméket az égéstérbe.
Üdv! 
« Utoljára szerkesztve: 2008. Október 06. - 21:00:15 írta cápaFeri » Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
ShadowTm
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 39


« Hozzászólás #78 Dátum: 2008. Október 07. - 13:37:26 »

hjáj te drága kenyér... 

köszönöm az infokat, kíváncsi leszek hogy mi lesz vele... de perpill nem megy a csere, ha csak nincs valakinek, olcsón eladó, akár használt darab is ami működik...
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #79 Dátum: 2008. Október 07. - 13:53:30 »

hjáj te drága kenyér... 

köszönöm az infokat, kíváncsi leszek hogy mi lesz vele... de perpill nem megy a csere, ha csak nincs valakinek, olcsón eladó, akár használt darab is ami működik...
Hát...ez sem olcsóbb autó, mint  a többi, de legalább szép! Kacsint Vigyorog
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
ShadowTm
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 39


« Hozzászólás #80 Dátum: 2008. Október 07. - 14:13:11 »

így van!  Kacsint akármilyen beteges néha akkor is szeretem (első autom  Vigyorog)

18ért van elvileg kaloshoz EGR szelep, a kérdés már csak az lenne hogy ugyanazt a típust szerelik e mind2be

(sorry hogy már offtopic hsz van  Zavart)
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #81 Dátum: 2008. Október 07. - 16:37:00 »

így van!  Kacsint akármilyen beteges néha akkor is szeretem (első autom  Vigyorog)

18ért van elvileg kaloshoz EGR szelep, a kérdés már csak az lenne hogy ugyanazt a típust szerelik e mind2be

(sorry hogy már offtopic hsz van  Zavart)
Igen, a "Torpanás és EGR szelep" topicban bátrabban lehetne folytatni a témát.  Kacsint
Amúgy Sebijoe-t keresd meg akár privátban is, ő foglalkozik alkatrészekkel, fia pedig szervízben dolgozik, szerintem kapásból megmondja, jó-e hozzá! Sok sikert!  Kacsint
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Hetényi Károly
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26


1,4 Star +


« Hozzászólás #82 Dátum: 2008. Október 17. - 09:02:01 »

Ma reggel megint utolért a Cheklámpa.
Érdekes különben a dolog, mert általában mindig akkor jön elő, amikor egy kicsit rosszabb az idő, párás a levegő.
Induláskor semmi gond nem volt, de a munkába jövet elkezdett villogni a lámpa és ezzel párhuzamosan rángatott is az autó.
A piros lámpánál állva az alapjárat is rángatott. Aztán a lámpa után 2-esben 60-ig, és utána már csak világított a lámpa. De a gyorsulás közben nem szorított bele a vezetőülésbe... 
Azonnali szervízt javasoltok?
Ezt így ahogy leírtam szerintetek mit mondanak a szervízbe? (azon kívül, hogy húzassam meg egy kicsit, mert eddig ezt mondták korábban...)
Mihez ragaszkodjak?
Várom az ötleteket. S.O.S, mert nem akarom, hogy hosszabb távon esetleg valami komolyabb baj legyen a géppel, mint ami most van.
A válaszokat előre is köszönöm mindenkinek.
Naplózva
athee
Adminisztrátor
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1404


Lacetti 1.4 Star HB


« Hozzászólás #83 Dátum: 2008. Október 17. - 09:18:59 »

Ma reggel megint utolért a Cheklámpa.
Érdekes különben a dolog, mert általában mindig akkor jön elő, amikor egy kicsit rosszabb az idő, párás a levegő.
Induláskor semmi gond nem volt, de a munkába jövet elkezdett villogni a lámpa és ezzel párhuzamosan rángatott is az autó.
A piros lámpánál állva az alapjárat is rángatott. Aztán a lámpa után 2-esben 60-ig, és utána már csak világított a lámpa. De a gyorsulás közben nem szorított bele a vezetőülésbe... 
Azonnali szervízt javasoltok?
Ezt így ahogy leírtam szerintetek mit mondanak a szervízbe? (azon kívül, hogy húzassam meg egy kicsit, mert eddig ezt mondták korábban...)
Mihez ragaszkodjak?
Várom az ötleteket. S.O.S, mert nem akarom, hogy hosszabb távon esetleg valami komolyabb baj legyen a géppel, mint ami most van.
A válaszokat előre is köszönöm mindenkinek.

Mindenképpen szerviz.
Naplózva
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #84 Dátum: 2008. Október 17. - 09:19:54 »

Szerintem menj mielőbb szervizbe, mert valami baja biztosan van, csinálják meg. Lehet, hogy a rossz idő csak egy esetleges párásodás miatti hibát okoz, de akkor meg kell keresni, hogy hol van a gond. Lehet gyújtáskábel gond, és akkor pillanatok alatt cserével újra jó lesz a gép, kár szenvedni vele, mert magától úgysem javulhat meg. A kiolvasott kód segíti a meghatározását a hibának. Az elektronika nagyon kényes a párára, volt, hogy mosás után ki kellett szárítani a computer csatlakozását, pedig nem is kapott direkt vízet, és utána újra minden rendben volt. De, ha Isten ne adja nagyobb a baj, akkor különösen fontos, hogy minél előbb orvosolják a betegségét. (Szerintem)
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #85 Dátum: 2008. Október 17. - 10:02:03 »

Ma reggel megint utolért a Cheklámpa.
Érdekes különben a dolog, mert általában mindig akkor jön elő, amikor egy kicsit rosszabb az idő, párás a levegő.
Induláskor semmi gond nem volt, de a munkába jövet elkezdett villogni a lámpa és ezzel párhuzamosan rángatott is az autó.
A piros lámpánál állva az alapjárat is rángatott. Aztán a lámpa után 2-esben 60-ig, és utána már csak világított a lámpa. De a gyorsulás közben nem szorított bele a vezetőülésbe... 
Nálam ugyan így kezdődött és szelep csere lett a vége.
Naplózva


LPG
Hetényi Károly
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26


1,4 Star +


« Hozzászólás #86 Dátum: 2008. Október 17. - 10:05:32 »

Ma reggel megint utolért a Cheklámpa.
Érdekes különben a dolog, mert általában mindig akkor jön elő, amikor egy kicsit rosszabb az idő, párás a levegő.
Induláskor semmi gond nem volt, de a munkába jövet elkezdett villogni a lámpa és ezzel párhuzamosan rángatott is az autó.
A piros lámpánál állva az alapjárat is rángatott. Aztán a lámpa után 2-esben 60-ig, és utána már csak világított a lámpa. De a gyorsulás közben nem szorított bele a vezetőülésbe... 
Nálam ugyan így kezdődött és szelep csere lett a vége.

Ezek nem jó kilátások... 
Naplózva
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #87 Dátum: 2008. Október 17. - 10:53:55 »

Ma reggel megint utolért a Cheklámpa.
Érdekes különben a dolog, mert általában mindig akkor jön elő, amikor egy kicsit rosszabb az idő, párás a levegő.
Induláskor semmi gond nem volt, de a munkába jövet elkezdett villogni a lámpa és ezzel párhuzamosan rángatott is az autó.
A piros lámpánál állva az alapjárat is rángatott. Aztán a lámpa után 2-esben 60-ig, és utána már csak világított a lámpa. De a gyorsulás közben nem szorított bele a vezetőülésbe... 
Nálam ugyan így kezdődött és szelep csere lett a vége.

Ezek nem jó kilátások... 
Ne aggódj, utána csak jobb lesz és legalább túl vagy rajta.
És nem fog a fejedben motoszkálni, hogy vajon mikor jön elő (főleg gari után). Kacsint
Naplózva


LPG
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #88 Dátum: 2008. Október 18. - 12:10:18 »

Ma reggel megint utolért a Cheklámpa.
Érdekes különben a dolog, mert általában mindig akkor jön elő, amikor egy kicsit rosszabb az idő, párás a levegő.
Induláskor semmi gond nem volt, de a munkába jövet elkezdett villogni a lámpa és ezzel párhuzamosan rángatott is az autó.
A piros lámpánál állva az alapjárat is rángatott. Aztán a lámpa után 2-esben 60-ig, és utána már csak világított a lámpa. De a gyorsulás közben nem szorított bele a vezetőülésbe... 
Azonnali szervízt javasoltok?
Ezt így ahogy leírtam szerintetek mit mondanak a szervízbe? (azon kívül, hogy húzassam meg egy kicsit, mert eddig ezt mondták korábban...)
Mihez ragaszkodjak?
Várom az ötleteket. S.O.S, mert nem akarom, hogy hosszabb távon esetleg valami komolyabb baj legyen a géppel, mint ami most van.
A válaszokat előre is köszönöm mindenkinek.

Szerintem ez gyújtás probléma (párás levegő!).
A Lacsinak sajnos elég rossz a gyújtó kábele (is). Könnyen eltörik a belseje (pl. egy gyertyacserénél is megeshet), a külső részen pedig áthúz a szikra. Ezt könnyen észre lehet venni sötétben, járó motornál. Természetesen levett motorborítás mellett.
Nappal is le lehet ellenőrizni a kábel külsején: ahol a kábelek egymáshoz érnek (vagy a hengerfejhez), fehéres kopás foltokat láthatsz fekete pöttyel a közepén.
Szerintem ezzel kezd, és ha garis a gép akkor a szervizt is a kábel cseréje irányába tereld.
Nekem is megvolt gari alatt a csere.
A szerelő haverom (nem szakszervizes) ajánlata alapján az új kábel jó alaposan be lett fújva szilikonnal (a fekete, gumi rész).
Így kevésbé dörzsölődik ki.
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #89 Dátum: 2008. Október 21. - 07:46:32 »

Azt mondtak Neki, hogy le volt csuszva a vakuumcso es ki kellett pucolni a szelepeket. Szerintem ez nem megvalosithato reggel &ŕ es du. ' kozott!
Raadasul se a szervizkonyvbe, se munkalapra nem kerult semmi, csak tanacs van, tessek hajtani.
Most anyu addig hajtja, amig az auto megint nem jelez, akkor viszont szikevel megy reklamalni.
Erdekes, nagyobbik ocskos egy honapos Aveojaban az ugyanekkora motor masmilyen.
Kispesten volt talan az Opel Toth-nal. ott van Chevy szerviz is.

Mennyit fizetett?
Garis volt?
Szeleptisztítás=beül a szerelő és jól meghajtja.
Ez bőven belefér ennyi idő alatt  Vigyorog Vigyorog
Igen ez garis AVEO. A "régi". Nem került semmibe. A km órában sem volt több - de az ürtechnika korában...
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Oldalak: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 100   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!