zjuhasz
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 28
|
|
« Hozzászólás #960 Dátum: 2012. Február 22. - 13:57:24 » |
|
Bp-en kihez lenne érdemes elvinni?
Tehát p300 hibakód, idén januárban jött elő a sárga lámpa, jellemzően hideg motornál, nem rángat, nincs semmi más tünet. A lámpa csak néha világít, néha villog is, aztán napokig semmi. Gyertyacsere 4 hónapja volt. Legtöbbször rövidtávot megyünk. Volt pörgetve 4-5ezres fordulaton 20km-en át, utána is volt cheklámpa. A cél, hogy működőképes maradjon a kocsi még évekig. köszi
Én kipróbálnám ezt a tisztítást amit írtál, ha nem műkszik akkor nincs más hátra mint amit Sebike is írt hengerfej le. azt Sebike tudná csinálni? Leszedett hengerfejnél szeleppucolás vagy egyből csere?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
hawer
|
|
« Hozzászólás #961 Dátum: 2012. Február 22. - 14:11:39 » |
|
Bp-en kihez lenne érdemes elvinni?
Tehát p300 hibakód, idén januárban jött elő a sárga lámpa, jellemzően hideg motornál, nem rángat, nincs semmi más tünet. A lámpa csak néha világít, néha villog is, aztán napokig semmi. Gyertyacsere 4 hónapja volt. Legtöbbször rövidtávot megyünk. Volt pörgetve 4-5ezres fordulaton 20km-en át, utána is volt cheklámpa. A cél, hogy működőképes maradjon a kocsi még évekig. köszi
Én kipróbálnám ezt a tisztítást amit írtál, ha nem műkszik akkor nincs más hátra mint amit Sebike is írt hengerfej le. azt Sebike tudná csinálni? Leszedett hengerfejnél szeleppucolás vagy egyből csere? Tudná még azt a pucolást is szerintem, ha a pucc nem segít csak a 8 kipufogó szelep cseréje lehet a megoldás, keresd meg priviben, de ő Kaposvári.
|
|
|
Naplózva
|
A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
|
|
|
zjuhasz
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 28
|
|
« Hozzászólás #962 Dátum: 2012. Február 22. - 14:25:10 » |
|
Bp-en kihez lenne érdemes elvinni?
Tehát p300 hibakód, idén januárban jött elő a sárga lámpa, jellemzően hideg motornál, nem rángat, nincs semmi más tünet. A lámpa csak néha világít, néha villog is, aztán napokig semmi. Gyertyacsere 4 hónapja volt. Legtöbbször rövidtávot megyünk. Volt pörgetve 4-5ezres fordulaton 20km-en át, utána is volt cheklámpa. A cél, hogy működőképes maradjon a kocsi még évekig. köszi
Én kipróbálnám ezt a tisztítást amit írtál, ha nem műkszik akkor nincs más hátra mint amit Sebike is írt hengerfej le. azt Sebike tudná csinálni? Leszedett hengerfejnél szeleppucolás vagy egyből csere? Tudná még azt a pucolást is szerintem, ha a pucc nem segít csak a 8 kipufogó szelep cseréje lehet a megoldás, keresd meg priviben, de ő Kaposvári. azért ha lehet, maradnék a közelben. Bp-en valaki közületek, aki foglakozik javítással? köszi
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Döme
|
|
« Hozzászólás #963 Dátum: 2012. Február 22. - 14:27:09 » |
|
Bp-en kihez lenne érdemes elvinni?
Tehát p300 hibakód, idén januárban jött elő a sárga lámpa, jellemzően hideg motornál, nem rángat, nincs semmi más tünet. A lámpa csak néha világít, néha villog is, aztán napokig semmi. Gyertyacsere 4 hónapja volt. Legtöbbször rövidtávot megyünk. Volt pörgetve 4-5ezres fordulaton 20km-en át, utána is volt cheklámpa. A cél, hogy működőképes maradjon a kocsi még évekig. köszi
Én kipróbálnám ezt a tisztítást amit írtál, ha nem műkszik akkor nincs más hátra mint amit Sebike is írt hengerfej le. azt Sebike tudná csinálni? Leszedett hengerfejnél szeleppucolás vagy egyből csere? Tudná még azt a pucolást is szerintem, ha a pucc nem segít csak a 8 kipufogó szelep cseréje lehet a megoldás, keresd meg priviben, de ő Kaposvári. azért ha lehet, maradnék a közelben. Bp-en valaki közületek, aki foglakozik javítással? köszi CarService. http://www.lacettiklub.hu/forum/index.php?topic=355.0
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
zjuhasz
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 28
|
|
« Hozzászólás #964 Dátum: 2012. Február 22. - 14:29:09 » |
|
köszönöm szépen, meg is keresem őket
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7267
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #965 Dátum: 2012. Február 23. - 11:31:35 » |
|
Juhász Zoli külön figyelmébe ajánlom e cikket, no meg mindenkinek. Egy érdekes cikk a Totalcar-tól, a checklámpáról, a P0300-as hibakódról. Tanulságos! http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/02/23/rejtett_hiba_gyere_elo/?rnd=58Lehet, hogy ez nemcsak az Opel, hanem a Chevyk visszatérő témája? Nos, szerelő urak, ehhez mit szóltok? Kell-e a szelepcsere mindig? Ez is lehet hiba, ha nem is gondolnak sokan erre. Most is emiatt aggódik néhány cartársunk.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2012. Február 23. - 11:33:27 írta ladigidy »
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
zjuhasz
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 28
|
|
« Hozzászólás #966 Dátum: 2012. Február 23. - 12:03:25 » |
|
Juhász Zoli külön figyelmébe ajánlom e cikket, no meg mindenkinek. Egy érdekes cikk a Totalcar-tól, a checklámpáról, a P0300-as hibakódról. Tanulságos! http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/02/23/rejtett_hiba_gyere_elo/?rnd=58Lehet, hogy ez nemcsak az Opel, hanem a Chevyk visszatérő témája? Nos, szerelő urak, ehhez mit szóltok? Kell-e a szelepcsere mindig? Ez is lehet hiba, ha nem is gondolnak sokan erre. Most is emiatt aggódik néhány cartársunk. érdekes.. Ha megyek a Zsoltihoz a CarService-be, akkor esetleg megemlítem neki.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
gatsy
|
|
« Hozzászólás #967 Dátum: 2012. Február 23. - 13:15:16 » |
|
Juhász Zoli külön figyelmébe ajánlom e cikket, no meg mindenkinek. Egy érdekes cikk a Totalcar-tól, a checklámpáról, a P0300-as hibakódról. Tanulságos! http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/02/23/rejtett_hiba_gyere_elo/?rnd=58Lehet, hogy ez nemcsak az Opel, hanem a Chevyk visszatérő témája? Nos, szerelő urak, ehhez mit szóltok? Kell-e a szelepcsere mindig? Ez is lehet hiba, ha nem is gondolnak sokan erre. Most is emiatt aggódik néhány cartársunk. Amikor olvastam, én is azon gondolkoztam, hogy amikor a srác olajosan húzta ki a kezét a motor mögül, akkor nem-e ott volt a probléma?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Döme
|
|
« Hozzászólás #968 Dátum: 2012. Február 23. - 13:24:10 » |
|
Juhász Zoli külön figyelmébe ajánlom e cikket, no meg mindenkinek. Egy érdekes cikk a Totalcar-tól, a checklámpáról, a P0300-as hibakódról. Tanulságos! http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/02/23/rejtett_hiba_gyere_elo/?rnd=58Lehet, hogy ez nemcsak az Opel, hanem a Chevyk visszatérő témája? Nos, szerelő urak, ehhez mit szóltok? Kell-e a szelepcsere mindig? Ez is lehet hiba, ha nem is gondolnak sokan erre. Most is emiatt aggódik néhány cartársunk. Amikor olvastam, én is azon gondolkoztam, hogy amikor a srác olajosan húzta ki a kezét a motor mögül, akkor nem-e ott volt a probléma? 2009-ben sajnos gyújtótrafót cseréltettek velem is. Azóta már tudom, nem biztos, hogy az volt a gond...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Papfalusi Péter
Bejáratós
Nem elérhető
Hozzászólások: 83
|
|
« Hozzászólás #969 Dátum: 2012. Február 23. - 20:53:26 » |
|
Érdekes link! Lehet megoldódik a probléma?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cucogany
|
|
« Hozzászólás #970 Dátum: 2012. Február 23. - 21:51:52 » |
|
Nos itt egyesek kételkedtek az általam leírtak hitelességében, valaki felvetette, hogy mi köze a szelepfedél tömítésnek a p300-as hibakódhoz, valaki azt válaszolta, hogy semmi, valaki azt írta, hogy csak akkor szivároghat az égéstérbe az olaj, ha lazán van betekerve a gyertya. Mindenkit ki kell ábrándítanom, az olaj valóban beszivárgott a gyertyák menete mentén az égéstérbe és ott az elektródák között zárlatot okozott, mely gyújtáskimaradáshoz vezetett, ettől a p300-as hibakód (azt ugye senki nem cáfolja, hogy a p300-as kód gyújtáskimaradásra utal). És azt a feltételezést is el kell oszlatnom, hogy lazán voltak a gyertyák betekerve, mert azok rendesen a helyükön voltak. 1. a 60 ezres szervizen gyertyákat cseréltek; 2. a hiba jelentkezése után a gyertyákat a Chevrolet Gyulainál és a Medic-Car Kft.-nél is kivették és visszatették; 3. a következő checklámpa után én saját kezűleg gyertyákat cseréltem.
Szerintetek mindenki lazán tekerte be a gyertyákat? Mert én a gyertya csere alkalmával ezt nem észleltem.
Én csak a saját tapasztalatomat osztottam meg azért, hátha másnak is van ilyen hibája (akinek a szervizben motorpörgetést meg mindenféle hókusz-pókuszt ajánlottak), hogy ez is lehet egy megoldás. Ja, itt kell megjegyeznem, hogy pörgettem én is a motort rendesen amikor csak tehettem, de annyit ért neki, mintha elmondtam volna 10 miatyánkot. Semmivel se többet, csak a sok üzemanyagot pocsékoltam vele.
Jelenleg nem szivárog a motortérbe az olaj, nincs ami zárlatot okozzon, ezért nincs gyújtáskimaradás és nincs az az idegesító villogó vagy folytonosan világító checklámpa. Nem beszélve arról, hogy még a katalizátor se megy tönkre.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
hawer
|
|
« Hozzászólás #971 Dátum: 2012. Február 24. - 09:02:36 » |
|
Nos itt egyesek kételkedtek az általam leírtak hitelességében, valaki felvetette, hogy mi köze a szelepfedél tömítésnek a p300-as hibakódhoz, valaki azt válaszolta, hogy semmi, valaki azt írta, hogy csak akkor szivároghat az égéstérbe az olaj, ha lazán van betekerve a gyertya. Mindenkit ki kell ábrándítanom, az olaj valóban beszivárgott a gyertyák menete mentén az égéstérbe és ott az elektródák között zárlatot okozott, mely gyújtáskimaradáshoz vezetett, ettől a p300-as hibakód (azt ugye senki nem cáfolja, hogy a p300-as kód gyújtáskimaradásra utal). És azt a feltételezést is el kell oszlatnom, hogy lazán voltak a gyertyák betekerve, mert azok rendesen a helyükön voltak. 1. a 60 ezres szervizen gyertyákat cseréltek; 2. a hiba jelentkezése után a gyertyákat a Chevrolet Gyulainál és a Medic-Car Kft.-nél is kivették és visszatették; 3. a következő checklámpa után én saját kezűleg gyertyákat cseréltem.
Szerintetek mindenki lazán tekerte be a gyertyákat? Mert én a gyertya csere alkalmával ezt nem észleltem.
Én csak a saját tapasztalatomat osztottam meg azért, hátha másnak is van ilyen hibája (akinek a szervizben motorpörgetést meg mindenféle hókusz-pókuszt ajánlottak), hogy ez is lehet egy megoldás. Ja, itt kell megjegyeznem, hogy pörgettem én is a motort rendesen amikor csak tehettem, de annyit ért neki, mintha elmondtam volna 10 miatyánkot. Semmivel se többet, csak a sok üzemanyagot pocsékoltam vele.
Jelenleg nem szivárog a motortérbe az olaj, nincs ami zárlatot okozzon, ezért nincs gyújtáskimaradás és nincs az az idegesító villogó vagy folytonosan világító checklámpa. Nem beszélve arról, hogy még a katalizátor se megy tönkre.
Nincs okom kételkedni az általad leírtakban, de ( szerintem ..... ) a gyertya rendes meghúzásánál nem szivároghat le az olaj az égéstérbe mert alatta van még egy alátét is ami ha megvan húzva a gyertya tömítenie kell. Ha az olaj le tud szivárogni akkor falsot is tud szívni a gyertyánál a motor???.. akkor erőtlennek is lennie kellett a gépnek mert a levegő könnyebben bejut mint az olaj szerintem, de majd az okosabbak kijavítanak. A p300 pedig égés kimaradást is jelenthet lásd nálam ahol a lerakódástól nem zártak a szelepek jól és a gyújtásommal, gyertyáimmal semmi baj sem volt. Régen mikor az off autonál kompresszió gondjaink voltak akkor a leszedett hengerfejbe a gyertyát visszatekertük majd megfordítva benzint töltötünk bele, amelyik szeleülésnél szivárgott a benzin azzal volt gond, de a gyertyáknál akkor se folyt el soha a benzin.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2012. Február 24. - 09:14:25 írta hawer »
|
Naplózva
|
A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
|
|
|
gatsy
|
|
« Hozzászólás #972 Dátum: 2012. Február 24. - 09:23:10 » |
|
Nos itt egyesek kételkedtek az általam leírtak hitelességében, valaki felvetette, hogy mi köze a szelepfedél tömítésnek a p300-as hibakódhoz, valaki azt válaszolta, hogy semmi, valaki azt írta, hogy csak akkor szivároghat az égéstérbe az olaj, ha lazán van betekerve a gyertya. Mindenkit ki kell ábrándítanom, az olaj valóban beszivárgott a gyertyák menete mentén az égéstérbe és ott az elektródák között zárlatot okozott, mely gyújtáskimaradáshoz vezetett, ettől a p300-as hibakód (azt ugye senki nem cáfolja, hogy a p300-as kód gyújtáskimaradásra utal). És azt a feltételezést is el kell oszlatnom, hogy lazán voltak a gyertyák betekerve, mert azok rendesen a helyükön voltak. 1. a 60 ezres szervizen gyertyákat cseréltek; 2. a hiba jelentkezése után a gyertyákat a Chevrolet Gyulainál és a Medic-Car Kft.-nél is kivették és visszatették; 3. a következő checklámpa után én saját kezűleg gyertyákat cseréltem.
Szerintetek mindenki lazán tekerte be a gyertyákat? Mert én a gyertya csere alkalmával ezt nem észleltem.
Én csak a saját tapasztalatomat osztottam meg azért, hátha másnak is van ilyen hibája (akinek a szervizben motorpörgetést meg mindenféle hókusz-pókuszt ajánlottak), hogy ez is lehet egy megoldás. Ja, itt kell megjegyeznem, hogy pörgettem én is a motort rendesen amikor csak tehettem, de annyit ért neki, mintha elmondtam volna 10 miatyánkot. Semmivel se többet, csak a sok üzemanyagot pocsékoltam vele.
Jelenleg nem szivárog a motortérbe az olaj, nincs ami zárlatot okozzon, ezért nincs gyújtáskimaradás és nincs az az idegesító villogó vagy folytonosan világító checklámpa. Nem beszélve arról, hogy még a katalizátor se megy tönkre.
Annyit felvetnék azért, hogy az olaj elvileg szigetel, nem pedig rövidre zár. Ha rosszul tudom, kérem a szakértőbbeket, hogy helyesbítsék. Lényeg, hogy nem keletkezik szikra, uh. nincs gyúlladás sem.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
hawer
|
|
« Hozzászólás #973 Dátum: 2012. Február 24. - 09:31:42 » |
|
Nos itt egyesek kételkedtek az általam leírtak hitelességében, valaki felvetette, hogy mi köze a szelepfedél tömítésnek a p300-as hibakódhoz, valaki azt válaszolta, hogy semmi, valaki azt írta, hogy csak akkor szivároghat az égéstérbe az olaj, ha lazán van betekerve a gyertya. Mindenkit ki kell ábrándítanom, az olaj valóban beszivárgott a gyertyák menete mentén az égéstérbe és ott az elektródák között zárlatot okozott, mely gyújtáskimaradáshoz vezetett, ettől a p300-as hibakód (azt ugye senki nem cáfolja, hogy a p300-as kód gyújtáskimaradásra utal). És azt a feltételezést is el kell oszlatnom, hogy lazán voltak a gyertyák betekerve, mert azok rendesen a helyükön voltak. 1. a 60 ezres szervizen gyertyákat cseréltek; 2. a hiba jelentkezése után a gyertyákat a Chevrolet Gyulainál és a Medic-Car Kft.-nél is kivették és visszatették; 3. a következő checklámpa után én saját kezűleg gyertyákat cseréltem.
Szerintetek mindenki lazán tekerte be a gyertyákat? Mert én a gyertya csere alkalmával ezt nem észleltem.
Én csak a saját tapasztalatomat osztottam meg azért, hátha másnak is van ilyen hibája (akinek a szervizben motorpörgetést meg mindenféle hókusz-pókuszt ajánlottak), hogy ez is lehet egy megoldás. Ja, itt kell megjegyeznem, hogy pörgettem én is a motort rendesen amikor csak tehettem, de annyit ért neki, mintha elmondtam volna 10 miatyánkot. Semmivel se többet, csak a sok üzemanyagot pocsékoltam vele.
Jelenleg nem szivárog a motortérbe az olaj, nincs ami zárlatot okozzon, ezért nincs gyújtáskimaradás és nincs az az idegesító villogó vagy folytonosan világító checklámpa. Nem beszélve arról, hogy még a katalizátor se megy tönkre.
Annyit felvetnék azért, hogy az olaj elvileg szigetel, nem pedig rövidre zár. Ha rosszul tudom, kérem a szakértőbbeket, hogy helyesbítsék. Lényeg, hogy nem keletkezik szikra, uh. nincs gyúlladás sem. Meg ha olaj jut az égéstérbe akkor füstölnie is kellett rendesen az elégő olajnak szerintem, szép kék füst a kipuffnál..
|
|
|
Naplózva
|
A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
|
|
|
gatsy
|
|
« Hozzászólás #974 Dátum: 2012. Február 24. - 11:41:29 » |
|
Nos itt egyesek kételkedtek az általam leírtak hitelességében, valaki felvetette, hogy mi köze a szelepfedél tömítésnek a p300-as hibakódhoz, valaki azt válaszolta, hogy semmi, valaki azt írta, hogy csak akkor szivároghat az égéstérbe az olaj, ha lazán van betekerve a gyertya. Mindenkit ki kell ábrándítanom, az olaj valóban beszivárgott a gyertyák menete mentén az égéstérbe és ott az elektródák között zárlatot okozott, mely gyújtáskimaradáshoz vezetett, ettől a p300-as hibakód (azt ugye senki nem cáfolja, hogy a p300-as kód gyújtáskimaradásra utal). És azt a feltételezést is el kell oszlatnom, hogy lazán voltak a gyertyák betekerve, mert azok rendesen a helyükön voltak. 1. a 60 ezres szervizen gyertyákat cseréltek; 2. a hiba jelentkezése után a gyertyákat a Chevrolet Gyulainál és a Medic-Car Kft.-nél is kivették és visszatették; 3. a következő checklámpa után én saját kezűleg gyertyákat cseréltem.
Szerintetek mindenki lazán tekerte be a gyertyákat? Mert én a gyertya csere alkalmával ezt nem észleltem.
Én csak a saját tapasztalatomat osztottam meg azért, hátha másnak is van ilyen hibája (akinek a szervizben motorpörgetést meg mindenféle hókusz-pókuszt ajánlottak), hogy ez is lehet egy megoldás. Ja, itt kell megjegyeznem, hogy pörgettem én is a motort rendesen amikor csak tehettem, de annyit ért neki, mintha elmondtam volna 10 miatyánkot. Semmivel se többet, csak a sok üzemanyagot pocsékoltam vele.
Jelenleg nem szivárog a motortérbe az olaj, nincs ami zárlatot okozzon, ezért nincs gyújtáskimaradás és nincs az az idegesító villogó vagy folytonosan világító checklámpa. Nem beszélve arról, hogy még a katalizátor se megy tönkre.
Annyit felvetnék azért, hogy az olaj elvileg szigetel, nem pedig rövidre zár. Ha rosszul tudom, kérem a szakértőbbeket, hogy helyesbítsék. Lényeg, hogy nem keletkezik szikra, uh. nincs gyúlladás sem. Meg ha olaj jut az égéstérbe akkor füstölnie is kellett rendesen az elégő olajnak szerintem, szép kék füst a kipuffnál.. Nem feltétlenül feltűnő a dolog...ez nem az a típusú olajbejutás, aminek a nívópálcán is nyoma lenne. Egyszerűen csak lerakódik a gyertyán, ráég és nam ad szikrát.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|