tpalfi
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 2
|
|
« Hozzászólás #1455 Dátum: 2016. Július 15. - 12:38:22 » |
|
1,4-es 2006-os. Sajnos csak utángyártottat találtam (ERE, Mobiletron) Szerintetek nem okoz gondot ha "sz..rok" rá? Bár törölgetni kell a hibakódot, mert egy bizonyos idő után már nem indul....
|
|
|
Naplózva
|
Lacetti 1,4 2006
|
|
|
lenszkij
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 8
|
|
« Hozzászólás #1456 Dátum: 2016. Augusztus 07. - 09:16:53 » |
|
Üdv a topiclakóknak!
Érdeklődni szeretnék, hogy Debrecenben (illetve a környéken) hová érdemes elvinnem a Lacettit fel-felvillanó cheklámpával?
A segítségeteket nagyon megköszönöm.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Krupcheck
|
|
« Hozzászólás #1457 Dátum: 2017. Január 31. - 22:48:11 » |
|
Megint szívat az autóm. Régebben világított a CEL "katalizátor hatásfok gyenge" hibával. Aztán ezt valahogy "kinőtte", nyomtalanul elmúlt, jött helyette a vezérműtengely jeladó hibajelzés. Azt kicserélték utángyártottra, darabig elvolt vele majd visszatért. Most megvettem Sebikétől a drága koreai szenzort, aminek jó a jele, be lett rakva az. Lámpa, hibajelzés eltűnt... kb. 1-2 hétre. Aztán ismét jött a sárgaság.
Mondom oké, reklamálni kell Sebikénél, hogy vegye vissza, és meg kell venni a mégdrágább gyári szenzort... erre... ki nem találjátok mi a hibakód?
P0420, katalizátor hatásfok gyenge! Ez most mi? Ez most így kb. 2 év után honnan jutott ismét eszébe ennek a bádogládának???
(btw. ismét azt játssza velem az autó, hogy "na most megint jól megcsináltatom minden hibáját", és erre kitalál megint valami idiótaságot)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #1458 Dátum: 2017. Február 02. - 20:19:57 » |
|
Esetleg vetesd le a katit és nézzék meg ép-e a kerámia benne. Nekem is sokat jelzett anno és Gidynek is. Nálam drága buli lett a vége, neki semmi.
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
Krupcheck
|
|
« Hozzászólás #1459 Dátum: 2017. Február 02. - 22:08:01 » |
|
Esetleg vetesd le a katit és nézzék meg ép-e a kerámia benne. Nekem is sokat jelzett anno és Gidynek is. Nálam drága buli lett a vége, neki semmi.
ezt még a múltkori hisztijénél megtettük, akkor ép volt.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
chevy4
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 2
|
|
« Hozzászólás #1460 Dátum: 2017. Március 13. - 19:26:03 » |
|
Üdv mindenkinek!
Egy kis segítséget, vagy tanácsot kérnék, hova vigyem a Lacsit, egyáltalán mi lehet a valós baja?
Pár hónapja kezdődött, hogy tartós autópálya használat után a városba érve kb. 10 perc után egyszer csak levette a fordulatszámot kb. 1700-ra, check lámpa villogás nélkül bejött. Hiába nyomtam a pedált, csak eddig pörgette fel. Leállítás/újraindítás minden rendben. Volt márkaszervizben megnézték, hibakód: lambdaszonda (közelebbit nem mondtak), gyújtáskimaradást is észleltek ezért első körben gyújtáskábel, gyertya csere.
1-2 ezer km-ig semmi gond, majd ismét előadta autópálya után (60 km 4000 feletti fordulaton, majd városi tötyörgésnél 4-5 alkalommal fordulatejtés.. Pár óra állás után ment rendesen. A közeli "sima" szervizben P-0132 hibakód. (Volt benne egy P-1628 is, de arra azt mondták, nincs köze hozzá.) Opelos szerelők jóindulatúan azt mondták, fogalmuk sincs ugyan mi a baj, de hagyjam a szondát még, mert az nem korlátozhatja a fordulatszámot. Cserébe fojtószelepházat kitisztították, szondakábeleket átnézték. Próbaút, minden rendben.
3 hónap/3000 km semmi gond, autópálya után sem, erre tegnap ugyanez a probléma. 60 km pályán, be a városba, szinte már vártam is az első piros lámpát, meg sem lepődtem, gázadásra kb. 1700-ig emeli... Leállít/újraindít, megy, check lámpa bent. Menet közben már "rutinosan" újraindítgatás 4-5 alkalommal csinálta aztán a maradék pár kilométeren semmi. Hazafele megint semmi gond.
Bp-Tatabánya vonalon közlekedek, tudtok ajánlani valakit, aki nem rögtön azzal kezdi, hogy szép sorban dobáljunk ki mindent (helyi "márkaszerviz" ezt tenné)? Olyat aki jó a diagnosztikában és ismeri is a típust? Hiába vannak autószerelők családi és ismerősi körben, ők is azt tanácsolták, hogy keressek igazán hozzáértőt.
Előre is köszönöm a tanácsokat!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #1461 Dátum: 2017. Március 13. - 19:36:07 » |
|
Tomy61: www.sprintautoklinika.huBp. 1037 BOJTÁR utca 36. vagy: CHEVROBERTO. 1106 Budapest, Gránátos u. 4 Csarankó Róbert +36/30/952-41-56 Dömötör Tibor: +36/30/576-94-06 Kettőjük közül talán közelség alapján tudsz választani. Többünknek van velük jó tapasztalatunk, nekem csak Tomival, de mindketten értenek a Lacettikhez (is).
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
chevy4
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 2
|
|
« Hozzászólás #1462 Dátum: 2017. Március 13. - 19:56:48 » |
|
Tomy61: www.sprintautoklinika.huBp. 1037 BOJTÁR utca 36. vagy: CHEVROBERTO. 1106 Budapest, Gránátos u. 4 Csarankó Róbert +36/30/952-41-56 Dömötör Tibor: +36/30/576-94-06 Kettőjük közül talán közelség alapján tudsz választani. Többünknek van velük jó tapasztalatunk, nekem csak Tomival, de mindketten értenek a Lacettikhez (is). Köszönöm a segítséget! Megkeresem őket. Bízom benne, hogy legközelebb már a hiba okát és a javítást mesélhetem el, hátha más is belefut majd hasonlóba.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Beren
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 9
|
|
« Hozzászólás #1463 Dátum: 2017. Május 23. - 12:08:06 » |
|
Üdv mindenkinek! Egy 2006-os, 1.6 benzines Lacetti boldogít sárga lámpával. Szerencsére nem P0300, de nem is mondanám sokkal bíztatóbbnak: P0342 (Vezérműtengely helyzet érzékelő 'A' áramkör alacsony jelszint - 1.hengersor vagy egyedülálló szenzor) és P0420 (Katalizátor-rendszer hatékonyság határérték alatt - 1.hengersor) egyszerre... Amit ebből a kocsi viselkedésén érezni lehet, csak annyi, hogy melegen néha kicsit nehezebben indul, mint a hibajelzések előtt, illetve főleg ilyenkor villan fel a lámpa. Több kérdésem is lenne: - Mi okozhatja ezeket a hibákat?
- Összefüggenek ezek a hibák?
- Az előző nagy szervizkor nem sikerült rendesen visszatennie a szakbarbáromnak a szelepfedél tömítését, így volt egy olyan esetem, hogy némi olaj folyt be az egyik gyertya üregébe, így ott nem volt szikra és három hengerrel jöttem hazáig (éjszaka nem nagyon olt mód megnézni ilyesmit). Mire hazaértem, a katalizátor szó szerint vörösen izzott, féltem is, hogy meggyullad a fű a kocsi alatt... Ha jól sejtem, ez nem feltétlenül tett jót a katalizátornak, okozhatta ez a P0420-at?
- El lehet így menni a szervizig, vagy nem érdemes kockáztatni?
Nem akarom a kocsit úgy odaadni egy szerelőnek, hogy fogalmam sincs a lehetséges okokról (meg hogy esetleg neki sincs fogalma se a dologról...). Előre is kösz a válaszokat! Beren
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Krupcheck
|
|
« Hozzászólás #1464 Dátum: 2017. Május 23. - 21:14:10 » |
|
Üdv mindenkinek! Egy 2006-os, 1.6 benzines Lacetti boldogít sárga lámpával. Szerencsére nem P0300, de nem is mondanám sokkal bíztatóbbnak: P0342 (Vezérműtengely helyzet érzékelő 'A' áramkör alacsony jelszint - 1.hengersor vagy egyedülálló szenzor) és P0420 (Katalizátor-rendszer hatékonyság határérték alatt - 1.hengersor) egyszerre... Amit ebből a kocsi viselkedésén érezni lehet, csak annyi, hogy melegen néha kicsit nehezebben indul, mint a hibajelzések előtt, illetve főleg ilyenkor villan fel a lámpa. Több kérdésem is lenne: - Mi okozhatja ezeket a hibákat?
- Összefüggenek ezek a hibák?
- Az előző nagy szervizkor nem sikerült rendesen visszatennie a szakbarbáromnak a szelepfedél tömítését, így volt egy olyan esetem, hogy némi olaj folyt be az egyik gyertya üregébe, így ott nem volt szikra és három hengerrel jöttem hazáig (éjszaka nem nagyon olt mód megnézni ilyesmit). Mire hazaértem, a katalizátor szó szerint vörösen izzott, féltem is, hogy meggyullad a fű a kocsi alatt... Ha jól sejtem, ez nem feltétlenül tett jót a katalizátornak, okozhatta ez a P0420-at?
- El lehet így menni a szervizig, vagy nem érdemes kockáztatni?
Nem akarom a kocsit úgy odaadni egy szerelőnek, hogy fogalmam sincs a lehetséges okokról (meg hogy esetleg neki sincs fogalma se a dologról...). Előre is kösz a válaszokat! Beren Vszeg megdöglött a vezérműtengely jeladód. Mivel nekem is volt hasonló bajom, körbejártam a témát valamennyire, és arra jutottam, hogy kárt nem okoz. Amíg a főtengely jeladó jó (márpedig az tartós), addig az autód indulni fog, és normálisan üzemelni. Nekem párszor elkezdett morogni a motor indítás után, leállít, újraindít, rendbejött. Valószínűleg ez a hibás szögjel miatt volt (mondom én, mint laikus). Természetesen cseréltettem, csak elsőre egy utángyártott került be, ami az 1,8-ashoz pont nem jó, úgyhogy utána hamarosan ismét előjött a hiba, és egy fél-1 évig továbbra is együtt éltem vele. A katalizátorod a leírtak alapján szintén simán lehet gatya. Amúgy sorstársak vagyunk, ez a másik hibakód, ami engem is kísért. Megnézettem a katit, a kerámia nincs törve, eldugulva sincs, a CO mérésen simán át is ment, úgyhogy nálam vszeg csak az LPG zavarja meg, amit a kókány bt. (F+ Autóklinika Szeged) sokadik nekifutásra sem állított be megfelelően. Nálad viszont könnyen lehet, hogy tényleg rossz. A fentiekből viszont azt szándékoztam kihozni, hogy mindenképp nézd meg, nincs-e eltömődve, illetve, hogy a kerámia nincs-e eltörve. Ha a szerviz nem fél országgal arrébb van, én odáig még simán elindulnék, de a dugulás/törés hosszú távon okozhat csúnya hibákat, tehát ezt mindenképpen ellenőriztesd mihelyst odaérsz. Ha ezek nem állnak fenn, akkor az autó szempontjából szerintem nyugodtan mehetsz tovább is akár, a környezetbe viszont kicsit több mocskot tolsz.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #1465 Dátum: 2017. Május 24. - 03:27:23 » |
|
Üdv mindenkinek! Egy 2006-os, 1.6 benzines Lacetti boldogít sárga lámpával. Szerencsére nem P0300, de nem is mondanám sokkal bíztatóbbnak: P0342 (Vezérműtengely helyzet érzékelő 'A' áramkör alacsony jelszint - 1.hengersor vagy egyedülálló szenzor) és P0420 (Katalizátor-rendszer hatékonyság határérték alatt - 1.hengersor) egyszerre... Amit ebből a kocsi viselkedésén érezni lehet, csak annyi, hogy melegen néha kicsit nehezebben indul, mint a hibajelzések előtt, illetve főleg ilyenkor villan fel a lámpa. Több kérdésem is lenne: - Mi okozhatja ezeket a hibákat?
- Összefüggenek ezek a hibák?
- Az előző nagy szervizkor nem sikerült rendesen visszatennie a szakbarbáromnak a szelepfedél tömítését, így volt egy olyan esetem, hogy némi olaj folyt be az egyik gyertya üregébe, így ott nem volt szikra és három hengerrel jöttem hazáig (éjszaka nem nagyon olt mód megnézni ilyesmit). Mire hazaértem, a katalizátor szó szerint vörösen izzott, féltem is, hogy meggyullad a fű a kocsi alatt... Ha jól sejtem, ez nem feltétlenül tett jót a katalizátornak, okozhatta ez a P0420-at?
- El lehet így menni a szervizig, vagy nem érdemes kockáztatni?
Nem akarom a kocsit úgy odaadni egy szerelőnek, hogy fogalmam sincs a lehetséges okokról (meg hogy esetleg neki sincs fogalma se a dologról...). Előre is kösz a válaszokat! Beren nem akarlak elkeseríteni de ez fájni fog ,vezérműtengely jeladó kb 20.000ft,euro 4es katalizátor 80.000ft ezek cseréje kb 10.000ft
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Beren
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 9
|
|
« Hozzászólás #1466 Dátum: 2017. Május 24. - 07:54:45 » |
|
Kösz a válaszokat.
Krupcheck: alapvetően szeretem, ha a kocsim üzembiztos és nem bombáz mindenféle hibaüzenetekkel, szóval mindenképpen megcsináltatom a lehető leghamarabb. A vezérműtengely jeladó mindenképpen cserélve lesz, de ahogy sebike írja, a katalizátor nem két forint, azért arra először ránézek, hátha csak dugulás...
sebike: kösz az infókat. Kár, hogy nekem messze vagy (mármint Kaposvárig nem gurulnék el Budapest mellől ezek miatt, az még ~15 rugó lenne...).
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #1467 Dátum: 2017. Május 24. - 10:00:00 » |
|
Kösz a válaszokat.
Krupcheck: alapvetően szeretem, ha a kocsim üzembiztos és nem bombáz mindenféle hibaüzenetekkel, szóval mindenképpen megcsináltatom a lehető leghamarabb. A vezérműtengely jeladó mindenképpen cserélve lesz, de ahogy sebike írja, a katalizátor nem két forint, azért arra először ránézek, hátha csak dugulás...
sebike: kösz az infókat. Kár, hogy nekem messze vagy (mármint Kaposvárig nem gurulnék el Budapest mellől ezek miatt, az még ~15 rugó lenne...).
postázni postázok,voltak páran akik megtették
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Krupcheck
|
|
« Hozzászólás #1468 Dátum: 2017. Május 24. - 17:08:45 » |
|
Kösz a válaszokat.
Krupcheck: alapvetően szeretem, ha a kocsim üzembiztos és nem bombáz mindenféle hibaüzenetekkel, szóval mindenképpen megcsináltatom a lehető leghamarabb. A vezérműtengely jeladó mindenképpen cserélve lesz, de ahogy sebike írja, a katalizátor nem két forint, azért arra először ránézek, hátha csak dugulás...
sebike: kösz az infókat. Kár, hogy nekem messze vagy (mármint Kaposvárig nem gurulnék el Budapest mellől ezek miatt, az még ~15 rugó lenne...).
Én is szeretem ha a kocsim üzembiztos és hibamentes, csak az autóm nem szeret hibamentes lenni. De ez más sztori. Amúgy ha jót akarsz magadnak, akkor postáztasd el a cuccokat sebikével, eddig tapasztalataim alapján ki merem jelenteni, hogy amit tőle vesz az ember, az jó minőségű, jó az autóhoz és jó áron is van. Amit máshol vettem (igaz az enyém 1,8-as, ami sajnos ritkább) azoknál ezek közül többször is volt, hogy valamely hibádzott...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
georgbob
|
|
« Hozzászólás #1469 Dátum: 2018. Március 02. - 16:51:36 » |
|
Üdv! A vezérműtengely jeladót hogyan kell cserélni? Borítás levesz és hozzáférhető, vagy bonyolultabb? Köszi
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|