WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #1905 Dátum: 2015. április 04. - 21:47:44 » |
|
Lehet, hogy én vagyok túl egyszerű gondolkodású, de minek kell két garnitúra téligumi szett egyetlen kocsihoz???
Véletlenül... Egy garnitúra adott volt. Egyet meg kaptam a lemezfelnikhez, amiket vettem egy régi kartárstól.
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #1906 Dátum: 2015. április 07. - 17:32:38 » |
|
Felraktam a nyári gumikat(infinity). Pár hét múlva majd mesélek milyenek.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #1908 Dátum: 2015. április 09. - 09:33:08 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
Krupcheck
|
|
« Hozzászólás #1909 Dátum: 2015. április 09. - 13:49:46 » |
|
Az nem új infó, hogy az európai címkézés semmit nem jelent, mert a gyártók magukat osztályozzák, magukhoz képest. Pl. a Conti lapján is csak annyit találtam, hogy "az A x-szel jobb, mint a B", de hogy az A mennyi, és az ugyanannyi-e, mint másoknál, azt sosem fogjuk megtudni, mert mások még ennyit sem közölnek. Sem azt, hogy milyen körülmények között mérték. Viszont ami alapján gumit tudunk venni, az a címke. Meg a teszt. Jómagam, ha lehet, utóbbit nézem. A Kumho KH27-et ez alapján nem venném meg. Címke alapján igen (B-B). A vicces az, hogy volt ilyen gumim, egy szezont használtam, mielőtt a 17-esek jöttek volna, és bekopás után semmi bajom nem volt velük. Felrakás után első nap szakadt az eső, kis híján bele is csúsztam az előttem lévőbe, de az szűz gumi volt, úgyhogy nem ér. Utána viszont mindig kiszámíthatóan tette a dolgát. Nem volt nagy szám, de (nem csak az árához képest) elvolt. Na most meg kihozták, hogy ennyivel gyengébb, mint a többi. Akkor kinek higgyek? Vagy a többi gumi ilyen erős?
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2015. április 09. - 13:51:21 írta Krupcheck »
|
Naplózva
|
|
|
|
kubu87
|
|
« Hozzászólás #1910 Dátum: 2015. április 09. - 14:37:58 » |
|
Felsorolni is nehéz lenne azokat a dolgokat, amiktől függ egy gumi viselkedése. Inkább próbálj a tesztekhez és a köznépi tapasztalatokhoz igazodni, úgy kisebb a sansz, hogy csalódsz a gumiban. Nekem is megjöttek a Infinity Ecosis gumik, holnap mennek fel a kocsira. 11.990,- /db áron és 195/55 R15 (85V) méretben és ingyenes házhoz szállítással. Azt hittem, hogy majd jól rám sóznak valami krisztus előtt gyártott példányokat, de a DOT 4814-et jelől, vagyis kb. 4 hónapja gyártották a gumikat.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #1911 Dátum: 2015. április 09. - 14:45:30 » |
|
Ráadásul rengeteg gyártmányt kihagytak. Így kb sehogy sem állunk. Szerencsétlen vásárlónak kb csak az marad melyik minta és melyik ár tetszik neki....
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #1912 Dátum: 2015. április 09. - 15:32:50 » |
|
Ráadásul általában egy fajta gumit egyszer tesztelnek csak, pedig szezononként azért változtatnak az összetételen is sokszor, szóval lehet, hogy 2013-ban közepes eredményt ért el, ámde javítottak rajta és már sokkal jobb lett, de ugye akkor már nem tesztelik. A másik, hogy csak két méretet tesztelnek. Egyáltalán nem biztos, hogy egy másik méretben ugyanazt produkálja a gumi. Miközben kerestem én is nyári gumikat, észrevettem, hogy egy méreten belül is eltérnek ugyanazon típusú gumik EU-s jelölései. PL erősített kivitel jobb besorolást kap, mint a sima.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
tacumás
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 48
|
|
« Hozzászólás #1913 Dátum: 2015. április 09. - 17:43:49 » |
|
... pedig szezononként azért változtatnak az összetételen is sokszor, szóval lehet, hogy 2013-ban közepes eredményt ért el, ámde javítottak rajta és már sokkal jobb lett....
El kell, hogy keserítselek: azonos gumi a gyártási időben csak azonos keverékkel készülhet. Így ha van 4 egyforma gumid és a két első elfogy, ugyanazt a mintázatot nyugodtan megveheted, mert két év múlva is ugyanazt kapod. És szerintem ez így van jól.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Krupcheck
|
|
« Hozzászólás #1914 Dátum: 2015. április 09. - 18:16:51 » |
|
Tudomásom szerint még az elsőszerelt (aka OEM), és a boltban árult gumik közt is lehet összetételbeli különbség. Ha egy adott gyártó valamiért puhább/keményebb/akármilyenebb gumit rendel, mert az ő modelljéhez az szerinte jobb, akkor azt kap. A boltba bemész, ugyanolyan gumit kérsz, minta, méret, minden megegyezik, de lehet, hogy valamelyest más összetételű gumit kapsz, ami általánosságban jobb. Biztos van olyan gyári szám, vagy kód, ami ezt elárulja, de ebben sosem fogunk kiigazodni. Eleve az alapanyagok minősége is szórhat egy adott tűrésen belül, szóval már abból is adódhatnak eltérések. Pláne ha természetes kaucsukot is használnak.
(más: időközben én is megrendeltem nyárra a hiányzó gumikat. Barum Bravuris 3HM lesz, majd kiderül mit tud).
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #1915 Dátum: 2015. április 09. - 18:17:24 » |
|
... pedig szezononként azért változtatnak az összetételen is sokszor, szóval lehet, hogy 2013-ban közepes eredményt ért el, ámde javítottak rajta és már sokkal jobb lett....
El kell, hogy keserítselek: azonos gumi a gyártási időben csak azonos keverékkel készülhet. Így ha van 4 egyforma gumid és a két első elfogy, ugyanazt a mintázatot nyugodtan megveheted, mert két év múlva is ugyanazt kapod. És szerintem ez így van jól. A mintázat az tényleg nem változik, de a keveréken módosítanak. Legalábbis nemrég ezt olvastam egy német oldalon, ami pont a gumitesztekkel foglalkozott. Ha jól emlékszem az ADAC is úgy tesztel, hogy vesz 6 garnitúrát ugyanabból az abroncsból más helyekről, majd a tesztek után még egyet, amit szintén tesztel. Ha eltérés van (gondolom nagyobb mérvű, hibahatáron kívüli), akkor ismét leteszteli a gumit.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kubu87
|
|
« Hozzászólás #1916 Dátum: 2015. április 11. - 16:00:46 » |
|
Felkerültek az Infinity Ecosis-ok a Fulda Carat Progresso-k helyére. Első blikkre az Infinity-nek száraz úton jóval kisebb a gördülési ellenállása, mint a Fuldának volt, gondolom ebből is adódik, hogy a fékezhetőség szempontjából érezhetően rosszabb. Lendületesebb kanyarban viszont egész stabil, jól lehet vele tartani az ívet, és az egyenes futása is rendben van.
Kíváncsi leszek mit tud vizes úton.
A Fuldák eladók, a részletek az "Adás-vétel"-ben!
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2015. április 11. - 16:11:41 írta kubu87 »
|
Naplózva
|
|
|
|
georgbob
|
|
« Hozzászólás #1917 Dátum: 2015. április 22. - 18:29:36 » |
|
Üdv! Mi a véleményetek az osztókör módosító csavarokról (excenteres, mozgófejű csavar)? 5x110-es fenit rendeltem (nem lacettire), viszont csak 112-es van és azt mondták ezt adják hozzá. Egyenlőre lemondtam a rendelést... Ill. érdeklődöm kubutól, hogy milyen az ifinity, mert én is ezt gondoltam, vagy kumho ecsta kh31-et.
Köszi
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #1918 Dátum: 2015. április 23. - 11:27:27 » |
|
Most raktam fel a KH31-es gumikat. Kicsit csalódás, hogy "made in China"... Ezt nem reklámozták. Elsőő 300 km tapasztalata: hangosabb, mint a Hankook Ventus Prime volt. Szárazon tapad, nem csúszik. Az esőfutására leszek kiváncsi, mert abban nagyon jó volt a Hankook.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #1919 Dátum: 2015. április 23. - 12:17:48 » |
|
Nekem múlt héten kedden került fel az Uniroyal Rainsport 3. Feltűnően csendes, a beltérben semmit nem hallani, de lehúzott ablaknál is csak kis surrogás. Viszont kegyetlenül tapad és a kormányzás is sokkal közvetlenebb, valamint nem mellékesen nagyon jól néz ki a mintázata.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|