hawer
|
|
« Hozzászólás #1110 Dátum: 2010. Október 27. - 11:29:18 » |
|
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy mennyi az ideáis keréknyomás egy 195/60/R15 -ös guminál? Van e különbség a télen ill. nyáron használt gumik nyomása között? Az első és hátsó gumik nyomása eltérhet -e? Magyarúl, mennnyire fújjam fel a gumikat?
Válaszokat előre is Köszönöm! További szép napot!
Kesztűtartó kinyit, ajtón elolvas. Azok a gyárilag előírt nyomások. Ettől eltérhetsz pár tizedet, télen, hóban lefele szokás (a jobb tapadásért), nyáron egy kicsit felfele (a jobb fogysztásért) A téli csökkentett nyomást nem javaslom, hacsak nem közlekedsz valóban mélyebb hóban vagy laza talajon min. 70%-ban. Mivel a mai téli gumik puhább anyaga (oldalfalon és futófelületen is) biztosítja a tapadást, már nincs szükség a régi megoldásra, ahol a csökkentett nyomással az egész (nyári)gumi szerkezetét "puhították" jobb híján, de ez csak kis részben javította a tapadást a stabilitás, fogyasztás és gumi élettartam kárára. A téli-nyári nyomásnál csak az a különbség, hogy a 2 időszak hideg állapota (mert ugye úgy illik mérni) között akár 40 C° különbség is lehet, ami befolyásolja a nyomást, de ezzel remélem azért sem kell számolni, mert 1. mindenki cseréli a gumikat tavasszal-ősszel ami együtt jár a nyomás beállításával 2. legalább havonta egyszer mindenki nézi a nyomást, nem csak téleny és nyáron egyszer. Gyakrabban kell. 2hét alatt kétszer is kellett ráfújnom. Először 0,4 majd 0,2 nyomásvesztés volt az időjárás miatt. Ha nem a megszokott módon viselkedik az autó már érdemes megnézni. Ha elég érzékeny vagy akkor 0,1-0,2s nyomáskülönbséget is meg fogod érezni. Jómagam a 5év alatt erre jutottam: a nyári 2,2 (hidegen) és téli 2,0-2,1 (még hidegebben). - 195/55/R15 Hankook a teljesség kedvéért Nekem a gyári hankook 2,5 bar-al szaladtt végig.Egyenletesen kopott sem kivül,sem pedig belül nem volt eltérés a minta mélységében.Most is 2,5 báron szaladok de a télit 2,3 mal használom ha fent lessz.Már kezdek csuszkálni reggelente!Lehet ideje lessz a cserének. A 2,5 nem sok egy kicsit??? Én már 2,3-nál érzem, hogy kicsit pattog az úton.
|
|
|
Naplózva
|
A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
|
|
|
gatsy
|
|
« Hozzászólás #1111 Dátum: 2010. Október 27. - 13:13:37 » |
|
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy mennyi az ideáis keréknyomás egy 195/60/R15 -ös guminál? Van e különbség a télen ill. nyáron használt gumik nyomása között? Az első és hátsó gumik nyomása eltérhet -e? Magyarúl, mennnyire fújjam fel a gumikat?
Válaszokat előre is Köszönöm! További szép napot!
Kesztűtartó kinyit, ajtón elolvas. Azok a gyárilag előírt nyomások. Ettől eltérhetsz pár tizedet, télen, hóban lefele szokás (a jobb tapadásért), nyáron egy kicsit felfele (a jobb fogysztásért) A téli csökkentett nyomást nem javaslom, hacsak nem közlekedsz valóban mélyebb hóban vagy laza talajon min. 70%-ban. Mivel a mai téli gumik puhább anyaga (oldalfalon és futófelületen is) biztosítja a tapadást, már nincs szükség a régi megoldásra, ahol a csökkentett nyomással az egész (nyári)gumi szerkezetét "puhították" jobb híján, de ez csak kis részben javította a tapadást a stabilitás, fogyasztás és gumi élettartam kárára. A téli-nyári nyomásnál csak az a különbség, hogy a 2 időszak hideg állapota (mert ugye úgy illik mérni) között akár 40 C° különbség is lehet, ami befolyásolja a nyomást, de ezzel remélem azért sem kell számolni, mert 1. mindenki cseréli a gumikat tavasszal-ősszel ami együtt jár a nyomás beállításával 2. legalább havonta egyszer mindenki nézi a nyomást, nem csak téleny és nyáron egyszer. asszem én is azt írtam, hogy hóban
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Krisz
|
|
« Hozzászólás #1112 Dátum: 2010. Október 27. - 13:21:10 » |
|
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy mennyi az ideáis keréknyomás egy 195/60/R15 -ös guminál? Van e különbség a télen ill. nyáron használt gumik nyomása között? Az első és hátsó gumik nyomása eltérhet -e? Magyarúl, mennnyire fújjam fel a gumikat?
Válaszokat előre is Köszönöm! További szép napot!
Kesztűtartó kinyit, ajtón elolvas. Azok a gyárilag előírt nyomások. Ettől eltérhetsz pár tizedet, télen, hóban lefele szokás (a jobb tapadásért), nyáron egy kicsit felfele (a jobb fogysztásért) A téli csökkentett nyomást nem javaslom, hacsak nem közlekedsz valóban mélyebb hóban vagy laza talajon min. 70%-ban. Mivel a mai téli gumik puhább anyaga (oldalfalon és futófelületen is) biztosítja a tapadást, már nincs szükség a régi megoldásra, ahol a csökkentett nyomással az egész (nyári)gumi szerkezetét "puhították" jobb híján, de ez csak kis részben javította a tapadást a stabilitás, fogyasztás és gumi élettartam kárára. A téli-nyári nyomásnál csak az a különbség, hogy a 2 időszak hideg állapota (mert ugye úgy illik mérni) között akár 40 C° különbség is lehet, ami befolyásolja a nyomást, de ezzel remélem azért sem kell számolni, mert 1. mindenki cseréli a gumikat tavasszal-ősszel ami együtt jár a nyomás beállításával 2. legalább havonta egyszer mindenki nézi a nyomást, nem csak téleny és nyáron egyszer. Gyakrabban kell. 2hét alatt kétszer is kellett ráfújnom. Először 0,4 majd 0,2 nyomásvesztés volt az időjárás miatt. Ha nem a megszokott módon viselkedik az autó már érdemes megnézni. Ha elég érzékeny vagy akkor 0,1-0,2s nyomáskülönbséget is meg fogod érezni. Jómagam a 5év alatt erre jutottam: a nyári 2,2 (hidegen) és téli 2,0-2,1 (még hidegebben). - 195/55/R15 Hankook a teljesség kedvéért Nekem a gyári hankook 2,5 bar-al szaladtt végig.Egyenletesen kopott sem kivül,sem pedig belül nem volt eltérés a minta mélységében.Most is 2,5 báron szaladok de a télit 2,3 mal használom ha fent lessz.Már kezdek csuszkálni reggelente!Lehet ideje lessz a cserének. A 2,5 nem sok egy kicsit??? Én már 2,3-nál érzem, hogy kicsit pattog az úton. Igen pattogósabb de megszoktam már.Viszont nem akarom a felnim szétütni minden gödörnél ami elkerülhetettlen itt pesten.
|
|
|
Naplózva
|
06 70/22 11 222
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #1113 Dátum: 2010. Október 27. - 13:49:37 » |
|
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy mennyi az ideáis keréknyomás egy 195/60/R15 -ös guminál? Van e különbség a télen ill. nyáron használt gumik nyomása között? Az első és hátsó gumik nyomása eltérhet -e? Magyarúl, mennnyire fújjam fel a gumikat?
Válaszokat előre is Köszönöm! További szép napot!
Kesztűtartó kinyit, ajtón elolvas. Azok a gyárilag előírt nyomások. Ettől eltérhetsz pár tizedet, télen, hóban lefele szokás (a jobb tapadásért), nyáron egy kicsit felfele (a jobb fogysztásért) A téli csökkentett nyomást nem javaslom, hacsak nem közlekedsz valóban mélyebb hóban vagy laza talajon min. 70%-ban. Mivel a mai téli gumik puhább anyaga (oldalfalon és futófelületen is) biztosítja a tapadást, már nincs szükség a régi megoldásra, ahol a csökkentett nyomással az egész (nyári)gumi szerkezetét "puhították" jobb híján, de ez csak kis részben javította a tapadást a stabilitás, fogyasztás és gumi élettartam kárára. A téli-nyári nyomásnál csak az a különbség, hogy a 2 időszak hideg állapota (mert ugye úgy illik mérni) között akár 40 C° különbség is lehet, ami befolyásolja a nyomást, de ezzel remélem azért sem kell számolni, mert 1. mindenki cseréli a gumikat tavasszal-ősszel ami együtt jár a nyomás beállításával 2. legalább havonta egyszer mindenki nézi a nyomást, nem csak téleny és nyáron egyszer. Gyakrabban kell. 2hét alatt kétszer is kellett ráfújnom. Először 0,4 majd 0,2 nyomásvesztés volt az időjárás miatt. Ha nem a megszokott módon viselkedik az autó már érdemes megnézni. Ha elég érzékeny vagy akkor 0,1-0,2s nyomáskülönbséget is meg fogod érezni. Jómagam a 5év alatt erre jutottam: a nyári 2,2 (hidegen) és téli 2,0-2,1 (még hidegebben). - 195/55/R15 Hankook a teljesség kedvéért Nekem a gyári hankook 2,5 bar-al szaladtt végig.Egyenletesen kopott sem kivül,sem pedig belül nem volt eltérés a minta mélységében.Most is 2,5 báron szaladok de a télit 2,3 mal használom ha fent lessz.Már kezdek csuszkálni reggelente!Lehet ideje lessz a cserének. A 2,5 nem sok egy kicsit??? Én már 2,3-nál érzem, hogy kicsit pattog az úton. Igen pattogósabb de megszoktam már.Viszont nem akarom a felnim szétütni minden gödörnél ami elkerülhetettlen itt pesten. Én elöl hátul 2.4-re állítttatom be a gumisnál mind a nyárit mind a télit. Tényleg pattogósabb és keményebb a futás, de legalább kevesebb a fogyim. rendellenes kopás eddig nem látható rajta, fűrészfogas kopás sem, mivel 2 évente cserélve van az első-hátsó tengelyen lévő kerék.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #1114 Dátum: 2010. Október 28. - 14:50:16 » |
|
Megvolt a kerékcsere, gumis szerint még olyan a téli, mintha új lenne (kb 7-8mm). Szóval még 3 szezont elmegyek vele.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #1115 Dátum: 2010. Október 28. - 16:07:52 » |
|
Megvolt a kerékcsere, gumis szerint még olyan a téli, mintha új lenne (kb 7-8mm). Szóval még 3 szezont elmegyek vele. Eddig mennyi kilométer is van benne, 5000?
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
bzs198
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 117
1.4 SE (full gyári) csak nagy zene:)
|
|
« Hozzászólás #1116 Dátum: 2010. Október 28. - 17:18:25 » |
|
Nekem 2,2 a nyomás elöl-hátul. Elég optimális, mind a kopás, mind a fogyasztás tekintetében! 1.4 HB
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #1117 Dátum: 2010. Október 28. - 20:08:50 » |
|
Megvolt a kerékcsere, gumis szerint még olyan a téli, mintha új lenne (kb 7-8mm). Szóval még 3 szezont elmegyek vele. Eddig mennyi kilométer is van benne, 5000? Nem, kb. a duplája
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #1118 Dátum: 2010. Október 29. - 08:54:00 » |
|
Nekem 2,2 a nyomás elöl-hátul. Elég optimális, mind a kopás, mind a fogyasztás tekintetében! 1.4 HB
nekem is. 1.6 sedan
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
Krisz
|
|
« Hozzászólás #1119 Dátum: 2010. Október 30. - 10:35:58 » |
|
Ma volt időm és szerencsére be is fértem soron kivül a gumicserére,igy fent vannak a télik.KingStar 185/60R15-ket vettem 11000Ft-ért/db+szerelés=50EFt.Meglátom milyen lessz,hogyan viselkedik.(A Kingstar autógumi Kínában gyártott Hankook termék. )
|
|
|
Naplózva
|
06 70/22 11 222
|
|
|
hawer
|
|
« Hozzászólás #1120 Dátum: 2010. Október 30. - 10:40:54 » |
|
Ma volt időm és szerencsére be is fértem soron kivül a gumicserére,igy fent vannak a télik.KingStar 185/60R15-ket vettem 11000Ft-ért/db+szerelés=50EFt.Meglátom milyen lessz,hogyan viselkedik.(A Kingstar autógumi Kínában gyártott Hankook termék. sw40-es?
|
|
|
Naplózva
|
A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
|
|
|
hawer
|
|
« Hozzászólás #1121 Dátum: 2010. Október 30. - 10:44:48 » |
|
Csak ne olyan jó legyen mint az én gyári kínai hankok gumiaim 40 ezer után dobhatom ki őket.
|
|
|
Naplózva
|
A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
|
|
|
Krisz
|
|
« Hozzászólás #1122 Dátum: 2010. Október 30. - 15:08:09 » |
|
Ma volt időm és szerencsére be is fértem soron kivül a gumicserére,igy fent vannak a télik.KingStar 185/60R15-ket vettem 11000Ft-ért/db+szerelés=50EFt.Meglátom milyen lessz,hogyan viselkedik.(A Kingstar autógumi Kínában gyártott Hankook termék. sw40-es? Igen!Közben leszaladtam vele gyorsan egy 200km távot, most értem haza.Igen csendes és nem visit élesebb kanyarokban.Az autot pedig megfelelően tatrja.Eddig jó,jöhet a havas teszt!!!!
|
|
|
Naplózva
|
06 70/22 11 222
|
|
|
bzs198
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 117
1.4 SE (full gyári) csak nagy zene:)
|
|
« Hozzászólás #1123 Dátum: 2010. November 04. - 09:41:16 » |
|
Én nem ismerem a Kingstar márkát... De ha neked jól vizsgázik télen Krisz, akkor a következő téli gumim már olyan lesz!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Krisz
|
|
« Hozzászólás #1124 Dátum: 2010. November 04. - 20:57:57 » |
|
Én nem ismerem a Kingstar márkát... De ha neked jól vizsgázik télen Krisz, akkor a következő téli gumim már olyan lesz! Ok.Szerintem jó,esőben is faca.Igy már csak a havat várom!-Remélem lessz jó nagy és mehetek csuszkálni!
|
|
|
Naplózva
|
06 70/22 11 222
|
|
|
|