Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 23. - 10:12:28 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 73 74 [75] 76 77 ... 138   Le
 
Szerző Téma: Kerekek  (Megtekintve 372642 alkalommal)
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #1110 Dátum: 2010. Október 27. - 11:29:18 »

Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy mennyi az ideáis keréknyomás egy 195/60/R15 -ös guminál?
Van e különbség a télen ill. nyáron használt gumik nyomása között?
Az első és hátsó gumik nyomása eltérhet -e?
Magyarúl, mennnyire fújjam fel a gumikat?

Válaszokat előre is Köszönöm!
További szép napot!
Kesztűtartó kinyit, ajtón elolvas. Azok a gyárilag előírt nyomások. Ettől eltérhetsz pár tizedet, télen, hóban lefele szokás (a jobb tapadásért), nyáron egy kicsit felfele (a jobb fogysztásért)
A téli csökkentett nyomást nem javaslom, hacsak nem közlekedsz valóban mélyebb hóban vagy laza talajon min. 70%-ban. Mivel a mai téli gumik puhább anyaga (oldalfalon és futófelületen is) biztosítja a tapadást, már nincs szükség a régi megoldásra, ahol a csökkentett nyomással az egész (nyári)gumi szerkezetét "puhították" jobb híján, de ez csak kis részben javította a tapadást a stabilitás, fogyasztás és gumi élettartam kárára.
A téli-nyári nyomásnál csak az a különbség, hogy a 2 időszak hideg állapota (mert ugye úgy illik mérni) között akár 40 C° különbség is lehet, ami befolyásolja a nyomást, de ezzel remélem azért sem kell számolni, mert
1. mindenki cseréli a gumikat tavasszal-ősszel ami együtt jár a nyomás beállításával
2. legalább havonta egyszer mindenki nézi a nyomást, nem csak téleny és nyáron egyszer.  Kacsint
Gyakrabban kell. 2hét alatt kétszer is kellett ráfújnom. Először 0,4 majd 0,2 nyomásvesztés volt az időjárás miatt.
Ha nem a megszokott módon viselkedik az autó már érdemes megnézni. Ha elég érzékeny vagy akkor 0,1-0,2s nyomáskülönbséget is meg fogod érezni.
Jómagam a 5év alatt erre jutottam: a nyári 2,2 (hidegen) és téli 2,0-2,1 (még hidegebben). - 195/55/R15 Hankook a teljesség kedvéért
Nekem a gyári hankook 2,5 bar-al szaladtt végig.Egyenletesen kopott sem kivül,sem pedig belül nem volt eltérés a minta mélységében.Most is 2,5 báron szaladok de a télit 2,3 mal használom ha fent lessz.Már kezdek csuszkálni reggelente!Lehet ideje lessz a cserének. He
A 2,5 nem sok egy kicsit???
Én már 2,3-nál érzem, hogy kicsit pattog az úton.
Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
gatsy
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 913


Gat$y


WWW
« Hozzászólás #1111 Dátum: 2010. Október 27. - 13:13:37 »

Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy mennyi az ideáis keréknyomás egy 195/60/R15 -ös guminál?
Van e különbség a télen ill. nyáron használt gumik nyomása között?
Az első és hátsó gumik nyomása eltérhet -e?
Magyarúl, mennnyire fújjam fel a gumikat?

Válaszokat előre is Köszönöm!
További szép napot!
Kesztűtartó kinyit, ajtón elolvas. Azok a gyárilag előírt nyomások. Ettől eltérhetsz pár tizedet, télen, hóban lefele szokás (a jobb tapadásért), nyáron egy kicsit felfele (a jobb fogysztásért)
A téli csökkentett nyomást nem javaslom, hacsak nem közlekedsz valóban mélyebb hóban vagy laza talajon min. 70%-ban. Mivel a mai téli gumik puhább anyaga (oldalfalon és futófelületen is) biztosítja a tapadást, már nincs szükség a régi megoldásra, ahol a csökkentett nyomással az egész (nyári)gumi szerkezetét "puhították" jobb híján, de ez csak kis részben javította a tapadást a stabilitás, fogyasztás és gumi élettartam kárára.
A téli-nyári nyomásnál csak az a különbség, hogy a 2 időszak hideg állapota (mert ugye úgy illik mérni) között akár 40 C° különbség is lehet, ami befolyásolja a nyomást, de ezzel remélem azért sem kell számolni, mert
1. mindenki cseréli a gumikat tavasszal-ősszel ami együtt jár a nyomás beállításával
2. legalább havonta egyszer mindenki nézi a nyomást, nem csak téleny és nyáron egyszer.  Kacsint
asszem én is azt írtam, hogy hóban Kacsint
Naplózva
Krisz
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1673


1.4 16v STAR AC HB


« Hozzászólás #1112 Dátum: 2010. Október 27. - 13:21:10 »

Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy mennyi az ideáis keréknyomás egy 195/60/R15 -ös guminál?
Van e különbség a télen ill. nyáron használt gumik nyomása között?
Az első és hátsó gumik nyomása eltérhet -e?
Magyarúl, mennnyire fújjam fel a gumikat?

Válaszokat előre is Köszönöm!
További szép napot!
Kesztűtartó kinyit, ajtón elolvas. Azok a gyárilag előírt nyomások. Ettől eltérhetsz pár tizedet, télen, hóban lefele szokás (a jobb tapadásért), nyáron egy kicsit felfele (a jobb fogysztásért)
A téli csökkentett nyomást nem javaslom, hacsak nem közlekedsz valóban mélyebb hóban vagy laza talajon min. 70%-ban. Mivel a mai téli gumik puhább anyaga (oldalfalon és futófelületen is) biztosítja a tapadást, már nincs szükség a régi megoldásra, ahol a csökkentett nyomással az egész (nyári)gumi szerkezetét "puhították" jobb híján, de ez csak kis részben javította a tapadást a stabilitás, fogyasztás és gumi élettartam kárára.
A téli-nyári nyomásnál csak az a különbség, hogy a 2 időszak hideg állapota (mert ugye úgy illik mérni) között akár 40 C° különbség is lehet, ami befolyásolja a nyomást, de ezzel remélem azért sem kell számolni, mert
1. mindenki cseréli a gumikat tavasszal-ősszel ami együtt jár a nyomás beállításával
2. legalább havonta egyszer mindenki nézi a nyomást, nem csak téleny és nyáron egyszer.  Kacsint
Gyakrabban kell. 2hét alatt kétszer is kellett ráfújnom. Először 0,4 majd 0,2 nyomásvesztés volt az időjárás miatt.
Ha nem a megszokott módon viselkedik az autó már érdemes megnézni. Ha elég érzékeny vagy akkor 0,1-0,2s nyomáskülönbséget is meg fogod érezni.
Jómagam a 5év alatt erre jutottam: a nyári 2,2 (hidegen) és téli 2,0-2,1 (még hidegebben). - 195/55/R15 Hankook a teljesség kedvéért
Nekem a gyári hankook 2,5 bar-al szaladtt végig.Egyenletesen kopott sem kivül,sem pedig belül nem volt eltérés a minta mélységében.Most is 2,5 báron szaladok de a télit 2,3 mal használom ha fent lessz.Már kezdek csuszkálni reggelente!Lehet ideje lessz a cserének. He
A 2,5 nem sok egy kicsit???
Én már 2,3-nál érzem, hogy kicsit pattog az úton.
Igen pattogósabb de megszoktam már.Viszont nem akarom a felnim szétütni minden gödörnél ami elkerülhetettlen itt pesten.
Naplózva

06 70/22 11 222
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #1113 Dátum: 2010. Október 27. - 13:49:37 »

Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy mennyi az ideáis keréknyomás egy 195/60/R15 -ös guminál?
Van e különbség a télen ill. nyáron használt gumik nyomása között?
Az első és hátsó gumik nyomása eltérhet -e?
Magyarúl, mennnyire fújjam fel a gumikat?

Válaszokat előre is Köszönöm!
További szép napot!
Kesztűtartó kinyit, ajtón elolvas. Azok a gyárilag előírt nyomások. Ettől eltérhetsz pár tizedet, télen, hóban lefele szokás (a jobb tapadásért), nyáron egy kicsit felfele (a jobb fogysztásért)
A téli csökkentett nyomást nem javaslom, hacsak nem közlekedsz valóban mélyebb hóban vagy laza talajon min. 70%-ban. Mivel a mai téli gumik puhább anyaga (oldalfalon és futófelületen is) biztosítja a tapadást, már nincs szükség a régi megoldásra, ahol a csökkentett nyomással az egész (nyári)gumi szerkezetét "puhították" jobb híján, de ez csak kis részben javította a tapadást a stabilitás, fogyasztás és gumi élettartam kárára.
A téli-nyári nyomásnál csak az a különbség, hogy a 2 időszak hideg állapota (mert ugye úgy illik mérni) között akár 40 C° különbség is lehet, ami befolyásolja a nyomást, de ezzel remélem azért sem kell számolni, mert
1. mindenki cseréli a gumikat tavasszal-ősszel ami együtt jár a nyomás beállításával
2. legalább havonta egyszer mindenki nézi a nyomást, nem csak téleny és nyáron egyszer.  Kacsint
Gyakrabban kell. 2hét alatt kétszer is kellett ráfújnom. Először 0,4 majd 0,2 nyomásvesztés volt az időjárás miatt.
Ha nem a megszokott módon viselkedik az autó már érdemes megnézni. Ha elég érzékeny vagy akkor 0,1-0,2s nyomáskülönbséget is meg fogod érezni.
Jómagam a 5év alatt erre jutottam: a nyári 2,2 (hidegen) és téli 2,0-2,1 (még hidegebben). - 195/55/R15 Hankook a teljesség kedvéért
Nekem a gyári hankook 2,5 bar-al szaladtt végig.Egyenletesen kopott sem kivül,sem pedig belül nem volt eltérés a minta mélységében.Most is 2,5 báron szaladok de a télit 2,3 mal használom ha fent lessz.Már kezdek csuszkálni reggelente!Lehet ideje lessz a cserének. He
A 2,5 nem sok egy kicsit???
Én már 2,3-nál érzem, hogy kicsit pattog az úton.
Igen pattogósabb de megszoktam már.Viszont nem akarom a felnim szétütni minden gödörnél ami elkerülhetettlen itt pesten.
Én elöl hátul 2.4-re állítttatom be a gumisnál mind a nyárit mind a télit. Tényleg pattogósabb és keményebb a futás, de legalább kevesebb a fogyim. rendellenes kopás eddig nem látható rajta, fűrészfogas kopás sem, mivel 2 évente cserélve van az első-hátsó tengelyen lévő kerék.
Naplózva
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #1114 Dátum: 2010. Október 28. - 14:50:16 »

Megvolt a kerékcsere, gumis szerint még olyan a téli, mintha új lenne (kb 7-8mm). Szóval még 3 szezont elmegyek vele. Mosolyog
Naplózva
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #1115 Dátum: 2010. Október 28. - 16:07:52 »

Megvolt a kerékcsere, gumis szerint még olyan a téli, mintha új lenne (kb 7-8mm). Szóval még 3 szezont elmegyek vele. Mosolyog
Eddig mennyi kilométer is van benne, 5000? Vigyorog
Naplózva


LPG
bzs198
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


1.4 SE (full gyári) csak nagy zene:)


« Hozzászólás #1116 Dátum: 2010. Október 28. - 17:18:25 »

Nekem 2,2 a nyomás elöl-hátul. Elég optimális, mind a kopás, mind a fogyasztás tekintetében!
1.4 HB
Naplózva
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #1117 Dátum: 2010. Október 28. - 20:08:50 »

Megvolt a kerékcsere, gumis szerint még olyan a téli, mintha új lenne (kb 7-8mm). Szóval még 3 szezont elmegyek vele. Mosolyog
Eddig mennyi kilométer is van benne, 5000? Vigyorog
Nem, kb. a duplája 
Naplózva
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #1118 Dátum: 2010. Október 29. - 08:54:00 »

Nekem 2,2 a nyomás elöl-hátul. Elég optimális, mind a kopás, mind a fogyasztás tekintetében!
1.4 HB
nekem is. 1.6 sedan
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
Krisz
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1673


1.4 16v STAR AC HB


« Hozzászólás #1119 Dátum: 2010. Október 30. - 10:35:58 »

Ma volt időm és szerencsére be is fértem soron kivül a gumicserére,igy fent vannak a télik.KingStar 185/60R15-ket vettem 11000Ft-ért/db+szerelés=50EFt.Meglátom milyen lessz,hogyan viselkedik.(A Kingstar autógumi Kínában gyártott Hankook termék. Vigyorog)
Naplózva

06 70/22 11 222
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #1120 Dátum: 2010. Október 30. - 10:40:54 »

Ma volt időm és szerencsére be is fértem soron kivül a gumicserére,igy fent vannak a télik.KingStar 185/60R15-ket vettem 11000Ft-ért/db+szerelés=50EFt.Meglátom milyen lessz,hogyan viselkedik.(A Kingstar autógumi Kínában gyártott Hankook termék. Vigyorog
sw40-es?
Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #1121 Dátum: 2010. Október 30. - 10:44:48 »

Csak ne olyan jó legyen mint az én gyári kínai hankok gumiaim 40 ezer után dobhatom ki őket. Mosolyog
Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
Krisz
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1673


1.4 16v STAR AC HB


« Hozzászólás #1122 Dátum: 2010. Október 30. - 15:08:09 »

Ma volt időm és szerencsére be is fértem soron kivül a gumicserére,igy fent vannak a télik.KingStar 185/60R15-ket vettem 11000Ft-ért/db+szerelés=50EFt.Meglátom milyen lessz,hogyan viselkedik.(A Kingstar autógumi Kínában gyártott Hankook termék. Vigyorog
sw40-es?

Igen!Közben leszaladtam vele gyorsan egy 200km távot, most értem haza.Igen  csendes és nem visit élesebb kanyarokban.Az autot pedig megfelelően tatrja.Eddig jó,jöhet a havas teszt!!!! Vigyorog
Naplózva

06 70/22 11 222
bzs198
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


1.4 SE (full gyári) csak nagy zene:)


« Hozzászólás #1123 Dátum: 2010. November 04. - 09:41:16 »

Én nem ismerem a Kingstar márkát... De ha neked jól vizsgázik télen Krisz, akkor a következő téli gumim már olyan lesz! Mosolyog
Naplózva
Krisz
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1673


1.4 16v STAR AC HB


« Hozzászólás #1124 Dátum: 2010. November 04. - 20:57:57 »

Én nem ismerem a Kingstar márkát... De ha neked jól vizsgázik télen Krisz, akkor a következő téli gumim már olyan lesz! Mosolyog
Ok.Szerintem jó,esőben is faca.Igy már csak a havat várom!-Remélem lessz jó nagy és mehetek csuszkálni!
Naplózva

06 70/22 11 222
Oldalak: 1 ... 73 74 [75] 76 77 ... 138   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!