Lacetti klub fórum
2024. December 15. - 13:45:21 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 58 59 [60] 61 62 ... 138   Le
 
Szerző Téma: Kerekek  (Megtekintve 381491 alkalommal)
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #885 Dátum: 2010. Március 30. - 20:19:03 »

Tényleg hihetetlen, tudtommal ti csak váltóméretett raktok fel. Na mindegy.
Mennyivel volt gyengébb a 195/60x15 kerékkel az 1.4-es mit a 205/40x17-tel?
Mert konkrétan még semmit nem írtál a kérdésemre.
Én azért bátorkodtam felvetni ezt a dolgot, mert a 195/60x15 kerék kb.3%-kal nagyobb mint a gyári.
A 205/40x17-es meg szerintem (nem mértem, csak elképzeltem) kb 10%-kal nehezebb. Ami szerintem úgy min. 2-3kg pluszt jelent kerekenként.
Nem vagyok meggyőződve, hogy a plusz súly kevesebbet számít.

Más tavaly Kaposújlakon ti a zöld szedánnal (1.6, 1.8?) voltatok. Azon volt az említett kerék (205/40x17). Nekem 205/60x15-ös volt fent, ez még nagyobb mint az említett gumi (195/60x15). A gyárihoz képest több mint 5%-kal. Ehez képest a gyorsulási versenyen csak 5 tized másodpercet vertetek rám, egy óriáskerekű kombira. Vigyorog Hol van akkor a különbség? He
Sebike       I. hely. Lacetti  10.32
 WERES  II. hely. Lacetti   10.52
  Jani   III. hely. LacettiSW  10.82

Neked bárki bármit írhat mit tapasztal te nem hiszel neki csak neked lehet igazad! Részemről ez a meddő vita lezárva! Amúgy 1,6-s a sedan!!
Itt nincs vita, mert te velem foglalkozol és nem azzal mit felvetettem.
Még mindig nem tudom, mekkora különbség van gyorsulásban a két kerék között.
Nem kell ezredre pontosan, elég csak nagyjából. Kacsint Mert ha csak fél másodperc, akkor annyit megér 20.000Ft. Mert minimum ennyivel olcsóbb a /60-as a gyári mérethez képest.
Tudod akinek a gyári megoldás soha nem jó annak mit mondjunk? Okosabb mint a tervező mérnökök! Egyénként hogy jövök én ahhoz, hogy a beszólós Janival foglalkozzak!
Én nem vagyok okosabb, soha nem állítottam ilyet. De ne velem foglalkozzál már, hanem válaszolj. Mennyre fogja vissza az autót a /60-as kerék?
Naplózva


LPG
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #886 Dátum: 2010. Március 30. - 22:27:27 »

Ha én is beleszólhatok Kacsint :

A nagyobb kerékátmérő ugye a végáttételt nyújtja el pár százalékkal, ami viszont nem egyértelműen rontja a gyorsulást. Az egyes fokozatok picit lassabban fogynak el, de ugyanennyivel nagyobb sebességet is érsz el felváltás előtt. Az 1.6-os motor szerintem elég nyomatékos alacsony fordulaton ahhoz, hogy egy picit hosszabb áttétellel is megbirkózzon. Az 1.4-es viszont így is agyon van ütve az 1.6-ossal egyező váltóáttételekkel, amihez 3000 alatt nagyon nincs meg a kellő nyomaték, ehhez én nem választanék nagyobb kereket. Ha a gyári méretnél olcsóbb kell, akkor szvsz max. 185/65R15.

Egyébként a kerék tömege szintén fontos, mivel a kerekeket nem csak "vinni" de forgatni is kell, ami teljesítményt emészt fel.

A gyorsulás/fogyasztás szempontból a legjelentősebb szerintem az abroncs szélessége. A széles gumi -amellett, hogy nehéz- pont a nagyobb tapadófelület miatt eléggé vissza tudja fogni az autót.
Naplózva

Pittike
Krisz
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1673


1.4 16v STAR AC HB


« Hozzászólás #887 Dátum: 2010. Március 30. - 22:27:30 »

Tényleg hihetetlen, tudtommal ti csak váltóméretett raktok fel. Na mindegy.
Mennyivel volt gyengébb a 195/60x15 kerékkel az 1.4-es mit a 205/40x17-tel?
Mert konkrétan még semmit nem írtál a kérdésemre.
Én azért bátorkodtam felvetni ezt a dolgot, mert a 195/60x15 kerék kb.3%-kal nagyobb mint a gyári.
A 205/40x17-es meg szerintem (nem mértem, csak elképzeltem) kb 10%-kal nehezebb. Ami szerintem úgy min. 2-3kg pluszt jelent kerekenként.
Nem vagyok meggyőződve, hogy a plusz súly kevesebbet számít.

Más tavaly Kaposújlakon ti a zöld szedánnal (1.6, 1.8?) voltatok. Azon volt az említett kerék (205/40x17). Nekem 205/60x15-ös volt fent, ez még nagyobb mint az említett gumi (195/60x15). A gyárihoz képest több mint 5%-kal. Ehez képest a gyorsulási versenyen csak 5 tized másodpercet vertetek rám, egy óriáskerekű kombira. Vigyorog Hol van akkor a különbség? He
Sebike       I. hely. Lacetti  10.32
 WERES  II. hely. Lacetti   10.52
  Jani   III. hely. LacettiSW  10.82

Neked bárki bármit írhat mit tapasztal te nem hiszel neki csak neked lehet igazad! Részemről ez a meddő vita lezárva! Amúgy 1,6-s a sedan!!
Itt nincs vita, mert te velem foglalkozol és nem azzal mit felvetettem.
Még mindig nem tudom, mekkora különbség van gyorsulásban a két kerék között.
Nem kell ezredre pontosan, elég csak nagyjából. Kacsint Mert ha csak fél másodperc, akkor annyit megér 20.000Ft. Mert minimum ennyivel olcsóbb a /60-as a gyári mérethez képest.
Tudod akinek a gyári megoldás soha nem jó annak mit mondjunk? Okosabb mint a tervező mérnökök! Egyénként hogy jövök én ahhoz, hogy a beszólós Janival foglalkozzak!
Na most akkor beszólós Jani vagy ocsó jános?
Naplózva

06 70/22 11 222
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #888 Dátum: 2010. Március 30. - 22:45:21 »

Ha én is beleszólhatok Kacsint :

A nagyobb kerékátmérő ugye a végáttételt nyújtja el pár százalékkal, ami viszont nem egyértelműen rontja a gyorsulást. Az egyes fokozatok picit lassabban fogynak el, de ugyanennyivel nagyobb sebességet is érsz el felváltás előtt. Az 1.6-os motor szerintem elég nyomatékos alacsony fordulaton ahhoz, hogy egy picit hosszabb áttétellel is megbirkózzon. Az 1.4-es viszont így is agyon van ütve az 1.6-ossal egyező váltóáttételekkel, amihez 3000 alatt nagyon nincs meg a kellő nyomaték, ehhez én nem választanék nagyobb kereket. Ha a gyári méretnél olcsóbb kell, akkor szvsz max. 185/65R15.

Egyébként a kerék tömege szintén fontos, mivel a kerekeket nem csak "vinni" de forgatni is kell, ami teljesítményt emészt fel.

A gyorsulás/fogyasztás szempontból a legjelentősebb szerintem az abroncs szélessége. A széles gumi -amellett, hogy nehéz- pont a nagyobb tapadófelület miatt eléggé vissza tudja fogni az autót.
Ez egy normális válasz! Valami ilyesmit vártam volna. Kacsint Bár még mindig nem tudom, mennyit fog az autón a nagyobb átmérő. Vigyorog
Én az 1.6-os kombinál normál használat mellet, nem nagyon érzem a különbséget a /55, /60 vagy /65-ös gumi között. Igaz nem versenyzek vele.
Naplózva


LPG
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #889 Dátum: 2010. Március 31. - 09:00:03 »

185/60R15-öst akartam írni, nem 185/65-öt... Későn volt Vigyorog
Naplózva

Pittike
Döme
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1462


Daewoo Nubira 1.6 SX Sedan designed by pininfarina


« Hozzászólás #890 Dátum: 2010. Március 31. - 09:07:08 »

185/60R15-öst akartam írni, nem 185/65-öt... Későn volt Vigyorog

Igen, az a váltóméret.
Egyébként tök jó hozzászólás volt, érvekkel, magyarázatokkal, remélem ezzel be is fejezik a fiúk a vitát. 
Naplózva
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #891 Dátum: 2010. Március 31. - 12:27:43 »

Hát nem tudom, de szerintem egy 205/40x17 kerék jobban visszafogja az autót, mint a 195/60x15. A 17-es kerék jóval nehezebb.
Csak érdekességképpen: most mértem le egy félig elhasznált 235/45 R17-es gumit és 14 kg volt....szal van súlya, szaladnak a kg-ok!

És hány kiló körül van a gyári méret?

Na, legközelebbi gumicserénél megmérem a téli meg a nyári kerekeimet kíváncsiságból!
A totalcaron volt egyszer egy cikk hasonló témában. A könnyűfémfelnik nem is olyan könnyűek (vagy arany-árban vannak).
pont ezért féltem eddig a fémfelniktől, de most már beruházok egyre. muszáj, hogy gusztusosabb legyen a lacsi, mint lemezfelnivel. Bár már lehet kapni szép fekete dísztárcsát, amit alig lehet észrevenni, hogy nem felni. Még nem döntöttem, de a héten muszáj lesz. 
« Utoljára szerkesztve: 2010. Március 31. - 12:36:12 írta WERES » Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #892 Dátum: 2010. Március 31. - 12:34:18 »

Na most akkor beszólós Jani vagy ocsó jános?
Szerintem inkább 'nem válaszolós Józsi' 
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
Döme
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1462


Daewoo Nubira 1.6 SX Sedan designed by pininfarina


« Hozzászólás #893 Dátum: 2010. Március 31. - 12:51:42 »

Hát nem tudom, de szerintem egy 205/40x17 kerék jobban visszafogja az autót, mint a 195/60x15. A 17-es kerék jóval nehezebb.
Csak érdekességképpen: most mértem le egy félig elhasznált 235/45 R17-es gumit és 14 kg volt....szal van súlya, szaladnak a kg-ok!

És hány kiló körül van a gyári méret?

Na, legközelebbi gumicserénél megmérem a téli meg a nyári kerekeimet kíváncsiságból!
A totalcaron volt egyszer egy cikk hasonló témában. A könnyűfémfelnik nem is olyan könnyűek (vagy arany-árban vannak).
pont ezért féltem eddig a fémfelniktől, de most már beruházok egyre. muszáj, hogy gusztusosabb legyen a lacsi, mint lemezfelnivel. Bár már lehet kapni szép fekete dísztárcsát, amit alig lehet észrevenni, hogy nem felni. Még nem döntöttem, de a héten muszáj lesz. 

Ne vegyél már fekete dísztárcsát, azolyan ronda...
« Utoljára szerkesztve: 2010. Március 31. - 12:53:35 írta Döme » Naplózva
sityu
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


[HB] 1.4 16V Elite AC


« Hozzászólás #894 Dátum: 2010. Március 31. - 20:19:11 »

Sziasztok!

Szeretném a véleményeteket kérni a Roadstone N2000-es gumival kapcolatban.
Mit gondoltok róla, szerintetek jó, megéri megvenni?
Naplózva
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #895 Dátum: 2010. Március 31. - 20:27:27 »

Sziasztok!

Szeretném a véleményeteket kérni a Roadstone N2000-es gumival kapcolatban.
Mit gondoltok róla, szerintetek jó, megéri megvenni?
Mennyibe kerül, milyen méret?
Naplózva


LPG
sityu
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


[HB] 1.4 16V Elite AC


« Hozzászólás #896 Dátum: 2010. Március 31. - 20:34:05 »

Sziasztok!

Szeretném a véleményeteket kérni a Roadstone N2000-es gumival kapcolatban.
Mit gondoltok róla, szerintetek jó, megéri megvenni?
Mennyibe kerül, milyen méret?


16500 Ft és 195/60-as! Az árban benne van a felrakás, centirozás! 
Naplózva
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #897 Dátum: 2010. Március 31. - 20:36:38 »

Sziasztok!

Szeretném a véleményeteket kérni a Roadstone N2000-es gumival kapcolatban.
Mit gondoltok róla, szerintetek jó, megéri megvenni?
Mennyibe kerül, milyen méret?


16500 Ft és 195/60-as! Az árban benne van a felrakás, centirozás! 
Én nem tudom, milyen márka a Roadstone, de ennyiért már azért jó nevű márkák is vannak ilyen méretben.
Naplózva
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #898 Dátum: 2010. Március 31. - 20:37:07 »

Sziasztok!

Szeretném a véleményeteket kérni a Roadstone N2000-es gumival kapcolatban.
Mit gondoltok róla, szerintetek jó, megéri megvenni?
Mennyibe kerül, milyen méret?


16500 Ft és 195/60-as! Az árban benne van a felrakás, centirozás! 
Nem ismerem ezt a gumimárkát, de ennyi pénzért kapsz ismert gumikat is.
Én nem venném meg ennyiért. Gumiszerelés kb 2000Ft lehet.
Naplózva


LPG
sityu
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


[HB] 1.4 16V Elite AC


« Hozzászólás #899 Dátum: 2010. Március 31. - 20:40:07 »

Kösz!

Még 1! Ha a gumin van négy ábra (hópihe, esőcsepp,napsütés és mégvalami) akkor elképzelhető, hogy 4 évszakos a gumi?

És ha igen, akkor jó ilyet használni egész évben, vagy cserélni kell?
Naplózva
Oldalak: 1 ... 58 59 [60] 61 62 ... 138   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!