Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #885 Dátum: 2010. Március 30. - 20:19:03 » |
|
Tényleg hihetetlen, tudtommal ti csak váltóméretett raktok fel. Na mindegy. Mennyivel volt gyengébb a 195/60x15 kerékkel az 1.4-es mit a 205/40x17-tel? Mert konkrétan még semmit nem írtál a kérdésemre. Én azért bátorkodtam felvetni ezt a dolgot, mert a 195/60x15 kerék kb.3%-kal nagyobb mint a gyári. A 205/40x17-es meg szerintem (nem mértem, csak elképzeltem) kb 10%-kal nehezebb. Ami szerintem úgy min. 2-3kg pluszt jelent kerekenként. Nem vagyok meggyőződve, hogy a plusz súly kevesebbet számít. Más tavaly Kaposújlakon ti a zöld szedánnal (1.6, 1.8?) voltatok. Azon volt az említett kerék (205/40x17). Nekem 205/60x15-ös volt fent, ez még nagyobb mint az említett gumi (195/60x15). A gyárihoz képest több mint 5%-kal. Ehez képest a gyorsulási versenyen csak 5 tized másodpercet vertetek rám, egy óriáskerekű kombira. Hol van akkor a különbség? Sebike I. hely. Lacetti 10.32 WERES II. hely. Lacetti 10.52 Jani III. hely. LacettiSW 10.82 Neked bárki bármit írhat mit tapasztal te nem hiszel neki csak neked lehet igazad! Részemről ez a meddő vita lezárva! Amúgy 1,6-s a sedan!! Itt nincs vita, mert te velem foglalkozol és nem azzal mit felvetettem. Még mindig nem tudom, mekkora különbség van gyorsulásban a két kerék között. Nem kell ezredre pontosan, elég csak nagyjából. Mert ha csak fél másodperc, akkor annyit megér 20.000Ft. Mert minimum ennyivel olcsóbb a /60-as a gyári mérethez képest. Tudod akinek a gyári megoldás soha nem jó annak mit mondjunk? Okosabb mint a tervező mérnökök! Egyénként hogy jövök én ahhoz, hogy a beszólós Janival foglalkozzak! Én nem vagyok okosabb, soha nem állítottam ilyet. De ne velem foglalkozzál már, hanem válaszolj. Mennyre fogja vissza az autót a /60-as kerék?
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #886 Dátum: 2010. Március 30. - 22:27:27 » |
|
Ha én is beleszólhatok : A nagyobb kerékátmérő ugye a végáttételt nyújtja el pár százalékkal, ami viszont nem egyértelműen rontja a gyorsulást. Az egyes fokozatok picit lassabban fogynak el, de ugyanennyivel nagyobb sebességet is érsz el felváltás előtt. Az 1.6-os motor szerintem elég nyomatékos alacsony fordulaton ahhoz, hogy egy picit hosszabb áttétellel is megbirkózzon. Az 1.4-es viszont így is agyon van ütve az 1.6-ossal egyező váltóáttételekkel, amihez 3000 alatt nagyon nincs meg a kellő nyomaték, ehhez én nem választanék nagyobb kereket. Ha a gyári méretnél olcsóbb kell, akkor szvsz max. 185/65R15. Egyébként a kerék tömege szintén fontos, mivel a kerekeket nem csak "vinni" de forgatni is kell, ami teljesítményt emészt fel. A gyorsulás/fogyasztás szempontból a legjelentősebb szerintem az abroncs szélessége. A széles gumi -amellett, hogy nehéz- pont a nagyobb tapadófelület miatt eléggé vissza tudja fogni az autót.
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
Krisz
|
|
« Hozzászólás #887 Dátum: 2010. Március 30. - 22:27:30 » |
|
Tényleg hihetetlen, tudtommal ti csak váltóméretett raktok fel. Na mindegy. Mennyivel volt gyengébb a 195/60x15 kerékkel az 1.4-es mit a 205/40x17-tel? Mert konkrétan még semmit nem írtál a kérdésemre. Én azért bátorkodtam felvetni ezt a dolgot, mert a 195/60x15 kerék kb.3%-kal nagyobb mint a gyári. A 205/40x17-es meg szerintem (nem mértem, csak elképzeltem) kb 10%-kal nehezebb. Ami szerintem úgy min. 2-3kg pluszt jelent kerekenként. Nem vagyok meggyőződve, hogy a plusz súly kevesebbet számít. Más tavaly Kaposújlakon ti a zöld szedánnal (1.6, 1.8?) voltatok. Azon volt az említett kerék (205/40x17). Nekem 205/60x15-ös volt fent, ez még nagyobb mint az említett gumi (195/60x15). A gyárihoz képest több mint 5%-kal. Ehez képest a gyorsulási versenyen csak 5 tized másodpercet vertetek rám, egy óriáskerekű kombira. Hol van akkor a különbség? Sebike I. hely. Lacetti 10.32 WERES II. hely. Lacetti 10.52 Jani III. hely. LacettiSW 10.82 Neked bárki bármit írhat mit tapasztal te nem hiszel neki csak neked lehet igazad! Részemről ez a meddő vita lezárva! Amúgy 1,6-s a sedan!! Itt nincs vita, mert te velem foglalkozol és nem azzal mit felvetettem. Még mindig nem tudom, mekkora különbség van gyorsulásban a két kerék között. Nem kell ezredre pontosan, elég csak nagyjából. Mert ha csak fél másodperc, akkor annyit megér 20.000Ft. Mert minimum ennyivel olcsóbb a /60-as a gyári mérethez képest. Tudod akinek a gyári megoldás soha nem jó annak mit mondjunk? Okosabb mint a tervező mérnökök! Egyénként hogy jövök én ahhoz, hogy a beszólós Janival foglalkozzak! Na most akkor beszólós Jani vagy ocsó jános?
|
|
|
Naplózva
|
06 70/22 11 222
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #888 Dátum: 2010. Március 30. - 22:45:21 » |
|
Ha én is beleszólhatok : A nagyobb kerékátmérő ugye a végáttételt nyújtja el pár százalékkal, ami viszont nem egyértelműen rontja a gyorsulást. Az egyes fokozatok picit lassabban fogynak el, de ugyanennyivel nagyobb sebességet is érsz el felváltás előtt. Az 1.6-os motor szerintem elég nyomatékos alacsony fordulaton ahhoz, hogy egy picit hosszabb áttétellel is megbirkózzon. Az 1.4-es viszont így is agyon van ütve az 1.6-ossal egyező váltóáttételekkel, amihez 3000 alatt nagyon nincs meg a kellő nyomaték, ehhez én nem választanék nagyobb kereket. Ha a gyári méretnél olcsóbb kell, akkor szvsz max. 185/65R15. Egyébként a kerék tömege szintén fontos, mivel a kerekeket nem csak "vinni" de forgatni is kell, ami teljesítményt emészt fel. A gyorsulás/fogyasztás szempontból a legjelentősebb szerintem az abroncs szélessége. A széles gumi -amellett, hogy nehéz- pont a nagyobb tapadófelület miatt eléggé vissza tudja fogni az autót. Ez egy normális válasz! Valami ilyesmit vártam volna. Bár még mindig nem tudom, mennyit fog az autón a nagyobb átmérő. Én az 1.6-os kombinál normál használat mellet, nem nagyon érzem a különbséget a /55, /60 vagy /65-ös gumi között. Igaz nem versenyzek vele.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #889 Dátum: 2010. Március 31. - 09:00:03 » |
|
185/60R15-öst akartam írni, nem 185/65-öt... Későn volt
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
Döme
|
|
« Hozzászólás #890 Dátum: 2010. Március 31. - 09:07:08 » |
|
185/60R15-öst akartam írni, nem 185/65-öt... Későn volt Igen, az a váltóméret. Egyébként tök jó hozzászólás volt, érvekkel, magyarázatokkal, remélem ezzel be is fejezik a fiúk a vitát.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #891 Dátum: 2010. Március 31. - 12:27:43 » |
|
Hát nem tudom, de szerintem egy 205/40x17 kerék jobban visszafogja az autót, mint a 195/60x15. A 17-es kerék jóval nehezebb.
Csak érdekességképpen: most mértem le egy félig elhasznált 235/45 R17-es gumit és 14 kg volt....szal van súlya, szaladnak a kg-ok! És hány kiló körül van a gyári méret? Na, legközelebbi gumicserénél megmérem a téli meg a nyári kerekeimet kíváncsiságból! A totalcaron volt egyszer egy cikk hasonló témában. A könnyűfémfelnik nem is olyan könnyűek (vagy arany-árban vannak). pont ezért féltem eddig a fémfelniktől, de most már beruházok egyre. muszáj, hogy gusztusosabb legyen a lacsi, mint lemezfelnivel. Bár már lehet kapni szép fekete dísztárcsát, amit alig lehet észrevenni, hogy nem felni. Még nem döntöttem, de a héten muszáj lesz.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. Március 31. - 12:36:12 írta WERES »
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #892 Dátum: 2010. Március 31. - 12:34:18 » |
|
Na most akkor beszólós Jani vagy ocsó jános?
Szerintem inkább 'nem válaszolós Józsi'
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
Döme
|
|
« Hozzászólás #893 Dátum: 2010. Március 31. - 12:51:42 » |
|
Hát nem tudom, de szerintem egy 205/40x17 kerék jobban visszafogja az autót, mint a 195/60x15. A 17-es kerék jóval nehezebb.
Csak érdekességképpen: most mértem le egy félig elhasznált 235/45 R17-es gumit és 14 kg volt....szal van súlya, szaladnak a kg-ok! És hány kiló körül van a gyári méret? Na, legközelebbi gumicserénél megmérem a téli meg a nyári kerekeimet kíváncsiságból! A totalcaron volt egyszer egy cikk hasonló témában. A könnyűfémfelnik nem is olyan könnyűek (vagy arany-árban vannak). pont ezért féltem eddig a fémfelniktől, de most már beruházok egyre. muszáj, hogy gusztusosabb legyen a lacsi, mint lemezfelnivel. Bár már lehet kapni szép fekete dísztárcsát, amit alig lehet észrevenni, hogy nem felni. Még nem döntöttem, de a héten muszáj lesz. Ne vegyél már fekete dísztárcsát, azolyan ronda...
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. Március 31. - 12:53:35 írta Döme »
|
Naplózva
|
|
|
|
sityu
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 31
[HB] 1.4 16V Elite AC
|
|
« Hozzászólás #894 Dátum: 2010. Március 31. - 20:19:11 » |
|
Sziasztok!
Szeretném a véleményeteket kérni a Roadstone N2000-es gumival kapcolatban. Mit gondoltok róla, szerintetek jó, megéri megvenni?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #895 Dátum: 2010. Március 31. - 20:27:27 » |
|
Sziasztok!
Szeretném a véleményeteket kérni a Roadstone N2000-es gumival kapcolatban. Mit gondoltok róla, szerintetek jó, megéri megvenni?
Mennyibe kerül, milyen méret?
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
sityu
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 31
[HB] 1.4 16V Elite AC
|
|
« Hozzászólás #896 Dátum: 2010. Március 31. - 20:34:05 » |
|
Sziasztok!
Szeretném a véleményeteket kérni a Roadstone N2000-es gumival kapcolatban. Mit gondoltok róla, szerintetek jó, megéri megvenni?
Mennyibe kerül, milyen méret? 16500 Ft és 195/60-as! Az árban benne van a felrakás, centirozás!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #897 Dátum: 2010. Március 31. - 20:36:38 » |
|
Sziasztok!
Szeretném a véleményeteket kérni a Roadstone N2000-es gumival kapcolatban. Mit gondoltok róla, szerintetek jó, megéri megvenni?
Mennyibe kerül, milyen méret? 16500 Ft és 195/60-as! Az árban benne van a felrakás, centirozás! Én nem tudom, milyen márka a Roadstone, de ennyiért már azért jó nevű márkák is vannak ilyen méretben.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #898 Dátum: 2010. Március 31. - 20:37:07 » |
|
Sziasztok!
Szeretném a véleményeteket kérni a Roadstone N2000-es gumival kapcolatban. Mit gondoltok róla, szerintetek jó, megéri megvenni?
Mennyibe kerül, milyen méret? 16500 Ft és 195/60-as! Az árban benne van a felrakás, centirozás! Nem ismerem ezt a gumimárkát, de ennyi pénzért kapsz ismert gumikat is. Én nem venném meg ennyiért. Gumiszerelés kb 2000Ft lehet.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
sityu
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 31
[HB] 1.4 16V Elite AC
|
|
« Hozzászólás #899 Dátum: 2010. Március 31. - 20:40:07 » |
|
Kösz!
Még 1! Ha a gumin van négy ábra (hópihe, esőcsepp,napsütés és mégvalami) akkor elképzelhető, hogy 4 évszakos a gumi?
És ha igen, akkor jó ilyet használni egész évben, vagy cserélni kell?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|