Lacetti klub fórum
2024. December 15. - 10:55:26 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 57 58 [59] 60 61 ... 138   Le
 
Szerző Téma: Kerekek  (Megtekintve 381452 alkalommal)
Krisz
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1673


1.4 16v STAR AC HB


« Hozzászólás #870 Dátum: 2010. Március 30. - 09:59:09 »

Köszönöm az eddigi válaszokat!

Egyébknt 1.4 16V Lacetti Ferdehátu az autó amit vettem.
Felmerült, még 1 kérdés mit jelent a gumiknál, hogy 88V, vagy 88H?

A gumi amit kinéztem, FULDA Carat Progresso 195/60 R15  88 H,  szerintetek ez jó lesz?
vagy                        PIRELLI P6 CINTURATO 195/60 R15  88 H ?

vagy tudtok ajánlani jobbat?
1.4-esre ne rakj /60-as gumikat!igy is gyenguska ne terheld még ezzel is.a betűjel pedig ha jól tudom a sebességindexe a guminak.a h elég az 1.4-nek.

Nekünk az 1,4-n is rajt volt a 205/40x17-s és semmi gond nem volt vele!
http://img.carstyling.hu/usercars/00/03/70/94/47.jpg
Én Fuldából téliben használok 195/60-t 1,4-hez és semmi gondom nem volt vele és szikrát sem volt tőle gyengébb.
átmérőt növeltél ami erőveszteséggel jár.Ez tény.Nem sokkal de kigyorsitáskor érezhető.én is észrevettem milyen kis pörgős lett a 185/55-ös téliekkel.
A téli és a nyári gumi tapadását badarság összehasonlítani mivel a téli gumi alapból sokkal puhább!

Szerintem Krisz a "pörgős" jelzőt nem a kipörgésre (tapadásra) használta, hanem, hogy a 185/55-ös gumi kisebb átmérőjével jobban "szalajtja" a kasztnit.
erre gondoltam csak sebi nem figyelt.
Naplózva

06 70/22 11 222
Döme
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1462


Daewoo Nubira 1.6 SX Sedan designed by pininfarina


« Hozzászólás #871 Dátum: 2010. Március 30. - 10:03:17 »

Hát nem tudom, de szerintem egy 205/40x17 kerék jobban visszafogja az autót, mint a 195/60x15. A 17-es kerék jóval nehezebb.
Jó, de kevesebb a gumi benne. Mosolyog
a suj annyira nem mérvadó mint az étmérő a keréknél.1-2 kilót nem vesz észre


Nemtom, hogy a súly, vagy az a 3 cm, de a 215/40R17-esem sokkal jobban húzza a kezemből a nyomvályúkba a kormányt, mint a téli kerék.
Erőnlétnél nem igazán érzem, hogy valamelyikkel rosszabb lenne (1.6-os a gép).
Naplózva
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #872 Dátum: 2010. Március 30. - 11:02:24 »

Találtam egy oldalt, ahol nagyon sok fajta felnit fel lehet próbálni az autóra.
Lacettiket Suzuki Forenza és Reno néven kell keresni.
http://www.andysautosport.com/wheels/
Naplózva


LPG
sebijoe
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1118



WWW
« Hozzászólás #873 Dátum: 2010. Március 30. - 11:53:41 »

Hát nem tudom, de szerintem egy 205/40x17 kerék jobban visszafogja az autót, mint a 195/60x15. A 17-es kerék jóval nehezebb.
Jó, de kevesebb a gumi benne. Mosolyog
a suj annyira nem mérvadó mint az étmérő a keréknél.1-2 kilót nem vesz észre


Nemtom, hogy a súly, vagy az a 3 cm, de a 215/40R17-esem sokkal jobban húzza a kezemből a nyomvályúkba a kormányt, mint a téli kerék.
Erőnlétnél nem igazán érzem, hogy valamelyikkel rosszabb lenne (1.6-os a gép).

A szélesebb kerék miatt érzékenyebb a nyomvályúkra, a 205-l is az.
Naplózva

cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #874 Dátum: 2010. Március 30. - 13:40:44 »

Hát nem tudom, de szerintem egy 205/40x17 kerék jobban visszafogja az autót, mint a 195/60x15. A 17-es kerék jóval nehezebb.
Csak érdekességképpen: most mértem le egy félig elhasznált 235/45 R17-es gumit és 14 kg volt....szal van súlya, szaladnak a kg-ok!
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Döme
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1462


Daewoo Nubira 1.6 SX Sedan designed by pininfarina


« Hozzászólás #875 Dátum: 2010. Március 30. - 13:49:32 »

Hát nem tudom, de szerintem egy 205/40x17 kerék jobban visszafogja az autót, mint a 195/60x15. A 17-es kerék jóval nehezebb.
Csak érdekességképpen: most mértem le egy félig elhasznált 235/45 R17-es gumit és 14 kg volt....szal van súlya, szaladnak a kg-ok!

És hány kiló körül van a gyári méret?

Na, legközelebbi gumicserénél megmérem a téli meg a nyári kerekeimet kíváncsiságból!
A totalcaron volt egyszer egy cikk hasonló témában. A könnyűfémfelnik nem is olyan könnyűek (vagy arany-árban vannak).
Naplózva
sebijoe
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1118



WWW
« Hozzászólás #876 Dátum: 2010. Március 30. - 15:05:26 »

Hát nem tudom, de szerintem egy 205/40x17 kerék jobban visszafogja az autót, mint a 195/60x15. A 17-es kerék jóval nehezebb.

Te egy elképzelt véleményt írsz kétségbe vonva más tapasztalatát!
Naplózva

Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #877 Dátum: 2010. Március 30. - 15:36:52 »

Hát nem tudom, de szerintem egy 205/40x17 kerék jobban visszafogja az autót, mint a 195/60x15. A 17-es kerék jóval nehezebb.

Te egy elképzelt véleményt írsz kétségbe vonva más tapasztalatát!
Mert te biztos kipróbáltad mind a két méretett, igaz?! Esetleg le is mérted?! Súlyt és a gyorsulást.
Ellenkező esetben, te is csak a saját képzelgéseidet írod ide. Kacsint

« Utoljára szerkesztve: 2010. Március 30. - 15:44:08 írta Jani » Naplózva


LPG
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #878 Dátum: 2010. Március 30. - 18:10:56 »

Hát nem tudom, de szerintem egy 205/40x17 kerék jobban visszafogja az autót, mint a 195/60x15. A 17-es kerék jóval nehezebb.
Csak érdekességképpen: most mértem le egy félig elhasznált 235/45 R17-es gumit és 14 kg volt....szal van súlya, szaladnak a kg-ok!

És hány kiló körül van a gyári méret?

Na, legközelebbi gumicserénél megmérem a téli meg a nyári kerekeimet kíváncsiságból!
A totalcaron volt egyszer egy cikk hasonló témában. A könnyűfémfelnik nem is olyan könnyűek (vagy arany-árban vannak).
Mert a nevéből mindenki tévesen azt veszi le, hogy könnyű-fémfelnik... Vigyorog  Pedig csak alumínium-ötvözetből van jelentős részük és magát az alumíniumot nevezik könnyűfémnek. Ami tényleg jelentősen könyebb, mondjuk a magnézium-ötvözetből....az tényleg árban horror!
Amúgy a 14 kg csak a gumi súlya volt!!! Felni nincs benne.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
sebijoe
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1118



WWW
« Hozzászólás #879 Dátum: 2010. Március 30. - 18:40:56 »

Hát nem tudom, de szerintem egy 205/40x17 kerék jobban visszafogja az autót, mint a 195/60x15. A 17-es kerék jóval nehezebb.

Te egy elképzelt véleményt írsz kétségbe vonva más tapasztalatát!
Mert te biztos kipróbáltad mind a két méretett, igaz?! Esetleg le is mérted?! Súlyt és a gyorsulást.
Ellenkező esetben, te is csak a saját képzelgéseidet írod ide. Kacsint

Számodra bármennyire hihetetlen kipróbáltam mind a két mérettel! Van mindegyik mérettel kerekeink, így bármikor megtehetem, sőt 16"-s kerék is van azt még egyenlőre nem használjuk. Nem ártana ha elfogadnád tényként amik mások tapasztalnak!
Naplózva

Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #880 Dátum: 2010. Március 30. - 19:15:15 »

Tényleg hihetetlen, tudtommal ti csak váltóméretett raktok fel. Na mindegy.
Mennyivel volt gyengébb a 195/60x15 kerékkel az 1.4-es mit a 205/40x17-tel?
Mert konkrétan még semmit nem írtál a kérdésemre.
Én azért bátorkodtam felvetni ezt a dolgot, mert a 195/60x15 kerék kb.3%-kal nagyobb mint a gyári.
A 205/40x17-es meg szerintem (nem mértem, csak elképzeltem) kb 10%-kal nehezebb. Ami szerintem úgy min. 2-3kg pluszt jelent kerekenként.
Nem vagyok meggyőződve, hogy a plusz súly kevesebbet számít.

Más tavaly Kaposújlakon ti a zöld szedánnal (1.6, 1.8?) voltatok. Azon volt az említett kerék (205/40x17). Nekem 205/60x15-ös volt fent, ez még nagyobb mint az említett gumi (195/60x15). A gyárihoz képest több mint 5%-kal. Ehez képest a gyorsulási versenyen csak 5 tized másodpercet vertetek rám, egy óriáskerekű kombira. Vigyorog Hol van akkor a különbség? He
Sebike       I. hely. Lacetti  10.32
 WERES  II. hely. Lacetti   10.52
  Jani   III. hely. LacettiSW  10.82
Naplózva


LPG
sebijoe
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1118



WWW
« Hozzászólás #881 Dátum: 2010. Március 30. - 19:20:52 »

Tényleg hihetetlen, tudtommal ti csak váltóméretett raktok fel. Na mindegy.
Mennyivel volt gyengébb a 195/60x15 kerékkel az 1.4-es mit a 205/40x17-tel?
Mert konkrétan még semmit nem írtál a kérdésemre.
Én azért bátorkodtam felvetni ezt a dolgot, mert a 195/60x15 kerék kb.3%-kal nagyobb mint a gyári.
A 205/40x17-es meg szerintem (nem mértem, csak elképzeltem) kb 10%-kal nehezebb. Ami szerintem úgy min. 2-3kg pluszt jelent kerekenként.
Nem vagyok meggyőződve, hogy a plusz súly kevesebbet számít.

Más tavaly Kaposújlakon ti a zöld szedánnal (1.6, 1.8?) voltatok. Azon volt az említett kerék (205/40x17). Nekem 205/60x15-ös volt fent, ez még nagyobb mint az említett gumi (195/60x15). A gyárihoz képest több mint 5%-kal. Ehez képest a gyorsulási versenyen csak 5 tized másodpercet vertetek rám, egy óriáskerekű kombira. Vigyorog Hol van akkor a különbség? He
Sebike       I. hely. Lacetti  10.32
 WERES  II. hely. Lacetti   10.52
  Jani   III. hely. LacettiSW  10.82

Neked bárki bármit írhat mit tapasztal te nem hiszel neki csak neked lehet igazad! Részemről ez a meddő vita lezárva! Amúgy 1,6-s a sedan!!
Naplózva

Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #882 Dátum: 2010. Március 30. - 19:27:11 »

Tényleg hihetetlen, tudtommal ti csak váltóméretett raktok fel. Na mindegy.
Mennyivel volt gyengébb a 195/60x15 kerékkel az 1.4-es mit a 205/40x17-tel?
Mert konkrétan még semmit nem írtál a kérdésemre.
Én azért bátorkodtam felvetni ezt a dolgot, mert a 195/60x15 kerék kb.3%-kal nagyobb mint a gyári.
A 205/40x17-es meg szerintem (nem mértem, csak elképzeltem) kb 10%-kal nehezebb. Ami szerintem úgy min. 2-3kg pluszt jelent kerekenként.
Nem vagyok meggyőződve, hogy a plusz súly kevesebbet számít.

Más tavaly Kaposújlakon ti a zöld szedánnal (1.6, 1.8?) voltatok. Azon volt az említett kerék (205/40x17). Nekem 205/60x15-ös volt fent, ez még nagyobb mint az említett gumi (195/60x15). A gyárihoz képest több mint 5%-kal. Ehez képest a gyorsulási versenyen csak 5 tized másodpercet vertetek rám, egy óriáskerekű kombira. Vigyorog Hol van akkor a különbség? He
Sebike       I. hely. Lacetti  10.32
 WERES  II. hely. Lacetti   10.52
  Jani   III. hely. LacettiSW  10.82

Neked bárki bármit írhat mit tapasztal te nem hiszel neki csak neked lehet igazad! Részemről ez a meddő vita lezárva! Amúgy 1,6-s a sedan!!
Itt nincs vita, mert te velem foglalkozol és nem azzal mit felvetettem.
Még mindig nem tudom, mekkora különbség van gyorsulásban a két kerék között.
Nem kell ezredre pontosan, elég csak nagyjából. Kacsint Mert ha csak fél másodperc, akkor annyit megér 20.000Ft. Mert minimum ennyivel olcsóbb a /60-as a gyári mérethez képest.
Naplózva


LPG
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #883 Dátum: 2010. Március 30. - 19:41:58 »

Gyári alufelnisekhez egy kérdés: mindenkinek ráütős súlyok voltak az alufelnin vagy csak én vagyok ilyen kivételezett?


gyárilag  ütős súly van elég sok márkán
Hát ez érdekes. Szerencsére nem hagyott nyomot a felnin, de magamtól biztos nem tetettem volna rá ütős súlyokat.
Tévedtem. ma jobban megnéztem a felniket, és mindegyiknél van nyoma a súlyoknak, van ahol egy kis darab kipattant a felni pereméből. A többinél "csak" apró mélyedések, lyukak maradtak a helyén 
Naplózva
sebijoe
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1118



WWW
« Hozzászólás #884 Dátum: 2010. Március 30. - 20:10:54 »

Tényleg hihetetlen, tudtommal ti csak váltóméretett raktok fel. Na mindegy.
Mennyivel volt gyengébb a 195/60x15 kerékkel az 1.4-es mit a 205/40x17-tel?
Mert konkrétan még semmit nem írtál a kérdésemre.
Én azért bátorkodtam felvetni ezt a dolgot, mert a 195/60x15 kerék kb.3%-kal nagyobb mint a gyári.
A 205/40x17-es meg szerintem (nem mértem, csak elképzeltem) kb 10%-kal nehezebb. Ami szerintem úgy min. 2-3kg pluszt jelent kerekenként.
Nem vagyok meggyőződve, hogy a plusz súly kevesebbet számít.

Más tavaly Kaposújlakon ti a zöld szedánnal (1.6, 1.8?) voltatok. Azon volt az említett kerék (205/40x17). Nekem 205/60x15-ös volt fent, ez még nagyobb mint az említett gumi (195/60x15). A gyárihoz képest több mint 5%-kal. Ehez képest a gyorsulási versenyen csak 5 tized másodpercet vertetek rám, egy óriáskerekű kombira. Vigyorog Hol van akkor a különbség? He
Sebike       I. hely. Lacetti  10.32
 WERES  II. hely. Lacetti   10.52
  Jani   III. hely. LacettiSW  10.82

Neked bárki bármit írhat mit tapasztal te nem hiszel neki csak neked lehet igazad! Részemről ez a meddő vita lezárva! Amúgy 1,6-s a sedan!!
Itt nincs vita, mert te velem foglalkozol és nem azzal mit felvetettem.
Még mindig nem tudom, mekkora különbség van gyorsulásban a két kerék között.
Nem kell ezredre pontosan, elég csak nagyjából. Kacsint Mert ha csak fél másodperc, akkor annyit megér 20.000Ft. Mert minimum ennyivel olcsóbb a /60-as a gyári mérethez képest.
Tudod akinek a gyári megoldás soha nem jó annak mit mondjunk? Okosabb mint a tervező mérnökök! Egyénként hogy jövök én ahhoz, hogy a beszólós Janival foglalkozzak!
Naplózva

Oldalak: 1 ... 57 58 [59] 60 61 ... 138   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!