Stocz
|
|
« Hozzászólás #585 Dátum: 2009. November 08. - 16:36:16 » |
|
Érdeklődnék milyen tarifák vannak: Át kellene gumiznom a télire... Gumi van - igaz használt. Lemez felnin nyári gumi le, téli fel. Mekkora költségre számítsak?
Esetleg felnit is vennél, hogy ne kelljen évente kétszer átszerelni? Előbb- utóbb megérné biztosan. 6-10 ezresben gondolkozz átszerelésenként. Szeretnék rá alut, de azt majd nyárra, úgyhogy az majd esetleg tavasszal lesz aktuális... Most pont elég költség lesz nekem a vizsgáztatás - mindjárt 4 éves a kicsike - zöldkártyázás, és aktuális egy szíjcsere tartozékokkal (Úgy tudom a vízpumpát is érdemes ilyenkor cserélni) + olaj tartozékokkal + gyertya... Minden összejött. Fölösleges 60 ezrenként vízpumpát cserélni. Bőven elég a 120-as szerviznél. Nem véletlen, hogy nincs benne a kötelező listában.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #586 Dátum: 2009. November 08. - 19:53:20 » |
|
Érdeklődnék milyen tarifák vannak: Át kellene gumiznom a télire... Gumi van - igaz használt. Lemez felnin nyári gumi le, téli fel. Mekkora költségre számítsak?
Esetleg felnit is vennél, hogy ne kelljen évente kétszer átszerelni? Előbb- utóbb megérné biztosan. 6-10 ezresben gondolkozz átszerelésenként. Szeretnék rá alut, de azt majd nyárra, úgyhogy az majd esetleg tavasszal lesz aktuális... Most pont elég költség lesz nekem a vizsgáztatás - mindjárt 4 éves a kicsike - zöldkártyázás, és aktuális egy szíjcsere tartozékokkal (Úgy tudom a vízpumpát is érdemes ilyenkor cserélni) + olaj tartozékokkal + gyertya... Minden összejött. Fölösleges 60 ezrenként vízpumpát cserélni. Bőven elég a 120-as szerviznél. Nem véletlen, hogy nincs benne a kötelező listában. Az én üzemeltetési útmutatómban ott van a csere 60e km-nél.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #587 Dátum: 2009. November 08. - 23:15:33 » |
|
Érdeklődnék milyen tarifák vannak: Át kellene gumiznom a télire... Gumi van - igaz használt. Lemez felnin nyári gumi le, téli fel. Mekkora költségre számítsak?
Esetleg felnit is vennél, hogy ne kelljen évente kétszer átszerelni? Előbb- utóbb megérné biztosan. 6-10 ezresben gondolkozz átszerelésenként. Szeretnék rá alut, de azt majd nyárra, úgyhogy az majd esetleg tavasszal lesz aktuális... Most pont elég költség lesz nekem a vizsgáztatás - mindjárt 4 éves a kicsike - zöldkártyázás, és aktuális egy szíjcsere tartozékokkal (Úgy tudom a vízpumpát is érdemes ilyenkor cserélni) + olaj tartozékokkal + gyertya... Minden összejött. Fölösleges 60 ezrenként vízpumpát cserélni. Bőven elég a 120-as szerviznél. Nem véletlen, hogy nincs benne a kötelező listában. Az én üzemeltetési útmutatómban ott van a csere 60e km-nél. De úgy van, hogy ellenőrzés és szükség esetén csere. Nem? Cserélni Opelen érdemes 60-nál, mert ott csoda ha annyit kibír
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #588 Dátum: 2009. November 09. - 21:12:15 » |
|
Érdeklődnék milyen tarifák vannak: Át kellene gumiznom a télire... Gumi van - igaz használt. Lemez felnin nyári gumi le, téli fel. Mekkora költségre számítsak?
Esetleg felnit is vennél, hogy ne kelljen évente kétszer átszerelni? Előbb- utóbb megérné biztosan. 6-10 ezresben gondolkozz átszerelésenként. Szeretnék rá alut, de azt majd nyárra, úgyhogy az majd esetleg tavasszal lesz aktuális... Most pont elég költség lesz nekem a vizsgáztatás - mindjárt 4 éves a kicsike - zöldkártyázás, és aktuális egy szíjcsere tartozékokkal (Úgy tudom a vízpumpát is érdemes ilyenkor cserélni) + olaj tartozékokkal + gyertya... Minden összejött. Fölösleges 60 ezrenként vízpumpát cserélni. Bőven elég a 120-as szerviznél. Nem véletlen, hogy nincs benne a kötelező listában. Az én üzemeltetési útmutatómban ott van a csere 60e km-nél. De úgy van, hogy ellenőrzés és szükség esetén csere. Nem? Cserélni Opelen érdemes 60-nál, mert ott csoda ha annyit kibír Nem. A rubrikában egy "CS" betű van.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #589 Dátum: 2009. November 09. - 23:28:18 » |
|
Érdeklődnék milyen tarifák vannak: Át kellene gumiznom a télire... Gumi van - igaz használt. Lemez felnin nyári gumi le, téli fel. Mekkora költségre számítsak?
Esetleg felnit is vennél, hogy ne kelljen évente kétszer átszerelni? Előbb- utóbb megérné biztosan. 6-10 ezresben gondolkozz átszerelésenként. Szeretnék rá alut, de azt majd nyárra, úgyhogy az majd esetleg tavasszal lesz aktuális... Most pont elég költség lesz nekem a vizsgáztatás - mindjárt 4 éves a kicsike - zöldkártyázás, és aktuális egy szíjcsere tartozékokkal (Úgy tudom a vízpumpát is érdemes ilyenkor cserélni) + olaj tartozékokkal + gyertya... Minden összejött. Fölösleges 60 ezrenként vízpumpát cserélni. Bőven elég a 120-as szerviznél. Nem véletlen, hogy nincs benne a kötelező listában. Az én üzemeltetési útmutatómban ott van a csere 60e km-nél. De úgy van, hogy ellenőrzés és szükség esetén csere. Nem? Cserélni Opelen érdemes 60-nál, mert ott csoda ha annyit kibír Nem. A rubrikában egy "CS" betű van. Gyári tuningolt autóknak nagyobb az igénybevételük, ezért nem csak vásárláskor kell adózni a kassza oltárán, hanem karbantartáskor is....
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #590 Dátum: 2009. November 10. - 10:19:14 » |
|
Érdeklődnék milyen tarifák vannak: Át kellene gumiznom a télire... Gumi van - igaz használt. Lemez felnin nyári gumi le, téli fel. Mekkora költségre számítsak?
Esetleg felnit is vennél, hogy ne kelljen évente kétszer átszerelni? Előbb- utóbb megérné biztosan. 6-10 ezresben gondolkozz átszerelésenként. Szeretnék rá alut, de azt majd nyárra, úgyhogy az majd esetleg tavasszal lesz aktuális... Most pont elég költség lesz nekem a vizsgáztatás - mindjárt 4 éves a kicsike - zöldkártyázás, és aktuális egy szíjcsere tartozékokkal (Úgy tudom a vízpumpát is érdemes ilyenkor cserélni) + olaj tartozékokkal + gyertya... Minden összejött. Fölösleges 60 ezrenként vízpumpát cserélni. Bőven elég a 120-as szerviznél. Nem véletlen, hogy nincs benne a kötelező listában. Az én üzemeltetési útmutatómban ott van a csere 60e km-nél. De úgy van, hogy ellenőrzés és szükség esetén csere. Nem? Cserélni Opelen érdemes 60-nál, mert ott csoda ha annyit kibír Nem. A rubrikában egy "CS" betű van. Ez tényleg érdekes. Nekem nincs.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
georgbob
|
|
« Hozzászólás #591 Dátum: 2009. November 10. - 12:50:27 » |
|
A vezérműszíj csere miatt írják elő a vízpumpacserét is, mert annak elforgatásával kell beállítani a szíj fesszeségét, így új szíj berakásakor megváltozhat az eddigi terhelés. Én kicseréltettem, mert azon a 9000Ft-on nem múlt már...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #592 Dátum: 2009. November 10. - 13:49:02 » |
|
A vezérműszíj csere miatt írják elő a vízpumpacserét is, mert annak elforgatásával kell beállítani a szíj fesszeségét, így új szíj berakásakor megváltozhat az eddigi terhelés. Én kicseréltettem, mert azon a 9000Ft-on nem múlt már...
Tudom, hogy miért szokták javasolni a cserét. Csak azt írtam, hogy az én listámban nem szerepel kötelezőként. Én csak a "120-as" szerviznél cseréltettem (ami nálam 140-nél volt), és akkor sem volt semmi baja (az előző gépnél 300.000 után ment tönkre a vízpumpa, igaz az nem Lacsi volt). Nem szeretem a fölösleges cserélgetést, mert nem csak értelmetlen pénzkidobás, hanem fölösleges kockázat is (szerelési malőr, gyári hibás alkatrész a bevált helyett). Ez persze ízlés/hozzáállás kérdése. Kinek hogy jó. És persze nagyon nem mindegy, hogy ki hogyan használja az autót. Van-e "fokozott" igénybevétel.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
95LE
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1120
Lacetti 1,4 Elite HB
|
|
« Hozzászólás #593 Dátum: 2009. November 10. - 15:50:51 » |
|
Én neked csak gratulálni tudok, mert ha taxi üzemmód nem aktív igénybevétel akkor semmi!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #594 Dátum: 2009. November 10. - 17:10:58 » |
|
Én neked csak gratulálni tudok, mert ha taxi üzemmód nem aktív igénybevétel akkor semmi!
A taxit is lehet kiméletesen, ésszel vezetni ám! A Főni meg ilyen sofőr! Bár mindegyik taxisról elmondhatnánk! (Tudom, buszosról is!)
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #595 Dátum: 2009. November 10. - 18:39:29 » |
|
Na addig OFFoltatok, hogy most már vettem a fáradságot és megnéztem a szervizfüzetet. Hát sokkolt - megtudtam, hogy az 1.6-os motorban nem kell gyertyát cserélni - vízpumpáról szó sincs - elgondolkodtatott a gyertyakábelek 96.000 km-es életciklusa, ami miatt még a 15ekm/12 hó beosztású táblázatot is külön meg kellett törni. Gondolom a 90e szerviznél még kár lenne cserélni, de a 105 ezret meg már nem bírja ki (mi még mondjuk sosem cseréltük semelyik autón bőven 100e felett) A 2. oldalon, amit nem szkenneltem be, az is kiderül, hogy: - a váltóolaj a karosszériához/alvázhoz tartozik. Gondolom a kiszivárgóra értették - fékfolyadékot 30 ezrenként cserélni kellene (mostoha körülmények között 15 ezrenként) szvsz nem állt a helyzet magaslatán aki készítette...
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #596 Dátum: 2009. November 11. - 15:41:54 » |
|
Én neked csak gratulálni tudok, mert ha taxi üzemmód nem aktív igénybevétel akkor semmi!
Ha nem kíméljük a gépet, akkor: - nem tudunk dolgozni (amíg javítják) - ingünk/gatyánk rámegy a javításra - hogy bír ki 500.000 Km-et? Ha címre megyek, tolom neki (ha kell). Na ez felel meg az átlag polgári használatnak (saját megfigyelés a reggel 5-7 óra közötti időszakban. Nem értem, hogy az emberek miért nem veszik be a gyógyszerüket otthon? ). A különbség az, hogy én üzem meleg motorral teszem mindezt. Hideggel soha. Ha nem címre megyek (azért ez teszi ki a megtett Km-ek döntő részét), akkor meg ésszel. Miért? A fentebb említetteken kívül ott a fogyasztás, fölösleges veszélyhelyzet, és a traffipax témakör. Arról nem is beszélve, hogy a legtöbb utas nem szeret halálfélelemben autózni. Panaszkodnak is időnként 1-2 kolléga vezetési stílusára. Persze lehet, hogy csak megöregedtem.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #597 Dátum: 2009. November 11. - 15:55:03 » |
|
Persze lehet, hogy csak megöregedtem.
Nem hiszem, csak más dolgokat tartasz fontosabbnak mint egyes közlekedők. Én inkább ezt gondolom normális viselkedésnek.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Krisz
|
|
« Hozzászólás #598 Dátum: 2009. November 11. - 22:58:40 » |
|
Persze lehet, hogy csak megöregedtem.
Nem hiszem, csak más dolgokat tartasz fontosabbnak mint egyes közlekedők. Én inkább ezt gondolom normális viselkedésnek. Lehet tolni ésszel is!-persze csak üzemmeleg állapotban.Nekem ha 2500-2800-ig forgatom és ott elszúrom simán tartja a tempót sőt el is huzok a sortól esetekben.
|
|
|
Naplózva
|
06 70/22 11 222
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #599 Dátum: 2009. November 13. - 14:34:04 » |
|
Persze lehet, hogy csak megöregedtem.
Nem hiszem, csak más dolgokat tartasz fontosabbnak mint egyes közlekedők. Én inkább ezt gondolom normális viselkedésnek. Kösz.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|