Krisz
|
|
« Hozzászólás #870 Dátum: 2010. Március 30. - 09:59:09 » |
|
Köszönöm az eddigi válaszokat!
Egyébknt 1.4 16V Lacetti Ferdehátu az autó amit vettem. Felmerült, még 1 kérdés mit jelent a gumiknál, hogy 88V, vagy 88H?
A gumi amit kinéztem, FULDA Carat Progresso 195/60 R15 88 H, szerintetek ez jó lesz? vagy PIRELLI P6 CINTURATO 195/60 R15 88 H ?
vagy tudtok ajánlani jobbat?
1.4-esre ne rakj /60-as gumikat!igy is gyenguska ne terheld még ezzel is.a betűjel pedig ha jól tudom a sebességindexe a guminak.a h elég az 1.4-nek. Nekünk az 1,4-n is rajt volt a 205/40x17-s és semmi gond nem volt vele! http://img.carstyling.hu/usercars/00/03/70/94/47.jpgÉn Fuldából téliben használok 195/60-t 1,4-hez és semmi gondom nem volt vele és szikrát sem volt tőle gyengébb. átmérőt növeltél ami erőveszteséggel jár.Ez tény.Nem sokkal de kigyorsitáskor érezhető.én is észrevettem milyen kis pörgős lett a 185/55-ös téliekkel. A téli és a nyári gumi tapadását badarság összehasonlítani mivel a téli gumi alapból sokkal puhább! Szerintem Krisz a "pörgős" jelzőt nem a kipörgésre (tapadásra) használta, hanem, hogy a 185/55-ös gumi kisebb átmérőjével jobban "szalajtja" a kasztnit. erre gondoltam csak sebi nem figyelt.
|
|
|
Naplózva
|
06 70/22 11 222
|
|
|
Döme
|
|
« Hozzászólás #871 Dátum: 2010. Március 30. - 10:03:17 » |
|
Hát nem tudom, de szerintem egy 205/40x17 kerék jobban visszafogja az autót, mint a 195/60x15. A 17-es kerék jóval nehezebb.
Jó, de kevesebb a gumi benne. a suj annyira nem mérvadó mint az étmérő a keréknél.1-2 kilót nem vesz észre Nemtom, hogy a súly, vagy az a 3 cm, de a 215/40R17-esem sokkal jobban húzza a kezemből a nyomvályúkba a kormányt, mint a téli kerék. Erőnlétnél nem igazán érzem, hogy valamelyikkel rosszabb lenne (1.6-os a gép).
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #872 Dátum: 2010. Március 30. - 11:02:24 » |
|
Találtam egy oldalt, ahol nagyon sok fajta felnit fel lehet próbálni az autóra. Lacettiket Suzuki Forenza és Reno néven kell keresni. http://www.andysautosport.com/wheels/
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
sebijoe
|
|
« Hozzászólás #873 Dátum: 2010. Március 30. - 11:53:41 » |
|
Hát nem tudom, de szerintem egy 205/40x17 kerék jobban visszafogja az autót, mint a 195/60x15. A 17-es kerék jóval nehezebb.
Jó, de kevesebb a gumi benne. a suj annyira nem mérvadó mint az étmérő a keréknél.1-2 kilót nem vesz észre Nemtom, hogy a súly, vagy az a 3 cm, de a 215/40R17-esem sokkal jobban húzza a kezemből a nyomvályúkba a kormányt, mint a téli kerék. Erőnlétnél nem igazán érzem, hogy valamelyikkel rosszabb lenne (1.6-os a gép). A szélesebb kerék miatt érzékenyebb a nyomvályúkra, a 205-l is az.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #874 Dátum: 2010. Március 30. - 13:40:44 » |
|
Hát nem tudom, de szerintem egy 205/40x17 kerék jobban visszafogja az autót, mint a 195/60x15. A 17-es kerék jóval nehezebb.
Csak érdekességképpen: most mértem le egy félig elhasznált 235/45 R17-es gumit és 14 kg volt....szal van súlya, szaladnak a kg-ok!
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
Döme
|
|
« Hozzászólás #875 Dátum: 2010. Március 30. - 13:49:32 » |
|
Hát nem tudom, de szerintem egy 205/40x17 kerék jobban visszafogja az autót, mint a 195/60x15. A 17-es kerék jóval nehezebb.
Csak érdekességképpen: most mértem le egy félig elhasznált 235/45 R17-es gumit és 14 kg volt....szal van súlya, szaladnak a kg-ok! És hány kiló körül van a gyári méret? Na, legközelebbi gumicserénél megmérem a téli meg a nyári kerekeimet kíváncsiságból! A totalcaron volt egyszer egy cikk hasonló témában. A könnyűfémfelnik nem is olyan könnyűek (vagy arany-árban vannak).
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebijoe
|
|
« Hozzászólás #876 Dátum: 2010. Március 30. - 15:05:26 » |
|
Hát nem tudom, de szerintem egy 205/40x17 kerék jobban visszafogja az autót, mint a 195/60x15. A 17-es kerék jóval nehezebb.
Te egy elképzelt véleményt írsz kétségbe vonva más tapasztalatát!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #877 Dátum: 2010. Március 30. - 15:36:52 » |
|
Hát nem tudom, de szerintem egy 205/40x17 kerék jobban visszafogja az autót, mint a 195/60x15. A 17-es kerék jóval nehezebb.
Te egy elképzelt véleményt írsz kétségbe vonva más tapasztalatát! Mert te biztos kipróbáltad mind a két méretett, igaz?! Esetleg le is mérted?! Súlyt és a gyorsulást. Ellenkező esetben, te is csak a saját képzelgéseidet írod ide.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. Március 30. - 15:44:08 írta Jani »
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #878 Dátum: 2010. Március 30. - 18:10:56 » |
|
Hát nem tudom, de szerintem egy 205/40x17 kerék jobban visszafogja az autót, mint a 195/60x15. A 17-es kerék jóval nehezebb.
Csak érdekességképpen: most mértem le egy félig elhasznált 235/45 R17-es gumit és 14 kg volt....szal van súlya, szaladnak a kg-ok! És hány kiló körül van a gyári méret? Na, legközelebbi gumicserénél megmérem a téli meg a nyári kerekeimet kíváncsiságból! A totalcaron volt egyszer egy cikk hasonló témában. A könnyűfémfelnik nem is olyan könnyűek (vagy arany-árban vannak). Mert a nevéből mindenki tévesen azt veszi le, hogy könnyű-fémfelnik... Pedig csak alumínium-ötvözetből van jelentős részük és magát az alumíniumot nevezik könnyűfémnek. Ami tényleg jelentősen könyebb, mondjuk a magnézium-ötvözetből....az tényleg árban horror! Amúgy a 14 kg csak a gumi súlya volt!!! Felni nincs benne.
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
sebijoe
|
|
« Hozzászólás #879 Dátum: 2010. Március 30. - 18:40:56 » |
|
Hát nem tudom, de szerintem egy 205/40x17 kerék jobban visszafogja az autót, mint a 195/60x15. A 17-es kerék jóval nehezebb.
Te egy elképzelt véleményt írsz kétségbe vonva más tapasztalatát! Mert te biztos kipróbáltad mind a két méretett, igaz?! Esetleg le is mérted?! Súlyt és a gyorsulást. Ellenkező esetben, te is csak a saját képzelgéseidet írod ide. Számodra bármennyire hihetetlen kipróbáltam mind a két mérettel! Van mindegyik mérettel kerekeink, így bármikor megtehetem, sőt 16"-s kerék is van azt még egyenlőre nem használjuk. Nem ártana ha elfogadnád tényként amik mások tapasztalnak!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #880 Dátum: 2010. Március 30. - 19:15:15 » |
|
Tényleg hihetetlen, tudtommal ti csak váltóméretett raktok fel. Na mindegy. Mennyivel volt gyengébb a 195/60x15 kerékkel az 1.4-es mit a 205/40x17-tel? Mert konkrétan még semmit nem írtál a kérdésemre. Én azért bátorkodtam felvetni ezt a dolgot, mert a 195/60x15 kerék kb.3%-kal nagyobb mint a gyári. A 205/40x17-es meg szerintem (nem mértem, csak elképzeltem) kb 10%-kal nehezebb. Ami szerintem úgy min. 2-3kg pluszt jelent kerekenként. Nem vagyok meggyőződve, hogy a plusz súly kevesebbet számít. Más tavaly Kaposújlakon ti a zöld szedánnal (1.6, 1.8?) voltatok. Azon volt az említett kerék (205/40x17). Nekem 205/60x15-ös volt fent, ez még nagyobb mint az említett gumi (195/60x15). A gyárihoz képest több mint 5%-kal. Ehez képest a gyorsulási versenyen csak 5 tized másodpercet vertetek rám, egy óriáskerekű kombira. Hol van akkor a különbség? Sebike I. hely. Lacetti 10.32 WERES II. hely. Lacetti 10.52 Jani III. hely. LacettiSW 10.82
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
sebijoe
|
|
« Hozzászólás #881 Dátum: 2010. Március 30. - 19:20:52 » |
|
Tényleg hihetetlen, tudtommal ti csak váltóméretett raktok fel. Na mindegy. Mennyivel volt gyengébb a 195/60x15 kerékkel az 1.4-es mit a 205/40x17-tel? Mert konkrétan még semmit nem írtál a kérdésemre. Én azért bátorkodtam felvetni ezt a dolgot, mert a 195/60x15 kerék kb.3%-kal nagyobb mint a gyári. A 205/40x17-es meg szerintem (nem mértem, csak elképzeltem) kb 10%-kal nehezebb. Ami szerintem úgy min. 2-3kg pluszt jelent kerekenként. Nem vagyok meggyőződve, hogy a plusz súly kevesebbet számít. Más tavaly Kaposújlakon ti a zöld szedánnal (1.6, 1.8?) voltatok. Azon volt az említett kerék (205/40x17). Nekem 205/60x15-ös volt fent, ez még nagyobb mint az említett gumi (195/60x15). A gyárihoz képest több mint 5%-kal. Ehez képest a gyorsulási versenyen csak 5 tized másodpercet vertetek rám, egy óriáskerekű kombira. Hol van akkor a különbség? Sebike I. hely. Lacetti 10.32 WERES II. hely. Lacetti 10.52 Jani III. hely. LacettiSW 10.82 Neked bárki bármit írhat mit tapasztal te nem hiszel neki csak neked lehet igazad! Részemről ez a meddő vita lezárva! Amúgy 1,6-s a sedan!!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #882 Dátum: 2010. Március 30. - 19:27:11 » |
|
Tényleg hihetetlen, tudtommal ti csak váltóméretett raktok fel. Na mindegy. Mennyivel volt gyengébb a 195/60x15 kerékkel az 1.4-es mit a 205/40x17-tel? Mert konkrétan még semmit nem írtál a kérdésemre. Én azért bátorkodtam felvetni ezt a dolgot, mert a 195/60x15 kerék kb.3%-kal nagyobb mint a gyári. A 205/40x17-es meg szerintem (nem mértem, csak elképzeltem) kb 10%-kal nehezebb. Ami szerintem úgy min. 2-3kg pluszt jelent kerekenként. Nem vagyok meggyőződve, hogy a plusz súly kevesebbet számít. Más tavaly Kaposújlakon ti a zöld szedánnal (1.6, 1.8?) voltatok. Azon volt az említett kerék (205/40x17). Nekem 205/60x15-ös volt fent, ez még nagyobb mint az említett gumi (195/60x15). A gyárihoz képest több mint 5%-kal. Ehez képest a gyorsulási versenyen csak 5 tized másodpercet vertetek rám, egy óriáskerekű kombira. Hol van akkor a különbség? Sebike I. hely. Lacetti 10.32 WERES II. hely. Lacetti 10.52 Jani III. hely. LacettiSW 10.82 Neked bárki bármit írhat mit tapasztal te nem hiszel neki csak neked lehet igazad! Részemről ez a meddő vita lezárva! Amúgy 1,6-s a sedan!! Itt nincs vita, mert te velem foglalkozol és nem azzal mit felvetettem. Még mindig nem tudom, mekkora különbség van gyorsulásban a két kerék között. Nem kell ezredre pontosan, elég csak nagyjából. Mert ha csak fél másodperc, akkor annyit megér 20.000Ft. Mert minimum ennyivel olcsóbb a /60-as a gyári mérethez képest.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #883 Dátum: 2010. Március 30. - 19:41:58 » |
|
Gyári alufelnisekhez egy kérdés: mindenkinek ráütős súlyok voltak az alufelnin vagy csak én vagyok ilyen kivételezett?
gyárilag ütős súly van elég sok márkán Hát ez érdekes. Szerencsére nem hagyott nyomot a felnin, de magamtól biztos nem tetettem volna rá ütős súlyokat. Tévedtem. ma jobban megnéztem a felniket, és mindegyiknél van nyoma a súlyoknak, van ahol egy kis darab kipattant a felni pereméből. A többinél "csak" apró mélyedések, lyukak maradtak a helyén
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebijoe
|
|
« Hozzászólás #884 Dátum: 2010. Március 30. - 20:10:54 » |
|
Tényleg hihetetlen, tudtommal ti csak váltóméretett raktok fel. Na mindegy. Mennyivel volt gyengébb a 195/60x15 kerékkel az 1.4-es mit a 205/40x17-tel? Mert konkrétan még semmit nem írtál a kérdésemre. Én azért bátorkodtam felvetni ezt a dolgot, mert a 195/60x15 kerék kb.3%-kal nagyobb mint a gyári. A 205/40x17-es meg szerintem (nem mértem, csak elképzeltem) kb 10%-kal nehezebb. Ami szerintem úgy min. 2-3kg pluszt jelent kerekenként. Nem vagyok meggyőződve, hogy a plusz súly kevesebbet számít. Más tavaly Kaposújlakon ti a zöld szedánnal (1.6, 1.8?) voltatok. Azon volt az említett kerék (205/40x17). Nekem 205/60x15-ös volt fent, ez még nagyobb mint az említett gumi (195/60x15). A gyárihoz képest több mint 5%-kal. Ehez képest a gyorsulási versenyen csak 5 tized másodpercet vertetek rám, egy óriáskerekű kombira. Hol van akkor a különbség? Sebike I. hely. Lacetti 10.32 WERES II. hely. Lacetti 10.52 Jani III. hely. LacettiSW 10.82 Neked bárki bármit írhat mit tapasztal te nem hiszel neki csak neked lehet igazad! Részemről ez a meddő vita lezárva! Amúgy 1,6-s a sedan!! Itt nincs vita, mert te velem foglalkozol és nem azzal mit felvetettem. Még mindig nem tudom, mekkora különbség van gyorsulásban a két kerék között. Nem kell ezredre pontosan, elég csak nagyjából. Mert ha csak fél másodperc, akkor annyit megér 20.000Ft. Mert minimum ennyivel olcsóbb a /60-as a gyári mérethez képest. Tudod akinek a gyári megoldás soha nem jó annak mit mondjunk? Okosabb mint a tervező mérnökök! Egyénként hogy jövök én ahhoz, hogy a beszólós Janival foglalkozzak!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|