Krupcheck
|
|
« Hozzászólás #1770 Dátum: 2014. április 01. - 11:29:53 » |
|
Egyébként többek között azért használok 215/40 R17-es gumikat, hogy az is picit csökkentse az űrt a kerekek fölött.
A nyomvályúk miatt ragaszkodtam a 205-öshöz, a keskenyebb gumit kevésbé vezeti meg. Volt rá felpróbálva 205/45-ös is, az már gyanús volt, hogy belül fel fog koppanni, mivel 1 centivel nagyobb kerületben. Az Eibach nekem is szimpatikus. A lengéscsillapítóim még gyáriak, egyelőre nem is tűnnek cserésnek. @Sebike: a K&W hol beszerezhető? Eddig még nem találtam rá.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #1771 Dátum: 2014. április 01. - 12:14:11 » |
|
Egyébként többek között azért használok 215/40 R17-es gumikat, hogy az is picit csökkentse az űrt a kerekek fölött.
A nyomvályúk miatt ragaszkodtam a 205-öshöz, a keskenyebb gumit kevésbé vezeti meg. Volt rá felpróbálva 205/45-ös is, az már gyanús volt, hogy belül fel fog koppanni, mivel 1 centivel nagyobb kerületben. Az Eibach nekem is szimpatikus. A lengéscsillapítóim még gyáriak, egyelőre nem is tűnnek cserésnek. @Sebike: a K&W hol beszerezhető? Eddig még nem találtam rá. Én is 20%-el nyomon,de ültetés nincs alatta. Már.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #1772 Dátum: 2014. április 01. - 12:53:48 » |
|
Egyébként többek között azért használok 215/40 R17-es gumikat, hogy az is picit csökkentse az űrt a kerekek fölött.
A nyomvályúk miatt ragaszkodtam a 205-öshöz, a keskenyebb gumit kevésbé vezeti meg. Volt rá felpróbálva 205/45-ös is, az már gyanús volt, hogy belül fel fog koppanni, mivel 1 centivel nagyobb kerületben. Az Eibach nekem is szimpatikus. A lengéscsillapítóim még gyáriak, egyelőre nem is tűnnek cserésnek. @Sebike: a K&W hol beszerezhető? Eddig még nem találtam rá. akár én is tudok de hajlandó vagy adni cirka 280.000ot egy állítható futóműért?
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Krupcheck
|
|
« Hozzászólás #1773 Dátum: 2014. április 01. - 18:02:53 » |
|
@Captainb: és miért nincs már?
@Sebike: jaaa, nem nagyon...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #1774 Dátum: 2014. április 02. - 06:28:25 » |
|
@Captainb: és miért nincs már?
@Sebike: jaaa, nem nagyon...
Mert mindenhol leért az alja, család + csomagokkal a kerék beleért a dobba. Aztán kényelmetlen volt, mert keményen felvette az úthibákat. Az alufelniket évente kellett görgőztetni. A hátsó rugókat 1 év után cseréltem, az elsőket egy éve. Most is a 205/50R16 kerék van, a rendes rugókkal, kényelmes. Jól be van állítva a futómű, és én nem veszem észre, hogy rosszabb lenne az úttartása. Nem versenyautó az SW.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
Krupcheck
|
|
« Hozzászólás #1775 Dátum: 2014. április 02. - 09:21:31 » |
|
Mert mindenhol leért az alja, család + csomagokkal a kerék beleért a dobba. Aztán kényelmetlen volt, mert keményen felvette az úthibákat. Az alufelniket évente kellett görgőztetni. Milyen rugóval volt szerelve? Elvileg (legalábbis logikám szerint) ha rövidebb a rugó, avval csak a rugóút csökken, a véghelyzet ugyan ott kéne, hogy maradjon. Márpedig gondolom a gyári felfüggesztés nem tud annyira beülni, hogy a kerék elérje a dobot, hanem fel kellene koppannia a rugóút végén. Javítsatok ki, ha nem így van. Mondjuk a gumid 15 milivel nagyobb átmérőben a gyárinál, de a sugárban 7,5 mm talán nem kéne hogy kimerítse a biztonsági tartalékokat. @Döme: te tapasztaltál felkoppanást teletömött autóval? Általában ketten ülünk benne, de alkalmanként előfordul, hogy kihasználjuk a kapacitást. Mondjuk így...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #1776 Dátum: 2014. április 02. - 10:08:34 » |
|
Mondjuk így megpakolva már nem kell ültetni.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
Döme
|
|
« Hozzászólás #1777 Dátum: 2014. április 02. - 12:11:27 » |
|
Nekem hátul maximum két gyerek utazik a maguk összesen 30 kg-jával, így nem tudom, hogy mi lenne maximális terheléssel. Nem ütött még fel sosem, de szerintem ez nem az ültetéstől függ. Hiszen azok a rugók keményebbek. Helyileg merre vagy? Szívesen elviszlek egy körre, bár most 15-ös kerekekkel, ballonos gumikkal járok.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #1778 Dátum: 2014. április 02. - 12:30:23 » |
|
Mert mindenhol leért az alja, család + csomagokkal a kerék beleért a dobba. Aztán kényelmetlen volt, mert keményen felvette az úthibákat. Az alufelniket évente kellett görgőztetni. Milyen rugóval volt szerelve? Elvileg (legalábbis logikám szerint) ha rövidebb a rugó, avval csak a rugóút csökken, a véghelyzet ugyan ott kéne, hogy maradjon. Márpedig gondolom a gyári felfüggesztés nem tud annyira beülni, hogy a kerék elérje a dobot, hanem fel kellene koppannia a rugóút végén. Javítsatok ki, ha nem így van. Mondjuk a gumid 15 milivel nagyobb átmérőben a gyárinál, de a sugárban 7,5 mm talán nem kéne hogy kimerítse a biztonsági tartalékokat. @Döme: te tapasztaltál felkoppanást teletömött autóval? Általában ketten ülünk benne, de alkalmanként előfordul, hogy kihasználjuk a kapacitást. Mondjuk így... Nem emlékszem melyik gyártó rugoja volt benne, 7 éve volt a hátsó. Arra emlékszem, hogy sárga volt a festése, ha ez mond valamit. Ha hallom (olvasom a nevet beugrik). Ráadásul nekem SW van, az picit más hátul. De annyira le volt tolva, hogy a járdaszegélyhez nem tudtam odatenni az orrát. A klubtársak talán még emlékeznek is.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
Krupcheck
|
|
« Hozzászólás #1779 Dátum: 2014. április 02. - 13:24:08 » |
|
Nem ütött még fel sosem, de szerintem ez nem az ültetéstől függ. Hiszen azok a rugók keményebbek. Helyileg merre vagy? Szívesen elviszlek egy körre, bár most 15-ös kerekekkel, ballonos gumikkal járok. A keményebb rugónak nagyjából ellensúlyoznia kellene a kisebb rugóutat, de nyilván van az a terhelés, ahol teljesen összenyomódik. Viszont ültetéstől függetlenül, ekkor sem kellene a dobba beérni. (Kivéve, ha maga az összenyomott rugó a távtartó, és az ültetőrugó összenyomva rövidebb, mint a gyári, ami könnyen előfordulhat.) Köszönöm, de messzi, szegedi vagyok.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sx2004
|
|
« Hozzászólás #1780 Dátum: 2014. április 04. - 11:51:28 » |
|
Mi a kalos gyári felni méretei et furat stb? (2005-ös 1,4 ferdehátú)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #1781 Dátum: 2014. április 04. - 16:20:32 » |
|
Nekem volt Kalosom, az biztos, hogy 4x100-as furat, et43 (talán )
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #1782 Dátum: 2014. április 04. - 19:28:52 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
sx2004
|
|
« Hozzászólás #1783 Dátum: 2014. április 04. - 20:16:51 » |
|
Nekem volt Kalosom, az biztos, hogy 4x100-as furat, et43 (talán ) Köszi
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #1784 Dátum: 2014. április 05. - 22:19:03 » |
|
Ma kíváncsiságból lemértem a lemezfelnit 185/60-as gumival, 16.1kg. És a 15-ös alufelnit 205/60-as gumival, 16kg. Legalább nem nehezebb mint a lemezfelni. Már csak a 17-est kéne, de azt majd csak ősszel, most nem volt kedvem levenni a kocsiról.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
|