Lacetti klub fórum
2024. December 12. - 05:40:39 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 53 54 [55] 56   Le
 
Szerző Téma: Futómű hiba  (Megtekintve 301487 alkalommal)
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #810 Dátum: 2017. április 18. - 19:16:29 »

Le vagyok taglózva!
Tünet: néha halk koppanás jobb elölről de nem az úthibáknál, ám a lényeg, ha balra tekert kormánynál tolatás után fékezek (pl. parkolóba betolatás, vagy onnan kitolatás), akkor ijesztően hitelen befog a fék, megemelkedik a jobb eleje, mintha rámentem volna egy biciklisre, vagy valami nagy kőre. A szerviz diagnózisa: jobb féltengely+ csőtengely, 2 gömbtámasz, bal rúdfej. 103e km van benne...  Ja és a jobb külső féltengely gumiharangom alig fél év után kirepedt. Mitől lehetnek ezek és tapasztalt már valaki ilyet? Esetleg alkatrész beszerzési javaslat és ajánlat?

 
Attól repedt ki mert sz@r volt  a köztestengely a jobb féltengelynél egy konstrukciós hiba volt ezért modosítottak rajt és egy komplett féltengely van bennük 2008 as modellévtől a futóművet a nagyobb súly és teljesítmény és a rossz utak sajos tudják enni , gömbfej amiből a koreai többet bír

Ma voltam a szervizben, megnéztem és konzultáltam. A gömbtámaszok tökéletesek, a jobb féltengely belső vége a csőtengely (köztes tengely) bordás végén kicsit mocorog, de menet közben nincs hangja, csak kézzel mozgatva látszik picit. A féltengely gumiharangon pici vágásszerűség okozta a zsírosodást. Ezek alapján számomra még nem egyértelmű, hogy mi okozza a durva tünetet.
Ezután elhoztam a kocsit és egy balra visszafordulásnál, kattant 2-3 jó nagyot a jobb első keréknél, pedig a lassú, de kis ívű kanyarodáson kívül nem volt más terhelés (fékezés, gyorsítás). Ez szerintem a csukló hibájára utal, de érdekes, hogy elfordított kerékkel indulásnál semmi hangja nincs.
Sebike, ezt a fajtát át lehet és érdemes alakítani a komplett tengelyesre?


simán cserélhető  ,sőt tudok egy vadi új féltengelyt hozzá
Naplózva

70/4334431
Levi75
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 311


SW Elite ACC 2,0d


« Hozzászólás #811 Dátum: 2017. április 18. - 19:18:55 »

Le vagyok taglózva!
Tünet: néha halk koppanás jobb elölről de nem az úthibáknál, ám a lényeg, ha balra tekert kormánynál tolatás után fékezek (pl. parkolóba betolatás, vagy onnan kitolatás), akkor ijesztően hitelen befog a fék, megemelkedik a jobb eleje, mintha rámentem volna egy biciklisre, vagy valami nagy kőre. A szerviz diagnózisa: jobb féltengely+ csőtengely, 2 gömbtámasz, bal rúdfej. 103e km van benne...  Ja és a jobb külső féltengely gumiharangom alig fél év után kirepedt. Mitől lehetnek ezek és tapasztalt már valaki ilyet? Esetleg alkatrész beszerzési javaslat és ajánlat?

 
Attól repedt ki mert sz@r volt  a köztestengely a jobb féltengelynél egy konstrukciós hiba volt ezért modosítottak rajt és egy komplett féltengely van bennük 2008 as modellévtől a futóművet a nagyobb súly és teljesítmény és a rossz utak sajos tudják enni , gömbfej amiből a koreai többet bír

Ma voltam a szervizben, megnéztem és konzultáltam. A gömbtámaszok tökéletesek, a jobb féltengely belső vége a csőtengely (köztes tengely) bordás végén kicsit mocorog, de menet közben nincs hangja, csak kézzel mozgatva látszik picit. A féltengely gumiharangon pici vágásszerűség okozta a zsírosodást. Ezek alapján számomra még nem egyértelmű, hogy mi okozza a durva tünetet.
Ezután elhoztam a kocsit és egy balra visszafordulásnál, kattant 2-3 jó nagyot a jobb első keréknél, pedig a lassú, de kis ívű kanyarodáson kívül nem volt más terhelés (fékezés, gyorsítás). Ez szerintem a csukló hibájára utal, de érdekes, hogy elfordított kerékkel indulásnál semmi hangja nincs.
Sebike, ezt a fajtát át lehet és érdemes alakítani a komplett tengelyesre?

simán cserélhető  ,sőt tudok egy vadi új féltengelyt hozzá
Ne kímélj, mennyibe kerül? És a tartó csapággyal mit kell csinálni?
Naplózva
Levi75
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 311


SW Elite ACC 2,0d


« Hozzászólás #812 Dátum: 2017. április 24. - 20:56:41 »

Ezeket a képeket kaptam a féltengelyemről.
Naplózva
Levi75
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 311


SW Elite ACC 2,0d


« Hozzászólás #813 Dátum: 2017. április 24. - 20:57:41 »

Ezeket a képeket kaptam a féltengelyemről.
Naplózva
Levi75
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 311


SW Elite ACC 2,0d


« Hozzászólás #814 Dátum: 2017. április 24. - 20:58:17 »

Ezeket a képeket kaptam a féltengelyemről.
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #815 Dátum: 2017. április 25. - 08:21:25 »

Ezeket a képeket kaptam a féltengelyemről.

pont ezt szüntették meg a módosított féltengellyel nincs benn a köztes tengely
Naplózva

70/4334431
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #816 Dátum: 2017. április 25. - 08:30:51 »

Ez csak a dieselnél jellemző?
Naplózva
Levi75
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 311


SW Elite ACC 2,0d


« Hozzászólás #817 Dátum: 2017. április 25. - 12:16:43 »

Ezeket a képeket kaptam a féltengelyemről.

pont ezt szüntették meg a módosított féltengellyel nincs benn a köztes tengely
Egybe féltengelyt mennyiért tudsz?
Naplózva
Levi75
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 311


SW Elite ACC 2,0d


« Hozzászólás #818 Dátum: 2017. Május 01. - 21:18:48 »

Külső féltengely csukót kicserélték, megszűnt a lent írt hiba.
Naplózva
whiteg
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 209



« Hozzászólás #819 Dátum: 2017. Június 01. - 18:56:20 »

Kopogást hallok egy ideje egy bizonyos kormányszögben jellemzően jobbra kanyarnál 25-35 közötti tempónál, amikor tartom a gázon a lábam vagy már kigyorsítok. Kedden megyek megnézetni. Mondjuk pont 1 éve elfosta magát a bal oldali féltengely gumiharang és elég sok zsírt kidolgozott. Viszont érdekes, hogy jellemzően ilyen hidegebb időkben jön elő ez a dolog és mintha már évek óta néha hallottam volna, de sosem találtak semmi rendelleneset. Most viszont eléggé rendszeresen hallom az említett tartományokban.
Nálam is ugyanez a jelenség és néha borzalmas, pld amikor sokat áll az autó, pld reggelre, vagy egy intenzívebb fékezés után erőteljesebben adja ezeket a hangokat.
Megfigyeltem, hogy állóhelyzetben forgatva a kormányt nincs hang, nincs hang akkor sem ha benyomot kuplunggal kanyarodom, ha sokat egyenesen és egyenletesen haladok és alig fékezem, akkor szintén nincs hang.
Én megnéztem a féltengely gumiharangot, nincs kiszakadva, de hogy alatta mi és milyen állapotban van azt nem tudom.
Megnéztem a szielenteket, ellenöriztem szinte az összes fútóműcsavart, szóval jóval többet tettem mint egy sima átlagos autós (nem mindenki fetreng az autója alatt)
Kollégám kanyarodott az autóval én mellette szaladtam, és egyértelműen a bal első keréktől jön ez a recsegés - ropogás (jobbra kanyarodáskor).

Nem tudom mi ez, de zavar! Zavar mert tavaly ilyenkor még nem volt semmi hangja, tehát gyanítom, hogy valami nem oké.
Sajnos  a közelemben kevés az olyan műhely ahol technika és a jó szakember is egyben megtalálható. Felesleges és költséges alkatrész cserélgetést nem szeretnék, de nem adom fel.
Komolyan, én szeretem ha rendben van az autóm, de lassan már kihívás ezt elérni, mert eltűntek a jó szakemberek. (sajnos más területeken is eltűntek)

 
Naplózva

Lacetti 1.6 HB 2006
whiteg
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 209



« Hozzászólás #820 Dátum: 2017. Június 03. - 17:36:59 »

Kopogást hallok egy ideje egy bizonyos kormányszögben jellemzően jobbra kanyarnál 25-35 közötti tempónál, amikor tartom a gázon a lábam vagy már kigyorsítok. Kedden megyek megnézetni. Mondjuk pont 1 éve elfosta magát a bal oldali féltengely gumiharang és elég sok zsírt kidolgozott. Viszont érdekes, hogy jellemzően ilyen hidegebb időkben jön elő ez a dolog és mintha már évek óta néha hallottam volna, de sosem találtak semmi rendelleneset. Most viszont eléggé rendszeresen hallom az említett tartományokban.
Nálam is ugyanez a jelenség és néha borzalmas, pld amikor sokat áll az autó, pld reggelre, vagy egy intenzívebb fékezés után erőteljesebben adja ezeket a hangokat.
Megfigyeltem, hogy állóhelyzetben forgatva a kormányt nincs hang, nincs hang akkor sem ha benyomot kuplunggal kanyarodom, ha sokat egyenesen és egyenletesen haladok és alig fékezem, akkor szintén nincs hang.
Én megnéztem a féltengely gumiharangot, nincs kiszakadva, de hogy alatta mi és milyen állapotban van azt nem tudom.
Megnéztem a szielenteket, ellenöriztem szinte az összes fútóműcsavart, szóval jóval többet tettem mint egy sima átlagos autós (nem mindenki fetreng az autója alatt)
Kollégám kanyarodott az autóval én mellette szaladtam, és egyértelműen a bal első keréktől jön ez a recsegés - ropogás (jobbra kanyarodáskor).

Nem tudom mi ez, de zavar! Zavar mert tavaly ilyenkor még nem volt semmi hangja, tehát gyanítom, hogy valami nem oké.
Sajnos  a közelemben kevés az olyan műhely ahol technika és a jó szakember is egyben megtalálható. Felesleges és költséges alkatrész cserélgetést nem szeretnék, de nem adom fel.
Komolyan, én szeretem ha rendben van az autóm, de lassan már kihívás ezt elérni, mert eltűntek a jó szakemberek. (sajnos más területeken is eltűntek)

 


Abaliget - Pécs kanyarjai után, most már néha balra kanyarodáskor, fékezéskor és induláskor is recseg- ropog a bal eleje.
Ej, lesz ez még jobb is, előbb utóbb csak kiadja magát hogy mi franc megy tönkre.
Naplózva

Lacetti 1.6 HB 2006
whiteg
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 209



« Hozzászólás #821 Dátum: 2017. Június 19. - 13:21:35 »

Ma megvolt az újabb futómű vizsgálat, amit a vizsgálat során jól megterhelték és bizony recsegett ropogott az egész.
Mindenképp valamelyik szilnetre gyanakodnak, de hogy pontosan melyik, azt az idő rövidsége miatt nem sikerült körül határolni.
A következő hónap végén viszem vissza az autót, mert akkor ott tudom hagyni pár napra.
Naplózva

Lacetti 1.6 HB 2006
szediati
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 477


« Hozzászólás #822 Dátum: 2017. Július 24. - 05:52:24 »

Sziasztok. Van egy olyan gondom, hogy bal oldalròl olyan hang jön menet közben mint amikor kavics van a gumiban. Ez a kattogó hang amely a kerèk fordulatával arányban sűrűsödik. Egyik gumiban sincs semmi ès megemelve az összes kereket átforgattam semmi hang nem jön. Balra kanyarodva szinte el is múlik a hang jobbra erősödik egyenesen haladva is hallani. Mèg ha füvön megyek akkor is. Volt már valakinek ilyen? Mit èrdemes mèg megnèzni?
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #823 Dátum: 2017. Július 24. - 07:16:15 »

Sziasztok. Van egy olyan gondom, hogy bal oldalròl olyan hang jön menet közben mint amikor kavics van a gumiban. Ez a kattogó hang amely a kerèk fordulatával arányban sűrűsödik. Egyik gumiban sincs semmi ès megemelve az összes kereket átforgattam semmi hang nem jön. Balra kanyarodva szinte el is múlik a hang jobbra erősödik egyenesen haladva is hallani. Mèg ha füvön megyek akkor is. Volt már valakinek ilyen? Mit èrdemes mèg megnèzni?
Azt hallod, hogy előről, vagy hátulról. Talán a bal hátsó kerékagy csapágyad adja a hangot.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
szediati
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 477


« Hozzászólás #824 Dátum: 2017. Július 24. - 07:27:27 »

Megemelve egyik csapágy sem rossz. Amikor gurultam városban lassan a lámpánál akkor ütemesen adta a kattogást. Mintha valami beleèrne valamibe
Naplózva
Oldalak: 1 ... 53 54 [55] 56   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!