Krisz
|
|
« Hozzászólás #390 Dátum: 2011. Február 16. - 21:35:44 » |
|
Szevasztok!
Egy éve vettem az immáron 5 éves, 1,4-es, 5 ajtós Lacettimet (2005 decemberben lett üzembe helyezve Magyarországon), amivel akadt az idők folyamán némi műszaki gond, melyeket szakszervízben vagy maszek módszerekkel lettek megoldva. Most egy olyan probléma van a futóművel, hogy az úttest hirtelen szintkülönbség változásánál - pl. viszonylag sima aszfalton van még egy kis aszfalthiány kb. 2 cm vagy ennél több szintkülönbség, nem tankcsapda viszonylat, azokat kerülöm - csattan a jobb első és ha jól vettem ki akkor már a jobb hátsó futómű is. Nem éles, hanem inkább tompa, nagyobb felületű fém kemény műanyag találkozása szerű tompább csattanás. A lengéscsillapítók most lesznek cserélve 45e km Budapest, 23e km Dunaújváros és kb. 9-10e km Pécs után a bal eleje és a jobb hátsó teleszkóp eléggé folyik már. Természetesen japcsi KYB (Kajaba vagy mi a franc) teleszkópok lesznek benne. Nos visszatérve a problémára a jobb első teleszkóp nem mutat folyást, a szerelő felemelve megrángatta a kereket, a McPharpson összes rudazatát, kormányművel és semmi hang nem jelentekezett, minek során megállapításra került, hogy nagyon masszív a futómű. Nos a kérdés az lenne, hogy ezt a tompán csattogó hangot - ami a kerék lefelé történő elmozdulásakor jelentekzik- mi okozhatja? Gondoltunk rá, hogy csak a teleszkóp kopog és csere után majd jó lesz, de egyéb ötlet, hogy mi okozhatja és hogyan?? Toronycsapágy csattoghat, esetleg a toronyszilent ami kicsúszhat a helyéről és az???
Ha valaki tud valami okosat mondani, mi lehet a bibi, az kérem írja meg! Előre is köszönöm a segítséget!!
Tisztelettel, egy mostanában nem túl boldog Lacetti tulajdonos, Attila
Sajnos nekem is pont így kopog a leírtak alapján a jobb első futóművem. Többen is át nézték már de csak a toronycsapágy szilentet találták hibásnak. Nos következett a csere mind a két oldalt kicseréltük a hibás alkatrészt 12eft/2db+munkadíj. De sajnos a hiba továbbra is fent áll! Úgyhogy sajnos idáig még nem tudtuk a hiba okát megtalálni. Légy szíves majd számolj be a lengéscsillapítók kicserélése után ,hogy lett e valamilyen változás! Köszönöm! A kutyacsontok kopognak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Másnéven a stabilizátorpálca.Én tavaj cseréltem.Nem olcsó dolog.4-5EFt/db az első, a hátsó azt hiszem 7-8 EFt/db volt.
|
|
|
Naplózva
|
06 70/22 11 222
|
|
|
georgbob
|
|
« Hozzászólás #391 Dátum: 2011. Február 16. - 23:00:33 » |
|
Azért 1 stabilizátorpálca kopogást elég egyszerű kiszúrni kézi rángatással.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Krisz
|
|
« Hozzászólás #392 Dátum: 2011. Február 16. - 23:13:01 » |
|
Azért 1 stabilizátorpálca kopogást elég egyszerű kiszúrni kézi rángatással.
Azt nem mert feszül mindig.Én sem godoltam az a hibás.Csak mikor ki lett véve akkor látszódott.
|
|
|
Naplózva
|
06 70/22 11 222
|
|
|
georgbob
|
|
« Hozzászólás #393 Dátum: 2011. Február 17. - 00:23:28 » |
|
Lehet autója válogatja. Fiat stilo-n érezhető volt.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Döme
|
|
« Hozzászólás #394 Dátum: 2011. Február 17. - 08:38:59 » |
|
Ez a hang nekem is hallatszik, sajnos elkerülhetetlen lesz a stbapálca és a toronyszilent csere a következő szervíznél...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kubu87
|
|
« Hozzászólás #395 Dátum: 2011. Február 17. - 08:54:38 » |
|
Szevasztok!
Egy éve vettem az immáron 5 éves, 1,4-es, 5 ajtós Lacettimet (2005 decemberben lett üzembe helyezve Magyarországon), amivel akadt az idők folyamán némi műszaki gond, melyeket szakszervízben vagy maszek módszerekkel lettek megoldva. Most egy olyan probléma van a futóművel, hogy az úttest hirtelen szintkülönbség változásánál - pl. viszonylag sima aszfalton van még egy kis aszfalthiány kb. 2 cm vagy ennél több szintkülönbség, nem tankcsapda viszonylat, azokat kerülöm - csattan a jobb első és ha jól vettem ki akkor már a jobb hátsó futómű is. Nem éles, hanem inkább tompa, nagyobb felületű fém kemény műanyag találkozása szerű tompább csattanás. A lengéscsillapítók most lesznek cserélve 45e km Budapest, 23e km Dunaújváros és kb. 9-10e km Pécs után a bal eleje és a jobb hátsó teleszkóp eléggé folyik már. Természetesen japcsi KYB (Kajaba vagy mi a franc) teleszkópok lesznek benne. Nos visszatérve a problémára a jobb első teleszkóp nem mutat folyást, a szerelő felemelve megrángatta a kereket, a McPharpson összes rudazatát, kormányművel és semmi hang nem jelentekezett, minek során megállapításra került, hogy nagyon masszív a futómű. Nos a kérdés az lenne, hogy ezt a tompán csattogó hangot - ami a kerék lefelé történő elmozdulásakor jelentekzik- mi okozhatja? Gondoltunk rá, hogy csak a teleszkóp kopog és csere után majd jó lesz, de egyéb ötlet, hogy mi okozhatja és hogyan?? Toronycsapágy csattoghat, esetleg a toronyszilent ami kicsúszhat a helyéről és az???
Ha valaki tud valami okosat mondani, mi lehet a bibi, az kérem írja meg! Előre is köszönöm a segítséget!!
Tisztelettel, egy mostanában nem túl boldog Lacetti tulajdonos, Attila
Sajnos nekem is pont így kopog a leírtak alapján a jobb első futóművem. Többen is át nézték már de csak a toronycsapágy szilentet találták hibásnak. Nos következett a csere mind a két oldalt kicseréltük a hibás alkatrészt 12eft/2db+munkadíj. De sajnos a hiba továbbra is fent áll! Úgyhogy sajnos idáig még nem tudtuk a hiba okát megtalálni. Légy szíves majd számolj be a lengéscsillapítók kicserélése után ,hogy lett e valamilyen változás! Köszönöm! Oksi, majd írok a fejleményekről és köszönöm a többi hozzászólónak is az infókat! Megemlítem a szerelőmnek, hogy nézze meg a stabilizátorpálcákat. Egyébként nem a toronycsapágy (kb. 10-11e pénz), hanem a toronyszilent a húzósabb 14-15e ungarische rúpia darabja, erős kedvezménnyel is! Amúgy a lengéscsillapítók nem szakszervízben lesznek kicserélve, mert majdnem lepetéztem, amikor közölték velem, hogy 40e Ft/teleszkóp + 12e Ft munkadíj egy darab cseréje... Ráadásul szakszervízben valami utángyártott teleszkópot akartak hozatni... Ismerős szerelőnél darabonként 3500 Ft a munkadíj és 14.800 Ft-os áron vettem a KYB teleszkópokat hozzá (erős baráti kedvezménnyel, de nem a szerelőnél), de - nem tudom szabad-e megemlíteni egyéb weboldal címet - a fekmester.hu-n is csak kb. 20e Ft darabja házhozszállítással!!! Garanciaidőn kívül megéri szakszervízbe vinni dupla árért és gyengébb minőségért??? Nem hiszem...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #396 Dátum: 2011. Február 17. - 08:58:29 » |
|
Okos ember garancia lejártával soha nem viszi szakszervizbe a gépét! Csak a mazohisták, és az újgazdagok, de az utóbbiak nem Lacettikkel járnak, mert ez a normális emberek autója!
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
kubu87
|
|
« Hozzászólás #397 Dátum: 2011. Február 17. - 09:10:57 » |
|
Okos ember garancia lejártával soha nem viszi szakszervizbe a gépét! Csak a mazohisták, és az újgazdagok, de az utóbbiak nem Lacettikkel járnak, mert ez a normális emberek autója! Igazságot beszélsz! De én csak költői kérdésként vetettem fel a dolgot.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #398 Dátum: 2011. Február 17. - 10:37:47 » |
|
Szevasztok!
Egy éve vettem az immáron 5 éves, 1,4-es, 5 ajtós Lacettimet (2005 decemberben lett üzembe helyezve Magyarországon), amivel akadt az idők folyamán némi műszaki gond, melyeket szakszervízben vagy maszek módszerekkel lettek megoldva. Most egy olyan probléma van a futóművel, hogy az úttest hirtelen szintkülönbség változásánál - pl. viszonylag sima aszfalton van még egy kis aszfalthiány kb. 2 cm vagy ennél több szintkülönbség, nem tankcsapda viszonylat, azokat kerülöm - csattan a jobb első és ha jól vettem ki akkor már a jobb hátsó futómű is. Nem éles, hanem inkább tompa, nagyobb felületű fém kemény műanyag találkozása szerű tompább csattanás. A lengéscsillapítók most lesznek cserélve 45e km Budapest, 23e km Dunaújváros és kb. 9-10e km Pécs után a bal eleje és a jobb hátsó teleszkóp eléggé folyik már. Természetesen japcsi KYB (Kajaba vagy mi a franc) teleszkópok lesznek benne. Nos visszatérve a problémára a jobb első teleszkóp nem mutat folyást, a szerelő felemelve megrángatta a kereket, a McPharpson összes rudazatát, kormányművel és semmi hang nem jelentekezett, minek során megállapításra került, hogy nagyon masszív a futómű. Nos a kérdés az lenne, hogy ezt a tompán csattogó hangot - ami a kerék lefelé történő elmozdulásakor jelentekzik- mi okozhatja? Gondoltunk rá, hogy csak a teleszkóp kopog és csere után majd jó lesz, de egyéb ötlet, hogy mi okozhatja és hogyan?? Toronycsapágy csattoghat, esetleg a toronyszilent ami kicsúszhat a helyéről és az???
Ha valaki tud valami okosat mondani, mi lehet a bibi, az kérem írja meg! Előre is köszönöm a segítséget!!
Tisztelettel, egy mostanában nem túl boldog Lacetti tulajdonos, Attila
Sajnos nekem is pont így kopog a leírtak alapján a jobb első futóművem. Többen is át nézték már de csak a toronycsapágy szilentet találták hibásnak. Nos következett a csere mind a két oldalt kicseréltük a hibás alkatrészt 12eft/2db+munkadíj. De sajnos a hiba továbbra is fent áll! Úgyhogy sajnos idáig még nem tudtuk a hiba okát megtalálni. Légy szíves majd számolj be a lengéscsillapítók kicserélése után ,hogy lett e valamilyen változás! Köszönöm! Oksi, majd írok a fejleményekről és köszönöm a többi hozzászólónak is az infókat! Megemlítem a szerelőmnek, hogy nézze meg a stabilizátorpálcákat. Egyébként nem a toronycsapágy (kb. 10-11e pénz), hanem a toronyszilent a húzósabb 14-15e ungarische rúpia darabja, erős kedvezménnyel is! Amúgy a lengéscsillapítók nem szakszervízben lesznek kicserélve, mert majdnem lepetéztem, amikor közölték velem, hogy 40e Ft/teleszkóp + 12e Ft munkadíj egy darab cseréje... Ráadásul szakszervízben valami utángyártott teleszkópot akartak hozatni... Ismerős szerelőnél darabonként 3500 Ft a munkadíj és 14.800 Ft-os áron vettem a KYB teleszkópokat hozzá (erős baráti kedvezménnyel, de nem a szerelőnél), de - nem tudom szabad-e megemlíteni egyéb weboldal címet - a fekmester.hu-n is csak kb. 20e Ft darabja házhozszállítással!!! Garanciaidőn kívül megéri szakszervízbe vinni dupla árért és gyengébb minőségért??? Nem hiszem... Ezeknél az áraknál lényegesen olcsóbb vagyok gyári alkatrészben 20.000ft alatt bőven adok lengéscsillapítót is bármikor stabingám és toronyszilentem gyárim van polcon!!!
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Levi75
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 311
SW Elite ACC 2,0d
|
|
« Hozzászólás #399 Dátum: 2011. Február 17. - 11:32:19 » |
|
Azért 1 stabilizátorpálca kopogást elég egyszerű kiszúrni kézi rángatással.
Azt nem mert feszül mindig.Én sem godoltam az a hibás.Csak mikor ki lett véve akkor látszódott. Az előző gépsasomnál (Fiat Tipo) Én is jártam így, hogy alig derült ki a stab.rúd. Felemelve ugyanis feszül, így nem tud kopogni, csak talpon. (Ezért jobb aknából emelés nélkül, vagy hidas emelővel nézni, mint többnyire műszaki vizsgánál.) Egyébként jobb elölről Én is hallok halk kattanást, de nem tudom bármikor kiprovokálni, csak néha jelez. Októberig garis, addig hagy kopjon ez, aztán cseréltetem.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kubu87
|
|
« Hozzászólás #400 Dátum: 2011. Február 17. - 12:15:04 » |
|
Ezeknél az áraknál lényegesen olcsóbb vagyok gyári alkatrészben 20.000ft alatt bőven adok lengéscsillapítót is bármikor stabingám és toronyszilentem gyárim van polcon!!! [/quote] Ha tudsz 13.400 ft/db ár alatt hátsó KYB teleszkópokat adni, szállítási díjjal együtt, akkor lehet tőled rendelem majd meg, ha niagara-szerűen kezd ömleni belőlük az olaj, egyébként én nem ragaszkodom a gyári dolgokhoz, lásd teleszkópok: a KYB strapabíróbb mint a gyári.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #401 Dátum: 2011. Február 17. - 14:48:30 » |
|
Engem az érdekelne, miben különbözik az SW első lengéscsillapítója a HB és Sedan modellekétől? Berakható az SW-be?
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
kubu87
|
|
« Hozzászólás #402 Dátum: 2011. Február 17. - 14:53:22 » |
|
Engem az érdekelne, miben különbözik az SW első lengéscsillapítója a HB és Sedan modellekétől? Berakható az SW-be?
nekem erről úgy nyilatkozott az alkatrészkereskedő haverom, hogy azonosak
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #403 Dátum: 2011. Február 17. - 14:55:23 » |
|
Engem az érdekelne, miben különbözik az SW első lengéscsillapítója a HB és Sedan modellekétől? Berakható az SW-be?
nekem erről úgy nyilatkozott az alkatrészkereskedő haverom, hogy azonosak Nem tudom, de gyáriban az 5ajtóshoz 20e, az SW-hez meg 40e. Más a cikkszámuk is.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
Krisz
|
|
« Hozzászólás #404 Dátum: 2011. Február 17. - 16:29:09 » |
|
Engem az érdekelne, miben különbözik az SW első lengéscsillapítója a HB és Sedan modellekétől? Berakható az SW-be?
nekem erről úgy nyilatkozott az alkatrészkereskedő haverom, hogy azonosak Nem tudom, de gyáriban az 5ajtóshoz 20e, az SW-hez meg 40e. Más a cikkszámuk is. Szerintem csak diesel és benzines között van külömbség gátlóban.A többi parasztvakitás ez 100%-k.
|
|
|
Naplózva
|
06 70/22 11 222
|
|
|
|