Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 22. - 09:46:19 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 56   Le
 
Szerző Téma: Futómű hiba  (Megtekintve 295830 alkalommal)
Krisz
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1673


1.4 16v STAR AC HB


« Hozzászólás #390 Dátum: 2011. Február 16. - 21:35:44 »

Szevasztok!

Egy éve vettem az immáron 5 éves, 1,4-es, 5 ajtós Lacettimet (2005 decemberben lett üzembe helyezve Magyarországon), amivel akadt az idők folyamán némi műszaki gond, melyeket szakszervízben vagy maszek módszerekkel lettek megoldva. Most egy olyan probléma van a futóművel, hogy az úttest hirtelen szintkülönbség változásánál - pl. viszonylag sima aszfalton van még egy kis aszfalthiány kb. 2 cm vagy ennél több szintkülönbség, nem tankcsapda viszonylat, azokat kerülöm - csattan a jobb első és ha jól vettem ki akkor már a jobb hátsó futómű is. Nem éles, hanem inkább tompa, nagyobb felületű fém kemény műanyag találkozása szerű tompább csattanás. A lengéscsillapítók most lesznek cserélve 45e km Budapest, 23e km Dunaújváros és kb. 9-10e km Pécs után a bal eleje és a jobb hátsó teleszkóp eléggé folyik már. Természetesen japcsi KYB (Kajaba vagy mi a franc) teleszkópok lesznek benne. Nos visszatérve a problémára a jobb első teleszkóp nem mutat folyást, a szerelő felemelve megrángatta a kereket, a McPharpson összes rudazatát, kormányművel és semmi hang nem jelentekezett, minek során megállapításra került, hogy nagyon masszív a futómű. Nos a kérdés az lenne, hogy ezt a tompán csattogó hangot - ami a kerék lefelé történő elmozdulásakor jelentekzik- mi okozhatja? Gondoltunk rá, hogy csak a teleszkóp kopog és csere után majd jó lesz, de egyéb ötlet, hogy mi okozhatja és hogyan?? Toronycsapágy csattoghat, esetleg a toronyszilent ami kicsúszhat a helyéről és az???

Ha valaki tud valami okosat mondani, mi lehet a bibi, az kérem írja meg!
Előre is köszönöm a segítséget!!

Tisztelettel,
egy mostanában nem túl boldog Lacetti tulajdonos, Attila
Sajnos nekem is pont így kopog a leírtak alapján a jobb első futóművem. Többen is át nézték már de csak a toronycsapágy szilentet találták hibásnak. Nos következett a csere mind a két oldalt kicseréltük a hibás alkatrészt 12eft/2db+munkadíj. De sajnos a hiba továbbra is fent áll! Zavart Úgyhogy sajnos idáig még nem tudtuk a hiba okát megtalálni. Légy szíves majd számolj be a lengéscsillapítók kicserélése után ,hogy lett e valamilyen változás! Köszönöm!
A kutyacsontok kopognak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Másnéven a stabilizátorpálca.Én tavaj cseréltem.Nem olcsó dolog.4-5EFt/db az első, a hátsó azt hiszem 7-8 EFt/db volt.
Naplózva

06 70/22 11 222
georgbob
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 371


« Hozzászólás #391 Dátum: 2011. Február 16. - 23:00:33 »

Azért 1 stabilizátorpálca kopogást elég egyszerű kiszúrni kézi rángatással.
Naplózva
Krisz
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1673


1.4 16v STAR AC HB


« Hozzászólás #392 Dátum: 2011. Február 16. - 23:13:01 »

Azért 1 stabilizátorpálca kopogást elég egyszerű kiszúrni kézi rángatással.
Azt nem mert feszül mindig.Én sem godoltam az a hibás.Csak mikor ki lett véve akkor látszódott.
Naplózva

06 70/22 11 222
georgbob
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 371


« Hozzászólás #393 Dátum: 2011. Február 17. - 00:23:28 »

Lehet autója válogatja. Fiat stilo-n érezhető volt.
Naplózva
Döme
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1462


Daewoo Nubira 1.6 SX Sedan designed by pininfarina


« Hozzászólás #394 Dátum: 2011. Február 17. - 08:38:59 »

Ez a hang nekem is hallatszik, sajnos elkerülhetetlen lesz a stbapálca és a toronyszilent csere a következő szervíznél...
Naplózva
kubu87
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 411



« Hozzászólás #395 Dátum: 2011. Február 17. - 08:54:38 »

Szevasztok!

Egy éve vettem az immáron 5 éves, 1,4-es, 5 ajtós Lacettimet (2005 decemberben lett üzembe helyezve Magyarországon), amivel akadt az idők folyamán némi műszaki gond, melyeket szakszervízben vagy maszek módszerekkel lettek megoldva. Most egy olyan probléma van a futóművel, hogy az úttest hirtelen szintkülönbség változásánál - pl. viszonylag sima aszfalton van még egy kis aszfalthiány kb. 2 cm vagy ennél több szintkülönbség, nem tankcsapda viszonylat, azokat kerülöm - csattan a jobb első és ha jól vettem ki akkor már a jobb hátsó futómű is. Nem éles, hanem inkább tompa, nagyobb felületű fém kemény műanyag találkozása szerű tompább csattanás. A lengéscsillapítók most lesznek cserélve 45e km Budapest, 23e km Dunaújváros és kb. 9-10e km Pécs után a bal eleje és a jobb hátsó teleszkóp eléggé folyik már. Természetesen japcsi KYB (Kajaba vagy mi a franc) teleszkópok lesznek benne. Nos visszatérve a problémára a jobb első teleszkóp nem mutat folyást, a szerelő felemelve megrángatta a kereket, a McPharpson összes rudazatát, kormányművel és semmi hang nem jelentekezett, minek során megállapításra került, hogy nagyon masszív a futómű. Nos a kérdés az lenne, hogy ezt a tompán csattogó hangot - ami a kerék lefelé történő elmozdulásakor jelentekzik- mi okozhatja? Gondoltunk rá, hogy csak a teleszkóp kopog és csere után majd jó lesz, de egyéb ötlet, hogy mi okozhatja és hogyan?? Toronycsapágy csattoghat, esetleg a toronyszilent ami kicsúszhat a helyéről és az???

Ha valaki tud valami okosat mondani, mi lehet a bibi, az kérem írja meg!
Előre is köszönöm a segítséget!!

Tisztelettel,
egy mostanában nem túl boldog Lacetti tulajdonos, Attila
Sajnos nekem is pont így kopog a leírtak alapján a jobb első futóművem. Többen is át nézték már de csak a toronycsapágy szilentet találták hibásnak. Nos következett a csere mind a két oldalt kicseréltük a hibás alkatrészt 12eft/2db+munkadíj. De sajnos a hiba továbbra is fent áll! Zavart Úgyhogy sajnos idáig még nem tudtuk a hiba okát megtalálni. Légy szíves majd számolj be a lengéscsillapítók kicserélése után ,hogy lett e valamilyen változás! Köszönöm!


Oksi, majd írok a fejleményekről és köszönöm a többi hozzászólónak is az infókat! Megemlítem a szerelőmnek, hogy nézze meg a stabilizátorpálcákat. Mosolyog Egyébként nem a toronycsapágy (kb. 10-11e pénz), hanem a toronyszilent a húzósabb 14-15e ungarische rúpia darabja, erős kedvezménnyel is! Amúgy a lengéscsillapítók nem szakszervízben lesznek kicserélve, mert majdnem lepetéztem, amikor közölték velem, hogy 40e Ft/teleszkóp + 12e Ft munkadíj egy darab cseréje... Ráadásul szakszervízben valami utángyártott teleszkópot akartak hozatni... Ismerős szerelőnél darabonként 3500 Ft a munkadíj és 14.800 Ft-os áron vettem a KYB teleszkópokat hozzá (erős baráti kedvezménnyel, de nem a szerelőnél), de - nem tudom szabad-e megemlíteni egyéb weboldal címet - a fekmester.hu-n is csak kb. 20e Ft darabja házhozszállítással!!! Garanciaidőn kívül megéri szakszervízbe vinni dupla árért és gyengébb minőségért??? Nem hiszem...
Naplózva
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #396 Dátum: 2011. Február 17. - 08:58:29 »

Okos ember garancia lejártával soha nem viszi szakszervizbe a gépét! Csak a mazohisták, és az újgazdagok, de az utóbbiak nem Lacettikkel járnak, mert ez a normális emberek autója! Kacsint Vigyorog
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
kubu87
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 411



« Hozzászólás #397 Dátum: 2011. Február 17. - 09:10:57 »

Okos ember garancia lejártával soha nem viszi szakszervizbe a gépét! Csak a mazohisták, és az újgazdagok, de az utóbbiak nem Lacettikkel járnak, mert ez a normális emberek autója! Kacsint Vigyorog

Igazságot beszélsz! Mosolyog De én csak költői kérdésként vetettem fel a dolgot. Mosolyog
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #398 Dátum: 2011. Február 17. - 10:37:47 »

Szevasztok!

Egy éve vettem az immáron 5 éves, 1,4-es, 5 ajtós Lacettimet (2005 decemberben lett üzembe helyezve Magyarországon), amivel akadt az idők folyamán némi műszaki gond, melyeket szakszervízben vagy maszek módszerekkel lettek megoldva. Most egy olyan probléma van a futóművel, hogy az úttest hirtelen szintkülönbség változásánál - pl. viszonylag sima aszfalton van még egy kis aszfalthiány kb. 2 cm vagy ennél több szintkülönbség, nem tankcsapda viszonylat, azokat kerülöm - csattan a jobb első és ha jól vettem ki akkor már a jobb hátsó futómű is. Nem éles, hanem inkább tompa, nagyobb felületű fém kemény műanyag találkozása szerű tompább csattanás. A lengéscsillapítók most lesznek cserélve 45e km Budapest, 23e km Dunaújváros és kb. 9-10e km Pécs után a bal eleje és a jobb hátsó teleszkóp eléggé folyik már. Természetesen japcsi KYB (Kajaba vagy mi a franc) teleszkópok lesznek benne. Nos visszatérve a problémára a jobb első teleszkóp nem mutat folyást, a szerelő felemelve megrángatta a kereket, a McPharpson összes rudazatát, kormányművel és semmi hang nem jelentekezett, minek során megállapításra került, hogy nagyon masszív a futómű. Nos a kérdés az lenne, hogy ezt a tompán csattogó hangot - ami a kerék lefelé történő elmozdulásakor jelentekzik- mi okozhatja? Gondoltunk rá, hogy csak a teleszkóp kopog és csere után majd jó lesz, de egyéb ötlet, hogy mi okozhatja és hogyan?? Toronycsapágy csattoghat, esetleg a toronyszilent ami kicsúszhat a helyéről és az???

Ha valaki tud valami okosat mondani, mi lehet a bibi, az kérem írja meg!
Előre is köszönöm a segítséget!!

Tisztelettel,
egy mostanában nem túl boldog Lacetti tulajdonos, Attila
Sajnos nekem is pont így kopog a leírtak alapján a jobb első futóművem. Többen is át nézték már de csak a toronycsapágy szilentet találták hibásnak. Nos következett a csere mind a két oldalt kicseréltük a hibás alkatrészt 12eft/2db+munkadíj. De sajnos a hiba továbbra is fent áll! Zavart Úgyhogy sajnos idáig még nem tudtuk a hiba okát megtalálni. Légy szíves majd számolj be a lengéscsillapítók kicserélése után ,hogy lett e valamilyen változás! Köszönöm!


Oksi, majd írok a fejleményekről és köszönöm a többi hozzászólónak is az infókat! Megemlítem a szerelőmnek, hogy nézze meg a stabilizátorpálcákat. Mosolyog Egyébként nem a toronycsapágy (kb. 10-11e pénz), hanem a toronyszilent a húzósabb 14-15e ungarische rúpia darabja, erős kedvezménnyel is! Amúgy a lengéscsillapítók nem szakszervízben lesznek kicserélve, mert majdnem lepetéztem, amikor közölték velem, hogy 40e Ft/teleszkóp + 12e Ft munkadíj egy darab cseréje... Ráadásul szakszervízben valami utángyártott teleszkópot akartak hozatni... Ismerős szerelőnél darabonként 3500 Ft a munkadíj és 14.800 Ft-os áron vettem a KYB teleszkópokat hozzá (erős baráti kedvezménnyel, de nem a szerelőnél), de - nem tudom szabad-e megemlíteni egyéb weboldal címet - a fekmester.hu-n is csak kb. 20e Ft darabja házhozszállítással!!! Garanciaidőn kívül megéri szakszervízbe vinni dupla árért és gyengébb minőségért??? Nem hiszem...


Ezeknél az áraknál lényegesen olcsóbb vagyok gyári alkatrészben 20.000ft alatt bőven adok lengéscsillapítót is bármikor stabingám és toronyszilentem gyárim van polcon!!!
Naplózva

70/4334431
Levi75
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 311


SW Elite ACC 2,0d


« Hozzászólás #399 Dátum: 2011. Február 17. - 11:32:19 »

Azért 1 stabilizátorpálca kopogást elég egyszerű kiszúrni kézi rángatással.
Azt nem mert feszül mindig.Én sem godoltam az a hibás.Csak mikor ki lett véve akkor látszódott.
Az előző gépsasomnál (Fiat Tipo) Én is jártam így, hogy alig derült ki a stab.rúd. Felemelve ugyanis feszül, így nem tud kopogni, csak talpon. (Ezért jobb aknából emelés nélkül, vagy hidas emelővel nézni, mint többnyire műszaki vizsgánál.)
Egyébként jobb elölről Én is hallok halk kattanást, de nem tudom bármikor kiprovokálni, csak néha jelez. Októberig garis, addig hagy kopjon ez, aztán cseréltetem.  Kacsint
Naplózva
kubu87
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 411



« Hozzászólás #400 Dátum: 2011. Február 17. - 12:15:04 »




Ezeknél az áraknál lényegesen olcsóbb vagyok gyári alkatrészben 20.000ft alatt bőven adok lengéscsillapítót is bármikor stabingám és toronyszilentem gyárim van polcon!!!
[/quote]

Ha tudsz 13.400 ft/db ár alatt hátsó KYB teleszkópokat adni, szállítási díjjal együtt, akkor lehet tőled rendelem majd meg, ha niagara-szerűen kezd ömleni belőlük az olaj, egyébként én nem ragaszkodom a gyári dolgokhoz, lásd teleszkópok: a KYB strapabíróbb mint a gyári.
Naplózva
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #401 Dátum: 2011. Február 17. - 14:48:30 »

Engem az érdekelne, miben különbözik az SW első lengéscsillapítója a HB és Sedan modellekétől?
Berakható az SW-be?
Naplózva


LPG
kubu87
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 411



« Hozzászólás #402 Dátum: 2011. Február 17. - 14:53:22 »

Engem az érdekelne, miben különbözik az SW első lengéscsillapítója a HB és Sedan modellekétől?
Berakható az SW-be?

nekem erről úgy nyilatkozott az alkatrészkereskedő haverom, hogy azonosak
Naplózva
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #403 Dátum: 2011. Február 17. - 14:55:23 »

Engem az érdekelne, miben különbözik az SW első lengéscsillapítója a HB és Sedan modellekétől?
Berakható az SW-be?

nekem erről úgy nyilatkozott az alkatrészkereskedő haverom, hogy azonosak
Nem tudom, de gyáriban az 5ajtóshoz 20e, az SW-hez meg 40e.
Más a cikkszámuk is.
Naplózva


LPG
Krisz
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1673


1.4 16v STAR AC HB


« Hozzászólás #404 Dátum: 2011. Február 17. - 16:29:09 »

Engem az érdekelne, miben különbözik az SW első lengéscsillapítója a HB és Sedan modellekétől?
Berakható az SW-be?

nekem erről úgy nyilatkozott az alkatrészkereskedő haverom, hogy azonosak
Nem tudom, de gyáriban az 5ajtóshoz 20e, az SW-hez meg 40e.
Más a cikkszámuk is.
Szerintem csak diesel és benzines között van külömbség gátlóban.A többi parasztvakitás ez 100%-k.
Naplózva

06 70/22 11 222
Oldalak: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 56   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!