gatsy
|
|
« Hozzászólás #225 Dátum: 2010. Március 01. - 13:38:44 » |
|
Csak megjegyezném, hogy műszakin semmilyen hátrányt nem élvez a mérés során a beragadt teló. Furcsa, de ez van. A mérőpadon ugyanúgy 78-82%-osak voltak a telóim mind a beragadt, mind a jó. Elvileg tehát a rázópad nem talál hibát. Tehát aki csak a műszaki miatt verné magát költségekbe, ne tegye, de legalábbis előbb méresse meg!
Hmm. ez igen érdekes, ha meg van szorulva, akkor nem kéne azt a mérőpadnak jeleznie? Nem akarok izélni (tudom, hogy mindenki aggódik a kocsija egészségéért), de ez azt támasztja alá, amit korábban mondtam, hogy a megszorulás inkább csak egy érzés, mint valós probléma... A mérőpad nem az efféle hibák kiszűrésére készült és nem is alkalmas rá. A csillapítást méri, vagyis a rúgók utórezgéseinek csökkentését. Ha áll a teló nincs rezgés. Egyébként mérőpadok között is óriási eltérések vannak, nem mindegyiken ment volna át a beragadt teló, de van olyan amin tényleg csak az abszolút kuka lengéscsillapítók buknak meg, az sem mindegyik, mint a példa mutatja. Gatsy hidd el beragad az, nekünk az ötajtóson alsó állásban ragadt be, féloldalasan állt tőle az egész autó és minden kátyúban fel is akadtunk vele (mert nem rúgózott ki). Ki is cserélték gariban, márpedig jó alkatrésszel ilyet nem tesznek... Oké, elhiszem, de miért csak az 5a? A más súly miatt a 4a és a kombi más lengéscsillapítóval van? A másik, ha beragad, akkor hogyan csillapít? Főleg, ha alsóállásban ragad be? Tiszta, hogy nem minden mérőpad ugyanolyan, de műszakivizsgahelyek nek központilag előírják, hogy milyen előíráskonak kell megfelelnie a mérőpadnak, így ha az egyik mást már mint a másik, akkor ott komolyabb hiba van a rendszerben. ...és tényleg nem cseszegetni akarok, csak próbálok egy másik nézőpontból világítást adni... Ha jól emlékszem a kombi alatt más van. Elvleg a sedan és az SWnek ugyan az az alváza nem? Akkor a sedan alatt is lehet ua. a csillapítás. Vagy volt valakinek ilyen problémája az 5a-kon kívül? Ha jól emlékszem, az epc szerint a 4-5ajtós elöl ugyan az, a kombi más. Hátul mindnek más a gátlója. De meatloafnak kombija van és neki is van ilyen problémája. Faja...jó lenne a problémát ennél konkrétabban belőni, mert így eléggé a sötétben tapogatózunk. Hivatalos GM álláspont lehet erről esetleg?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #226 Dátum: 2010. Március 01. - 19:51:40 » |
|
A lengéscsillapítók a benzines esetén a 4 és 5 ajtósnál ugyanazok a kombinak más a lengéscsillapítója és a stabilizátorai is . A diesel esetén az elsők mind ugyanazok a hátsó a kombinál más!
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #227 Dátum: 2010. Március 02. - 00:08:39 » |
|
A lengéscsillapítók a benzines esetén a 4 és 5 ajtósnál ugyanazok a kombinak más a lengéscsillapítója és a stabilizátorai is . A diesel esetén az elsők mind ugyanazok a hátsó a kombinál más!
Tehát kijelenthetjük, hogy nem kombinálták túl a dolgot
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
gatsy
|
|
« Hozzászólás #228 Dátum: 2010. Március 02. - 08:01:43 » |
|
A lengéscsillapítók a benzines esetén a 4 és 5 ajtósnál ugyanazok a kombinak más a lengéscsillapítója és a stabilizátorai is . A diesel esetén az elsők mind ugyanazok a hátsó a kombinál más!
Tehát kijelenthetjük, hogy nem kombinálták túl a dolgot Valóban nem. Viszont akko rmitől függ, hogy valakinek kiakad, valakinek meg nem? Mértek ugyanazok, csak más évjáratban más beszállítót terhel a felelősség? Sebike tudsz erről is valamit?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #229 Dátum: 2010. Március 02. - 21:09:02 » |
|
A lengéscsillapítók a benzines esetén a 4 és 5 ajtósnál ugyanazok a kombinak más a lengéscsillapítója és a stabilizátorai is . A diesel esetén az elsők mind ugyanazok a hátsó a kombinál más!
Tehát kijelenthetjük, hogy nem kombinálták túl a dolgot Valóban nem. Viszont akko rmitől függ, hogy valakinek kiakad, valakinek meg nem? Mértek ugyanazok, csak más évjáratban más beszállítót terhel a felelősség? Sebike tudsz erről is valamit? cikkszám ugyanaz akkor a beszállító is
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
gatsy
|
|
« Hozzászólás #230 Dátum: 2010. Március 03. - 08:15:51 » |
|
A lengéscsillapítók a benzines esetén a 4 és 5 ajtósnál ugyanazok a kombinak más a lengéscsillapítója és a stabilizátorai is . A diesel esetén az elsők mind ugyanazok a hátsó a kombinál más!
Tehát kijelenthetjük, hogy nem kombinálták túl a dolgot Valóban nem. Viszont akko rmitől függ, hogy valakinek kiakad, valakinek meg nem? Mértek ugyanazok, csak más évjáratban más beszállítót terhel a felelősség? Sebike tudsz erről is valamit? cikkszám ugyanaz akkor a beszállító is Hát akkor ezzel sem vagyunk közelebb? GMtől nincs valami hivatalos, ami alapján gariban cserélték azoknak, akiknek szükséges volt? Vagy egyedi vizsgálat alapján megy?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani63
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 17
a család kedvence
|
|
« Hozzászólás #231 Dátum: 2010. Március 03. - 13:19:27 » |
|
Tegnap a műszaki vizsga után engem is utolért a telo beragadás..elöl-hátul,miután felemelték fékolaj cseréhez....pattog mint a kecske...a palánkon,ráz,ugrál.Érdekes a telo vizsgálatnál a műszer jót jelez,kifogástalan(86-88%)A szerelő mondta,hogy az összes lacsinak jellemző hibája és vagy megjavul egy idő után,vagy nem,akkor csere....no comment.Irtam a Chevynek,kiváncsi leszek,válaszolnak e,vagy leráznak,mivel a szavatosságra hivatkoztam,mivel a gari lejárt.Mivel látom sokan vagytok hasonlóan,kiváncsi leszek a fejleményekre,miután elküldtem nekik az oldal cimét,ill. ennek a topiknak a pontos oldalcimét...hadd csemegézzenek,vagy épp mosolyogjanak a lüke magyaron,hogy ilyet vett....:(Megjegyzem mindössze 19000km van a kicsiben)5ajtós!!!
|
|
|
Naplózva
|
Hello
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
|
« Hozzászólás #232 Dátum: 2010. Március 03. - 14:50:02 » |
|
Tegnap a műszaki vizsga után engem is utolért a telo beragadás..elöl-hátul,miután felemelték fékolaj cseréhez....pattog mint a kecske...a palánkon,ráz,ugrál.Érdekes a telo vizsgálatnál a műszer jót jelez,kifogástalan(86-88%)A szerelő mondta,hogy az összes lacsinak jellemző hibája és vagy megjavul egy idő után,vagy nem,akkor csere....no comment.Irtam a Chevynek,kiváncsi leszek,válaszolnak e,vagy leráznak,mivel a szavatosságra hivatkoztam,mivel a gari lejárt.Mivel látom sokan vagytok hasonlóan,kiváncsi leszek a fejleményekre,miután elküldtem nekik az oldal cimét,ill. ennek a topiknak a pontos oldalcimét...hadd csemegézzenek,vagy épp mosolyogjanak a lüke magyaron,hogy ilyet vett....:(Megjegyzem mindössze 19000km van a kicsiben)5ajtós!!!
Nekem még gariidőn belül jött elő először,és akkor sem cserélték,mondván ez a hiba orvosolható másképpen is.Meg kell járatni rossz úton.
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
Jani63
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 17
a család kedvence
|
|
« Hozzászólás #233 Dátum: 2010. Március 03. - 15:14:27 » |
|
Ezen a rossz szövegen túlvagyok....sőt,próbáltam is rosszúton,de semmi,szétrázza seggem,bocs
|
|
|
Naplózva
|
Hello
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
|
« Hozzászólás #234 Dátum: 2010. Március 03. - 15:25:47 » |
|
Ezen a rossz szövegen túlvagyok....sőt,próbáltam is rosszúton,de semmi,szétrázza seggem,bocs Nem lesz azonnali javulás,kb 2-3 nap mire vissza fog állni.
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #235 Dátum: 2010. Március 03. - 15:46:10 » |
|
Ezen a rossz szövegen túlvagyok....sőt,próbáltam is rosszúton,de semmi,szétrázza seggem,bocs Nem lesz azonnali javulás,kb 2-3 nap mire vissza fog állni. Az a baj, hogy ha annyira megáll, nincs az az út ami kimozdítja. Inkább más alkatrészeket tesz vele tönkre...
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
bear64
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 34
|
|
« Hozzászólás #236 Dátum: 2010. Március 03. - 17:48:50 » |
|
Nekem a lengéscsillapítós ember azt mondta , hogy azért áll be mert belül van egy tömítő gyűrű ami mivel sz@r anyagból van idővel-hamar eltörik és ettől szorul meg.Ezt viszont nincs az a rossz út ami rendbe hozza maximum az olaj-gáz (kinek milyen) szökik el szép lassan ez érezhető vissza puhulásnak.
|
|
|
Naplózva
|
1.6 16V Sedan
|
|
|
Jani63
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 17
a család kedvence
|
|
« Hozzászólás #237 Dátum: 2010. Március 03. - 18:27:28 » |
|
Hmm,lehet,hogy igaza van,de furának tartom,hogy egyszerre a 4 tojja össze magát.......szerintem illogikus
|
|
|
Naplózva
|
Hello
|
|
|
bear64
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 34
|
|
« Hozzászólás #238 Dátum: 2010. Március 03. - 23:21:18 » |
|
Háááát, egy gyártósoron készül...Ezen kívül lehet , hogy nem egyszerre történt csak időben vannak közel egymáshoz vagy amikor megemelik az autót akkor az összes lengéscsillapító olyan helyzetbe kerül amiben ritkán van ezért akad ki.
|
|
|
Naplózva
|
1.6 16V Sedan
|
|
|
gatsy
|
|
« Hozzászólás #239 Dátum: 2010. Március 04. - 08:43:30 » |
|
Nekem a lengéscsillapítós ember azt mondta , hogy azért áll be mert belül van egy tömítő gyűrű ami mivel sz@r anyagból van idővel-hamar eltörik és ettől szorul meg.Ezt viszont nincs az a rossz út ami rendbe hozza maximum az olaj-gáz (kinek milyen) szökik el szép lassan ez érezhető vissza puhulásnak.
Ezek szerint a olajszivárgás a lengőn lehet annak a jele, hogy valamelyik emelésnél akár meg is szorulhat?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|