vlaja
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 5
|
|
« Hozzászólás #60 Dátum: 2009. Július 04. - 09:27:27 » |
|
Sziasztok! A kocsi alól kopogás hallatszik, először csak kis sebességnél jelentkezett, de most már 50 km/h-nál is, amikor nem teljesen sima az út. A lengéscsillapítókat nemrég cserélték, de azok másféle zörejt okoztak, ami meg is szűnt a cserével. Néztem már a kipufogó felfüggesztést, kipakoltam mindent a kocsi hátuljából, de ezek negatívok. Volt már vkinek ilyen problémája?
Kormánymozdulatra csinálja? Nem. Először úgy vettem észre, hogy inkább indulás után gyorsításkor, de most már egyenletes sebességnél is. Ütemesen? A haladási sebességgel arányosan? Akkor lehet pl. kerékagy csapágy vagy féltengely csukló. De a lényeg: a szerelő megmondja. Vagy az olajcsillapítású motortartó bak is. És ezt is csak hallás alapján lehet kiszűrni (mármint a motortartó bakot). Különben nem ütemes, nem a sebességgel arányos, nem sima út kell hozzá, és úgy vettem észre, hogy főleg indulás után (gyorsításnál) jelentkezik. Inkább a kocsi alól és hátulról, mint elölről. inkáb Ezek szerint inkább a terhelés váltásokkor jelentkezik, így én továbbra is a szervizekben érdeklődnék! Hali! Voltam, igaz nem szakszervizben, de nem találtak semmit. Sokat nyektették a kocsit, már kezdtem aggódni, és megbánni, hogy elvittem. Ezenkívül 1x nézték felemelve és 1x aknából. Első, hátsó futómű negatív. A motortartó bakok és a kipufogó is. Amit találtak, hogy a kormányszervó csöve ütődik a váltórudazathoz és hogy a motorháztető csukott állapotban még beljebb nyomható, s ekkor kopog. De nem hiszem, hogy ezek okozzák. Ma azért a motorháztető beállításával szórakozok egy kicsit.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #61 Dátum: 2009. Július 04. - 11:50:35 » |
|
Motorháztető ügyben van egy topic, nézz oda is be! Többünknek voltak ilyen gondjaink, de megoldottuk, nem kizárt, hogy a futóművednek semmi baja nincs!
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #62 Dátum: 2009. Július 06. - 13:26:17 » |
|
Hali! Voltam, igaz nem szakszervizben, de nem találtak semmit. Sokat nyektették a kocsit, már kezdtem aggódni, és megbánni, hogy elvittem. Ezenkívül 1x nézték felemelve és 1x aknából. Első, hátsó futómű negatív. A motortartó bakok és a kipufogó is. Amit találtak, hogy a kormányszervó csöve ütődik a váltórudazathoz és hogy a motorháztető csukott állapotban még beljebb nyomható, s ekkor kopog. De nem hiszem, hogy ezek okozzák. Ma azért a motorháztető beállításával szórakozok egy kicsit.
Sajnos vannak olyan zörgések, amiket nehéz a szervizben reprodukálni. Próbaút volt? Bár az sem mindig oldja meg a gondot. Jellemző, hogy pont akkor nem csinálja a gép. Az is lényeges, hogy a kocsi terhelése azonos legyen a próbaút során azzal, amikor a hangot tapasztalod. Pl. ha a hátsó torony szilent kezd elfáradni, akkor üres (könnyű) autó hátsóval már hallod a zörgést, de ha 1-2 ember beül hátra elhallgat. Vannak olyan zajok amihez tényleg sok türelem kell. Mármint a kiderítéshez. Nekem volt olyan autóm, amivel hetekig jártam szerviz(ek)be, és ott nem szólt. Az utcán meg szörnyű hangja volt. Aztán csak megtaláltam. A motorháztető csak nem lóg annyira, hogy kopogjon ? De a beállítással csak jót tehetsz. Ahogy Gidy is mondta.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #63 Dátum: 2009. Október 06. - 05:23:16 » |
|
Katasztrófa ez a teleszkóp! Tegnap kb 5 másodpercre volt megemelve a kocsi bal eleje. Utána leengedésnél tökéletes volt a rugózás, kézzel megnyomkodva szépen rugózott. Ma reggel már megint kemény az eleje, pattog, mint kecske**** a deszkán. Gyanítom, hogy megint eltelik 3 nap, mire visszaáll a normális állapot. Mi a fene történik vele ilyenkor? Szervízben múltkor azt mondták, hogy ha sokáig meg van emelve, akkor az olaj átfolyik/lefolyik valahova és amíg vissza nem folyik ilyen marad. Na meg azt, hogyha nem tudják megindítani, akkor csere. Most eljátszuk ezt minden emelésnél és 3 nap után mindig jó lesz, vagy előbb-utóbb tényleg cserélni kell? Csak nekem és Meatloafnak van ilyen problémám? Másnál nincs?
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
|
« Hozzászólás #64 Dátum: 2009. Október 06. - 06:31:20 » |
|
Katasztrófa ez a teleszkóp! Tegnap kb 5 másodpercre volt megemelve a kocsi bal eleje. Utána leengedésnél tökéletes volt a rugózás, kézzel megnyomkodva szépen rugózott. Ma reggel már megint kemény az eleje, pattog, mint kecske**** a deszkán. Gyanítom, hogy megint eltelik 3 nap, mire visszaáll a normális állapot. Mi a fene történik vele ilyenkor? Szervízben múltkor azt mondták, hogy ha sokáig meg van emelve, akkor az olaj átfolyik/lefolyik valahova és amíg vissza nem folyik ilyen marad. Na meg azt, hogyha nem tudják megindítani, akkor csere. Most eljátszuk ezt minden emelésnél és 3 nap után mindig jó lesz, vagy előbb-utóbb tényleg cserélni kell? Csak nekem és Meatloafnak van ilyen problémám? Másnál nincs?
Én még azt az érdekességet is tapasztaltam,hogy ha az autót úgy emelik fel hogy egyszerre mind a 4 kereke elemelekedik a földtől,akkor ez a hiba nem jelentkezik.Csak akkor,amikor egyesével van felemelve a kerék cserekor,vagy féloldalasan.
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #65 Dátum: 2009. Október 06. - 06:41:41 » |
|
Csak nekem és Meatloafnak van ilyen problémám? Másnál nincs?
Nekem eddig még nem volt ilyen problémám. Remélem nem is lesz!
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #66 Dátum: 2009. Október 06. - 06:49:30 » |
|
Katasztrófa ez a teleszkóp! Tegnap kb 5 másodpercre volt megemelve a kocsi bal eleje. Utána leengedésnél tökéletes volt a rugózás, kézzel megnyomkodva szépen rugózott. Ma reggel már megint kemény az eleje, pattog, mint kecske**** a deszkán. Gyanítom, hogy megint eltelik 3 nap, mire visszaáll a normális állapot. Mi a fene történik vele ilyenkor? Szervízben múltkor azt mondták, hogy ha sokáig meg van emelve, akkor az olaj átfolyik/lefolyik valahova és amíg vissza nem folyik ilyen marad. Na meg azt, hogyha nem tudják megindítani, akkor csere. Most eljátszuk ezt minden emelésnél és 3 nap után mindig jó lesz, vagy előbb-utóbb tényleg cserélni kell? Csak nekem és Meatloafnak van ilyen problémám? Másnál nincs?
Én még azt az érdekességet is tapasztaltam,hogy ha az autót úgy emelik fel hogy egyszerre mind a 4 kereke elemelekedik a földtől,akkor ez a hiba nem jelentkezik.Csak akkor,amikor egyesével van felemelve a kerék cserekor,vagy féloldalasan. Hmmm...eddig minden évben min. kétszer volt megemelve az autó. A szokásos téli-nyári gumicserék alkalmával csak oldalanként, továbbá évente egyszer a szervízben olajcsere, stb. mind a négy kerék. Sosem csinálta! A múltkor volt az első, amikor mind a négy kerék lett emelve. Most csak a bal elsőt emeltem tegnap és így is.... na most légy okos! A szervízben azt mondták, hogy akkor van ez, amikor min. fél napra emelve van a kocsi. Szelepcserénél egész napra volt emelve, semmi baja nem volt! Múltkor 3 percre, tegnap meg 5 másodpercre lett megemelve. Mégis úgy maradt mindkét alkalommal... Én még egy dologra gondolok! Mi van akkor, ha az a baj, hogy sebességben is van a kocsi, meg kézifék is behúzva? Ha jól emlékszem, eddig mindig úgy volt emelve, hogy csak a kézifék volt, vagy egyik sem. A múltkor, amikor először ilyen lett, akkor is volt kézifék és sebességben volt, meg tegnap is. Hülye dolog, elvileg ilyennek nem szabadna lennie, de mi van, ha megfeszül ilyenkor a leengedésnél a teló oldalirányban és ez okozza a bajt? Túl nagy hülyeséget beszélek?
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
|
« Hozzászólás #67 Dátum: 2009. Október 06. - 07:02:19 » |
|
Katasztrófa ez a teleszkóp! Tegnap kb 5 másodpercre volt megemelve a kocsi bal eleje. Utána leengedésnél tökéletes volt a rugózás, kézzel megnyomkodva szépen rugózott. Ma reggel már megint kemény az eleje, pattog, mint kecske**** a deszkán. Gyanítom, hogy megint eltelik 3 nap, mire visszaáll a normális állapot. Mi a fene történik vele ilyenkor? Szervízben múltkor azt mondták, hogy ha sokáig meg van emelve, akkor az olaj átfolyik/lefolyik valahova és amíg vissza nem folyik ilyen marad. Na meg azt, hogyha nem tudják megindítani, akkor csere. Most eljátszuk ezt minden emelésnél és 3 nap után mindig jó lesz, vagy előbb-utóbb tényleg cserélni kell? Csak nekem és Meatloafnak van ilyen problémám? Másnál nincs?
Én még azt az érdekességet is tapasztaltam,hogy ha az autót úgy emelik fel hogy egyszerre mind a 4 kereke elemelekedik a földtől,akkor ez a hiba nem jelentkezik.Csak akkor,amikor egyesével van felemelve a kerék cserekor,vagy féloldalasan. Hmmm...eddig minden évben min. kétszer volt megemelve az autó. A szokásos téli-nyári gumicserék alkalmával csak oldalanként, továbbá évente egyszer a szervízben olajcsere, stb. mind a négy kerék. Sosem csinálta! A múltkor volt az első, amikor mind a négy kerék lett emelve. Most csak a bal elsőt emeltem tegnap és így is.... na most légy okos! A szervízben azt mondták, hogy akkor van ez, amikor min. fél napra emelve van a kocsi. Szelepcserénél egész napra volt emelve, semmi baja nem volt! Múltkor 3 percre, tegnap meg 5 másodpercre lett megemelve. Mégis úgy maradt mindkét alkalommal... Én még egy dologra gondolok! Mi van akkor, ha az a baj, hogy sebességben is van a kocsi, meg kézifék is behúzva? Ha jól emlékszem, eddig mindig úgy volt emelve, hogy csak a kézifék volt, vagy egyik sem. A múltkor, amikor először ilyen lett, akkor is volt kézifék és sebességben volt, meg tegnap is. Hülye dolog, elvileg ilyennek nem szabadna lennie, de mi van, ha megfeszül ilyenkor a leengedésnél a teló oldalirányban és ez okozza a bajt? Túl nagy hülyeséget beszélek? Én ezt hülyeségnek tartom,volt már sokféle autóm,de egy sem produkálta ezt a hibát és nem is hallottam ilyenről.A márkaszervízben ismerik ezt a hibajelenséget(nekem is ott javasolták az általuk is használt javítási módot) de nem ismerik el konstrukciós hibának.Nincs mást tenni,mint hogy mérgelődünk és évente 2x-3x elviseljük ezt a hibát,vagy csere nem kis összegért.
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #68 Dátum: 2009. Október 06. - 07:38:17 » |
|
Mert az új teló, ami ugyanolyan, az nem ugyanezt fogja produkálni?
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
|
« Hozzászólás #69 Dátum: 2009. Október 06. - 07:41:49 » |
|
Mert az új teló, ami ugyanolyan, az nem ugyanezt fogja produkálni?
Gondolod,hogy ezek után gyárit raknánk bele?
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #70 Dátum: 2009. Október 06. - 07:44:12 » |
|
Mert az új teló, ami ugyanolyan, az nem ugyanezt fogja produkálni?
Gondolod,hogy ezek után gyárit raknánk bele? Nem tudom, milyen van benne gyárilag. De a másik márka biztos jobb? Akkor értem, ha ami benne van azvalami a GM számára gyártott és pl. Monroe- ra cserélnéd. No de hát az van viele geld!!! Nekem szvsz nem csinálja.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #71 Dátum: 2009. Október 06. - 08:02:49 » |
|
Mert az új teló, ami ugyanolyan, az nem ugyanezt fogja produkálni?
Gondolod,hogy ezek után gyárit raknánk bele? Nem tudom, milyen van benne gyárilag. De a másik márka biztos jobb? Akkor értem, ha ami benne van azvalami a GM számára gyártott és pl. Monroe- ra cserélnéd. No de hát az van viele geld!!! Nekem szvsz nem csinálja. Nekem se, igaz az enyém eddig 3 alkalommal lett emelve, mindháromszor egyben mind a 4 kerék. Igaz az Esztergomi utak annyira jók, hogy hamar helyrerázódna az tuti.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
gatsy
|
|
« Hozzászólás #72 Dátum: 2009. Október 06. - 12:18:41 » |
|
Mert az új teló, ami ugyanolyan, az nem ugyanezt fogja produkálni?
Gondolod,hogy ezek után gyárit raknánk bele? Nem tudom, milyen van benne gyárilag. De a másik márka biztos jobb? Akkor értem, ha ami benne van azvalami a GM számára gyártott és pl. Monroe- ra cserélnéd. No de hát az van viele geld!!! Nekem szvsz nem csinálja. Én speciel Monroera nem cserélném. Mostanság több független helyről hallottam, hogy csak a színeik meg a marketingjük jó...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #73 Dátum: 2009. Október 12. - 21:43:58 » |
|
A telók nekünk is mindig beragadnak emelés után több Lacettin is. De mi nem tapasztaltunk összefüggést az emelés módja és ideje, illetve a hiba között. Konstrukciós hiba...
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
Petike
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 15
|
|
« Hozzászólás #74 Dátum: 2009. Október 16. - 18:03:35 » |
|
Katasztrófa ez a teleszkóp! Tegnap kb 5 másodpercre volt megemelve a kocsi bal eleje. Utána leengedésnél tökéletes volt a rugózás, kézzel megnyomkodva szépen rugózott. Ma reggel már megint kemény az eleje, pattog, mint kecske**** a deszkán. Gyanítom, hogy megint eltelik 3 nap, mire visszaáll a normális állapot. Mi a fene történik vele ilyenkor? Szervízben múltkor azt mondták, hogy ha sokáig meg van emelve, akkor az olaj átfolyik/lefolyik valahova és amíg vissza nem folyik ilyen marad. Na meg azt, hogyha nem tudják megindítani, akkor csere. Most eljátszuk ezt minden emelésnél és 3 nap után mindig jó lesz, vagy előbb-utóbb tényleg cserélni kell? Csak nekem és Meatloafnak van ilyen problémám? Másnál nincs?
Én még azt az érdekességet is tapasztaltam,hogy ha az autót úgy emelik fel hogy egyszerre mind a 4 kereke elemelekedik a földtől,akkor ez a hiba nem jelentkezik.Csak akkor,amikor egyesével van felemelve a kerék cserekor,vagy féloldalasan. Hmmm...eddig minden évben min. kétszer volt megemelve az autó. A szokásos téli-nyári gumicserék alkalmával csak oldalanként, továbbá évente egyszer a szervízben olajcsere, stb. mind a négy kerék. Sosem csinálta! A múltkor volt az első, amikor mind a négy kerék lett emelve. Most csak a bal elsőt emeltem tegnap és így is.... na most légy okos! A szervízben azt mondták, hogy akkor van ez, amikor min. fél napra emelve van a kocsi. Szelepcserénél egész napra volt emelve, semmi baja nem volt! Múltkor 3 percre, tegnap meg 5 másodpercre lett megemelve. Mégis úgy maradt mindkét alkalommal... Én még egy dologra gondolok! Mi van akkor, ha az a baj, hogy sebességben is van a kocsi, meg kézifék is behúzva? Ha jól emlékszem, eddig mindig úgy volt emelve, hogy csak a kézifék volt, vagy egyik sem. A múltkor, amikor először ilyen lett, akkor is volt kézifék és sebességben volt, meg tegnap is. Hülye dolog, elvileg ilyennek nem szabadna lennie, de mi van, ha megfeszül ilyenkor a leengedésnél a teló oldalirányban és ez okozza a bajt? Túl nagy hülyeséget beszélek? Én ezt hülyeségnek tartom,volt már sokféle autóm,de egy sem produkálta ezt a hibát és nem is hallottam ilyenről.A márkaszervízben ismerik ezt a hibajelenséget(nekem is ott javasolták az általuk is használt javítási módot) de nem ismerik el konstrukciós hibának.Nincs mást tenni,mint hogy mérgelődünk és évente 2x-3x elviseljük ezt a hibát,vagy csere nem kis összegért. No és mi az az általuk is használt javítási mód? Ugyanis én is ezzel a probémával küzdök. A kocsi nálam is meg volt emelve.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|