sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #780 Dátum: 2015. Augusztus 19. - 21:37:12 » |
|
Lengéscsillapító Az első sport-rugóstag lengéscsillapítóinak beállítása Az első rugóstag lengéscsillapítóinak beszerelése A kerékfelfüggesztés rugóstagjának beállítása A hátsó rugóstag lengéscsillapítóinak beszerelése Az első sport-rugóstag lengéscsillapítóinak beállítása
A lengéscsillapítók csillapítási karakterisztikája finoman hozzá van hangolva a kerékfelfüggesztési rendszer autózási és a kormányzási profiljához. Ha speciális feltételeknek megfelelően újra be akarja állítani a csillapítási erőt, azt az alábbiak szerint teheti meg:
Fogja a mellékelt beállító gombot, nyissa fel a fedelet és keresse meg az első lengéscsillapítók tetejét. A beállító rúd felső végén nút van, amibe a beállító gomb beleillik. Helyezze a gombot az első lengéscsillapító felső végébe és rögzítse egy pozícióban lassan forgatva addig, amíg érzi, hogy a gomb bekattan. Most forgassa a beállító gombot az óramutató járásával egyező irányba. Ha ellenállást érez, ne erőltesse, mert a lengéscsillapító nincs beállítható állapotban. Csinálja vissza óvatosan a beállítást és próbálja újra. A csillapítási erő beálltásához a gombot a nyíl irányába kell forgatni a csillapítás növelésére, és az ellenkező irányba a csillapítás csökkentésére. FIGYELMEZTETÉS: A bal és jobb csillapítót egyformára állítsa be. A végrehajtás hibája instabil kormányzást és egyenetlen gumiabroncs futófelületének kopását eredményezheti.
Mindig vegye le a beállító gombot, hogy megelőzze a motorháztető esetleges sérülését. A különböző beállítások és beállítási eljárások leírása a következő.
Városi közlekedés:
Ahhoz, hogy a legkényelmesebb legyen a városi autózás, a lengéscsillapítókat balra a "minimum" pozícióba kell állítani.
Beállítás:eljes minimumra, az óramutató járásával egyező irányban.
Országúti közlekedés:
Az országúti közlekedéshez való beállítás az autó keményebb kormányzási karakterisztikáját eredményezi, az autózás mégis nagyon kényelmes.
Beállítás:1/2 fordulat az óramutató járásával ellentétes irányban.
Agresszív vezetés:
Ez a beállítás az autó kormányzását az országjáró nagy túra-autókhoz állítja be, fokozott kanyarodási képességet felajánlva, jobbá teszi az úttartást, és pontos iránytartási stabilitást eredményez magasabb sebességeknél.
Beállítás:1 fordulat az óramutató járásával ellentétes irányban.
Figyelem: A lengéscsillapítókat soha sem lehet teljesen lezárni!
Sziasztok! A mai nap elhoztam a Lacettimet a szerelőtől hengerfej csere volt. Az úton pattog mint a labda! Mikor bevittem jó volt a rugózása. Most mintha fapados lenne. Szerintem emelésnél a teleszkópok kiakadtak. Ki a felelős ezért a hibáért??? Válaszotokat várom: Köszönettel: Dedi nincs felelős csak a GM ,hogy **** beszállítót választott
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Krupcheck
|
|
« Hozzászólás #781 Dátum: 2015. Szeptember 10. - 14:57:02 » |
|
Kedden cserélve lettek az autómban a lengéscsillapítók. Nem tudok rájuk mérges lenni, hogy tönkrementek, mert még gyáriak voltak benne, azaz 10 évet és 180e km-t bírtak. Viszont kiszedés után mind a 4 összeesett. Vicces az, hogy menet közben nem éreztem, hogy bármi bajuk lenne, csak a vastag olajsár jelezte, hogy valami nem oké. Az is csak jobb elöl és bal hátul.
Az összes többi futóműalkatrész viszont oké, pedig egyedül első stabpálcák (Delphi, kb. 2,5 éve) és j.e. kerékcsapágy lett cserélve (~1,5 éve), minden más gyári.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
|
« Hozzászólás #782 Dátum: 2015. Október 12. - 18:41:37 » |
|
Sziasztok Találkozott már valaki olyan hibával,hogy az autó 5-600km-ént 90 km/ó-nál elkezdi rázni a kormányt,amit aztán abba is hagy 1,5-2km múlva.De akkor is abbahagyja,ha megállok egy pillanatra az autóval és újra indulok.Téli és nyári gumival is csinálja és kizárólag 90-nél.
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
cupika
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 203
2.0 D Elite
|
|
« Hozzászólás #783 Dátum: 2015. Október 19. - 17:36:14 » |
|
Sziasztok Menet közben elölről búgó hangot hallok. Álló helyzetben semmi, motorhang szép. Én kerékcsapágy problémát gyanítok...?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Krupcheck
|
|
« Hozzászólás #784 Dátum: 2015. Október 19. - 19:03:24 » |
|
Sziasztok Menet közben elölről búgó hangot hallok. Álló helyzetben semmi, motorhang szép. Én kerékcsapágy problémát gyanítok...?
elég esélyes. szerencsére nem egy drága történet.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #785 Dátum: 2016. Február 06. - 10:10:44 » |
|
Kopogást hallok egy ideje egy bizonyos kormányszögben jellemzően jobbra kanyarnál 25-35 közötti tempónál, amikor tartom a gázon a lábam vagy már kigyorsítok. Kedden megyek megnézetni. Mondjuk pont 1 éve elfosta magát a bal oldali féltengely gumiharang és elég sok zsírt kidolgozott. Viszont érdekes, hogy jellemzően ilyen hidegebb időkben jön elő ez a dolog és mintha már évek óta néha hallottam volna, de sosem találtak semmi rendelleneset. Most viszont eléggé rendszeresen hallom az említett tartományokban.
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #786 Dátum: 2016. Február 09. - 19:04:49 » |
|
Ami biztos, hogy jobb oldalon a talpas gömbfej elfáradt. Az cserélve lett. Remélem ezt hallottam.
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
guszesz
|
|
« Hozzászólás #787 Dátum: 2016. Május 06. - 16:44:49 » |
|
Egy pár napja hallok a jobb hátsó kerék felől valami rendellenes zajt. Apró finom úthibákon hallani leginkább. Olyan apró zörgős kopogós hang. Ha ülnek hátúl akkor szinte teljesen megszűnik a zaj. Lehet a lengéscsillapító adja a hangot? Volt esetleg valakinek hasonló gondja? Kb. két éve voltak felújjítva a gátlók és ekkor voltak cserélve a stab pálcák is.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #788 Dátum: 2016. Május 06. - 18:56:35 » |
|
A kipuffrendszeren a karikagyűrűk is szoktak elrohadni és zörögni. Lehet, hogy csak annyi a zörgés.
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
guszesz
|
|
« Hozzászólás #789 Dátum: 2016. Május 06. - 20:22:59 » |
|
Sajnos nem a kipufogó, azokon már nincs meg a gyűrű.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
friss
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 22
|
|
« Hozzászólás #790 Dátum: 2016. Június 28. - 14:45:16 » |
|
Sziasztok! Kérdésem lenne, hogy Chevrolet Lacetti Sedan 1.4 típusnál, ha autópályán 100-110 km/h sebességnél 5-ös fokozatban 4-es fordulatszámnál ráz a kormány és kb. 120 km/h sebességtől megszűnik a rázkódás ez véleményetek szerint hiba-e és ha igen mi lehet az oka? Köszi.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #791 Dátum: 2016. Június 28. - 15:42:59 » |
|
Sziasztok! Kérdésem lenne, hogy Chevrolet Lacetti Sedan 1.4 típusnál, ha autópályán 100-110 km/h sebességnél 5-ös fokozatban 4-es fordulatszámnál ráz a kormány és kb. 120 km/h sebességtől megszűnik a rázkódás ez véleményetek szerint hiba-e és ha igen mi lehet az oka? Köszi.
kérék..
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Levi75
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 311
SW Elite ACC 2,0d
|
|
« Hozzászólás #792 Dátum: 2016. Június 28. - 18:13:10 » |
|
Sziasztok! Kérdésem lenne, hogy Chevrolet Lacetti Sedan 1.4 típusnál, ha autópályán 100-110 km/h sebességnél 5-ös fokozatban 4-es fordulatszámnál ráz a kormány és kb. 120 km/h sebességtől megszűnik a rázkódás ez véleményetek szerint hiba-e és ha igen mi lehet az oka? Köszi.
Szerintem centríroztasd ki a kerekeket, szinte biztosan attól van.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
guszesz
|
|
« Hozzászólás #793 Dátum: 2016. Szeptember 24. - 20:31:17 » |
|
Aki cserélt már hátsó lengéscsillapítót az cserélte vele együtt a toronyszilentet is?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #794 Dátum: 2016. Szeptember 24. - 21:18:26 » |
|
Sziasztok! Kérdésem lenne, hogy Chevrolet Lacetti Sedan 1.4 típusnál, ha autópályán 100-110 km/h sebességnél 5-ös fokozatban 4-es fordulatszámnál ráz a kormány és kb. 120 km/h sebességtől megszűnik a rázkódás ez véleményetek szerint hiba-e és ha igen mi lehet az oka? Köszi.
Ha sebességváltoztatásra elhagyta akkor valszeg kerék. Centírozásprobléma vagy hasonló. Nekem most eladás előtt csinált kétszer is érdekeset. Egy hónapja kb. indulás után kb 15 perccel úgy 110-120-nál autópályán elkezdett rázni az autó, mintha ki akarna esni egy kerék, vagy nem lenne kicentírozva. Amíg le nem lassítottam úgy 40 km/h-ra, nem hagyta abba. Leállósávba leálltam, éppen motorosrendőr állt be mögém, kérdezte mi a baj? Mondtam fogalmam sincs, megnézegettük a kocsit, semmi rendellenes. Mentem tovább, hetekig semmi, ment az autóba 2500 km. Aztán pár hétre rá ugyanez. Indulás után kb 10 km-rel elkezdett rázni, gondoltam nem lassítok, hátha elhagyja. Hát nem. Leállósáv, megnéz, tünetmentes, mentem tovább, utána se volt semmi. Azóta sem tudom, mi volt vele. Mindkétszer pár napos használatlanság, berozsdásodott féktárcsák után történt. Egyébként semmi más előzmény nem egyezett. De nem hiszem, hogy a rozsda okozta, mert annyira berázott, mintha ki akart volna esni a kerék vagy defektem lett volna. Rejtély!!!!!
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2016. Szeptember 24. - 21:20:54 írta cápaFeri »
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
|