Tomy61
|
|
« Hozzászólás #2835 Dátum: 2014. április 10. - 18:30:15 » |
|
Ismét kifogyott a gáz, már számítottam rá, mivel a munkahelyemre érkezve már 477km-t mutatott a számláló. Épp ezért munka után már készültem, hogy megyek Párkányba tankolni. 487km-nél (direkt figyeltem a ledeket, bár tudom, nem azt kellene ) kifogyott a nafta és átváltott benzinre. Sikerült tankolni 37,19 liter gázt, kicsit többet mint múltkor, de a távolság is picit több volt, így a fogyi 7,64 lett. Viszont ahogy átkapcsolt benzinre, lomhább lett az autó, jobban kellett taposni a gázt, hogy menjen. Ki érti ezt Például én!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #2836 Dátum: 2014. április 23. - 16:11:54 » |
|
Ismét kifogyott a gáz, már számítottam rá, mivel a munkahelyemre érkezve már 477km-t mutatott a számláló. Épp ezért munka után már készültem, hogy megyek Párkányba tankolni. 487km-nél (direkt figyeltem a ledeket, bár tudom, nem azt kellene ) kifogyott a nafta és átváltott benzinre. Sikerült tankolni 37,19 liter gázt, kicsit többet mint múltkor, de a távolság is picit több volt, így a fogyi 7,64 lett. Viszont ahogy átkapcsolt benzinre, lomhább lett az autó, jobban kellett taposni a gázt, hogy menjen. Ki érti ezt Például én! Elmagyarázod? Egyébként 491 km-t mentem most egy tank gázzal. Ebben volt egy Dorog-Dunakeszi-Gidy-Dorog út is, odafele a hegyeken át, vissza meg egy kis araszolgatás a Hungárián. Persze nem akarok hergelni senkit a fogyasztásommal, egyszer szerintem már ki is lettem tiltva innen ( ) Cél az 500! De persze így is elégedett vagyok eddig.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
hawer
|
|
« Hozzászólás #2837 Dátum: 2014. április 23. - 16:58:17 » |
|
Ismét kifogyott a gáz, már számítottam rá, mivel a munkahelyemre érkezve már 477km-t mutatott a számláló. Épp ezért munka után már készültem, hogy megyek Párkányba tankolni. 487km-nél (direkt figyeltem a ledeket, bár tudom, nem azt kellene ) kifogyott a nafta és átváltott benzinre. Sikerült tankolni 37,19 liter gázt, kicsit többet mint múltkor, de a távolság is picit több volt, így a fogyi 7,64 lett. Viszont ahogy átkapcsolt benzinre, lomhább lett az autó, jobban kellett taposni a gázt, hogy menjen. Ki érti ezt Például én! Elmagyarázod? Egyébként 491 km-t mentem most egy tank gázzal. Ebben volt egy Dorog-Dunakeszi-Gidy-Dorog út is, odafele a hegyeken át, vissza meg egy kis araszolgatás a Hungárián. Persze nem akarok hergelni senkit a fogyasztásommal, egyszer szerintem már ki is lettem tiltva innen ( ) Cél az 500! De persze így is elégedett vagyok eddig. Nekem ha minden táblát betartok és csak országúton megyek akkor kb 8,5 körül eszik gázból, városban 9,5-10l télen van az 11 is. Ha elfogadjuk, hogy gázból kb 1 literrel többet eszik mint benzinből akkor neked a benzines fogyid is több mint kiválló.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2014. április 23. - 17:01:06 írta hawer »
|
Naplózva
|
A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #2838 Dátum: 2014. április 23. - 17:21:34 » |
|
Országúton nekem is beéri 7,5 liter lpgvel. Városban meg 9,5-10 liter. Nem is csodálom, 8 km alatt kb. 20 szor kell elindulnom, megállnom.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #2839 Dátum: 2014. április 24. - 02:22:20 » |
|
Jó volt Tomyéknál ez az akció. Ha otthon lettem volna, nekem is bent lenne a gáz már. Mondjuk évi 10.000 -12.000 km mellé elég hosszú már a megtérülési idő normál áron. A közelben lévő Agip kúton lett gázos oszlop, önkiszolgálós. Februárban 284 Ft volt a gáz. A MOL kút is elkezdte forgalmazni ismét, ott is ennyi, de az nem önkiszolgálós. Ezekkel az árakkal számolok, mert ugye Párkány nekem erősen kiesik. Esetleg még a Bojtár utcában lévő gázkút, ami legutóbb 10 Ft-al volt olcsóbb az Agipnál, ami szóba jöhet, de ahhoz megint be kell jönni Pestre, tehát akkor játszik a dolog, ha arra járok. Szóval olyan 42 hónap lenne most a megtérülés.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #2840 Dátum: 2014. április 25. - 14:28:03 » |
|
Hát igen, azért nagy előny, hogy a szomszédban ilyen olcsó a gáz. Igaz régebben meg benzinért jártam át, akkor is megérte az a plusz pár kilométer. Ha jól számoltam kb pont év végére nullára kijön a spórolásból a beszerelés és az újabb vizsga költsége. Ebben a hónapban már több mint 1200km-t mentem és még nincs vége a hónapnak. Ez több mint duplája az eddig havonta megtett távnak. Ráadásul, most 240km után még mindig ég egy zöld lámpa a visszajelző, pedig eddig 200km-nél már a piros világított. Kiváncsi leszek a végére. Mondjuk elég jó idő van, szóval még javulhat is a fogyasztás. Ma is beletettem 70km-t.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Skyless
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 2
|
|
« Hozzászólás #2841 Dátum: 2014. április 30. - 14:18:10 » |
|
Nem értem én ezeket a fogyaztási adatokat.. Nekem egyszer sikerült 10 alá mennem, de amúgy 11-13 liter / 100 km a jellemző. Automata váltós 1.6-os, 100% városi használat.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #2842 Dátum: 2014. április 30. - 15:39:41 » |
|
Amikor csak városban és csak rövid távon használtam (1-3km távokon), akkor nekem még télen sem fogyasztott többet 9,2 liternél.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #2843 Dátum: 2014. április 30. - 20:22:11 » |
|
El kéne felejteni a "városi " fogyasztást! Nem létező és nem definiálható fogalom! Én naponta járok át Pomázról Dunakeszire. Az egyik nap 20 perc alatt átérek, szinte megállás nélkül. a másik nap pedig 45 percig szívok. Vegyétek végre tudomásul, hogy ugyanazon az útvonalon lehetetlen ugyanolyan körülmények között végig autózni. Aki az ellenkezőjét állítja, az hazudik! Túl sok a "változó". Ennek folyományaként garantálom, hogy ha engem valaki megpróbál zaklatni "városi fogyasztással kapcsolatos elmebomlásáva", komoly következményekre számíthat. Az esetlegesen szerencsésen alakuló "városi" fogyasztási értékekkel nem kéne lovat adni a cartársak segge alá. Agyilag is fel kéne nőni ezen adatok korrekt értelmezéséhez. A jó értékeknek örülni kell, a rosszakat pedig-akár tetszik, akár nem- be kell nyelni. Bocsánat a kirohanásért, de ez már-már a népbutítás kategóriája.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #2844 Dátum: 2014. Május 02. - 12:59:28 » |
|
Teljesen igaz, hogy város és város között sok a különbség. Egy átlagos kisváros, mint Esztergom vagy Dorog, nem hasonlítható össze mondjuk egy Budapest szintű nagyvárossal. Nyilván ott sosem lehet olyan fogyasztási értéket elérni, mint nálunk, kevesebb lámpa és tötymörgés jellemző, dugó meg szinte sosincs (kivéve reggel fél8 és 8 között, de az is sokkal kisebb). Az én fogyasztásom meg ne legyen senki számára kiindulópont, mert nekem kezdettől fogva ennyit fogyasztott, konstans értékek voltak. Úgy gondolom eléggé megbízhatóak a számításaim, mert mindig egyazon kút ugyanazon kútfejéből tankoltam a benzint (még most is egyébként) és mindig tele az első kattanásig. A kilométerórám nem csal, párszor GPS-szel le lett tesztelve, a készülék által mutatott távolság és a kilométerszámláló megegyező értéket mutatott (nyilván nem méterre pontosan, hiszen a számláló csak 100 méteres pontosságú). Az előző autóm, egy 1.4-es 8 szelepes Kalos is jól fogyasztott, volt 6 liter alatt is hosszútávon. Ezenkívül kb 90%-ban egyedül ülök a kocsiban, a csomagtartóban csak a pótkerék van, az is szükségkerék, szóval plusz súlyt nem cipelek magammal. Na de sebaj, visszafogom magam, nem írok fogyasztásértéket csak annyit, hogy 503
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #2845 Dátum: 2014. Május 02. - 13:08:05 » |
|
Teljesen igaz, hogy város és város között sok a különbség. Egy átlagos kisváros, mint Esztergom vagy Dorog, nem hasonlítható össze mondjuk egy Budapest szintű nagyvárossal. Nyilván ott sosem lehet olyan fogyasztási értéket elérni, mint nálunk, kevesebb lámpa és tötymörgés jellemző, dugó meg szinte sosincs (kivéve reggel fél8 és 8 között, de az is sokkal kisebb). Az én fogyasztásom meg ne legyen senki számára kiindulópont, mert nekem kezdettől fogva ennyit fogyasztott, konstans értékek voltak. Úgy gondolom eléggé megbízhatóak a számításaim, mert mindig egyazon kút ugyanazon kútfejéből tankoltam a benzint (még most is egyébként) és mindig tele az első kattanásig. A kilométerórám nem csal, párszor GPS-szel le lett tesztelve, a készülék által mutatott távolság és a kilométerszámláló megegyező értéket mutatott (nyilván nem méterre pontosan, hiszen a számláló csak 100 méteres pontosságú). Az előző autóm, egy 1.4-es 8 szelepes Kalos is jól fogyasztott, volt 6 liter alatt is hosszútávon. Ezenkívül kb 90%-ban egyedül ülök a kocsiban, a csomagtartóban csak a pótkerék van, az is szükségkerék, szóval plusz súlyt nem cipelek magammal. Na de sebaj, visszafogom magam, nem írok fogyasztásértéket csak annyit, hogy 503 Nem neked lett címezve! Gyakran életszerűtlen adatok látnak napvilágot. Vannak jó és vannak rossz adatok. Kérdés, hogy mi a "jó" és mi a "rossz"? A jónak örülni kell, a rossznak pedig az okát kell keresni. Ez az "ok" gyakran nem műszaki eredetű.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2014. Május 02. - 13:19:38 írta Tomy61 »
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #2846 Dátum: 2014. Május 02. - 13:35:05 » |
|
Teljesen igaz, hogy város és város között sok a különbség. Egy átlagos kisváros, mint Esztergom vagy Dorog, nem hasonlítható össze mondjuk egy Budapest szintű nagyvárossal. Nyilván ott sosem lehet olyan fogyasztási értéket elérni, mint nálunk, kevesebb lámpa és tötymörgés jellemző, dugó meg szinte sosincs (kivéve reggel fél8 és 8 között, de az is sokkal kisebb). Az én fogyasztásom meg ne legyen senki számára kiindulópont, mert nekem kezdettől fogva ennyit fogyasztott, konstans értékek voltak. Úgy gondolom eléggé megbízhatóak a számításaim, mert mindig egyazon kút ugyanazon kútfejéből tankoltam a benzint (még most is egyébként) és mindig tele az első kattanásig. A kilométerórám nem csal, párszor GPS-szel le lett tesztelve, a készülék által mutatott távolság és a kilométerszámláló megegyező értéket mutatott (nyilván nem méterre pontosan, hiszen a számláló csak 100 méteres pontosságú). Az előző autóm, egy 1.4-es 8 szelepes Kalos is jól fogyasztott, volt 6 liter alatt is hosszútávon. Ezenkívül kb 90%-ban egyedül ülök a kocsiban, a csomagtartóban csak a pótkerék van, az is szükségkerék, szóval plusz súlyt nem cipelek magammal. Na de sebaj, visszafogom magam, nem írok fogyasztásértéket csak annyit, hogy 503 Nem neked lett címezve! Gyakran életszerűtlen adatok látnak napvilágot. Vannak jó és vannak rossz adatok. Kérdés, hogy mi a "jó" és mi a "rossz"? A jónak örülni kell, a rossznak pedig az okát kell keresni. Ez az "ok" gyakran nem műszaki eredetű. Nem is vettem magamra, csak megírtam a gondolataimat.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2014. Május 13. - 17:09:55 írta diablo77 »
|
Naplózva
|
|
|
|
bareszka
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 47
|
|
« Hozzászólás #2847 Dátum: 2014. Május 13. - 16:52:48 » |
|
Sziasztok. A digitális kilométerórát lehet-e előrébb állítani?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #2848 Dátum: 2014. Május 13. - 19:39:37 » |
|
Sziasztok. A digitális kilométerórát lehet-e előrébb állítani?
lehet előre és vissza is csak házilag nem megoldható
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #2849 Dátum: 2014. Június 02. - 20:16:43 » |
|
Voltak normál és igen meglepő fogyasztásaink az olasz benzinekkel. A tartós autópálya tempónál klímával gps szerint 130, óra szerint 140, 4000es fordulattal sem evett 10 litert százon, inkább 8.5-9.2 liter volt. Aztán volt a másik véglet, ami kevés autópályával és több országút, illetve településen keresztül 7.5 lett. Ezen azért is lepődtem meg nagyon, mert azért voltak igen szép emelkedők "néhol". Főleg San Marinoban, ahol 4ezres fordulat alatt nem lehetett fölmenni az úton 1esben vagy 2esben, de az a túra is kijött 8.6 körül. Az árak igen kemények voltak, meg persze a minden kúton másképpen lehet kártyával automata tankolni...volt ahol nem is sikerült. Ha magunknak sikerült tankolni, akkor 1.67 euronak már örültem, de amikor volt kutas, akkor ő rátette a "munkadíját" és már 10-20 centtel is többe került. Szlovéniában olcsóbb volt 20 centtel. Ja és a gázolaj mindenhol olcsóbb volt a bezinnél 20 centtel, nem úgy, mint nálunk.
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
|