Lacetti klub fórum
2024. December 12. - 16:29:49 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 182 183 [184] 185 186 ... 194   Le
 
Szerző Téma: Fogyasztási adatok  (Megtekintve 322044 alkalommal)
lacikiru
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30



« Hozzászólás #2745 Dátum: 2013. Július 14. - 10:41:26 »

Szóval,akkor a gumi méretem 215/45/17, pedig még mondtad is Tomy hogy figyeljek az órára mert rosszat fog mutatni. a mostani tankolásban lesz majd Balaton,Kaposvár is egy héten át tehát kiszabadulunk a nagyvárosból...majd meglátjuk.
A 60 ezres szerviznél szeretnék bele jobb gyertyákat,talán az is segít rajta meg majd talán Sebike kézrátétellel csodát tesz :-)
Naplózva

A biztonsági öv,egy opció ami megmentheti az életed.
A Cascod lehet,egy opció hogy ne a nulláról kezd újra.
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #2746 Dátum: 2013. Július 14. - 10:48:09 »

Szóval,akkor a gumi méretem 215/45/17, pedig még mondtad is Tomy hogy figyeljek az órára mert rosszat fog mutatni. a mostani tankolásban lesz majd Balaton,Kaposvár is egy héten át tehát kiszabadulunk a nagyvárosból...majd meglátjuk.
A 60 ezres szerviznél szeretnék bele jobb gyertyákat,talán az is segít rajta meg majd talán Sebike kézrátétellel csodát tesz :-)

csodák nincsenek...
és Uri  Geller sem vagyok
Naplózva

70/4334431
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #2747 Dátum: 2013. Július 14. - 11:32:46 »

de vannak csodák, kikérem magamnak  Mosolyog Kacsint
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #2748 Dátum: 2013. Július 18. - 05:57:41 »

A legutóbbi fogyasztásom 6,6 lett. 587,3 km-t mentem, jobbára országúton, max sebesség 110 volt gyorsforgalmin, klíma 24 fokon, három személy plusz sok-sok csomag. Most megint lesz egy hosszabb utam, igaz csak két személlyel és sok-sok csomaggal.
Naplózva
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #2749 Dátum: 2013. Augusztus 05. - 07:38:38 »

Újabb fogyasztási adat a nyaralás után: 590 km a megtett táv és 38,46 litert töltöttem bele, míg tele lett. Légkondi ezerrel, többnyire főút, egy kis szegedi közlekedés, némi autópálya (csak az ingyenes szakaszokon), sebesség 30-110 között, két fő plusz rengeteg csomag, még a hátsó ülésen is. Ez 6,5-ös fogyasztás.  Mosolyog Vigyorog
Naplózva
Döme
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1462


Daewoo Nubira 1.6 SX Sedan designed by pininfarina


« Hozzászólás #2750 Dátum: 2013. Augusztus 05. - 07:44:06 »

Gyanús értékeket írsz Te...
Te is 100 km-re vetíve adod meg az adatokat?  Vigyorog
Naplózva
Hooti
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Hozzászólás #2751 Dátum: 2013. Augusztus 05. - 10:31:25 »

Újabb fogyasztási adat a nyaralás után: 590 km a megtett táv és 38,46 litert töltöttem bele, míg tele lett. Légkondi ezerrel, többnyire főút, egy kis szegedi közlekedés, némi autópálya (csak az ingyenes szakaszokon), sebesség 30-110 között, két fő plusz rengeteg csomag, még a hátsó ülésen is. Ez 6,5-ös fogyasztás.  Mosolyog Vigyorog

Nekem ha 100km-ből 50-et tolom se jön ki ennyiből....
Naplózva
sx2004
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 281



« Hozzászólás #2752 Dátum: 2013. Augusztus 05. - 11:28:08 »

Újabb fogyasztási adat a nyaralás után: 590 km a megtett táv és 38,46 litert töltöttem bele, míg tele lett. Légkondi ezerrel, többnyire főút, egy kis szegedi közlekedés, némi autópálya (csak az ingyenes szakaszokon), sebesség 30-110 között, két fő plusz rengeteg csomag, még a hátsó ülésen is. Ez 6,5-ös fogyasztás.  Mosolyog Vigyorog
Ez tök jó, nekem is volt már ennyi a fogy, (kevesebb is) de most hogy több a rövid táv és volt benne sok város, a klíma meg elég sokat ment is felszaladt a fogyasztás 7,5l/100km
Naplózva
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #2753 Dátum: 2013. Augusztus 05. - 11:30:41 »

Gyanús értékeket írsz Te...
Te is 100 km-re vetíve adod meg az adatokat?  Vigyorog
Nem, 200-ra  Vigyorog Vigyorog
Amúgy persze, és direkt összehasonlítottam az autó által megtett út hosszát a GPS által mérttel és tökéletesen egyezett. Ja és 16-os kerekeim vannak. Mosolyog
Tény, hogy "öreguras" a vezetési stílusom, ritkán fékezek, akkor is csak amennyire kell és megpróbálok nagyon előre látni a forgalomba, de a megengedett sebességeket betartom GPS szerint (nem óra szerint). Egyébként volt már ennél kevesebb is, amikor Horvátországba mentünk végig autópályán 110-120-as tempóban.
Naplózva
szaot
Bejáratós
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 92


Lacetti 1.4 Star AC HB 2007


« Hozzászólás #2754 Dátum: 2013. Augusztus 07. - 21:11:46 »

Jó lenne megtudni a titkodat, mert ezek már-már Suzukis fogyasztási adatok, ennek az autónak pedig pont a fogyasztás a(z egyik) gyengéje.
Mások autópályán 11,5 literes horror értékeket adnak meg, nyilván nem versenystílusban közlekedve (ennyit tán még a Wartburgom se kajált  Mosolyog).
Én még nem nagyon pályáztam vele (legalábbis hosszabb távon), szóval a 11,5 liter megrettent, a 6,5 meg elképeszt. Szóval mi lehet ennek a durva különbségnek az oka, mi a titkod, vagy mi az autód titka?  Mosolyog
Esetleg a Platinum felszereltség korszerű motort is magába foglal?   Vigyorog
« Utoljára szerkesztve: 2013. Augusztus 07. - 21:35:20 írta szaot » Naplózva
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #2755 Dátum: 2013. Augusztus 08. - 08:19:38 »

a fogyasztásnál igen lènyeges a benzin minösège, a fordulat ès a gázpedál kezelèse. omv cuccal èn is eljárok 7-8 körül, amugy meg 9-10
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
mandro
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


1.4 HB Elite


« Hozzászólás #2756 Dátum: 2013. Augusztus 08. - 09:30:09 »

...és még egy rakás olyan paraméter is, amiről ritkán beszélnek. Például hogy hány kilós személyek, és hányan ülnek a kocsiban Mosolyog Három 50 kilós személy egy 150 kilóssal ér fel súlyban, ezért azt mondani, hogy 3 személy utazott a kocsiban, nem jelent sokat.

Ugyanígy sokat számít a szél is. Egy alkalommal Ausztriába mentünk majd jöttünk haza párban egy Focus-szal. Odafelé mindketten jelentősen alacsonyabb, visszafelé jóval magasabb fogyasztást mértünk (más kérdés, hogy a jellemző szélirány és az emelkedő miatt inkább odafelé kellene többet fogyasztani Mosolyog

Ja igen, emelkedő és lejtő... Újabb tényező, ráadásul nem is olyan egyértelmű, hogy hogyan hat a kocsira. Nézzünk meg két útvonalat az összehasonlítás kedvéért:
1. Bp. - Fiume, Horvátország (502 km)
2. Bp. - Salzburg, Ausztria (545 km)

Fiume ugye tengerparti város, jó eséllyel mélyebben fekszik, mint Bp., tehát főként lefelé megyünk. Vagy mégsem? Az útvonal során annyit kell emelkedőn autózni, mintha egy 2379 m magas hegyet másznánk meg, meg persze 2481 m-t süllyedünk is, így ki is jön, hogy 102 m-rel van Bp. alatt Fiume.
Ugyanez Salzburgra (amit az Alpok kapujának is hívnak) úgy néz ki, hogy ugyan 307 m-rel Bp. felett van a hegyes Ausztriában, az emelkedés mégis "csak" 1200 m-nyi, a süllyedés 893 m.

Természetesen ha a fizikát nézzük, akkor az emelkedés során energiát gyűjtünk, amit lefelé haladva elhasználhatunk. Mondhatjuk úgy is, hogy a hegyről a gravitációt kihasználva gurulhatunk le 0 befektetett energiával, de felfelé kell sok erő. Elvileg. De tudjuk jól, hogy a forgalom és a kresz befolyásolja azt, hogy mikor nyomhatjuk a gázt és a féket, így van, hogy lejtőn lefelé fékezni kényszerülünk (ami ugye "elpazarolt" energia), aztán hiába gurulhatnánk tovább, rá kell lépni a gázra, mert máshogy nem tudnánk felvenni a forgalom tempóját. És itt már fontos, hogy mennyit emelkedik és süllyed az út, hiszen ha gyakran meg kell állni majd gázzal elindulni, az jelentősen befolyásolja a fogyasztást.

A pedálkezelés ide vonatkozó részeként meg megemlíthetjük, hogy nem mindegy, hogy a kikényszerített fékezést motorfékkel tesszük-e meg vagy csak a fékpedált nyomjuk-e, ugye... Vagy hogy az emelkedőn 5-ösben vagy 3-asban próbálunk-e felmenni.
A megfelelő pedálkezelést sokan mondják, de azt már ritkábban, hogy ez többek között azt is jelenti, hogy mennyi a kuplungolás és a gáz mennyisége és aránya. Elindulhatok úgy is, hogy tövig nyomom a gázpedált, majd egy hajszálnyit megemelem a kuplungot, csak nem lesz gazdaságos, ahogy a túl kevés gáz miatt szenvedő autó sem. Én talán azzal okoztam eddig a legnagyobb bajt az autónak, hogy azt hittem, attól lesz alacsony a fogyasztás, hogy minél előbb felváltok (mert ezt rengeteg "szakszerűnek tűnő" cikkben írják!). Hát egy frászt. Az alacsony fordulat miatt szenved, azért fogyaszt sokat, a túl magas fordulat pedig egyszerű energiapocsékolás. Túl alacsony fordulatnál ugye kicsi az olajnyomás, a terhelés nagy, nyomaték pedig (a mi kocsinknál) nincs túl sok, kormolódás viszont annál több. Meg persze benzinfogyasztás. És akkor el is érkeztünk oda, hogy miért van a "Torpanás és EGR szelep" topikban 94 oldalnyi bejegyzés. Vajon a problémával találkozó rengeteg klubtárs közül hányan úszhatták volna meg ezt a gondot, ha jobban figyelnek a fordulatszámra? Talán én is...
Naplózva
sx2004
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 281



« Hozzászólás #2757 Dátum: 2013. Augusztus 08. - 10:15:56 »

A fordulat lényeges, mert még egy dízelnél megteheted hogy 2000 alatt "pörgeted", ennél az autónál nincs semmi értelme, max tényleg csak erőlködést váltasz ki. 3000-ig felpörgeted és elváltasz ennyi (szerintem), na persze igaz forgalom függő a dolog. A ratyi kutakat meg le lehet tényleg felejteni, mert ha még a benzin ott olcsóbb is 3 forinttal addig jelentősen többet ehet az autó, amivel 25forinttal többet is kiadhatsz literenként nem beszélve arról, hogy ha valamit elcsesz a kocsin a gagyi benya, akkor az csak később jelentkezik.
Nem kell rendszeresen padlózni a gázpedált, és 5000-es fordulattal hajtani a vasat mindig, akkor nem eszik 11-et, ha mégis akkor azt lehet célszerű megnézetni hozzáértővel.
Nekem is szerencsére (kopp-kopp-kopp) 6-7 között elmegy vegyesben, mostanában viszont felszaladt 7,5re, ami nem csoda, használom a klímát, és kicsit jobban odalépek neki én is..
Pályán is elment 4 normál méretű felnőttel (80kg felett) + 1gyerkőc 15 kg meg az ülése ami legalább 10 ha nem 15 kg és a csomagtartó fullon pakolva, nem a legkönnyebb táskákal (májusban) H.o.-ba, lefelé lejtősebb út alacsonyabb fogyasztás, visszafelé magasabb fogyasztás nagyobb fordulat, jobban siettünk és 6,6-6,7l/100km...
Naplózva
szaot
Bejáratós
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 92


Lacetti 1.4 Star AC HB 2007


« Hozzászólás #2758 Dátum: 2013. Augusztus 08. - 12:24:05 »

Kösz mindenkinek az észrevételt, sebességtartományról nincsenek esetleg tapasztalatok? Diablo77 cartárs 110-120-as tempónál nem nagyon ír többet, akiknek meg sokat eszik, azok inkább 140-150-el közlekednek. Van esetleg ilyen "határérték", amit ötödik fokozatban átlépve megugrik a kocsi fogyasztása?
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #2759 Dátum: 2013. Augusztus 08. - 12:43:33 »

Kösz mindenkinek az észrevételt, sebességtartományról nincsenek esetleg tapasztalatok? Diablo77 cartárs 110-120-as tempónál nem nagyon ír többet, akiknek meg sokat eszik, azok inkább 140-150-el közlekednek. Van esetleg ilyen "határérték", amit ötödik fokozatban átlépve megugrik a kocsi fogyasztása?


igen van 120 felett
Naplózva

70/4334431
Oldalak: 1 ... 182 183 [184] 185 186 ... 194   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!