Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 22. - 14:13:26 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 173 174 [175] 176 177 ... 194   Le
 
Szerző Téma: Fogyasztási adatok  (Megtekintve 309867 alkalommal)
kubu87
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 411



« Hozzászólás #2610 Dátum: 2012. Július 22. - 20:22:45 »

De én nem mentem vele másképp, mint szoktam. Nem álltam téglára, hogy több menjen bele. Első kattanásig tankoltam, 58,5 litert. Ergo: átvertek, csal az a kútoszlop (és nagy valószínűséggel a többi is).

Valamelyik autós oldal vagy rovat, csinált egy tesztet, hogy melyik kút adja a legpontosabban - mennyiségre - az üzemanyagot. A mérési hivatal által hitelesített, 1 liter űrtartalmú üvegedénybe tankoltak a kút szerint 1 litert. A meglátogatott kutak (azt hiszem volt MOL, Shell, Lukoil, AGIP, meg valami diszkont) közül a Lukoil volt a legközelebb a hitelesített 1 literhez, aztán jött a diszkont, és a többi... Persze hangsúlyoznám, hogy ez területileg és márka szerint is változhat az országban. Törvényileg, ha jól emlékszem, csak nagyon kis sávban ingadozhat a kiadott üzemanyag mennyiség negatív irányban, viszont ezekkel a kutakkal mint tudjuk szoktak babrálni, hogy ne ti járjatok jól, szóval ha úgy látjátok, hogy nyilvánvalóan átvágtak, akkor lehet fogyasztóvédelmi eljárást indítani a ****házik ellen. Persze ehhez sem ártana több ott tankoló autós összefogása, mivel ezek a mocskok arra apellálnak, hogy mivel csak 1,5-2 literrel vágtak át, valószínűleg ilyen kis mennyiségért nem éri majd meg a vesződés a pórul járt autósnak, pláne, ha fel sem tűnik neki...
Egy kissé nehéz bizonyítani, hogy átvertek. Nem tudom mekkora a tágulási tartály, de az 58,5 liter első kattra durva.

A fogyasztóvédelem elvégzi helyetted a hitelesített mérést, hiszen ők is erre alapozzák az eljárás további mentét! Természetesen inkognitóban kell zajlania a dolognak, akárcsak egy adóellenőrzésnek. Ha váratlanul jön az ellenőrzés, nincs idő visszaállítgatni az kutakat a törvényes hibahatárok közé.
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #2611 Dátum: 2012. Július 22. - 20:29:12 »

De én nem mentem vele másképp, mint szoktam. Nem álltam téglára, hogy több menjen bele. Első kattanásig tankoltam, 58,5 litert. Ergo: átvertek, csal az a kútoszlop (és nagy valószínűséggel a többi is).

Valamelyik autós oldal vagy rovat, csinált egy tesztet, hogy melyik kút adja a legpontosabban - mennyiségre - az üzemanyagot. A mérési hivatal által hitelesített, 1 liter űrtartalmú üvegedénybe tankoltak a kút szerint 1 litert. A meglátogatott kutak (azt hiszem volt MOL, Shell, Lukoil, AGIP, meg valami diszkont) közül a Lukoil volt a legközelebb a hitelesített 1 literhez, aztán jött a diszkont, és a többi... Persze hangsúlyoznám, hogy ez területileg és márka szerint is változhat az országban. Törvényileg, ha jól emlékszem, csak nagyon kis sávban ingadozhat a kiadott üzemanyag mennyiség negatív irányban, viszont ezekkel a kutakkal mint tudjuk szoktak babrálni, hogy ne ti járjatok jól, szóval ha úgy látjátok, hogy nyilvánvalóan átvágtak, akkor lehet fogyasztóvédelmi eljárást indítani a ****házik ellen. Persze ehhez sem ártana több ott tankoló autós összefogása, mivel ezek a mocskok arra apellálnak, hogy mivel csak 1,5-2 literrel vágtak át, valószínűleg ilyen kis mennyiségért nem éri majd meg a vesződés a pórul járt autósnak, pláne, ha fel sem tűnik neki...
Egy kissé nehéz bizonyítani, hogy átvertek. Nem tudom mekkora a tágulási tartály, de az 58,5 liter első kattra durva.

A fogyasztóvédelem elvégzi helyetted a hitelesített mérést, hiszen ők is erre alapozzák az eljárás további mentét! Természetesen inkognitóban kell zajlania a dolognak, akárcsak egy adóellenőrzésnek. Ha váratlanul jön az ellenőrzés, nincs idő visszaállítgatni az kutakat a törvényes hibahatárok közé.
Gondolom azért ők megkapják a füest, ahogy kell.

Én tanultam az esetből, ott többet nem tankolok.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Levi75
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 311


SW Elite ACC 2,0d


« Hozzászólás #2612 Dátum: 2012. Július 22. - 21:09:12 »

Ez a mennyiség önmagában cseppet sem rendkívüli, legfejjebb az, hogy 58 l körül kattan, de szerintem ez lehet az üzemanyag habzásának és a pisztoly érzékenységének függvénye is. Nekem erről bőven van tapasztalatom, mert szinte mindig sárga lámpánál tankolok és nyakig, tehát nem kattanásig, hanem addig, amíg már a nyakától nem megy lejjebb a szint hab nélkül! Eddig friss sárga lámpával min.58 l ment bele (nyakig!), ha meg sárgával megyek még 50-70 km-t, akkor 60-62 l. Ezt már kb. 20-30-szor reprodukáltam és többnyire ugyan azon a kúton. Koppig még sosem fogyott ki, így nem is tudom úgy mennyi, de szerintem sík talajon állva nyakig öntve 63 l-es lehet a tank. Egyébként sárgával eddig max 80 km.-t mentem (dízellel főleg országúton).
1x kipróbáltam az ékre állást, kb. 15 cm magas volt. Ez úgy volt, hogy előbb nyakig csorgattam egyenesben, aztán felálltam a j.h. kerékkel, de összesen ~2 dl-t tudtam rátankolni csak, úgyhogy ennél a típusnál nincs jelentősége.
Ja és nekem 50-53 liternél szokott először kattanni, tehát az utolsó kb. 10 liter csak csorgatva megy bele.
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #2613 Dátum: 2012. Július 22. - 21:25:47 »

6 év alatt eddig az említett 52,11 liter volt a legtöbb, ami bele ment. Most hirtelen bő 6 literrel több. Had kételkedjek....
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
gabka
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


2.0TCDI SW


« Hozzászólás #2614 Dátum: 2012. Július 23. - 08:40:13 »

Ez a mennyiség önmagában cseppet sem rendkívüli, legfejjebb az, hogy 58 l körül kattan, de szerintem ez lehet az üzemanyag habzásának és a pisztoly érzékenységének függvénye is. Nekem erről bőven van tapasztalatom, mert szinte mindig sárga lámpánál tankolok és nyakig, tehát nem kattanásig, hanem addig, amíg már a nyakától nem megy lejjebb a szint hab nélkül! Eddig friss sárga lámpával min.58 l ment bele (nyakig!), ha meg sárgával megyek még 50-70 km-t, akkor 60-62 l. Ezt már kb. 20-30-szor reprodukáltam és többnyire ugyan azon a kúton. Koppig még sosem fogyott ki, így nem is tudom úgy mennyi, de szerintem sík talajon állva nyakig öntve 63 l-es lehet a tank. Egyébként sárgával eddig max 80 km.-t mentem (dízellel főleg országúton).
1x kipróbáltam az ékre állást, kb. 15 cm magas volt. Ez úgy volt, hogy előbb nyakig csorgattam egyenesben, aztán felálltam a j.h. kerékkel, de összesen ~2 dl-t tudtam rátankolni csak, úgyhogy ennél a típusnál nincs jelentősége.
Ja és nekem 50-53 liternél szokott először kattanni, tehát az utolsó kb. 10 liter csak csorgatva megy bele.
Èn is a nyakáig töltöm,amikor már látom az üzemanyagot akkor van tele.Ez szerintem ilyen dieseles betegség.Egy korábbi gázolajos autómnál mindig kannából töltöttem,amíg nem folyt a tankból addig nem volt tele.Pazarló életmód volt,1300literem volt készleten.Akkoriban még 180ft-ért vettem,kúton 280ft volt.
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #2615 Dátum: 2012. Július 28. - 00:10:56 »

Szerintem már többször ki lett csontozva a téma, de azért leírom. A tank (HB-ről beszélek) 60 literes. Ezen felül van egy csővel együtt kb. 10 literes rész,amiben szénszűrő, vagy mi a fene van (szag szűrésére). Ha finoman tankol az ember, ezt is meg lehet tölteni, így 70 liter belefér. A sárga lámpa folyamatos erős világítása kb akkor kezdődik, amikor még van 8 liter a tankban. Erre átlagban 52 litert lehet tankolni, de a fent említett módon óvatos csurgatással belemegy 61-62 liter is amíg a benzinszint a nyílásnál megjelenik. Én ezzel a mennyiséggel (ha viszek tartalék benzint a csomitartóban) szárazra fogyasztva a tankot egy hosszú út alatt majdnem 1000 km-t tudok megtenni, de sárga lámpáig is 900 km-t elmegy. Első kattanásig valóban nem szabadna 58 liternek belemennie! Én most csak kint tankolok, szebben megy, fickósabb a gép és nem utolsó sorban 7 liter körüli (6,9-7,2) az átlagfogyasztásom, ami nem rossz ha figyelembe vesszük, hogy ott rövid távon járok vele munkába, hazaúton és visszafelé pedig 110-120 légkondival. 
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Lobo
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15



« Hozzászólás #2616 Dátum: 2012. Július 28. - 14:27:48 »

Szerintem már többször ki lett csontozva a téma, de azért leírom. A tank (HB-ről beszélek) 60 literes. Ezen felül van egy csővel együtt kb. 10 literes rész,amiben szénszűrő, vagy mi a fene van (szag szűrésére). Ha finoman tankol az ember, ezt is meg lehet tölteni, így 70 liter belefér. A sárga lámpa folyamatos erős világítása kb akkor kezdődik, amikor még van 8 liter a tankban. Erre átlagban 52 litert lehet tankolni, de a fent említett módon óvatos csurgatással belemegy 61-62 liter is amíg a benzinszint a nyílásnál megjelenik. Én ezzel a mennyiséggel (ha viszek tartalék benzint a csomitartóban) szárazra fogyasztva a tankot egy hosszú út alatt majdnem 1000 km-t tudok megtenni, de sárga lámpáig is 900 km-t elmegy. Első kattanásig valóban nem szabadna 58 liternek belemennie! Én most csak kint tankolok, szebben megy, fickósabb a gép és nem utolsó sorban 7 liter körüli (6,9-7,2) az átlagfogyasztásom, ami nem rossz ha figyelembe vesszük, hogy ott rövid távon járok vele munkába, hazaúton és visszafelé pedig 110-120 légkondival. 
Arról a bizonyos szénszűrőről tudnék mesélni,de félő, hogy valaki megint le fog tromfolni. Legyen elég annyi, hogy ez az aktív szénszűrő marhára utálja, ha üzemanyaggal teli töltik!
Naplózva
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #2617 Dátum: 2012. Július 28. - 16:49:25 »

Szerintem már többször ki lett csontozva a téma, de azért leírom. A tank (HB-ről beszélek) 60 literes. Ezen felül van egy csővel együtt kb. 10 literes rész,amiben szénszűrő, vagy mi a fene van (szag szűrésére). Ha finoman tankol az ember, ezt is meg lehet tölteni, így 70 liter belefér. A sárga lámpa folyamatos erős világítása kb akkor kezdődik, amikor még van 8 liter a tankban. Erre átlagban 52 litert lehet tankolni, de a fent említett módon óvatos csurgatással belemegy 61-62 liter is amíg a benzinszint a nyílásnál megjelenik. Én ezzel a mennyiséggel (ha viszek tartalék benzint a csomitartóban) szárazra fogyasztva a tankot egy hosszú út alatt majdnem 1000 km-t tudok megtenni, de sárga lámpáig is 900 km-t elmegy. Első kattanásig valóban nem szabadna 58 liternek belemennie! Én most csak kint tankolok, szebben megy, fickósabb a gép és nem utolsó sorban 7 liter körüli (6,9-7,2) az átlagfogyasztásom, ami nem rossz ha figyelembe vesszük, hogy ott rövid távon járok vele munkába, hazaúton és visszafelé pedig 110-120 légkondival. 
Arról a bizonyos szénszűrőről tudnék mesélni,de félő, hogy valaki megint le fog tromfolni. Legyen elég annyi, hogy ez az aktív szénszűrő marhára utálja, ha üzemanyaggal teli töltik!
Írd meg nyugodtan a véleményedet, a tied is ér annyit mint a másé.
Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
Lobo
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15



« Hozzászólás #2618 Dátum: 2012. Július 28. - 20:06:03 »

Szerintem már többször ki lett csontozva a téma, de azért leírom. A tank (HB-ről beszélek) 60 literes. Ezen felül van egy csővel együtt kb. 10 literes rész,amiben szénszűrő, vagy mi a fene van (szag szűrésére). Ha finoman tankol az ember, ezt is meg lehet tölteni, így 70 liter belefér. A sárga lámpa folyamatos erős világítása kb akkor kezdődik, amikor még van 8 liter a tankban. Erre átlagban 52 litert lehet tankolni, de a fent említett módon óvatos csurgatással belemegy 61-62 liter is amíg a benzinszint a nyílásnál megjelenik. Én ezzel a mennyiséggel (ha viszek tartalék benzint a csomitartóban) szárazra fogyasztva a tankot egy hosszú út alatt majdnem 1000 km-t tudok megtenni, de sárga lámpáig is 900 km-t elmegy. Első kattanásig valóban nem szabadna 58 liternek belemennie! Én most csak kint tankolok, szebben megy, fickósabb a gép és nem utolsó sorban 7 liter körüli (6,9-7,2) az átlagfogyasztásom, ami nem rossz ha figyelembe vesszük, hogy ott rövid távon járok vele munkába, hazaúton és visszafelé pedig 110-120 légkondival. 
Arról a bizonyos szénszűrőről tudnék mesélni,de félő, hogy valaki megint le fog tromfolni. Legyen elég annyi, hogy ez az aktív szénszűrő marhára utálja, ha üzemanyaggal teli töltik!
Írd meg nyugodtan a véleményedet, a tied is ér annyit mint a másé.
Akkor teszek egy próbát. Tehát, az ominózus "aktív szénszűrő" környezetvédelmi célokat szolgál. Az üzemanyag tartályban levő gőzt nem a szabadba engedik, hanem "elnyeletik" ebben az alkatrészben levő aktív szénnel. Tudva levő, hogy ez az anyag viszonylag kis térfogat mellett nagyon nagy felülettel rendelkezik. Bizonyos időnként -rendszerint részterhelési tartományban- egy a motor vezérlő által vezérelt szelepen keresztül megetetik az ebben összegyűlt szénhidrogén gőzt. Ez persze hatással van az emisszióra is, de kezeli a szabályozott keverékképzésen keresztül. El lehet képzelni, hogy amikor ez az aktív szénszűrő folyékony üzemanyaggal telítődik a gőz helyett, akkor milyen lesz a "szellőztetéskor" az emisszió és a fogyasztás. Van még egy probléma. Némely -ismereteim szerint főleg német autók esetében- nagyobb galibát is tud okozni. Tönkre teszi az üzemanyag szivattyút. Az aktív szénszűrőből visszamossa a szénport a tankba szép lassan, ami a szivattyú előszűrőn át tud menni, megeszi, bemarja a kommutátort, így idő előtti kopást okozva behal a szivattyú. Elég gyakran találkoztam olyan esettel, hogy amikor kiemeltem a szivattyút a tankból, a szivattyú pohárban fekete por volt. Szétvágtuk az üa. szűrőt is és ott a papír betét is teljesen fekete volt. Vegyész ismerősöm megvizsgálta és bizony ez szén. Honnan máshonnan, mint az aktív szénszűrőből. Mint írtam, jellemzően német autóknál láttam ilyet, a Chevy nem biztos, hogy vissza tudja mosni a szenet. A viszont tuti, hogy nem szerencsés nyakig tankolni. Ennyit gondoltam elmesélni, lehet, hogy valaki még ki tudja egészíteni.
Naplózva
BeZe1974
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 344



WWW
« Hozzászólás #2619 Dátum: 2012. Július 29. - 08:53:17 »

Egy csomó mérés után tegnap kijött: 6,66 -os fogyasztás. Ez a rekord :DNem tom miért ment le stabilan 7 liter köré de el bírom viselni Mosolyog
Naplózva

"De sagittis Hungarorum libera nos, Domine!"
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #2620 Dátum: 2012. Július 29. - 20:15:14 »

Én meg soha, de soha nem tankolom tele, mindig első kattanásig. Mindig.

Nos, itt a következő fogyi, ma tankoltam, Agip kúton.

37,5 liter, és tankolás előtt megtettem 509,7 km-t. A használat: szigorúan vegyes:Vörösvár - Budapest, Vörösvár - Budakalász, meg Vörösvár - Budaörs. Mindig légkondival, néha a teljes családdal.

Ez 7,4 liter átlagfogyi, jóval kevesebb, mint a megszokott 8,2. Kissé erőteljesen karcsú, nem is merek örülni neki, viszont ismét E85-öt tankoltam, egy ellenőrzés kedvéért.

Ezek után konkrétan meg vagyok győződve arról, hogy a dunakeszii Auchan kúton megmajmolják a vásárlókat.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Haryy
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25


« Hozzászólás #2621 Dátum: 2012. Augusztus 02. - 21:35:38 »

Sziasztok!

Az utóbbi időben kagylós benzint tankoltam többször, mert ez esik útba. Nem nagyon hittem a marketing dumának. Fuel saver, persze, jól hangzik. Minden esetre hihetetlen meglepetésként sikerült 6 azaz hat literes fogyit produkálni, nem először, ez már a negyedik teli tankolás ugyanott egy kattig (volt egy 5.8l is de azt nem hiszem el).
Hurrá örülünk!! Lacsika elkezdett diétázni, marad pénz egy-két sörre!
DE! Az elmúlt két napban megjelent mindenki rémálma, a hidegen rángatózás, bakkecskézés, torpanás. Ha valaki járt ma este a váci út vége felé, ő láthatott olyan bénázást tőlem, hogy szégyeletem, hogy Lacettiben ülök. Egyszerűen a piros lámpa után a rémisztő 5 km/h végsebességet sem tudtam elérni, majd olyat ugrott, amilyet kezdő koromban sem tudtam produkálni, aztán persze pár száz méter után megint hörgés. erőtlenedés stb... Persze ezt a tünetet már ismeritek ezért nem ragozom tovább. Bemelegedés után minden OK.
A kérdés inkább az lenne, hogy a Shell benya okozhatja így kb. 200liter után, vagy kezdjek el kutakodni a motorház tető alatt? EGéR le van zárva, olaj szigorúan max alatt, gyertyákhoz nincs kulcsom, de a kábelek éppnek tűnnek. És neeeem akarok szelepeket cseréltetni   
5let? illetve tapasztalt már valamelyikőtök ilyet a fuel saver 95-től?   He
1,4 HB 2006
köszönöm!
« Utoljára szerkesztve: 2012. Augusztus 02. - 21:38:28 írta Haryy » Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #2622 Dátum: 2012. Augusztus 03. - 08:51:31 »

Sziasztok!

Az utóbbi időben kagylós benzint tankoltam többször, mert ez esik útba. Nem nagyon hittem a marketing dumának. Fuel saver, persze, jól hangzik. Minden esetre hihetetlen meglepetésként sikerült 6 azaz hat literes fogyit produkálni, nem először, ez már a negyedik teli tankolás ugyanott egy kattig (volt egy 5.8l is de azt nem hiszem el).
Hurrá örülünk!! Lacsika elkezdett diétázni, marad pénz egy-két sörre!
DE! Az elmúlt két napban megjelent mindenki rémálma, a hidegen rángatózás, bakkecskézés, torpanás. Ha valaki járt ma este a váci út vége felé, ő láthatott olyan bénázást tőlem, hogy szégyeletem, hogy Lacettiben ülök. Egyszerűen a piros lámpa után a rémisztő 5 km/h végsebességet sem tudtam elérni, majd olyat ugrott, amilyet kezdő koromban sem tudtam produkálni, aztán persze pár száz méter után megint hörgés. erőtlenedés stb... Persze ezt a tünetet már ismeritek ezért nem ragozom tovább. Bemelegedés után minden OK.
A kérdés inkább az lenne, hogy a Shell benya okozhatja így kb. 200liter után, vagy kezdjek el kutakodni a motorház tető alatt? EGéR le van zárva, olaj szigorúan max alatt, gyertyákhoz nincs kulcsom, de a kábelek éppnek tűnnek. És neeeem akarok szelepeket cseréltetni   
5let? illetve tapasztalt már valamelyikőtök ilyet a fuel saver 95-től?   He
1,4 HB 2006
köszönöm!
Sajnos vlt már hasonló tapasztalat a kagylós ámítástól. Oda se neki, tankolj máshol!
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #2623 Dátum: 2012. Augusztus 03. - 11:42:41 »

én ki se merem próbálni a kagylós kutat, mert más lacsi is rángatott tőle 
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #2624 Dátum: 2012. Augusztus 03. - 11:46:02 »

42,3 literrel sikerült mennem 598 km-t, ez 7 literes átlag. Ebben csak egy pesti meg egy vörösvári út volt, a többi városi menet végig légkondival.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 173 174 [175] 176 177 ... 194   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!