Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 22. - 10:28:57 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 168 169 [170] 171 172 ... 194   Le
 
Szerző Téma: Fogyasztási adatok  (Megtekintve 309773 alkalommal)
kakaos
Kábelbarát
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 132



« Hozzászólás #2535 Dátum: 2012. Május 06. - 14:30:34 »

szia 1.4 vagy 1.6 ós géped van . mert nekem 9.5 fogyim  van sok országút kicsi város 1.6 ós , nagyon óvatos vezetéssel . Lehet hogy a részelgessen lezárt ERG szelep okozza,  Gondolkozok a MAGNUM   lambda szonda fogyasztás csökkentő  készüléken nézzetek utána 2 is van lehet a rángatás és torpanás is és a szelep koromlerakodás is megszűnik         
Naplózva
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #2536 Dátum: 2012. Május 06. - 14:55:51 »

szia 1.4 vagy 1.6 ós géped van . mert nekem 9.5 fogyim  van sok országút kicsi város 1.6 ós , nagyon óvatos vezetéssel . Lehet hogy a részelgessen lezárt ERG szelep okozza,  Gondolkozok a MAGNUM   lambda szonda fogyasztás csökkentő  készüléken nézzetek utána 2 is van lehet a rángatás és torpanás is és a szelep koromlerakodás is megszűnik         
Az én véleményem, hangsúlyozom, az én véleményem a következő.  Sokallom kissé a fogyasztást. Az enyém 1,8-as és etanolos, ráadásul gyakran "elkenem a száját", kb 10l/100km környékén járok. Előbb ki kéne firnyákolni, hogy mi okozza a hibajelenségeket, mert nem törvényszerűek. A"csoda lambdaszonda" lehet, hogy segít, lehet, hogy nem. Úgy szoktam mondani, hogy ártani nem használ. Persze a Te pénzed, és Te döntesz. Én ezt az összeget inkább egy rendesen elvégzett hibakeresésre és javításra költeném. Nem akarok belemenni szakmai részletekbe, de nekem erős kétségeim vannak eme csodakütyü hasznosságáról. De, mint írtam, ez az én privát véleményem.
Naplózva
kakaos
Kábelbarát
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 132



« Hozzászólás #2537 Dátum: 2012. Május 06. - 15:31:51 »

Milyen hiba keresésre gyertya új légszűrő új  max a cumputerén kéne állítani például a míg nem meleg szikbe a lamda szonda addig gyárilag beállított értéken önti benzint ,ezen lelete állítani ,mert nem mindegy hogy Afrika vagy Szibéria a felhasználási hely  . ezért volt jó a kézi szívató             
Naplózva
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #2538 Dátum: 2012. Május 06. - 16:14:01 »

Milyen hiba keresésre gyertya új légszűrő új  max a cumputerén kéne állítani például a míg nem meleg szikbe a lamda szonda addig gyárilag beállított értéken önti benzint ,ezen lelete állítani ,mert nem mindegy hogy Afrika vagy Szibéria a felhasználási hely  . ezért volt jó a kézi szívató             
Hát, jó, Te akartad!
Először is, a komputeren (ECU) sok mindent nem lehet állítani, mivel adaptív szabályozással működik. Ha tudod, hogy ez mit jelent, akkor jó, ha nem, akkor bele sem fogok a magyarázatába.
A lambda szonda felmelegedését és a motor üzemi hőmérsékletre melegedését, valamint a "szívató" (inkább indítási és bemelegedési dúsítás) fogalmát nem illik összekeverni. A lambda szondának is van bemelegedési ideje, a korszerűnek mondott motorok esetén fűtik is, téli -10 fokos hidegben is csupán néhány perc. Viszont , amíg a motor el nem éri az üzemi hőmérsékletét, addig, az amúgy már működő szonda jelét nem veszi veszi figyelembe az ECU. A motor működéséhez szükséges keverékképzést pontosan ellentétes irányba tolná el. Aztán van még két üzemállapot, amikor a szonda jelét figyelmen kívül hagyja az ECU, jelesül a teljes terhelés-gyorsítás és a motorfék üzem (tolóüzem). Tehát teljesítmény növelésre sem igazán alkalmas a bemókolásra szánt kütyü.
Folytatom: a gyertyákon és a levegőszűrőn kívül van még jó néhány olyan alkatrész az autóban, ami befolyásolja a keverékképzést, fogyasztást. Ne keverjük bele a dologba a hajdan volt karburátoros motorok műszaki felszereltségét, teljesen más.
És még valami, amit nem bántó szándékkal, de ismét szóvá kell tennem. Mégpedig azt, hogy mint oly sok más szakmai tudás nem csupán az életkorral fejlődik ki az emberben, igen sokat kell tanulni hozzá. Én magam is, 50 éves fejjel folyamatosan olvasok és tanulok, hogy valamelyest lépést tudjak tartani a műszaki fejlődéssel. Gyertyát, szűrőt, olajat és még néhány dolgot mindenki tud már cserélni, de egy hibát megkeresni (nem véletlenül megtalálni!) már igényel némi szakmai ismeretet. Ebbe tessék beletörődni.
Naplózva
kakaos
Kábelbarát
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 132



« Hozzászólás #2539 Dátum: 2012. Május 06. - 17:00:35 »

énis  tudom hogy van még 5.  6 . érzékelő pl légtömeg stb  ezeknek a kalibrálást hogy igazítják a ecu hoz egy műszer csal akkor  hogy derül ki.
Naplózva
kakaos
Kábelbarát
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 132



« Hozzászólás #2540 Dátum: 2012. Május 06. - 17:06:23 »

Hova vigyem a gépet egy fogyasztás élen őrzésre,
Naplózva
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #2541 Dátum: 2012. Május 06. - 17:08:54 »

énis  tudom hogy van még 5.  6 . érzékelő pl légtömeg stb  ezeknek a kalibrálást hogy igazítják a ecu hoz egy műszer csal akkor  hogy derül ki.
A Tiédben van légtömegmérő?  He  Milyen motor van az autódban? De mindegy is, mert ezeket nem kalibrálják az ECU-hoz.

A fogyasztást nem kell ellenőrizni, azt már tudjuk, hogy sok. Keressed "Leonel" cartársat a fórumon, ott lesz a telefonszáma és fel kellene hívni. Elmondani a problémát neki, de egy kicsit érthetőbben, min ahogy itt leírtad. Bocsáss meg, de helyenként kissé zavaros a fogalmazásod.
« Utoljára szerkesztve: 2012. Május 06. - 17:12:47 írta Tomy61 » Naplózva
Giovanni
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3219


Kékvillám :)


« Hozzászólás #2542 Dátum: 2012. Május 07. - 20:33:42 »

http://homar.blog.hu/2012/05/04/tultankolas
Naplózva

Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál Mosolyog
Lacetti:
Toyota:
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #2543 Dátum: 2012. Június 09. - 08:39:55 »

Elgondolkodtató.
Naplózva
Hooti
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Hozzászólás #2544 Dátum: 2012. Június 17. - 17:52:06 »

Hétvégi eredményem: 8,3 L/100km

1.4-es HB, 205 széles gummikkal, full végig légkondival, 20% város 80% kint max 90-el, gázpedál mint ha herendi porcelánból lenne....
Naplózva
Levi75
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 311


SW Elite ACC 2,0d


« Hozzászólás #2545 Dátum: 2012. Június 18. - 21:43:40 »

Az elmúlt 4 (tele)tankolás (~4300 km) értékei 6,22 és 6,42 (l/100 km) között alakultak. Legalább 30% város, autópálya nélkül, kevés klímával és néha élvezetes gyorsításokkal.  Kacsint Ja, meg 1db 30.000 -es csekkel. 
Még mindíg ukrán gázolajjal megyek, eddig nem volt gond -remélem nem is lesz, most 46e lesz a kocsiban. Az árkülönbség változó, literenként 120-160 Ft, ma pl. 140 Ft volt.
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #2546 Dátum: 2012. Június 18. - 22:24:46 »

Éppen ma említette sógorom, hogy az astra-h 1.6 elmúlt 3000 km-re 6,5l átlagfogyasztása volt. Bár én nem büszkélkedhetem ilyen értékekkel, de 8.2-8,5 körül eszik mostanában ilyen körülmények között: 20% utánfutóval, 50% klímával. A táv fele város, a többi országút. Úgy látszik, erre állt be, télen is kb egy literrel eszik kevesebbet állandó városban lemaszkolva. Ezt tudja ez a technika, de cserébe legalább nincs nyomaték, pörgetve megy... Kacsint Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #2547 Dátum: 2012. Június 20. - 18:34:10 »

Én teljesen elégedett vagyok a 8,2-es városi fogyasztással.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #2548 Dátum: 2012. Június 20. - 18:44:20 »

Éppen ma említette sógorom, hogy az astra-h 1.6 elmúlt 3000 km-re 6,5l átlagfogyasztása volt. Bár én nem büszkélkedhetem ilyen értékekkel, de 8.2-8,5 körül eszik mostanában ilyen körülmények között: 20% utánfutóval, 50% klímával. A táv fele város, a többi országút. Úgy látszik, erre állt be, télen is kb egy literrel eszik kevesebbet állandó városban lemaszkolva. Ezt tudja ez a technika, de cserébe legalább nincs nyomaték, pörgetve megy... Kacsint Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Télen 7,2-7,5-el eljársz?
Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #2549 Dátum: 2012. Június 20. - 22:06:34 »

Éppen ma említette sógorom, hogy az astra-h 1.6 elmúlt 3000 km-re 6,5l átlagfogyasztása volt. Bár én nem büszkélkedhetem ilyen értékekkel, de 8.2-8,5 körül eszik mostanában ilyen körülmények között: 20% utánfutóval, 50% klímával. A táv fele város, a többi országút. Úgy látszik, erre állt be, télen is kb egy literrel eszik kevesebbet állandó városban lemaszkolva. Ezt tudja ez a technika, de cserébe legalább nincs nyomaték, pörgetve megy... Kacsint Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Télen 7,2-7,5-el eljársz?
Bocs, elírtam. A régi értékekhez képest eszik 1 literrel kevesebbet, így télen most "csak" 9-9,5 a városi, szinte állandó hideg motoros üzem. Régebben 10, akár 10,5 is volt!
Amúgy ma fogyott ki a tank, és alábecsültem...56 litert kért 720 km-re a fenti használatban. Úgy gondolom, ez a lacsitól nem rossz klímával, utánfutózgatva, stb. (Gidy kedvéért: ez 7,7777777777 liter/100km) Kacsint Vigyorog
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Oldalak: 1 ... 168 169 [170] 171 172 ... 194   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!