Giovanni
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3219
Kékvillám :)
|
|
« Hozzászólás #2400 Dátum: 2011. Szeptember 10. - 20:43:13 » |
|
Tankol valaki rendszeresen Shell kúton? Kíváncsi lennék, hogy fog-e csökkenni a fogyasztása az új benzinjüktől. 1 liter fogy. csökkenést ígérnek, persze nem 100km-re hanem teli tankonként. Ha nem Ausztriában tankolok, akkor itthon mindig a Shellnél. Úgy hogy erre én is kíváncsi leszek Lehet megtalálták az "elveszett" adalékokat, és végre bele is teszik a benyába
|
|
|
Naplózva
|
Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál Lacetti: Toyota:
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #2401 Dátum: 2011. Szeptember 10. - 20:44:47 » |
|
Tankol valaki rendszeresen Shell kúton? Kíváncsi lennék, hogy fog-e csökkenni a fogyasztása az új benzinjüktől. 1 liter fogy. csökkenést ígérnek, persze nem 100km-re hanem teli tankonként. Ha nem Ausztriában tankolok, akkor itthon mindig a Shellnél. Úgy hogy erre én is kíváncsi leszek Lehet megtalálták az "elveszett" adalékokat, és végre bele is teszik a benyába Vagy nem raknak bele vizet.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
Giovanni
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3219
Kékvillám :)
|
|
« Hozzászólás #2402 Dátum: 2011. Szeptember 10. - 20:49:41 » |
|
Tankol valaki rendszeresen Shell kúton? Kíváncsi lennék, hogy fog-e csökkenni a fogyasztása az új benzinjüktől. 1 liter fogy. csökkenést ígérnek, persze nem 100km-re hanem teli tankonként. Ha nem Ausztriában tankolok, akkor itthon mindig a Shellnél. Úgy hogy erre én is kíváncsi leszek Lehet megtalálták az "elveszett" adalékokat, és végre bele is teszik a benyába Vagy nem raknak bele vizet. Az sem egy utolsó szempont
|
|
|
Naplózva
|
Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál Lacetti: Toyota:
|
|
|
95LE
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1120
Lacetti 1,4 Elite HB
|
|
« Hozzászólás #2403 Dátum: 2011. Szeptember 10. - 23:14:06 » |
|
Tankol valaki rendszeresen Shell kúton? Kíváncsi lennék, hogy fog-e csökkenni a fogyasztása az új benzinjüktől. 1 liter fogy. csökkenést ígérnek, persze nem 100km-re hanem teli tankonként. Ha nem Ausztriában tankolok, akkor itthon mindig a Shellnél. Úgy hogy erre én is kíváncsi leszek Lehet megtalálták az "elveszett" adalékokat, és végre bele is teszik a benyába Vagy nem raknak bele vizet. Az sem egy utolsó szempont Ennek a hírdetésnek már a hitelességét is kétlem hiszen van 26l-100l-ig mindenféle tank szgk-ban. Magyarul egy Trabanttal sokkal jobban javul a fogyi mint egy Audival? ??
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
|
« Hozzászólás #2404 Dátum: 2011. Szeptember 11. - 06:31:28 » |
|
Tankol valaki rendszeresen Shell kúton? Kíváncsi lennék, hogy fog-e csökkenni a fogyasztása az új benzinjüktől. 1 liter fogy. csökkenést ígérnek, persze nem 100km-re hanem teli tankonként. Ha nem Ausztriában tankolok, akkor itthon mindig a Shellnél. Úgy hogy erre én is kíváncsi leszek Lehet megtalálták az "elveszett" adalékokat, és végre bele is teszik a benyába Vagy nem raknak bele vizet. Az sem egy utolsó szempont Ennek a hírdetésnek már a hitelességét is kétlem hiszen van 26l-100l-ig mindenféle tank szgk-ban. Magyarul egy Trabanttal sokkal jobban javul a fogyi mint egy Audival? ?? Én is csak ott tankolok,de kötve hiszem,hogy fel fog tűnni az az egy liter.Különösen az off technikánál,amibe 150l fér.
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #2405 Dátum: 2011. Szeptember 11. - 08:49:27 » |
|
Tankol valaki rendszeresen Shell kúton? Kíváncsi lennék, hogy fog-e csökkenni a fogyasztása az új benzinjüktől. 1 liter fogy. csökkenést ígérnek, persze nem 100km-re hanem teli tankonként. Ha nem Ausztriában tankolok, akkor itthon mindig a Shellnél. Úgy hogy erre én is kíváncsi leszek Lehet megtalálták az "elveszett" adalékokat, és végre bele is teszik a benyába Vagy nem raknak bele vizet. Ezt a vízzel való manipulációt el kellene végre felejteni. Sem fizikailag, sem pedig kémiailag nem keveredik az üzemanyagokkal a víz, csak megfelelő "segédanyagok", katalizátorok hozzáadásával. A víz nagyobb sűrűségű, ha úgy tetszik, nehezebb az üzemanyagoknál ergo a tartályok alján gyűlik össze. A tartályokból viszont "búvárcsövön", többszörös ülepítőn és szűrőkön át jut a kútfejbe az anyag. A vízzel való hiánypótlás egyenes következménye az lenne, hogy szinte tiszta víz kerülne tankoláskor a rendszerbe. Egyedüli üzemanyag az E85, ami viszont jelentős víz felvételére képes, észrevehetetlen (szemmel legalábbis) módon. Gondoljatok a különböző szeszes italok töménységére utaló jelzésekre. A kútnál betöltésre kerülő (vagy nem) speciális adalékkoncentrátum viszont valós probléma. Ennek hiánya ellenben inkább a "régi" konstrukciójú járművek motorjának működését befolyásolja, akár hallható módon is (csörög, kopog gyorsításkor). Az úgynevezett túltárolt üzemanyagok esetében is hasonló a helyzet. A "korszerű" , vezérlő elektronikával szabályozott rendszerek viszont elég tág határok között képesek látszólag jól működni. Itt a fogyasztás ugrásszerű változása (leginkább növekedése) árulkodó jel lehet. Tudnám még "boncolni" a témát, de szerintem már így is elég fárasztó voltam, elnézést érte.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #2406 Dátum: 2011. Szeptember 11. - 09:03:47 » |
|
Dehogy vagy fárasztó Tomy. Én mindig örömmel olvasom az okosító irományaidat.
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #2407 Dátum: 2011. Szeptember 11. - 10:04:33 » |
|
Pedig én is olvastam valahol, hogy mekkora százalékban tartalmaz a benzin vizet. Gondolom nem csapi vízről van szó, az nem keveredik. Nagyon elenyésző mennyiségben és nem a kúti csalásoknál beletöltött vízre gondolok. Na majd ha lesz időm, kikeresem azt a cikket. Valami olyasmi rémlik, hogy az ólom kivonása miatt kevernek bele és a tökéletesebb égés miatt, de nem állítom.
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #2408 Dátum: 2011. Szeptember 11. - 10:35:02 » |
|
Pedig én is olvastam valahol, hogy mekkora százalékban tartalmaz a benzin vizet. Gondolom nem csapi vízről van szó, az nem keveredik. Nagyon elenyésző mennyiségben és nem a kúti csalásoknál beletöltött vízre gondolok. Na majd ha lesz időm, kikeresem azt a cikket. Valami olyasmi rémlik, hogy az ólom kivonása miatt kevernek bele és a tökéletesebb égés miatt, de nem állítom.
Valóban juthat "természetes úton" is víz bele, de ez sem keveredik el, hanem kiül a tartály alján. Létezik "égésjavításra" bejuttatott víz, de ez a járműbe utólagosan beépített szerkezettel adagolt, ez tényleg hatásos, amennyiben megfelelő technológiával történik. Nem az üzemanyaghoz, hanem a beszívott levegőbe porlasztják. Az üzemanyaghoz keverni csak egyéb segédanyagok közvetítésével lehet, ez egy meglehetősen zavaros elegy lesz. Minden más esetben rövid idő alatt kiválik a víz, és ott tartunk, mint a kezdetekben.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #2409 Dátum: 2011. Szeptember 11. - 15:19:23 » |
|
Pedig én is olvastam valahol, hogy mekkora százalékban tartalmaz a benzin vizet. Gondolom nem csapi vízről van szó, az nem keveredik. Nagyon elenyésző mennyiségben és nem a kúti csalásoknál beletöltött vízre gondolok. Na majd ha lesz időm, kikeresem azt a cikket. Valami olyasmi rémlik, hogy az ólom kivonása miatt kevernek bele és a tökéletesebb égés miatt, de nem állítom.
Valóban juthat "természetes úton" is víz bele, de ez sem keveredik el, hanem kiül a tartály alján. Létezik "égésjavításra" bejuttatott víz, de ez a járműbe utólagosan beépített szerkezettel adagolt, ez tényleg hatásos, amennyiben megfelelő technológiával történik. Nem az üzemanyaghoz, hanem a beszívott levegőbe porlasztják. Az üzemanyaghoz keverni csak egyéb segédanyagok közvetítésével lehet, ez egy meglehetősen zavaros elegy lesz. Minden más esetben rövid idő alatt kiválik a víz, és ott tartunk, mint a kezdetekben. Na valami ilyesmi lesz, igen! Persze, hogy bejut természetes úton is, hiszen pl. a tartályban lévő benzin elfogyásával egyidejűleg a helyét levegő veszi át, aminek van páratartalma. Ez a tank belső falán is lecsapódhat a hőingadozásnál.
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #2410 Dátum: 2011. Szeptember 11. - 16:53:56 » |
|
Pedig én is olvastam valahol, hogy mekkora százalékban tartalmaz a benzin vizet. Gondolom nem csapi vízről van szó, az nem keveredik. Nagyon elenyésző mennyiségben és nem a kúti csalásoknál beletöltött vízre gondolok. Na majd ha lesz időm, kikeresem azt a cikket. Valami olyasmi rémlik, hogy az ólom kivonása miatt kevernek bele és a tökéletesebb égés miatt, de nem állítom.
Valóban juthat "természetes úton" is víz bele, de ez sem keveredik el, hanem kiül a tartály alján. Létezik "égésjavításra" bejuttatott víz, de ez a járműbe utólagosan beépített szerkezettel adagolt, ez tényleg hatásos, amennyiben megfelelő technológiával történik. Nem az üzemanyaghoz, hanem a beszívott levegőbe porlasztják. Az üzemanyaghoz keverni csak egyéb segédanyagok közvetítésével lehet, ez egy meglehetősen zavaros elegy lesz. Minden más esetben rövid idő alatt kiválik a víz, és ott tartunk, mint a kezdetekben. Na valami ilyesmi lesz, igen! Persze, hogy bejut természetes úton is, hiszen pl. a tartályban lévő benzin elfogyásával egyidejűleg a helyét levegő veszi át, aminek van páratartalma. Ez a tank belső falán is lecsapódhat a hőingadozásnál. Egész pontosan így történik!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7267
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #2411 Dátum: 2011. Szeptember 12. - 08:42:54 » |
|
Az utolsó fogyasztások, ami érdekes módon elég változatosak. Persze minden adat liter/100km-ben értendők. (Mielőtt cikizésnek lennék kitéve) 7,9- 8,2- 8,6- 8,7- 9,2- 10!- 8,6- 6,9- 8,8- 7,7- 8,1. A kiugró 10 az persze csak bp.-i rövid városi menetek voltak, és kevés km megtétele volt, de így is utáltam, de nagyon. El kell ismerni, hogy nem a legtakarékosabb autó a mienk, de ezzel együtt szeretjük. A gyerekeink se mindig jók, és őket is szeretjük nagyon, és ez így van jól.
Összeadva a futott km-eket, és a megtankolt litereket az átlag: 8,3l/100 km lett. Hát ezt tudja szerintem, ezzel lehet számolni egy 1,6-os SW-vel, általában többed magammal, és szinte mindig teli rakva a kombit.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. Szeptember 12. - 09:33:26 írta ladigidy »
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
cupika
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 203
2.0 D Elite
|
|
« Hozzászólás #2412 Dátum: 2011. Szeptember 12. - 21:25:12 » |
|
Tankol valaki rendszeresen Shell kúton? Kíváncsi lennék, hogy fog-e csökkenni a fogyasztása az új benzinjüktől. 1 liter fogy. csökkenést ígérnek, persze nem 100km-re hanem teli tankonként. Ha nem Ausztriában tankolok, akkor itthon mindig a Shellnél. Úgy hogy erre én is kíváncsi leszek Lehet megtalálták az "elveszett" adalékokat, és végre bele is teszik a benyába Vagy nem raknak bele vizet. Ezt a vízzel való manipulációt el kellene végre felejteni. Sem fizikailag, sem pedig kémiailag nem keveredik az üzemanyagokkal a víz, csak megfelelő "segédanyagok", katalizátorok hozzáadásával. A víz nagyobb sűrűségű, ha úgy tetszik, nehezebb az üzemanyagoknál ergo a tartályok alján gyűlik össze. A tartályokból viszont "búvárcsövön", többszörös ülepítőn és szűrőkön át jut a kútfejbe az anyag. A vízzel való hiánypótlás egyenes következménye az lenne, hogy szinte tiszta víz kerülne tankoláskor a rendszerbe. Egyedüli üzemanyag az E85, ami viszont jelentős víz felvételére képes, észrevehetetlen (szemmel legalábbis) módon. Gondoljatok a különböző szeszes italok töménységére utaló jelzésekre. A kútnál betöltésre kerülő (vagy nem) speciális adalékkoncentrátum viszont valós probléma. Ennek hiánya ellenben inkább a "régi" konstrukciójú járművek motorjának működését befolyásolja, akár hallható módon is (csörög, kopog gyorsításkor). Az úgynevezett túltárolt üzemanyagok esetében is hasonló a helyzet. A "korszerű" , vezérlő elektronikával szabályozott rendszerek viszont elég tág határok között képesek látszólag jól működni. Itt a fogyasztás ugrásszerű változása (leginkább növekedése) árulkodó jel lehet. Tudnám még "boncolni" a témát, de szerintem már így is elég fárasztó voltam, elnézést érte. Hidd el komám, hogy szeretik használni segédanyagként a vízet. Nekem a kispókom tápszivattyúja repedt meg a fagyás miatt télen, benzin csőve, üa. szűrője repedt meg. Sógor C corsájának a motorja rángatott be, valami üzemanyag kütyüt cseréltek benne, üa. tank leeresztve, 1/3-2/3 arányban víz-üzemanyag. Ja és a legfontosabb a saját két szemem, amikor üzemanyag kút elszámolás alkalmával megmintáztuk a tartályt.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #2413 Dátum: 2011. Szeptember 13. - 09:57:29 » |
|
Tankol valaki rendszeresen Shell kúton? Kíváncsi lennék, hogy fog-e csökkenni a fogyasztása az új benzinjüktől. 1 liter fogy. csökkenést ígérnek, persze nem 100km-re hanem teli tankonként. Ha nem Ausztriában tankolok, akkor itthon mindig a Shellnél. Úgy hogy erre én is kíváncsi leszek Lehet megtalálták az "elveszett" adalékokat, és végre bele is teszik a benyába Vagy nem raknak bele vizet. Ezt a vízzel való manipulációt el kellene végre felejteni. Sem fizikailag, sem pedig kémiailag nem keveredik az üzemanyagokkal a víz, csak megfelelő "segédanyagok", katalizátorok hozzáadásával. A víz nagyobb sűrűségű, ha úgy tetszik, nehezebb az üzemanyagoknál ergo a tartályok alján gyűlik össze. A tartályokból viszont "búvárcsövön", többszörös ülepítőn és szűrőkön át jut a kútfejbe az anyag. A vízzel való hiánypótlás egyenes következménye az lenne, hogy szinte tiszta víz kerülne tankoláskor a rendszerbe. Egyedüli üzemanyag az E85, ami viszont jelentős víz felvételére képes, észrevehetetlen (szemmel legalábbis) módon. Gondoljatok a különböző szeszes italok töménységére utaló jelzésekre. A kútnál betöltésre kerülő (vagy nem) speciális adalékkoncentrátum viszont valós probléma. Ennek hiánya ellenben inkább a "régi" konstrukciójú járművek motorjának működését befolyásolja, akár hallható módon is (csörög, kopog gyorsításkor). Az úgynevezett túltárolt üzemanyagok esetében is hasonló a helyzet. A "korszerű" , vezérlő elektronikával szabályozott rendszerek viszont elég tág határok között képesek látszólag jól működni. Itt a fogyasztás ugrásszerű változása (leginkább növekedése) árulkodó jel lehet. Tudnám még "boncolni" a témát, de szerintem már így is elég fárasztó voltam, elnézést érte. Hidd el komám, hogy szeretik használni segédanyagként a vízet. Nekem a kispókom tápszivattyúja repedt meg a fagyás miatt télen, benzin csőve, üa. szűrője repedt meg. Sógor C corsájának a motorja rángatott be, valami üzemanyag kütyüt cseréltek benne, üa. tank leeresztve, 1/3-2/3 arányban víz-üzemanyag. Ja és a legfontosabb a saját két szemem, amikor üzemanyag kút elszámolás alkalmával megmintáztuk a tartályt. akkor erre a problémára a megoldás némi etanol a tankba. nem-igen látok más megoldást
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
Levi75
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 311
SW Elite ACC 2,0d
|
|
« Hozzászólás #2414 Dátum: 2011. Szeptember 13. - 20:57:52 » |
|
Új (szégyenteljes) adat: 7,6l gázolaj/100 km. A távnak 2/3-a autópálya 140 km/h körül 4 személlyel alig csomaggal (egy rövidebb távú végsebesség kipróbálással, ami egyébként óra szerint 190 volt), a többi fele-fele országút- város. Szóval sok. Pedig a guminyomást is megnöveltem picit, de ezt nem érdekli ez sem, csak az, hogy vedelhessen bőven.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|