Lacetti klub fórum
2024. December 12. - 22:51:09 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 73 74 [75] 76 77 ... 194   Le
 
Szerző Téma: Fogyasztási adatok  (Megtekintve 322308 alkalommal)
Giovanni
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3219


Kékvillám :)


« Hozzászólás #1110 Dátum: 2009. Augusztus 25. - 19:54:59 »

A takarékos autózás tízparancsolata
Naplózva

Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál Mosolyog
Lacetti:
Toyota:
Komis
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1929



« Hozzászólás #1111 Dátum: 2009. Augusztus 25. - 20:33:10 »

"6; Váltsunk korán feljebb és alacsony fordulatszámokon autózzunk
Ez a pont talán a legfontosabb mindközül! Soha ne forgassuk feleslegesen a motort, mindig időben váltsunk feljebb, hiszen minél magasabb fordulatszámokon autózunk, annál több üzemanyagot fog felhasználni az autó. Amennyiben nem sietünk, vagy egy besorolás miatt nem kell kilőni a lámpánál, a benzineseket bőven elég 2000, maximum 2500-ig elforgatni, a dízeleket pedig még ennél is korábban elválthatjuk. A túl alacsony fordulat viszont szintén nem jó, hiszen ha erőlködik a motor, több üzemanyagot igényel. Emiatt emelkedőn érdemes legalább 1500, de inkább 2000 percenkénti főtengelyfordulat fölött dolgoztatni a motort, de sík terepen sem ajánlatos 1000-1300 alatt autózni. Manapság egyre több gyártó használja az ajánlott fokozatot jelző piktogramot az autókban, mely a gyakorlatlan sofőrök számára rendkívül nagy segítség lehet. Ezeket az utasításokat mindig érdemes szem előtt tartani, hiszen a vezérlő számítógép mindig tudja, hogy melyik fokozatban a legtakarékosabb a motor működése és annak használatát javasolja nekünk.
"

Na ez az egy nem passzol! 2000-2500 helyett inkább 2500-3000 a lacsinál. Ha haladni is akarok pláne emelkedőn, akkor minimum 3500 fordulat! Persze 1,4sről beszélek.


Naplózva

MINDEN -AMIT ELOLVASOL- FELHASZNÁLHATÓ ELLENED!
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #1112 Dátum: 2009. Augusztus 25. - 20:52:30 »

"6; Váltsunk korán feljebb és alacsony fordulatszámokon autózzunk
Ez a pont talán a legfontosabb mindközül! Soha ne forgassuk feleslegesen a motort, mindig időben váltsunk feljebb, hiszen minél magasabb fordulatszámokon autózunk, annál több üzemanyagot fog felhasználni az autó. Amennyiben nem sietünk, vagy egy besorolás miatt nem kell kilőni a lámpánál, a benzineseket bőven elég 2000, maximum 2500-ig elforgatni, a dízeleket pedig még ennél is korábban elválthatjuk. A túl alacsony fordulat viszont szintén nem jó, hiszen ha erőlködik a motor, több üzemanyagot igényel. Emiatt emelkedőn érdemes legalább 1500, de inkább 2000 percenkénti főtengelyfordulat fölött dolgoztatni a motort, de sík terepen sem ajánlatos 1000-1300 alatt autózni. Manapság egyre több gyártó használja az ajánlott fokozatot jelző piktogramot az autókban, mely a gyakorlatlan sofőrök számára rendkívül nagy segítség lehet. Ezeket az utasításokat mindig érdemes szem előtt tartani, hiszen a vezérlő számítógép mindig tudja, hogy melyik fokozatban a legtakarékosabb a motor működése és annak használatát javasolja nekünk.
"

Na ez az egy nem passzol! 2000-2500 helyett inkább 2500-3000 a lacsinál. Ha haladni is akarok pláne emelkedőn, akkor minimum 3500 fordulat! Persze 1,4sről beszélek.



Hát én pont a leírtaknak megfelelően megyek, nagyjából 2000-2500 között felváltok, de 1500 alá nem nagyon engedem, maximum ha folyamatosan haladok, de gyorsításkor visszakapcsolok. Emelkedőn én kb 2200-as fordulattal megyek fel 50-nel Esztergomban. Persze intenzív gyorsításkor azért felmegy néha 4-5ezerig is 3-asban.
Naplózva
Krisz
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1673


1.4 16v STAR AC HB


« Hozzászólás #1113 Dátum: 2009. Augusztus 25. - 21:59:57 »

"6; Váltsunk korán feljebb és alacsony fordulatszámokon autózzunk
Ez a pont talán a legfontosabb mindközül! Soha ne forgassuk feleslegesen a motort, mindig időben váltsunk feljebb, hiszen minél magasabb fordulatszámokon autózunk, annál több üzemanyagot fog felhasználni az autó. Amennyiben nem sietünk, vagy egy besorolás miatt nem kell kilőni a lámpánál, a benzineseket bőven elég 2000, maximum 2500-ig elforgatni, a dízeleket pedig még ennél is korábban elválthatjuk. A túl alacsony fordulat viszont szintén nem jó, hiszen ha erőlködik a motor, több üzemanyagot igényel. Emiatt emelkedőn érdemes legalább 1500, de inkább 2000 percenkénti főtengelyfordulat fölött dolgoztatni a motort, de sík terepen sem ajánlatos 1000-1300 alatt autózni. Manapság egyre több gyártó használja az ajánlott fokozatot jelző piktogramot az autókban, mely a gyakorlatlan sofőrök számára rendkívül nagy segítség lehet. Ezeket az utasításokat mindig érdemes szem előtt tartani, hiszen a vezérlő számítógép mindig tudja, hogy melyik fokozatban a legtakarékosabb a motor működése és annak használatát javasolja nekünk.
"

Na ez az egy nem passzol! 2000-2500 helyett inkább 2500-3000 a lacsinál. Ha haladni is akarok pláne emelkedőn, akkor minimum 3500 fordulat! Persze 1,4sről beszélek.



Sajnos ez az 1.4-es ilyen.
Naplózva

06 70/22 11 222
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #1114 Dátum: 2009. Augusztus 27. - 16:03:23 »

Sünt a kagylósoknak!

Ugyanaz a terhelés, csak most a kagylós prémiumjával tankolva. 8,2 liter fogyi. Ráadásul nyomni kell kifele a szemét, hogy gyorsuljon. Na jó, nem nagyon, de érezhető, hogy nem úgy megy.
Egy literrel több, mint az előző. És erre az sem magyarázat, hogy fél órát járattam a motort légkondi tisztítás céljából.
Hogy esetleg több az etalon és azért több a fogyi? Akkor inkább ne legyen. Ennél talán még a madaras tecsó löttye is jobb.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #1115 Dátum: 2009. Augusztus 27. - 16:08:01 »

több az etalon
Vigyorog Vigyorog Vigyorog talán inkább etanol Kacsint
Naplózva


LPG
95LE
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1120


Lacetti 1,4 Elite HB


« Hozzászólás #1116 Dátum: 2009. Augusztus 27. - 16:12:32 »

Sünt a kagylósoknak!

Ugyanaz a terhelés, csak most a kagylós prémiumjával tankolva. 8,2 liter fogyi. Ráadásul nyomni kell kifele a szemét, hogy gyorsuljon. Na jó, nem nagyon, de érezhető, hogy nem úgy megy.
Egy literrel több, mint az előző. És erre az sem magyarázat, hogy fél órát járattam a motort légkondi tisztítás céljából.
Hogy esetleg több az etalon és azért több a fogyi? Akkor inkább ne legyen. Ennél talán még a madaras tecsó löttye is jobb.
Én idáig a sima kagylós benzint jelölném meg a legrosszabb benzinnek, a fogyin nem csodálkozom!
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #1117 Dátum: 2009. Augusztus 27. - 18:25:48 »


Rendben fiam, figyeltél.  Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog

Szülinapomra gépírótanfolyamot kapok ajándékba.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #1118 Dátum: 2009. Augusztus 28. - 12:41:48 »

Sünt a kagylósoknak!

Ugyanaz a terhelés, csak most a kagylós prémiumjával tankolva. 8,2 liter fogyi. Ráadásul nyomni kell kifele a szemét, hogy gyorsuljon. Na jó, nem nagyon, de érezhető, hogy nem úgy megy.
Egy literrel több, mint az előző. És erre az sem magyarázat, hogy fél órát járattam a motort légkondi tisztítás céljából.
Hogy esetleg több az etalon és azért több a fogyi? Akkor inkább ne legyen. Ennél talán még a madaras tecsó löttye is jobb.
Én idáig a sima kagylós benzint jelölném meg a legrosszabb benzinnek, a fogyin nem csodálkozom!
Szerintem ez abszolájte attól függ, hol és mennyire pancsolnak, vagy pancsolnak-e egyáltalán a benyával.
Nekem ugyanis - az etanolos teszt előttig  Vigyorog Vigyorog- veletek ellentétben a kagylós Euro95-ös jött be a legjobban (átlag 8 lityivel elkolbászolok..), de csak akkor, ha egy bizonyos kúton tankoltam belőle: Nem franchise-ba adott kút, hanem a Shell maga üzemelteti, nincs is semmi bibi (Ha valakit érdekel: Budapesten, a Mogyoródi és a Gvadányi u. sarkán lévő kút)
« Utoljára szerkesztve: 2009. Augusztus 28. - 18:48:24 írta kripic » Naplózva
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #1119 Dátum: 2009. Augusztus 28. - 13:35:53 »

Én mindig ugyanazon a kúton, sőt ugyanazon kútfejből tankolok. Sőt mindig estefelé. És most is 520,9 km-re 43,78 liter fogyott ami 8,4-es átlag illetve kizárólag városi fogyi rövid távokkal.
Naplózva
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #1120 Dátum: 2009. Augusztus 28. - 14:20:10 »


Rendben fiam, figyeltél.  Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog

Szülinapomra gépírótanfolyamot kapok ajándékba.
Nagyapa lettem? He Vigyorog Jani az unokám? Alakul a családom szépen! Kacsint Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #1121 Dátum: 2009. Augusztus 28. - 18:24:58 »

Sünt a kagylósoknak!

Ugyanaz a terhelés, csak most a kagylós prémiumjával tankolva. 8,2 liter fogyi. Ráadásul nyomni kell kifele a szemét, hogy gyorsuljon. Na jó, nem nagyon, de érezhető, hogy nem úgy megy.
Egy literrel több, mint az előző. És erre az sem magyarázat, hogy fél órát járattam a motort légkondi tisztítás céljából.
Hogy esetleg több az etalon és azért több a fogyi? Akkor inkább ne legyen. Ennél talán még a madaras tecsó löttye is jobb.
Én idáig a sima kagylós benzint jelölném meg a legrosszabb benzinnek, a fogyin nem csodálkozom!
Szerintem ez abszolájte attól függ, hol és mennyire pancsolnak, vagy pancsolnak-e egyáltalán a banyával.
Nekem ugyanis - az etanolos teszt előttig  Vigyorog Vigyorog- eletek ellentétben a kagylós Euro95-ös jött be a legjobban (átlag 8 lityivel elkolbászolok..), de csak akkor, ha egy bizonyos kúton tankoltam belőle: Nem franchise-ba adott kút, hanem a Shell maga üzemelteti, nincs is semmi bibi (Ha valakit érdekel: Budapesten, a Mogyoródi és a Gvadányi u. sarkán lévő kút)
A blokkon az volt írva, hogy Shell Hungary Kft. Vagy ilyesmi. Szvsz nem licences kút. Bár lehet. És akárhol pancsolhatnak, sajnos.
Tény az tény, a drága prémiumbenya lófaxot ért. mitöbb, valami őzbarna lerakódást figyeltem meg a kipuffogómon tegnap.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #1122 Dátum: 2009. Augusztus 28. - 18:51:20 »

...
Tény az tény, a drága prémiumbenya lófaxot ért. mitöbb, valami őzbarna lerakódást figyeltem meg a kipuffogómon tegnap.
Nem lehet, hogy beletolattál egy adag kutyagumiba..? Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog Hiába, az ültetés hátrányait viselnie kell az embernek... Vigyorog
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #1123 Dátum: 2009. Augusztus 28. - 19:18:29 »

...
Tény az tény, a drága prémiumbenya lófaxot ért. mitöbb, valami őzbarna lerakódást figyeltem meg a kipuffogómon tegnap.
Nem lehet, hogy beletolattál egy adag kutyagumiba..? Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog Hiába, az ültetés hátrányait viselnie kell az embernek... Vigyorog
Mámeg a priuszom! ami nem is van!  Vigyorog
Könyörgöm milyen ültetés? Hol van az már?
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
streni
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13



« Hozzászólás #1124 Dátum: 2009. Augusztus 29. - 08:52:49 »

Üdv mindenkinek!

Új tag vagyok a fórumoldalon, és egy 1,4-es használtan vett Lacsi tulaja. 5000Km után nekem a városi 7,5L, az autópálya pedig 6,5L-re jön ki. Tankolás szempontjából mind1 volt, hogy hol tankolok. Szerintem nagyon számít a vezetési stílus (110 fölé tényleg nem szabad a gépet hajtani)!
Naplózva

Átlag 7 Liter
Oldalak: 1 ... 73 74 [75] 76 77 ... 194   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!