Giovanni
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3219
Kékvillám :)
|
|
« Hozzászólás #1110 Dátum: 2009. Augusztus 25. - 19:54:59 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál Lacetti: Toyota:
|
|
|
Komis
|
|
« Hozzászólás #1111 Dátum: 2009. Augusztus 25. - 20:33:10 » |
|
" 6; Váltsunk korán feljebb és alacsony fordulatszámokon autózzunk Ez a pont talán a legfontosabb mindközül! Soha ne forgassuk feleslegesen a motort, mindig időben váltsunk feljebb, hiszen minél magasabb fordulatszámokon autózunk, annál több üzemanyagot fog felhasználni az autó. Amennyiben nem sietünk, vagy egy besorolás miatt nem kell kilőni a lámpánál, a benzineseket bőven elég 2000, maximum 2500-ig elforgatni, a dízeleket pedig még ennél is korábban elválthatjuk. A túl alacsony fordulat viszont szintén nem jó, hiszen ha erőlködik a motor, több üzemanyagot igényel. Emiatt emelkedőn érdemes legalább 1500, de inkább 2000 percenkénti főtengelyfordulat fölött dolgoztatni a motort, de sík terepen sem ajánlatos 1000-1300 alatt autózni. Manapság egyre több gyártó használja az ajánlott fokozatot jelző piktogramot az autókban, mely a gyakorlatlan sofőrök számára rendkívül nagy segítség lehet. Ezeket az utasításokat mindig érdemes szem előtt tartani, hiszen a vezérlő számítógép mindig tudja, hogy melyik fokozatban a legtakarékosabb a motor működése és annak használatát javasolja nekünk. " Na ez az egy nem passzol! 2000-2500 helyett inkább 2500-3000 a lacsinál. Ha haladni is akarok pláne emelkedőn, akkor minimum 3500 fordulat! Persze 1,4sről beszélek.
|
|
|
Naplózva
|
MINDEN -AMIT ELOLVASOL- FELHASZNÁLHATÓ ELLENED!
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #1112 Dátum: 2009. Augusztus 25. - 20:52:30 » |
|
" 6; Váltsunk korán feljebb és alacsony fordulatszámokon autózzunk Ez a pont talán a legfontosabb mindközül! Soha ne forgassuk feleslegesen a motort, mindig időben váltsunk feljebb, hiszen minél magasabb fordulatszámokon autózunk, annál több üzemanyagot fog felhasználni az autó. Amennyiben nem sietünk, vagy egy besorolás miatt nem kell kilőni a lámpánál, a benzineseket bőven elég 2000, maximum 2500-ig elforgatni, a dízeleket pedig még ennél is korábban elválthatjuk. A túl alacsony fordulat viszont szintén nem jó, hiszen ha erőlködik a motor, több üzemanyagot igényel. Emiatt emelkedőn érdemes legalább 1500, de inkább 2000 percenkénti főtengelyfordulat fölött dolgoztatni a motort, de sík terepen sem ajánlatos 1000-1300 alatt autózni. Manapság egyre több gyártó használja az ajánlott fokozatot jelző piktogramot az autókban, mely a gyakorlatlan sofőrök számára rendkívül nagy segítség lehet. Ezeket az utasításokat mindig érdemes szem előtt tartani, hiszen a vezérlő számítógép mindig tudja, hogy melyik fokozatban a legtakarékosabb a motor működése és annak használatát javasolja nekünk. " Na ez az egy nem passzol! 2000-2500 helyett inkább 2500-3000 a lacsinál. Ha haladni is akarok pláne emelkedőn, akkor minimum 3500 fordulat! Persze 1,4sről beszélek. Hát én pont a leírtaknak megfelelően megyek, nagyjából 2000-2500 között felváltok, de 1500 alá nem nagyon engedem, maximum ha folyamatosan haladok, de gyorsításkor visszakapcsolok. Emelkedőn én kb 2200-as fordulattal megyek fel 50-nel Esztergomban. Persze intenzív gyorsításkor azért felmegy néha 4-5ezerig is 3-asban.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Krisz
|
|
« Hozzászólás #1113 Dátum: 2009. Augusztus 25. - 21:59:57 » |
|
" 6; Váltsunk korán feljebb és alacsony fordulatszámokon autózzunk Ez a pont talán a legfontosabb mindközül! Soha ne forgassuk feleslegesen a motort, mindig időben váltsunk feljebb, hiszen minél magasabb fordulatszámokon autózunk, annál több üzemanyagot fog felhasználni az autó. Amennyiben nem sietünk, vagy egy besorolás miatt nem kell kilőni a lámpánál, a benzineseket bőven elég 2000, maximum 2500-ig elforgatni, a dízeleket pedig még ennél is korábban elválthatjuk. A túl alacsony fordulat viszont szintén nem jó, hiszen ha erőlködik a motor, több üzemanyagot igényel. Emiatt emelkedőn érdemes legalább 1500, de inkább 2000 percenkénti főtengelyfordulat fölött dolgoztatni a motort, de sík terepen sem ajánlatos 1000-1300 alatt autózni. Manapság egyre több gyártó használja az ajánlott fokozatot jelző piktogramot az autókban, mely a gyakorlatlan sofőrök számára rendkívül nagy segítség lehet. Ezeket az utasításokat mindig érdemes szem előtt tartani, hiszen a vezérlő számítógép mindig tudja, hogy melyik fokozatban a legtakarékosabb a motor működése és annak használatát javasolja nekünk. " Na ez az egy nem passzol! 2000-2500 helyett inkább 2500-3000 a lacsinál. Ha haladni is akarok pláne emelkedőn, akkor minimum 3500 fordulat! Persze 1,4sről beszélek. Sajnos ez az 1.4-es ilyen.
|
|
|
Naplózva
|
06 70/22 11 222
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #1114 Dátum: 2009. Augusztus 27. - 16:03:23 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #1115 Dátum: 2009. Augusztus 27. - 16:08:01 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
95LE
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1120
Lacetti 1,4 Elite HB
|
|
« Hozzászólás #1116 Dátum: 2009. Augusztus 27. - 16:12:32 » |
|
Én idáig a sima kagylós benzint jelölném meg a legrosszabb benzinnek, a fogyin nem csodálkozom!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #1117 Dátum: 2009. Augusztus 27. - 18:25:48 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
|
« Hozzászólás #1118 Dátum: 2009. Augusztus 28. - 12:41:48 » |
|
Én idáig a sima kagylós benzint jelölném meg a legrosszabb benzinnek, a fogyin nem csodálkozom! Szerintem ez abszolájte attól függ, hol és mennyire pancsolnak, vagy pancsolnak-e egyáltalán a benyával. Nekem ugyanis - az etanolos teszt előttig - veletek ellentétben a kagylós Euro95-ös jött be a legjobban (átlag 8 lityivel elkolbászolok..), de csak akkor, ha egy bizonyos kúton tankoltam belőle: Nem franchise-ba adott kút, hanem a Shell maga üzemelteti, nincs is semmi bibi (Ha valakit érdekel: Budapesten, a Mogyoródi és a Gvadányi u. sarkán lévő kút)
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. Augusztus 28. - 18:48:24 írta kripic »
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #1119 Dátum: 2009. Augusztus 28. - 13:35:53 » |
|
Én mindig ugyanazon a kúton, sőt ugyanazon kútfejből tankolok. Sőt mindig estefelé. És most is 520,9 km-re 43,78 liter fogyott ami 8,4-es átlag illetve kizárólag városi fogyi rövid távokkal.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #1120 Dátum: 2009. Augusztus 28. - 14:20:10 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #1121 Dátum: 2009. Augusztus 28. - 18:24:58 » |
|
Én idáig a sima kagylós benzint jelölném meg a legrosszabb benzinnek, a fogyin nem csodálkozom! Szerintem ez abszolájte attól függ, hol és mennyire pancsolnak, vagy pancsolnak-e egyáltalán a banyával. Nekem ugyanis - az etanolos teszt előttig - eletek ellentétben a kagylós Euro95-ös jött be a legjobban (átlag 8 lityivel elkolbászolok..), de csak akkor, ha egy bizonyos kúton tankoltam belőle: Nem franchise-ba adott kút, hanem a Shell maga üzemelteti, nincs is semmi bibi (Ha valakit érdekel: Budapesten, a Mogyoródi és a Gvadányi u. sarkán lévő kút) A blokkon az volt írva, hogy Shell Hungary Kft. Vagy ilyesmi. Szvsz nem licences kút. Bár lehet. És akárhol pancsolhatnak, sajnos. Tény az tény, a drága prémiumbenya lófaxot ért. mitöbb, valami őzbarna lerakódást figyeltem meg a kipuffogómon tegnap.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #1123 Dátum: 2009. Augusztus 28. - 19:18:29 » |
|
Mámeg a priuszom! ami nem is van! Könyörgöm milyen ültetés? Hol van az már?
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
streni
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 13
|
|
« Hozzászólás #1124 Dátum: 2009. Augusztus 29. - 08:52:49 » |
|
Üdv mindenkinek!
Új tag vagyok a fórumoldalon, és egy 1,4-es használtan vett Lacsi tulaja. 5000Km után nekem a városi 7,5L, az autópálya pedig 6,5L-re jön ki. Tankolás szempontjából mind1 volt, hogy hol tankolok. Szerintem nagyon számít a vezetési stílus (110 fölé tényleg nem szabad a gépet hajtani)!
|
|
|
Naplózva
|
Átlag 7 Liter
|
|
|
|