cybergregg
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 18
|
|
« Dátum: 2008. Február 17. - 18:26:33 » |
|
Tapasztalatok, tippek az automata váltóról
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cybergregg
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 18
|
|
« Hozzászólás #1 Dátum: 2008. Február 17. - 18:55:45 » |
|
Tisztelt Cartársak!
Kíváncsi vagyok, hányan használtok automata Lacetti-t, remélem összejön néhány használható tipp.
Tapasztalataim a benzines 1,8 Automatáról: Pozitívumok: Olyan finoman vált, hogy az valami döbbenet. A visszaváltás persze kicsit lassabb, mint a szekvenciális váltóknál, de könnyen megtanulható, kezelhető. Országúti fogyasztás, 130-140-es tempónál simán 8 l. (Osztrák benzinnel 7,7) Szerintem ez elfogadható.
Negatívum: A városi fogyasztás. Nyáron 11-12, télen 13-14. Az viszont jó hír, ha már egyszer bemelegedett, akkor már szinte mindegy, mennyire nyomom neki.
Tipp: Nálam bejött a használati útmutatóban írt ötlet, miszerint dugóban, lassú városi közlekedésben tegyük 3-asba. Így lehet spórolni valamit.
Üdv - gregg
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cybergregg
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 18
|
|
« Hozzászólás #2 Dátum: 2008. Február 17. - 19:28:42 » |
|
Az elébb egy kérdés kimaradt...
Azt hiszem, valaki már érdeklődött, hogy milyen váltóval érkezik a 2,0 D Automata. Én is ilynre szeretném cserélni a benzinfalót, ezért kicsit utánanéztem. Az interneten szerepel 4 ill. 5 fokozatúként is, ezért megkérdeztem a opel-chevy M3-at. Ott az eladó nem tudta, szerinte kb. 2 db van az országban. Szóval semmi sem biztos, de szerintem a Lacetti marad 4 sebességes, bár az epica már komolyabb szerkót kapott. (5 sebességes, kézzel is kapcsolható)
Remélem valaki tud pontosabbat.
Üdv - gr
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
mostnemtom
|
|
« Hozzászólás #3 Dátum: 2008. Február 28. - 19:21:46 » |
|
Az elébb egy kérdés kimaradt...
Azt hiszem, valaki már érdeklődött, hogy milyen váltóval érkezik a 2,0 D Automata. Én is ilynre szeretném cserélni a benzinfalót, ezért kicsit utánanéztem. Az interneten szerepel 4 ill. 5 fokozatúként is, ezért megkérdeztem a opel-chevy M3-at. Ott az eladó nem tudta, szerinte kb. 2 db van az országban. Szóval semmi sem biztos, de szerintem a Lacetti marad 4 sebességes, bár az epica már komolyabb szerkót kapott. (5 sebességes, kézzel is kapcsolható)
Remélem valaki tud pontosabbat.
Üdv - gr
A Lacettié fokozatú és hagyomásnyos hidraulikus automata.Az Epica egy elektromosan vezérelt mechanikus váltót kapott robotkuplungal.Az én információim szerint.De lehet, hogy nem így van.A Lacsi viszont biztos hogy 4 gangos.
|
|
|
Naplózva
|
Az élet mindig ünnepnap!!!
|
|
|
cybergregg
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 18
|
|
« Hozzászólás #4 Dátum: 2008. Február 29. - 17:11:22 » |
|
Köszi!
kár, hogy a lacsi nem kapta meg az epica váltóját.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
mostnemtom
|
|
« Hozzászólás #5 Dátum: 2008. Február 29. - 21:24:03 » |
|
Köszi!
kár, hogy a lacsi nem kapta meg az epica váltóját.
előbb-utóbb a piac bele fogja kényszeríteni a fejlesztésbe és akkor majd lesz.Nagyon kíváncsi leszek az új generációra, szerintem sok meglepi lesz majd benne.
|
|
|
Naplózva
|
Az élet mindig ünnepnap!!!
|
|
|
cybergregg
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 18
|
|
« Hozzászólás #6 Dátum: 2008. Március 03. - 18:31:40 » |
|
Jó volna az epica extráit látni a Lacetti-ben. Nekem formailag is jobban tetszik a lacetti, és nincs is szükségem akkora autóra, mint az epica. Kíváncsi vagyok, meddig kell várni.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
mostnemtom
|
|
« Hozzászólás #7 Dátum: 2008. Március 03. - 22:57:09 » |
|
Jó volna az epica extráit látni a Lacetti-ben. Nekem formailag is jobban tetszik a lacetti, és nincs is szükségem akkora autóra, mint az epica. Kíváncsi vagyok, meddig kell várni.
Hát még fordul addig néhányat az autószállító hajó.
|
|
|
Naplózva
|
Az élet mindig ünnepnap!!!
|
|
|
cybergregg
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 18
|
|
« Hozzászólás #8 Dátum: 2008. Március 05. - 22:05:11 » |
|
Mostnemtom! A te kocsid automata? Nekem az a benyomásom, a tagok közt nem sokan vezetnek automata autót... Egyébként nem értem miért.
Üdv - gregg
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
mostnemtom
|
|
« Hozzászólás #9 Dátum: 2008. Március 05. - 22:16:42 » |
|
Mostnemtom! A te kocsid automata? Nekem az a benyomásom, a tagok közt nem sokan vezetnek automata autót... Egyébként nem értem miért.
Üdv - gregg
Sajnos nem, mert elvitték előlem.Vezettem az Epica-t automatával.Nagyon jó, mondhatni ku***a jó.Igaz a kézi váltás lehetősége inkább parasztvakítás, mert az automata üzemmód sokkal jobb.Hiába a gép ügyesebb, mint az ember.Sajnos azért nincs elterjedve Mo.-n az automata, mert a kereskedő nem meri behozatni félve, hogy a nyakán marad, így a vásárlónak esése sincs kipróbálni milyen is az automata.Továbbá van egy olyan beidegződés, hogy az automata sokat eszik.Ez mondjuk a régi hydraulikus váltókra igaz is volt.A mai új ronbotkuplungos "automaták" már inkább kevesebbet esznek és kímélik a motort is ,de el kell tellni néhány évnek mire ez beépül a köztudatba. Még néhány év és nem lehet eladni a manuális váltós autókat.
|
|
|
Naplózva
|
Az élet mindig ünnepnap!!!
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
|
« Hozzászólás #10 Dátum: 2008. Március 06. - 16:55:12 » |
|
Mostnemtom! A te kocsid automata? Nekem az a benyomásom, a tagok közt nem sokan vezetnek automata autót... Egyébként nem értem miért.
Üdv - gregg
Sajnos nem, mert elvitték előlem.Vezettem az Epica-t automatával.Nagyon jó, mondhatni ku***a jó.Igaz a kézi váltás lehetősége inkább parasztvakítás, mert az automata üzemmód sokkal jobb.Hiába a gép ügyesebb, mint az ember.Sajnos azért nincs elterjedve Mo.-n az automata, mert a kereskedő nem meri behozatni félve, hogy a nyakán marad, így a vásárlónak esése sincs kipróbálni milyen is az automata.Továbbá van egy olyan beidegződés, hogy az automata sokat eszik.Ez mondjuk a régi hydraulikus váltókra igaz is volt.A mai új ronbotkuplungos "automaták" már inkább kevesebbet esznek és kímélik a motort is ,de el kell tellni néhány évnek mire ez beépül a köztudatba. Még néhány év és nem lehet eladni a manuális váltós autókat. Nem fog elterjedni az autómata váltó addig amíg jelentős árkülönbséggel adják a manuális hoz képest.Az eladott új autók nagyobb %-a alapkivitel és ha valakinek esetleg tellik 1-2 extrára,nemigazán az autómata váltót fogja választani.Talán ha nem kérnének érte felárat.
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
ladlac
|
|
« Hozzászólás #11 Dátum: 2008. Március 06. - 18:03:04 » |
|
Mostnemtom! A te kocsid automata? Nekem az a benyomásom, a tagok közt nem sokan vezetnek automata autót... Egyébként nem értem miért.
Üdv - gregg
Sajnos nem, mert elvitték előlem.Vezettem az Epica-t automatával.Nagyon jó, mondhatni ku***a jó.Igaz a kézi váltás lehetősége inkább parasztvakítás, mert az automata üzemmód sokkal jobb.Hiába a gép ügyesebb, mint az ember.Sajnos azért nincs elterjedve Mo.-n az automata, mert a kereskedő nem meri behozatni félve, hogy a nyakán marad, így a vásárlónak esése sincs kipróbálni milyen is az automata.Továbbá van egy olyan beidegződés, hogy az automata sokat eszik.Ez mondjuk a régi hydraulikus váltókra igaz is volt.A mai új ronbotkuplungos "automaták" már inkább kevesebbet esznek és kímélik a motort is ,de el kell tellni néhány évnek mire ez beépül a köztudatba. Még néhány év és nem lehet eladni a manuális váltós autókat. Beszéltem multkor egy szerelővel, azt mondta 150.000 Km-nél kell részleges váltóolaj cserét végezni, ezen kívül semmi más gondozni való nincs vele. Én jártam egy időben autómatával, bizony nagyon kényelmes. Beneveznék, ha nem lenne ennyivel drágább...
|
|
|
Naplózva
|
Ne száguldj gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #12 Dátum: 2008. Március 06. - 18:38:30 » |
|
Ehhez annyit tennék hozzá, hogy amerikában 95% automata. Két oka van. A nagy köbcenti harmonikusan kezeli az autót azzal is és kényelmesebb a vezetés. A másik, hogy olcsóbb, mint a kéziváltós változat! Unokatesóm férjének volt két kocsija. Egy Corvette, ami a klasszikus 5,7 V8 automata és volt egy 4! hengeres turbós chrysler asszem olyan 2400 ccm körüli, erre nem emlékszem pontosan. Na az igazi kuriózum volt, az általános 3,5-5,7 V8 között. Még volt egy érdekesség a családban. Egy Ford, ami soros (nem V) 6! hengeres volt 4,2 literes. Megkerestem a képeket is: Corvette, a fekete turbós Chrysler és a hathengeres Ford, a háttérben azzal a világoskék chryslerrel, amiről a múltkor írtam, a 3,5 literes V8-as.
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #13 Dátum: 2008. Március 06. - 18:39:18 » |
|
hmmm...hogy miért nem megy fel a három kép! Nem is nagyok!
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
mostnemtom
|
|
« Hozzászólás #14 Dátum: 2008. Március 06. - 22:01:32 » |
|
Kétségtelen, hogy az egyik legfontosabb gátló tényező a magasabb költség.Talán ebben is lesz változás.
|
|
|
Naplózva
|
Az élet mindig ünnepnap!!!
|
|
|
|