Krisz
|
|
« Hozzászólás #165 Dátum: 2010. Október 14. - 19:19:24 » |
|
Még valami a vezetési stílusról:
A motor (kissé leegyszerűsítve a dolgokat) a maximális nyomaték és a maximális teljesítmény közötti fordulatszám tartományban működik optimálisan. Ez a Lacetti esetében asszem 3800-5800 (1.6) és 4400-6300 (1.4). Ebben a tartományban üzemel a motor megfelelő hőmérsékleten, itt tisztul megfelelően és elmondásod szerint a Te autód itt nincs használva soha. Ennek pedig előbb-utóbb eredménye van.
Nem azt mondom, hogy mindig itt kell bőgetni a motort, de elmondásod szerint a Te autód az üzemidő kb. 0,1%-ában (közvetlenül váltás előtt egy tizedmásodpercre) megközelíti ezt a fordulatszám tartományt. Ez pedig nagyon kevés.
A régebbi 8 szelepes motorok nem igényelték ennyire a pörgetést, de a mai korszerű 16 szelepesek igen. A régi motorokhoz képest sokkal jobb hatásfok kevesebb hulladékhő termelést jelent (nem melegszik a motor), ha nem hajtod egyszerűen nem melegszik fel annyira a blokk, hogy ki tudjon égni a kosz.
Szerintem most Te mondtad ki a nagy igazságot amire én már régen gondolok, másmilyen formában. Mi van akkor, ha ez a motor túlhűtött, mondjuk azért mert ezt alapvetően melegebb éghajlatra tervezték ( lásd Korea) és ezért fogyaszt többet az autó. A másik, hogy nem is tud átmelegedni a Tőled emlegetett okok miatt. Viszont mindkét esethez : magasabb fogyi és problémák társulnak. Lehet-e megoldás egy megfelelő termosztát beépítése? ?? Nagyon rossz irányban gondolkodsz.A motor üzemi hőmérséklete adott minden tipusnál és mind egyforna.A termosztát kb 85°-on zár és 95°-on nyit minden tipusban.
|
|
|
Naplózva
|
06 70/22 11 222
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #166 Dátum: 2010. Október 16. - 13:48:35 » |
|
Még valami a vezetési stílusról:
A motor (kissé leegyszerűsítve a dolgokat) a maximális nyomaték és a maximális teljesítmény közötti fordulatszám tartományban működik optimálisan. Ez a Lacetti esetében asszem 3800-5800 (1.6) és 4400-6300 (1.4). Ebben a tartományban üzemel a motor megfelelő hőmérsékleten, itt tisztul megfelelően és elmondásod szerint a Te autód itt nincs használva soha. Ennek pedig előbb-utóbb eredménye van.
Nem azt mondom, hogy mindig itt kell bőgetni a motort, de elmondásod szerint a Te autód az üzemidő kb. 0,1%-ában (közvetlenül váltás előtt egy tizedmásodpercre) megközelíti ezt a fordulatszám tartományt. Ez pedig nagyon kevés.
A régebbi 8 szelepes motorok nem igényelték ennyire a pörgetést, de a mai korszerű 16 szelepesek igen. A régi motorokhoz képest sokkal jobb hatásfok kevesebb hulladékhő termelést jelent (nem melegszik a motor), ha nem hajtod egyszerűen nem melegszik fel annyira a blokk, hogy ki tudjon égni a kosz.
Szerintem most Te mondtad ki a nagy igazságot amire én már régen gondolok, másmilyen formában. Mi van akkor, ha ez a motor túlhűtött, mondjuk azért mert ezt alapvetően melegebb éghajlatra tervezték ( lásd Korea) és ezért fogyaszt többet az autó. A másik, hogy nem is tud átmelegedni a Tőled emlegetett okok miatt. Viszont mindkét esethez : magasabb fogyi és problémák társulnak. Lehet-e megoldás egy megfelelő termosztát beépítése? ?? Nagyon rossz irányban gondolkodsz.A motor üzemi hőmérséklete adott minden tipusnál és mind egyforna.A termosztát kb 85°-on zár és 95°-on nyit minden tipusban. Inkább úgy fogalmaznék, hogy a hűtőfolyadék hőmérséklete a bemelegedést követően egy elég szűk tartományon belül mozog. Az olaj hőmérséklete megint más kérdés, illetve a motor különböző pontjain különböző hőmérséklet alakulhat ki. A termosztáttal sajnos szerintem sem nagyon lehet mit kezdeni ilyen szempontból... OFF: Egyszer volt már itt vita arról, hogy Dél-Koreában melegebb van-e, mint nálunk. Megoszlottak a vélemények. El kellene már menni egyszer oda, hogy eldönthessük végre a kérdést Viszont akkor már autóstul kellene (majd kapitány intéz hajót ) és visszafelé beültetnénk magunk mellé néhány koreai leányzót is ON:
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #167 Dátum: 2010. Október 16. - 14:41:55 » |
|
Még valami a vezetési stílusról:
A motor (kissé leegyszerűsítve a dolgokat) a maximális nyomaték és a maximális teljesítmény közötti fordulatszám tartományban működik optimálisan. Ez a Lacetti esetében asszem 3800-5800 (1.6) és 4400-6300 begin_of_the_skype_highlighting 4400-6300 end_of_the_skype_highlighting (1.4). Ebben a tartományban üzemel a motor megfelelő hőmérsékleten, itt tisztul megfelelően és elmondásod szerint a Te autód itt nincs használva soha. Ennek pedig előbb-utóbb eredménye van.
Nem azt mondom, hogy mindig itt kell bőgetni a motort, de elmondásod szerint a Te autód az üzemidő kb. 0,1%-ában (közvetlenül váltás előtt egy tizedmásodpercre) megközelíti ezt a fordulatszám tartományt. Ez pedig nagyon kevés.
A régebbi 8 szelepes motorok nem igényelték ennyire a pörgetést, de a mai korszerű 16 szelepesek igen. A régi motorokhoz képest sokkal jobb hatásfok kevesebb hulladékhő termelést jelent (nem melegszik a motor), ha nem hajtod egyszerűen nem melegszik fel annyira a blokk, hogy ki tudjon égni a kosz.
Szerintem most Te mondtad ki a nagy igazságot amire én már régen gondolok, másmilyen formában. Mi van akkor, ha ez a motor túlhűtött, mondjuk azért mert ezt alapvetően melegebb éghajlatra tervezték ( lásd Korea) és ezért fogyaszt többet az autó. A másik, hogy nem is tud átmelegedni a Tőled emlegetett okok miatt. Viszont mindkét esethez : magasabb fogyi és problémák társulnak. Lehet-e megoldás egy megfelelő termosztát beépítése? ?? Nagyon rossz irányban gondolkodsz.A motor üzemi hőmérséklete adott minden tipusnál és mind egyforna.A termosztát kb 85°-on zár és 95°-on nyit minden tipusban. Inkább úgy fogalmaznék, hogy a hűtőfolyadék hőmérséklete a bemelegedést követően egy elég szűk tartományon belül mozog. Az olaj hőmérséklete megint más kérdés, illetve a motor különböző pontjain különböző hőmérséklet alakulhat ki. A termosztáttal sajnos szerintem sem nagyon lehet mit kezdeni ilyen szempontból... OFF: Egyszer volt már itt vita arról, hogy Dél-Koreában melegebb van-e, mint nálunk. Megoszlottak a vélemények. El kellene már menni egyszer oda, hogy eldönthessük végre a kérdést Viszont akkor már autóstul kellene (majd kapitány intéz hajót ) és visszafelé beültetnénk magunk mellé néhány koreai leányzót is ON: Kórea hőmérsékleti viszonyait tekintve nyáron picit hűvösebb, télen picit hidegebb van.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
95LE
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1120
Lacetti 1,4 Elite HB
|
|
« Hozzászólás #168 Dátum: 2010. Október 16. - 16:31:27 » |
|
Még valami a vezetési stílusról:
A motor (kissé leegyszerűsítve a dolgokat) a maximális nyomaték és a maximális teljesítmény közötti fordulatszám tartományban működik optimálisan. Ez a Lacetti esetében asszem 3800-5800 (1.6) és 4400-6300 begin_of_the_skype_highlighting 4400-6300 end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting 4400-6300 end_of_the_skype_highlighting (1.4). Ebben a tartományban üzemel a motor megfelelő hőmérsékleten, itt tisztul megfelelően és elmondásod szerint a Te autód itt nincs használva soha. Ennek pedig előbb-utóbb eredménye van.
Nem azt mondom, hogy mindig itt kell bőgetni a motort, de elmondásod szerint a Te autód az üzemidő kb. 0,1%-ában (közvetlenül váltás előtt egy tizedmásodpercre) megközelíti ezt a fordulatszám tartományt. Ez pedig nagyon kevés.
A régebbi 8 szelepes motorok nem igényelték ennyire a pörgetést, de a mai korszerű 16 szelepesek igen. A régi motorokhoz képest sokkal jobb hatásfok kevesebb hulladékhő termelést jelent (nem melegszik a motor), ha nem hajtod egyszerűen nem melegszik fel annyira a blokk, hogy ki tudjon égni a kosz.
Szerintem most Te mondtad ki a nagy igazságot amire én már régen gondolok, másmilyen formában. Mi van akkor, ha ez a motor túlhűtött, mondjuk azért mert ezt alapvetően melegebb éghajlatra tervezték ( lásd Korea) és ezért fogyaszt többet az autó. A másik, hogy nem is tud átmelegedni a Tőled emlegetett okok miatt. Viszont mindkét esethez : magasabb fogyi és problémák társulnak. Lehet-e megoldás egy megfelelő termosztát beépítése? ?? Nagyon rossz irányban gondolkodsz.A motor üzemi hőmérséklete adott minden tipusnál és mind egyforna.A termosztát kb 85°-on zár és 95°-on nyit minden tipusban. Inkább úgy fogalmaznék, hogy a hűtőfolyadék hőmérséklete a bemelegedést követően egy elég szűk tartományon belül mozog. Az olaj hőmérséklete megint más kérdés, illetve a motor különböző pontjain különböző hőmérséklet alakulhat ki. A termosztáttal sajnos szerintem sem nagyon lehet mit kezdeni ilyen szempontból... OFF: Egyszer volt már itt vita arról, hogy Dél-Koreában melegebb van-e, mint nálunk. Megoszlottak a vélemények. El kellene már menni egyszer oda, hogy eldönthessük végre a kérdést Viszont akkor már autóstul kellene (majd kapitány intéz hajót ) és visszafelé beültetnénk magunk mellé néhány koreai leányzót is ON: Kórea hőmérsékleti viszonyait tekintve nyáron picit hűvösebb, télen picit hidegebb van. Én emlékeztem valami olyasmire, hogy a régebbi Golf motorokhoz /II/ lehetett kapni külön téli és nyári termosztátot amik más hőfokon dolgoztak. Nem tudom, hogy manapság létezik-e ilyen, de valószínűleg nem.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Krisz
|
|
« Hozzászólás #169 Dátum: 2010. Október 16. - 19:39:54 » |
|
Még valami a vezetési stílusról:
A motor (kissé leegyszerűsítve a dolgokat) a maximális nyomaték és a maximális teljesítmény közötti fordulatszám tartományban működik optimálisan. Ez a Lacetti esetében asszem 3800-5800 (1.6) és 4400-6300 begin_of_the_skype_highlighting 4400-6300 end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting 4400-6300 end_of_the_skype_highlighting (1.4). Ebben a tartományban üzemel a motor megfelelő hőmérsékleten, itt tisztul megfelelően és elmondásod szerint a Te autód itt nincs használva soha. Ennek pedig előbb-utóbb eredménye van.
Nem azt mondom, hogy mindig itt kell bőgetni a motort, de elmondásod szerint a Te autód az üzemidő kb. 0,1%-ában (közvetlenül váltás előtt egy tizedmásodpercre) megközelíti ezt a fordulatszám tartományt. Ez pedig nagyon kevés.
A régebbi 8 szelepes motorok nem igényelték ennyire a pörgetést, de a mai korszerű 16 szelepesek igen. A régi motorokhoz képest sokkal jobb hatásfok kevesebb hulladékhő termelést jelent (nem melegszik a motor), ha nem hajtod egyszerűen nem melegszik fel annyira a blokk, hogy ki tudjon égni a kosz.
Szerintem most Te mondtad ki a nagy igazságot amire én már régen gondolok, másmilyen formában. Mi van akkor, ha ez a motor túlhűtött, mondjuk azért mert ezt alapvetően melegebb éghajlatra tervezték ( lásd Korea) és ezért fogyaszt többet az autó. A másik, hogy nem is tud átmelegedni a Tőled emlegetett okok miatt. Viszont mindkét esethez : magasabb fogyi és problémák társulnak. Lehet-e megoldás egy megfelelő termosztát beépítése? ?? Nagyon rossz irányban gondolkodsz.A motor üzemi hőmérséklete adott minden tipusnál és mind egyforna.A termosztát kb 85°-on zár és 95°-on nyit minden tipusban. Inkább úgy fogalmaznék, hogy a hűtőfolyadék hőmérséklete a bemelegedést követően egy elég szűk tartományon belül mozog. Az olaj hőmérséklete megint más kérdés, illetve a motor különböző pontjain különböző hőmérséklet alakulhat ki. A termosztáttal sajnos szerintem sem nagyon lehet mit kezdeni ilyen szempontból... OFF: Egyszer volt már itt vita arról, hogy Dél-Koreában melegebb van-e, mint nálunk. Megoszlottak a vélemények. El kellene már menni egyszer oda, hogy eldönthessük végre a kérdést Viszont akkor már autóstul kellene (majd kapitány intéz hajót ) és visszafelé beültetnénk magunk mellé néhány koreai leányzót is ON: Kórea hőmérsékleti viszonyait tekintve nyáron picit hűvösebb, télen picit hidegebb van. Én emlékeztem valami olyasmire, hogy a régebbi Golf motorokhoz /II/ lehetett kapni külön téli és nyári termosztátot amik más hőfokon dolgoztak. Nem tudom, hogy manapság létezik-e ilyen, de valószínűleg nem. Nekem golfjaim voltak nagyon sokáig(4db zsinórban) de erről nem is tudtam.Igaz szervizben egyikkel sem voltam soha semmiért és soha nem volt gond egyikkel sem még apró sem.
|
|
|
Naplózva
|
06 70/22 11 222
|
|
|
Jopek
|
|
« Hozzászólás #170 Dátum: 2010. Október 17. - 14:05:48 » |
|
... Mit javasolnátok akkor, amikor télen elindulok és 100 méteren belül világít a lámpa nyáron meg semmi. Én inkább verném annak a fejét a falba, aki ezt így megalkotta, mint a sajátomat...
Kicsit melegítsd indulás előtt...sajnos nincs jobb ötletem. Ezt sokunknak csinálja, csak kevesen vallják be...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
bzs198
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 117
1.4 SE (full gyári) csak nagy zene:)
|
|
« Hozzászólás #171 Dátum: 2010. Október 17. - 18:59:41 » |
|
Hmm... Nekem is besárgalámpázott a drága még februárban , és mivel nem volt még csecs lámpám, azt hittem káprázik a szemem!! Az autóm ekkor volt 3. éves és a gyári garin túli!!!! De nem, csak világított a nyavajás... Na jól van mondom..elmentem a helyi löketti kórházba és kiolvasták, hogy gatyák a szelepek cserélni kell "koromkaparóra"..ja és 2 kiló alapból!! Anyátokat (már bocsánat a kifejezésért)!! És elhoztam hozzánk (akkoriban az Opelnál dolgoztam), hogy megkérdezzem a helyi szakikat, hogy hogyan tovább... A következő történt--> gyertyákat kiugrasztottuk és tettünk helyére 3 pólusút (asszem a gyári kétpólusú volt..) Majd tankoltam 100-as v-power raccingot és mentem vele egy hajtósabb kört!! Illetve megtanultam, hogy városban 3.-nál nem váltok feljebb, had pörögjön a drága és így még erő is van benne ha előzni kell!! Amúgy meg ezeknél a típusoknál valóban nem nyerő a 1500-as fordulatszám, mint régen a zsiguliknál, ahol belökted 5-ösbe és 40-nel végigkaristoltál egy falun, csak nehogy megegye a fejed! 3000 körül kell tartani a fordulatszámot és a fogyid is beáll egy elfogadhatóbb értékre tuti!! És az ominózus eset óta nincs sárga lámpám, pedig ennek már 2 éve tuti!!! Ja és az sem mindegy, hogy melyik szervizbe mész, mert engem is szépen levettek volna a gyökerek!!! Na ennyi lett volna a rövid történetem ,remélem mindenki levonta belőle a amit le kell!!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #172 Dátum: 2010. Október 20. - 16:02:43 » |
|
... Mit javasolnátok akkor, amikor télen elindulok és 100 méteren belül világít a lámpa nyáron meg semmi. Én inkább verném annak a fejét a falba, aki ezt így megalkotta, mint a sajátomat...
Kicsit melegítsd indulás előtt...sajnos nincs jobb ötletem. Ezt sokunknak csinálja, csak kevesen vallják be... Én bevallom. Mindegyik autó meghálálja, a Lacsi meg kimondottan kívánja is. Mindig jókat derülök ezen a "hajtani, pörgetni kell állandóan" dolgon. Az enyém 2000 körül utazik, gyorsítás van ~3000-ig. Általában. Aztán van benne lassan 200.000 Km. Eszem ágában sincs szétpörgetni szegényt. Persze ezt már annyiszor szana meg szét beszéltük, hogy szinte kár is a szóért.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Krisz
|
|
« Hozzászólás #173 Dátum: 2010. Október 20. - 20:46:25 » |
|
... Mit javasolnátok akkor, amikor télen elindulok és 100 méteren belül világít a lámpa nyáron meg semmi. Én inkább verném annak a fejét a falba, aki ezt így megalkotta, mint a sajátomat...
Kicsit melegítsd indulás előtt...sajnos nincs jobb ötletem. Ezt sokunknak csinálja, csak kevesen vallják be... Én bevallom. Mindegyik autó meghálálja, a Lacsi meg kimondottan kívánja is. Mindig jókat derülök ezen a "hajtani, pörgetni kell állandóan" dolgon. Az enyém 2000 körül utazik, gyorsítás van ~3000-ig. Általában. Aztán van benne lassan 200.000 Km. Eszem ágában sincs szétpörgetni szegényt. Persze ezt már annyiszor szana meg szét beszéltük, hogy szinte kár is a szóért. Nekem még nem volt.
|
|
|
Naplózva
|
06 70/22 11 222
|
|
|
tattoo
|
|
« Hozzászólás #174 Dátum: 2011. Október 03. - 09:35:58 » |
|
Sziasztok! Egy fontos info:ha van plusz 2év garitok ami a 3 év után jár...kérdezetek rá,mert nekem 2hónapig keresték a rendszerben mire meg lett ,ideoda emailezés és telefon...
|
|
|
Naplózva
|
120-al fullra pakolva normál tempoval 6.8L/100----Padlóig nyomva-széttaposva 9L/100
|
|
|
Levi75
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 311
SW Elite ACC 2,0d
|
|
« Hozzászólás #175 Dátum: 2011. Október 10. - 19:49:40 » |
|
Sziasztok! Egy fontos info:ha van plusz 2év garitok ami a 3 év után jár...kérdezetek rá,mert nekem 2hónapig keresték a rendszerben mire meg lett ,ideoda emailezés és telefon...
Az mit jelent, hogy a 3 év után jár +2?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebijoe
|
|
« Hozzászólás #176 Dátum: 2011. Október 10. - 20:06:43 » |
|
Sziasztok! Egy fontos info:ha van plusz 2év garitok ami a 3 év után jár...kérdezetek rá,mert nekem 2hónapig keresték a rendszerben mire meg lett ,ideoda emailezés és telefon...
Az mit jelent, hogy a 3 év után jár +2? Tévedés NEM JÁR ha akarod megválthatod, ha fizetsz érte!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #177 Dátum: 2011. Október 10. - 20:26:58 » |
|
Sziasztok! Egy fontos info:ha van plusz 2év garitok ami a 3 év után jár...kérdezetek rá,mert nekem 2hónapig keresték a rendszerben mire meg lett ,ideoda emailezés és telefon...
Az mit jelent, hogy a 3 év után jár +2? Tévedés NEM JÁR ha akarod megválthatod, ha fizetsz érte! De volt egy rövid időszak is, amikor hivatalból adták az 5 éves garit a Lacettikhez, mint például Diablo őkelmének.
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #178 Dátum: 2011. Október 10. - 20:36:04 » |
|
Sziasztok! Egy fontos info:ha van plusz 2év garitok ami a 3 év után jár...kérdezetek rá,mert nekem 2hónapig keresték a rendszerben mire meg lett ,ideoda emailezés és telefon...
Az mit jelent, hogy a 3 év után jár +2? Tévedés NEM JÁR ha akarod megválthatod, ha fizetsz érte! De volt egy rövid időszak is, amikor hivatalból adták az 5 éves garit a Lacettikhez, mint például Diablo őkelmének. Ez így van. Kaptam is róla egy külön levelet a Chevrolet Magyarországtól, meg most nyáron is ingyen segített (volna) nekem az Assistance Szolgálat, ha nem tudtam volna mit csinálni a defektes kerekemmel.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
hawer
|
|
« Hozzászólás #179 Dátum: 2011. Október 10. - 20:50:09 » |
|
Sziasztok! Egy fontos info:ha van plusz 2év garitok ami a 3 év után jár...kérdezetek rá,mert nekem 2hónapig keresték a rendszerben mire meg lett ,ideoda emailezés és telefon...
Az mit jelent, hogy a 3 év után jár +2? Tévedés NEM JÁR ha akarod megválthatod, ha fizetsz érte! De volt egy rövid időszak is, amikor hivatalból adták az 5 éves garit a Lacettikhez, mint például Diablo őkelmének. Ez így van. Kaptam is róla egy külön levelet a Chevrolet Magyarországtól, meg most nyáron is ingyen segített (volna) nekem az Assistance Szolgálat, ha nem tudtam volna mit csinálni a defektes kerekemmel. Aztán neked mér' járt az 5 év?
|
|
|
Naplózva
|
A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
|
|
|
|