Pittike
|
|
« Hozzászólás #150 Dátum: 2010. Október 11. - 21:36:51 » |
|
lacettim van. de ennyi pénzért autot is adhattak volna. 20ezernél kmnél kipufogó szelepeket kellett cserélni. ez gáz azért. uj autot azért vesz az ember hogy évekig ne kelljen hozányúlni,csak tankolni keljen.
Adtak nem is rosszat!Amugy a baj itt kezdődik!-egy autót nem csak tankolni kell,hanem törődni vele és ismerni.Ilyen megbizható jó kis kocsim nem is volt még.kop-kop. Igen. Az a baj, hogy akinek ez a szelepgond előjön az picit magában is keresheti a hibát, mert nem érzi, hogy kellene vezetni az autót, hogy a motornak is megfeleljen... Nekünk egyébként Opelek is vannak és sokkal több a gond velük, hiába német. Fejlettebb a technológia, de nem sikerült semmit úgy megcsinálniuk, hogy tartós, megbízható is legyen. Fiatot meg sem merem említeni. Pandában pl. 70 ezernél szétesik a féltengely gömbcsukló és nem mész tovább. És nem egy hibás megy tönkre, hanem az összesben cserélni kell. A kuplungja 80 ezret bír, egységesen. A gyári Continental gumiról egy darabban ugrik le a futófelület 130-nál. Viszont legalább olajat nem kell benne cserélni, mert annyit fogyaszt, hogy mindig friss van benne. Olyanok mint a lego: minden nap a kezemben marad valami belőlük... Mondjam tovább? Új autóról beszélek. Mindegyikkel van gond, a Lacettivel kifejezetten kevés, bár tény, hogy van köztük egy-két bosszantó.
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
Yanee
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 451
SW 1,6 Elite
|
|
« Hozzászólás #151 Dátum: 2010. Október 12. - 07:06:34 » |
|
lacettim van. de ennyi pénzért autot is adhattak volna. 20ezernél kmnél kipufogó szelepeket kellett cserélni. ez gáz azért. uj autot azért vesz az ember hogy évekig ne kelljen hozányúlni,csak tankolni keljen.
Adtak nem is rosszat!Amugy a baj itt kezdődik!-egy autót nem csak tankolni kell,hanem törődni vele és ismerni.Ilyen megbizható jó kis kocsim nem is volt még.kop-kop. Háááát... Egy típust határozottan meg tudok említeni: Magyar szuzuki. Azt tényleg csak tankolnom kellett + folyadékok és kopó alkatrészek cseréje... (A hülyeségem miatti javítások nem megbízhatósághoz tartoznak.) és 5félből sportosnak nevezhető vezetési stílussal eljárt. 5 évig használtam. Viszont olyat már nem tudsz újként venni...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
georgbob
|
|
« Hozzászólás #152 Dátum: 2010. Október 12. - 11:13:04 » |
|
Azért merész kijelentés, hogy a szelepproblémáért magamban keressem a hibát...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Krisz
|
|
« Hozzászólás #153 Dátum: 2010. Október 12. - 12:16:17 » |
|
Azért merész kijelentés, hogy a szelepproblémáért magamban keressem a hibát...
Mondjuk úgy nem tudtad orvosolni csere nélkül.Pedig van rá jó és bevált módszer.
|
|
|
Naplózva
|
06 70/22 11 222
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #154 Dátum: 2010. Október 12. - 12:28:09 » |
|
Azért merész kijelentés, hogy a szelepproblémáért magamban keressem a hibát...
Mondjuk úgy nem tudtad orvosolni csere nélkül.Pedig van rá jó és bevált módszer. Ha csak a tulaj vezetési stílusán múlna, nem cserélnék garanciában a szelepeket. Ennyire nem nagyvonalú a GM.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
sebijoe
|
|
« Hozzászólás #155 Dátum: 2010. Október 12. - 20:06:19 » |
|
Azért merész kijelentés, hogy a szelepproblémáért magamban keressem a hibát...
Mondjuk úgy nem tudtad orvosolni csere nélkül.Pedig van rá jó és bevált módszer. Ha csak a tulaj vezetési stílusán múlna, nem cserélnék garanciában a szelepeket. Ennyire nem nagyvonalú a GM. Már többször leírtuk sebike meg én is a rendőrségi KBT- KKE-s Lacsiknál miért nem jelentkezett egynél sem a szelep gond! A vezetési stíluson sok múlik!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
georgbob
|
|
« Hozzászólás #156 Dátum: 2010. Október 12. - 22:36:23 » |
|
Oké. Akkor ezt nem mondom el apósomnak, aki 8 éve a szőlőbe jár az astrájával minden gond nélkül...Én meg csak úgy használom, ahogy a forgalom engedi autóként, mégis 1 nagy rakás ...függetlenül a vezetési stílustól. Tényleg, ha már a stílus szóba jött. Mit javasolnátok akkor, amikor télen elindulok és 100 méteren belül világít a lámpa nyáron meg semmi. Én inkább verném annak a fejét a falba, aki ezt így megalkotta, mint a sajátomat...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #157 Dátum: 2010. Október 13. - 12:52:24 » |
|
Oké. Akkor ezt nem mondom el apósomnak, aki 8 éve a szőlőbe jár az astrájával minden gond nélkül...Én meg csak úgy használom, ahogy a forgalom engedi autóként, mégis 1 nagy rakás ...függetlenül a vezetési stílustól. Tényleg, ha már a stílus szóba jött. Mit javasolnátok akkor, amikor télen elindulok és 100 méteren belül világít a lámpa nyáron meg semmi. Én inkább verném annak a fejét a falba, aki ezt így megalkotta, mint a sajátomat...
Az Astraknak meg más problémáik vannak. Minden márkának vannak típusbetegségei, pl Opel bizonyos motorjai eszik az olajat konstrukciós hiba miatt, amit nem lehet javítani, maximum hozzászokni. Az összes EGR szelepes autó küszködik a szeleppel, ismerősöm VW Poloján is cserélni kellene mert rossz, állandóan sárga lámpát kap. A VW-nek voltak/vannak 1.4-es mortorjai, amelyek hidegben lényegében szétfagynak, szintén konstrukciós hiba miatt, amit javítani próbálnak, de az is csak próbálkozás, mert több embernél a javítás után is ismét megtörtént a dolog. A nem éppen olcsó Passatoknál 10e km után szinte elkopik a bőr a kormányon illetve kormányműhibák is gyakran előfordulnak. Nem beszélve a Cápa által is említett egyre gyakoribb visszahívásokról, amelyek közül sok biztonsági szempontból fontos (pl Ferrarik kigyulladása rossz szigetelés miatt). Ehhez képest szerintem elenyésző problémák vannak a Lacettinél.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Krisz
|
|
« Hozzászólás #158 Dátum: 2010. Október 13. - 20:15:07 » |
|
Oké. Akkor ezt nem mondom el apósomnak, aki 8 éve a szőlőbe jár az astrájával minden gond nélkül...Én meg csak úgy használom, ahogy a forgalom engedi autóként, mégis 1 nagy rakás ...függetlenül a vezetési stílustól. Tényleg, ha már a stílus szóba jött. Mit javasolnátok akkor, amikor télen elindulok és 100 méteren belül világít a lámpa nyáron meg semmi. Én inkább verném annak a fejét a falba, aki ezt így megalkotta, mint a sajátomat...
Ellustitottad a gépet és tele van korommal mindene. 1:Az autót 98 benyára gyártották nem erre a 95-ös pacsmagra ami itthon kapható. 2:16v tehát pörgetni kell,nem 2000-nél elváltogatni és 1200-től gyorsitani 3:Léteznek adalékok amik hasznosak vagyis kellenek az 1 ponban irtak miatt. Megoldás:E85=bioetanol használata min 50-50% arányban benyához keverve.Részletek a megfelelő topikban.
|
|
|
Naplózva
|
06 70/22 11 222
|
|
|
georgbob
|
|
« Hozzászólás #159 Dátum: 2010. Október 13. - 22:01:49 » |
|
Köszi a tanácsot, de nekem bőven elég ha 3500-nél váltok. Lejebb nem szoktam, ergo ellustítás nem nyert. Adalékolás folyamatosan, nem nyert. Mellesleg ne mondjuk már ki, hogy adalék kell neki, mert ez nem normális!!! Mint az sem, hogy bioetanolozzak. Apró hibák? Majdnem szétégett a műszerfalam, nem működnek a klíma és egyéb kapcsolók, nyikorog a kormány, 8 litert eszik (sok!!!), szénné égett rendszámvilágításfoglalat, önállósódó rádió, vibráló kijelző, felakadó egr szelep, mechanikai hibás üléslap, tönkrement irányjelzőkapcsoló (úgy, hogy szinte alig használom!), karcosodó ablakok stb. Ha ez normális, elfogadható, akkor lehet velem van a baj...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Krisz
|
|
« Hozzászólás #160 Dátum: 2010. Október 13. - 22:27:45 » |
|
Köszi a tanácsot, de nekem bőven elég ha 3500-nél váltok. Lejebb nem szoktam, ergo ellustítás nem nyert. Adalékolás folyamatosan, nem nyert. Mellesleg ne mondjuk már ki, hogy adalék kell neki, mert ez nem normális!!! Mint az sem, hogy bioetanolozzak. Apró hibák? Majdnem szétégett a műszerfalam, nem működnek a klíma és egyéb kapcsolók, nyikorog a kormány, 8 litert eszik (sok!!!), szénné égett rendszámvilágításfoglalat, önállósódó rádió, vibráló kijelző, felakadó egr szelep, mechanikai hibás üléslap, tönkrement irányjelzőkapcsoló (úgy, hogy szinte alig használom!), karcosodó ablakok stb. Ha ez normális, elfogadható, akkor lehet velem van a baj...
Hát akkor te egy rossz darabot fogtál ki!Biztosan hétfői vagy péntek du gyártású.Nekem semmi gond vele.EGR lezárva első akadás után.Müszerfal csati épp egészséges,klimapanel nem világit de működik igy nem érdekel,nyikorgások nincsennek nem is voltak,ablakok sem karcolódnak igaz mindig kinyomom nyagynyomású borotvával a gumirésznél ahová a por és karcoló anyagok beülnek.Eddig első stab pálcát cseréltem és most a váltó tüskét kell majd.(74Ekm)
|
|
|
Naplózva
|
06 70/22 11 222
|
|
|
Komis
|
|
« Hozzászólás #161 Dátum: 2010. Október 14. - 08:03:10 » |
|
Köszi a tanácsot, de nekem bőven elég ha 3500-nél váltok. Lejebb nem szoktam, ergo ellustítás nem nyert. Adalékolás folyamatosan, nem nyert. Mellesleg ne mondjuk már ki, hogy adalék kell neki, mert ez nem normális!!! Mint az sem, hogy bioetanolozzak. Apró hibák? Majdnem szétégett a műszerfalam, nem működnek a klíma és egyéb kapcsolók, nyikorog a kormány, 8 litert eszik (sok!!!), szénné égett rendszámvilágításfoglalat, önállósódó rádió, vibráló kijelző, felakadó egr szelep, mechanikai hibás üléslap, tönkrement irányjelzőkapcsoló (úgy, hogy szinte alig használom!), karcosodó ablakok stb. Ha ez normális, elfogadható, akkor lehet velem van a baj...
Eeeez gáz. Ennyi probléma még talán egyik topiktársnál sem jött össze.
|
|
|
Naplózva
|
MINDEN -AMIT ELOLVASOL- FELHASZNÁLHATÓ ELLENED!
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #162 Dátum: 2010. Október 14. - 12:19:26 » |
|
Az a "picit" szócska nem véletlenül szerepelt a mondatomban. Nem azt állítom, hogy Te tehetsz mindenről, csak azt mondtam, hogy a vezetési stílusodon is múlik, hogy előjön-e a hiba vagy sem. A vezetési stílus nem csak arról szól, hogy hol váltasz, rengeteg egyéb tényező is közrejátszik. Sőt inkább úgy mondom, hogy a vezetési stílus és a használat jellege is közrejátszik abban, hogy előjön-e a szelepgond.
Nekünk anno közel húsz Lacettiből egyben sem kellett sem szelepeket, sem pedig EGR szelepet cserélni (ill. utóbbit lezárni), pedig átlagosan 120 - 150 ezer km-t futottak.
Nyilván vannak jobban és rosszabbul sikerült darabok, ez minden autó típusnál így van, lehet valóban a tiéd egy szerencsétlen darab. Valaki mondta egyszer (és milyen igaza volt): "Egy darab az szerencse, a sok darab meg statisztika" Neked van egy autód, az vagy elromlik vagy nem. Attól, hogy a tiéd elromlott nem hulladék az összes Lacetti, attól meg, hogy az enyém mondjuk nem romlik el nem tökéletes mindegyik.
A Te problémádra egy megoldás van szerintem: El kell adni az autót és venni egy másikat.
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #163 Dátum: 2010. Október 14. - 12:34:09 » |
|
Még valami a vezetési stílusról:
A motor (kissé leegyszerűsítve a dolgokat) a maximális nyomaték és a maximális teljesítmény közötti fordulatszám tartományban működik optimálisan. Ez a Lacetti esetében asszem 3800-5800 (1.6) és 4400-6300 (1.4). Ebben a tartományban üzemel a motor megfelelő hőmérsékleten, itt tisztul megfelelően és elmondásod szerint a Te autód itt nincs használva soha. Ennek pedig előbb-utóbb eredménye van.
Nem azt mondom, hogy mindig itt kell bőgetni a motort, de elmondásod szerint a Te autód az üzemidő kb. 0,1%-ában (közvetlenül váltás előtt egy tizedmásodpercre) megközelíti ezt a fordulatszám tartományt. Ez pedig nagyon kevés.
A régebbi 8 szelepes motorok nem igényelték ennyire a pörgetést, de a mai korszerű 16 szelepesek igen. A régi motorokhoz képest sokkal jobb hatásfok kevesebb hulladékhő termelést jelent (nem melegszik a motor), ha nem hajtod egyszerűen nem melegszik fel annyira a blokk, hogy ki tudjon égni a kosz.
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
95LE
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1120
Lacetti 1,4 Elite HB
|
|
« Hozzászólás #164 Dátum: 2010. Október 14. - 15:20:08 » |
|
Még valami a vezetési stílusról:
A motor (kissé leegyszerűsítve a dolgokat) a maximális nyomaték és a maximális teljesítmény közötti fordulatszám tartományban működik optimálisan. Ez a Lacetti esetében asszem 3800-5800 (1.6) és 4400-6300 (1.4). Ebben a tartományban üzemel a motor megfelelő hőmérsékleten, itt tisztul megfelelően és elmondásod szerint a Te autód itt nincs használva soha. Ennek pedig előbb-utóbb eredménye van.
Nem azt mondom, hogy mindig itt kell bőgetni a motort, de elmondásod szerint a Te autód az üzemidő kb. 0,1%-ában (közvetlenül váltás előtt egy tizedmásodpercre) megközelíti ezt a fordulatszám tartományt. Ez pedig nagyon kevés.
A régebbi 8 szelepes motorok nem igényelték ennyire a pörgetést, de a mai korszerű 16 szelepesek igen. A régi motorokhoz képest sokkal jobb hatásfok kevesebb hulladékhő termelést jelent (nem melegszik a motor), ha nem hajtod egyszerűen nem melegszik fel annyira a blokk, hogy ki tudjon égni a kosz.
Szerintem most Te mondtad ki a nagy igazságot amire én már régen gondolok, másmilyen formában. Mi van akkor, ha ez a motor túlhűtött, mondjuk azért mert ezt alapvetően melegebb éghajlatra tervezték ( lásd Korea) és ezért fogyaszt többet az autó. A másik, hogy nem is tud átmelegedni a Tőled emlegetett okok miatt. Viszont mindkét esethez : magasabb fogyi és problémák társulnak. Lehet-e megoldás egy megfelelő termosztát beépítése? ??
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|