capry
Bejáratós
Nem elérhető
Hozzászólások: 70
Lacetti SW 1,6 Elite, man.klíma, melange beige
|
|
« Hozzászólás #120 Dátum: 2009. Szeptember 21. - 20:29:01 » |
|
elég csúnya lenne, ha csak azon a keréken venné el a fékerőt ami éppen megcsúszik, a többin meg hagyná kajakra.
Szerintem nem pördülne. Miért pördülne? Ha a megcsúszott keréken leveszi a fékerőt, akkor az gördülni fog, az meg csak annyit gördül, amennyit a másik három kerékkel előrébb megy a kocsi. Ha csúszna, akkor viszont gyorsabban csúszna a csúszott kerék, mint ahogy a másik oldal gördülne. Nem?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
gatsy
|
|
« Hozzászólás #121 Dátum: 2009. Szeptember 22. - 09:37:42 » |
|
elég csúnya lenne, ha csak azon a keréken venné el a fékerőt ami éppen megcsúszik, a többin meg hagyná kajakra.
Szerintem nem pördülne. Miért pördülne? Ha a megcsúszott keréken leveszi a fékerőt, akkor az gördülni fog, az meg csak annyit gördül, amennyit a másik három kerékkel előrébb megy a kocsi. Ha csúszna, akkor viszont gyorsabban csúszna a csúszott kerék, mint ahogy a másik oldal gördülne. Nem? ..és ez így is van: http://hu.wikipedia.org/wiki/ABSEmberek, minek ültök a net előtt, ha nem használjátok a keresőket. Gördítsetek le az ABS fajtájáig és már is rájöttök, hogy mi a helyzet.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #122 Dátum: 2009. Szeptember 22. - 11:33:30 » |
|
elég csúnya lenne, ha csak azon a keréken venné el a fékerőt ami éppen megcsúszik, a többin meg hagyná kajakra.
Szerintem nem pördülne. Miért pördülne? Ha a megcsúszott keréken leveszi a fékerőt, akkor az gördülni fog, az meg csak annyit gördül, amennyit a másik három kerékkel előrébb megy a kocsi. Ha csúszna, akkor viszont gyorsabban csúszna a csúszott kerék, mint ahogy a másik oldal gördülne. Nem? ..és ez így is van: http://hu.wikipedia.org/wiki/ABSEmberek, minek ültök a net előtt, ha nem használjátok a keresőket. Gördítsetek le az ABS fajtájáig és már is rájöttök, hogy mi a helyzet. Tehát csak egy keréken....igaz?
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
gatsy
|
|
« Hozzászólás #123 Dátum: 2009. Szeptember 22. - 12:14:09 » |
|
elég csúnya lenne, ha csak azon a keréken venné el a fékerőt ami éppen megcsúszik, a többin meg hagyná kajakra.
Szerintem nem pördülne. Miért pördülne? Ha a megcsúszott keréken leveszi a fékerőt, akkor az gördülni fog, az meg csak annyit gördül, amennyit a másik három kerékkel előrébb megy a kocsi. Ha csúszna, akkor viszont gyorsabban csúszna a csúszott kerék, mint ahogy a másik oldal gördülne. Nem? ..és ez így is van: http://hu.wikipedia.org/wiki/ABSEmberek, minek ültök a net előtt, ha nem használjátok a keresőket. Gördítsetek le az ABS fajtájáig és már is rájöttök, hogy mi a helyzet. Tehát csak egy keréken....igaz? Genau
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Krisz
|
|
« Hozzászólás #124 Dátum: 2009. Szeptember 22. - 21:16:50 » |
|
elég csúnya lenne, ha csak azon a keréken venné el a fékerőt ami éppen megcsúszik, a többin meg hagyná kajakra.
Szerintem nem pördülne. Miért pördülne? Ha a megcsúszott keréken leveszi a fékerőt, akkor az gördülni fog, az meg csak annyit gördül, amennyit a másik három kerékkel előrébb megy a kocsi. Ha csúszna, akkor viszont gyorsabban csúszna a csúszott kerék, mint ahogy a másik oldal gördülne. Nem? ..és ez így is van: http://hu.wikipedia.org/wiki/ABSEmberek, minek ültök a net előtt, ha nem használjátok a keresőket. Gördítsetek le az ABS fajtájáig és már is rájöttök, hogy mi a helyzet. Tehát csak egy keréken....igaz? Genau Na ezért más nekem az abs-em a volt off autómhoz képest.Éreztem én hogy nem oké.
|
|
|
Naplózva
|
06 70/22 11 222
|
|
|
gatsy
|
|
« Hozzászólás #125 Dátum: 2009. Szeptember 23. - 11:02:20 » |
|
elég csúnya lenne, ha csak azon a keréken venné el a fékerőt ami éppen megcsúszik, a többin meg hagyná kajakra.
Szerintem nem pördülne. Miért pördülne? Ha a megcsúszott keréken leveszi a fékerőt, akkor az gördülni fog, az meg csak annyit gördül, amennyit a másik három kerékkel előrébb megy a kocsi. Ha csúszna, akkor viszont gyorsabban csúszna a csúszott kerék, mint ahogy a másik oldal gördülne. Nem? ..és ez így is van: http://hu.wikipedia.org/wiki/ABSEmberek, minek ültök a net előtt, ha nem használjátok a keresőket. Gördítsetek le az ABS fajtájáig és már is rájöttök, hogy mi a helyzet. Tehát csak egy keréken....igaz? Genau Na ezért más nekem az abs-em a volt off autómhoz képest.Éreztem én hogy nem oké. Oké, csak másképp oké.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #126 Dátum: 2009. Szeptember 23. - 13:42:23 » |
|
elég csúnya lenne, ha csak azon a keréken venné el a fékerőt ami éppen megcsúszik, a többin meg hagyná kajakra.
Szerintem nem pördülne. Miért pördülne? Ha a megcsúszott keréken leveszi a fékerőt, akkor az gördülni fog, az meg csak annyit gördül, amennyit a másik három kerékkel előrébb megy a kocsi. Ha csúszna, akkor viszont gyorsabban csúszna a csúszott kerék, mint ahogy a másik oldal gördülne. Nem? ..és ez így is van: http://hu.wikipedia.org/wiki/ABSEmberek, minek ültök a net előtt, ha nem használjátok a keresőket. Gördítsetek le az ABS fajtájáig és már is rájöttök, hogy mi a helyzet. Az ott olvasható 4 fajtából legalább 2 engem igazol. (szerintem egyik sem mond ellent - nekem és a fizikának ): "2 csatornás, 4 kerékre ható, kereszt elrendezésű:" - vajon miért szabályoz keresztbe? Csak nem a megpördülés ellensúlyozására? "3 csatornás, 4 kerékre ható:" - az első "tengely" kerekeinek oldalra csúszását még viszonylag könnyen megfogod a kormánnyal (és szó nincs arról, hogy a másik oldali keréken nem befolyásolja a fékerőt!! Csak arról van szó, hogy külön szabályozható! Nem mindegy!!). De ha a fara indul el, az már más játék! "4 csatornás, 4 kerékre ható:" itt sem azt írja, hogy csak a csúszó keréken csökkenti a féknyomást, hanem azt, hogy minden kereket egyedileg szabályoz. Ismét csak felteszem a kérdést: műszaki vizsga. Egy bizonyos eltérés megengedhető (mert még nem veszélyes, nem okoz megcsúszást - ezt ki is fogja használni az ABS elektronikája. Kiváltképp a 4x4-es). A "túl nagy" (15-20% felett, nem emlékszem pontosan. És más érték vonatkozik az első és a hátsó tengelyre+kézi fékre) esetében farol/pördül az autó.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
gatsy
|
|
« Hozzászólás #127 Dátum: 2009. Szeptember 24. - 07:40:40 » |
|
elég csúnya lenne, ha csak azon a keréken venné el a fékerőt ami éppen megcsúszik, a többin meg hagyná kajakra.
Szerintem nem pördülne. Miért pördülne? Ha a megcsúszott keréken leveszi a fékerőt, akkor az gördülni fog, az meg csak annyit gördül, amennyit a másik három kerékkel előrébb megy a kocsi. Ha csúszna, akkor viszont gyorsabban csúszna a csúszott kerék, mint ahogy a másik oldal gördülne. Nem? ..és ez így is van: http://hu.wikipedia.org/wiki/ABSEmberek, minek ültök a net előtt, ha nem használjátok a keresőket. Gördítsetek le az ABS fajtájáig és már is rájöttök, hogy mi a helyzet. Az ott olvasható 4 fajtából legalább 2 engem igazol. (szerintem egyik sem mond ellent - nekem és a fizikának ): "2 csatornás, 4 kerékre ható, kereszt elrendezésű:" - vajon miért szabályoz keresztbe? Csak nem a megpördülés ellensúlyozására? "3 csatornás, 4 kerékre ható:" - az első "tengely" kerekeinek oldalra csúszását még viszonylag könnyen megfogod a kormánnyal (és szó nincs arról, hogy a másik oldali keréken nem befolyásolja a fékerőt!! Csak arról van szó, hogy külön szabályozható! Nem mindegy!!). De ha a fara indul el, az már más játék! "4 csatornás, 4 kerékre ható:" itt sem azt írja, hogy csak a csúszó keréken csökkenti a féknyomást, hanem azt, hogy minden kereket egyedileg szabályoz. Ismét csak felteszem a kérdést: műszaki vizsga. Egy bizonyos eltérés megengedhető (mert még nem veszélyes, nem okoz megcsúszást - ezt ki is fogja használni az ABS elektronikája. Kiváltképp a 4x4-es). A "túl nagy" (15-20% felett, nem emlékszem pontosan. És más érték vonatkozik az első és a hátsó tengelyre+kézi fékre) esetében farol/pördül az autó. Szerintem ha csak ABS-ről beszélünk, az nem tudja a nem csúszó kerekek szabályozását (mivel nem is azt figyeli, csak a blokkolást), csak a dinamikus fékerő elosztóval együtt működve. Ahogy a wiki oldal is írja, nagyon sok biztonsági rendszer működik együtt az ABS-szel.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #128 Dátum: 2009. Szeptember 24. - 07:44:38 » |
|
Szerintem ha csak ABS-ről beszélünk, az nem tudja a nem csúszó kerekek szabályozását (mivel nem is azt figyeli, csak a blokkolást), csak a dinamikus fékerő elosztóval együtt működve. Ahogy a wiki oldal is írja, nagyon sok biztonsági rendszer működik együtt az ABS-szel.
Nemcsak működne, hanem működik is a lacsiban az EBD... EBDElectronic Brakeforce Distribution. Elektronikus fékerő-elosztó, mely a legjobban tapadó kerekekre küldi a legtöbb fékerőt, így rövidítvén a fékutat. Régen is volt fékeroelosztó a legtöbb kocsiban; amikor eros fékezésnél az autó kasznija nagyon az orrára állt, a hátsó tengelyhez kapcsolt, karos szelep kicsit elzárja a hátrameno fékfolyadék útját. A hátsó fékek kevésbé hatottak, a kerekek nem akartak annyira blokkolni, ráadásul a jól tapadó elso kerekeknek nagyobb fékero maradt. Most ezt az EBD rövidítésu elektronikus rendszer végzi a legtöbb autóban, ami például a tengelyterhelést is figyelembe veszi, és együttmuködik a blokkolásgátló rendszerrel.
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
gatsy
|
|
« Hozzászólás #129 Dátum: 2009. Szeptember 24. - 07:52:27 » |
|
Szerintem ha csak ABS-ről beszélünk, az nem tudja a nem csúszó kerekek szabályozását (mivel nem is azt figyeli, csak a blokkolást), csak a dinamikus fékerő elosztóval együtt működve. Ahogy a wiki oldal is írja, nagyon sok biztonsági rendszer működik együtt az ABS-szel.
Nemcsak működne, hanem működik is a lacsiban az EBD... EBDElectronic Brakeforce Distribution. Elektronikus fékerő-elosztó, mely a legjobban tapadó kerekekre küldi a legtöbb fékerőt, így rövidítvén a fékutat. Régen is volt fékeroelosztó a legtöbb kocsiban; amikor eros fékezésnél az autó kasznija nagyon az orrára állt, a hátsó tengelyhez kapcsolt, karos szelep kicsit elzárja a hátrameno fékfolyadék útját. A hátsó fékek kevésbé hatottak, a kerekek nem akartak annyira blokkolni, ráadásul a jól tapadó elso kerekeknek nagyobb fékero maradt. Most ezt az EBD rövidítésu elektronikus rendszer végzi a legtöbb autóban, ami például a tengelyterhelést is figyelembe veszi, és együttmuködik a blokkolásgátló rendszerrel. Ezért mondom, hogy magában csak az ABS nem tudja!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #130 Dátum: 2009. Szeptember 24. - 10:41:04 » |
|
Szerintem ha csak ABS-ről beszélünk, az nem tudja a nem csúszó kerekek szabályozását (mivel nem is azt figyeli, csak a blokkolást), csak a dinamikus fékerő elosztóval együtt működve. Ahogy a wiki oldal is írja, nagyon sok biztonsági rendszer működik együtt az ABS-szel.
Nemcsak működne, hanem működik is a lacsiban az EBD... EBDElectronic Brakeforce Distribution. Elektronikus fékerő-elosztó, mely a legjobban tapadó kerekekre küldi a legtöbb fékerőt, így rövidítvén a fékutat. Régen is volt fékeroelosztó a legtöbb kocsiban; amikor eros fékezésnél az autó kasznija nagyon az orrára állt, a hátsó tengelyhez kapcsolt, karos szelep kicsit elzárja a hátrameno fékfolyadék útját. A hátsó fékek kevésbé hatottak, a kerekek nem akartak annyira blokkolni, ráadásul a jól tapadó elso kerekeknek nagyobb fékero maradt. Most ezt az EBD rövidítésu elektronikus rendszer végzi a legtöbb autóban, ami például a tengelyterhelést is figyelembe veszi, és együttmuködik a blokkolásgátló rendszerrel. Ezért mondom, hogy magában csak az ABS nem tudja! Igen-igen! (Bocsi, de az előbb félreolvastam a hozzászólásod....az öregedés első jele:szemüveg is elkél. A többi (cavinton, viagra) remélem még jópár évvel később jön!
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
gatsy
|
|
« Hozzászólás #131 Dátum: 2009. Szeptember 24. - 10:47:31 » |
|
Szerintem ha csak ABS-ről beszélünk, az nem tudja a nem csúszó kerekek szabályozását (mivel nem is azt figyeli, csak a blokkolást), csak a dinamikus fékerő elosztóval együtt működve. Ahogy a wiki oldal is írja, nagyon sok biztonsági rendszer működik együtt az ABS-szel.
Nemcsak működne, hanem működik is a lacsiban az EBD... EBDElectronic Brakeforce Distribution. Elektronikus fékerő-elosztó, mely a legjobban tapadó kerekekre küldi a legtöbb fékerőt, így rövidítvén a fékutat. Régen is volt fékeroelosztó a legtöbb kocsiban; amikor eros fékezésnél az autó kasznija nagyon az orrára állt, a hátsó tengelyhez kapcsolt, karos szelep kicsit elzárja a hátrameno fékfolyadék útját. A hátsó fékek kevésbé hatottak, a kerekek nem akartak annyira blokkolni, ráadásul a jól tapadó elso kerekeknek nagyobb fékero maradt. Most ezt az EBD rövidítésu elektronikus rendszer végzi a legtöbb autóban, ami például a tengelyterhelést is figyelembe veszi, és együttmuködik a blokkolásgátló rendszerrel. Ezért mondom, hogy magában csak az ABS nem tudja! Igen-igen! (Bocsi, de az előbb félreolvastam a hozzászólásod....az öregedés első jele:szemüveg is elkél. A többi (cavinton, viagra) remélem még jópár évvel később jön! No prob!:)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladlac
|
|
« Hozzászólás #132 Dátum: 2009. Szeptember 24. - 10:54:41 » |
|
Garanciában ma kicserélték az üzemanyag szintjelzőmet. Egybe van építve az AC-vel, tehát most az is új. Remélem többet nem fog féltankot jelezni tankolás után 5 km-el. A csere 30 perc alatt megvolt, pedig berémítettek 1 órával. Addig nézegettem Cruze-t. Egy dolgot nem értek benne: a kipörgésgátló kikapcsolóját miért az utasoldalra rakták a váltókarnak, amikor bal oldalon is lett volna hely?
|
|
|
Naplózva
|
Ne száguldj gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #133 Dátum: 2009. Szeptember 24. - 12:05:04 » |
|
Szerintem ha csak ABS-ről beszélünk, az nem tudja a nem csúszó kerekek szabályozását (mivel nem is azt figyeli, csak a blokkolást), csak a dinamikus fékerő elosztóval együtt működve. Ahogy a wiki oldal is írja, nagyon sok biztonsági rendszer működik együtt az ABS-szel.
Nemcsak működne, hanem működik is a lacsiban az EBD... EBDElectronic Brakeforce Distribution. Elektronikus fékerő-elosztó, mely a legjobban tapadó kerekekre küldi a legtöbb fékerőt, így rövidítvén a fékutat. Régen is volt fékeroelosztó a legtöbb kocsiban; amikor eros fékezésnél az autó kasznija nagyon az orrára állt, a hátsó tengelyhez kapcsolt, karos szelep kicsit elzárja a hátrameno fékfolyadék útját. A hátsó fékek kevésbé hatottak, a kerekek nem akartak annyira blokkolni, ráadásul a jól tapadó elso kerekeknek nagyobb fékero maradt. Most ezt az EBD rövidítésu elektronikus rendszer végzi a legtöbb autóban, ami például a tengelyterhelést is figyelembe veszi, és együttmuködik a blokkolásgátló rendszerrel. Ezért mondom, hogy magában csak az ABS nem tudja! Ezt szépen ide másoltad Cápa! Kár, hogy a blog írója kicsit slendriánul fogalmazott. Nézzük inkább, hogy mit ír erről a vezess.hu: http://www.vezess.hu/techabc/elektronikus/9368/Valóban volt az EBD-nek mechanikus megfelelője is (pont emiatt lehetett megbukni a vizsgán. berohadt, és nem adott elég fékerőt a hátsó tengelyre. Szereltem egy párat.) A lényeg, hogy tengelyenként szabályoz. Különben pördül az autó! Az ABS ennél egy sokkal fejlettebb rendszer. (Mechanikus EBD már az 1970-ben( a körül. A jó ég emlékszik már rá pontosan ) gyártott Polski Fiatomban is volt.) Miért ne tudná az ABS az egy tengelyen lévő két féket együtt szabályozni? Csak annyit kell tennie, hogy ugyan annyit zár mind a két "csapon". És marad az egyenlő fékerő. Nem nagy ördöngösség. De látom, titeket csak egy tudományos kísérlet győzhet meg (vagy engem?). De tényleg, csak egyet magyarázzatok meg nekem: ha nem okoz balesetveszélyt az egy tengelyen lévő kerekre jutó jelentősen eltérő fékerő, akkor miért buktatnak meg miatta vizsgán?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #134 Dátum: 2009. Szeptember 24. - 12:12:50 » |
|
Garanciában ma kicserélték az üzemanyag szintjelzőmet. Egybe van építve az AC-vel, tehát most az is új. Remélem többet nem fog féltankot jelezni tankolás után 5 km-el. A csere 30 perc alatt megvolt, pedig berémítettek 1 órával. Addig nézegettem Cruze-t. Egy dolgot nem értek benne: a kipörgésgátló kikapcsolóját miért az utasoldalra rakták a váltókarnak, amikor bal oldalon is lett volna hely? Ebben a történetben az a szép, hogy lehet külön is cserélni őket! Garancia alatt persze nem számít (mitől is ment csődbe a GM?), de később, ha már fizetni kell érte jó tudni (van külön cikkszáma a jeladónak). A galériában van fent róla kép, bőven. Azt is jó tudni, hogy az üzemanyag szintjeladók nem egyformák! Két fajta van belőlük, figyelni kell rá (szervizben is elnézik, simán). Kinézetre szinte teljesen egyformák, talán csak a csatlakozóiknak eltérő a színezése. Már nem emlékszem rá pontosan. Amikor az én gépembe egy nem bele valót tettek, akkor tele tanknál is csak fél tankot jelzett (fordított esetben mit csinálhat?). Onnan viszont szép arányosan fogyott.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|