cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #45 Dátum: 2009. Március 22. - 20:05:10 » |
|
A szervizekről írt tapasztalatokkal teljes mértékben egyetértek Pittikével...volt benne részem. Upsz...ezért most lehet kapok Jopektől... Köszönjük az infót, legközelebbi motortető nyitásnál én is megnézem a csavarokat.
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
sebijoe
|
|
« Hozzászólás #46 Dátum: 2009. Március 22. - 20:19:17 » |
|
Pittike én valamilyen okból kifolyólag nem tapasztaltam ezeket a dolgokat amiket a rémtörténeteidben leírsz, nem egy nem két Lacettit szedtem szét és raktam össze a két db hűtő ventilátor nem csak az automata váltósokban van nálunk az udvarban csak kézi váltós Lacsik vannak és a többségükön dupla ventilátor van és nem 7 hanem 8 csavar fogja őket. A márka szervizeket általánosítod egy öntetűen hozzá nem értőknek nevezed pedig neked sincs átfogó tapasztalod róluk. Arra kérnélek mielőtt leírsz valamit és konzekvenciát vonsz le járj jobban a dolgok után! Üdv: sebijoe
Gondolom a márkaszervizek általánosítása alatt arra gondolsz, amit a szelepcsere topicban írtam, miszerint a "márkaszervizben kutyaütők dolgoznak". Ezt én olyanformán értettem, hogy adott egy márkaszerviz, ahova tizedszer viszed vissza az autódat ugyanazzal a hibával, és fogalmuk sincs mi lehet az oka, csak hazudoznak meg találomra cserélgetnek. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy "minden márkaszervizben (csak) kutyaütők dolgoznak", és pláne nem jelenti azt, hogy a kaposvári márkaszervizben Te is kutyaütő vagy. Tehát légyszíves ne vedd magadra! Hidd el, én is láttam már pár autót, mégha nem is vagyok autószerelő. Konkrétan a fórumon sokat emlegetett Gombosban voltam 3 évig munkafelvelő, igaz nem a Chevynél, hanem az Opelnél. Láttam a márkaszervizben folyó munka minőségét, és nem csak a Gombosban, több más budapesti márkaszerviznél is. Sajnos lenne mit javítani. Legutóbb, amikor bevittem az egyik H Astránkat a Gombiba szóltam, hogy az egyik kerék dübörög, keressék meg melyik az és javítsák/cseréljék ki. Erre kicserélték a nyomtávrudat természetesen fizetőben, majd -már a Chevy szervizben- beállították úgy a futóművet, hogy az autó mindenfelé megy csak egyenesen nem. A kerék természetesen azóta is dübörög. Ez csak egy szándékosan kiragadott történet, de tudnék Neked ezer másikat mesélni, amiből kiderül, hogy analfabéták dolgoznak a szervizekben. Pl. hogy a Danubiában fejjel teszik a H7 izzót a Lacettibe (és nem állítják be, pedig ez volt az eredeti kérés, mert akkor észrevennék), vagy hogy ugyanitt szemrebbenés nélkül beöntik az 5 liter olajat az 1.6 Lacettibe. Komolyan. Ezer ilyen sztorim van, egytől-egyig a saját szememmel láttam, a saját bőrömön tapasztaltam. A cégünkben az Opelek mellett 7 saját Lacetti van, ezen kívül további 5-6 Lacettivel tartósan dolgoztunk, és alkalmam nyílt vezetni még vagy további százötvenet. A rokonságomban taxi Lacettik vannak tizesével. Hidd el nem beszélek hülyeséget vaktában. A ventillátoros esetet azért írtam le, hogy lehetőség szerint minél többen tudjanak a dologról, és meghúzzák a csavarokat mielőtt akár sokkal súlyosabb károkat okozva velük is megtörténik a dolog. Mert, hogy Ti a márkaszervizben nem ellenőriztek ilyesmit az időszakor szervizkor, az nem kérdés. A mi autónkkal sem történik meg ez, ha valaki ránézett volna a csavarokra a szervizben. Ki tudja mióta voltak kiesve, mire a ventiből kilógó csavarvég elreszelte a klímacsövet. Nem a márkát akarom szapulni, szeretem a Lacsikat, pláne az automatát, ami egyébként is a kedvencem. Viszont azt gondolom egy ilyen eset után joggal lesz bosszús az ember pláne, hogy az autóban keletkeztek kisebb károk, amiket ismerve a GM garanciális alapelveit senki nem fog nekünk megtéríteni. A csavar témát pedig kár volt feszegetni, hidd el, el tudok nyolcig számolni. Neked viszont ajánlom, hogy hétfőn nézz bele az első kezed ügyébe kerülő Lacettibe, és számold meg hány csavar fogja a két ventit. Az egyiket három, a másikat négy. Tudod én nem márka szervizben otthon van műhelyünk én a tényleges gyakorlati dolgokat írtam le. A fiam 13 éve ebben a márkában dolgozik de a te rémtörténeteiddel nem találkozott a szelepes dologban az ügyfél hibáját is meg kell vizsgálni mert a KBT-s és a KKE-s Rendőrségi autóknál miért nincs ilyen gond de te ezt nem tudhatod mert velük nem találkozol, de ezek az ismeretek hiánya nem gátol meg attól, hogy több esetesre utaló dolgokra hivatkozzál a termosztátos dologgal is általánosítasz, erre pedig Stocz kolléga is azt írta ő sem és a taxis kollegái sem találkoztak és a fiamék sem, te ezt is biztosan jobban tudod. Amúgy én nem szoktam mesélni tapasztalati tényeket szoktam leírni a csavaros dolgot meg lefényképezem mert amiket én szedtem szét abban annyi volt és talán én is megtudom számolni 50 évesen mennyi az annyi! Bp-i és környéki állapotokról nem tudok és nem is akarok nyilatkozni, de vidéken egészen más a hozzá állás. Én egyébként csak annyit kértem maradjunk a valóság talaján, de amint tapasztalom te ezt sértőnek találtad. A nem kellően megalapozott dolgokkal nagyon félre vezethetünk másokat, gondolom azt te sem szereted ha veled ezt teszik másokkal se tegyük!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebijoe
|
|
« Hozzászólás #47 Dátum: 2009. Március 22. - 20:24:49 » |
|
A szervizekről írt tapasztalatokkal teljes mértékben egyetértek Pittikével...volt benne részem. Upsz...ezért most lehet kapok Jopektől... Köszönjük az infót, legközelebbi motortető nyitásnál én is megnézem a csavarokat. Ezzel a teljesen egyet értő hozzá szólással azt sugalljátok, hogy ez országos állapot pedig vannak kivételek, sőt szerintem nem ez az általános!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #48 Dátum: 2009. Március 22. - 21:41:15 » |
|
Ne haragudj, ha felteszem a kérdést, hogy szerinted mégis kit vezetek félre, ha szólok, hogy srácok időnként húzzátok meg a ventillátor felfogató csavarjait, mert kilazulhatnak és elhagyjátok a ventillátort?
Ha a másik (hűtőfolyadékos) esetre gondolsz, Stocz nem azt mondta, hogy hazudok vagy kitaláltam az egészet, hanem hogy nem hallott még róla, és jó lenne pontosítani a dolgot, hogy milyen évjáratú autóknál fordult elő ez a hiba. Mint írtam, a mi autóinknál még nem fordult elő, de a mieinkben 120 körül van a legtöbbet futottakban, ez a hiba meg valahol 150 - 200 ezer km között jött elő az említett három Lacettiben. Mivel maga az alkatrész kb. 5000 Ft, a csere meg olyan egyszerű, hogy két csavar becsavarásával akárki meg tudja csinálni, én komolyan elgondolkodtam rajta, hogy 120 körül kicseréljük minden autón, nehogy valahol a világ végén essen szét a legrosszabb pillanatban. Ettől még mindenki más is eldöntheti maga, hogy kicserélteti-e vagy sem, én csak az infót szerettem volna megosztani. Sajnos ennek az esetnek a pontos részleteit még mindig nem tudom, azért is nem írtam meg, mert a barátnőm szüleivel (akiké a három ominózus Lacetti) nem találkoztunk egy ideje.
Hogy Te nem találkoztál az említett problémákkal az ne haragudj, de semmit nem jelent. A ventissel én is most találkoztam először.
Sajnos nem tudok képet feltölteni, de amint megoldódik ígérem felteszem a képeket, hogy a saját szemeddel láthasd. Gondolom azt nem feltételezed, hogy összekócolom a hűtőradiátort meg elreszelem a klímacsövet egy új autón, hogy alátámasszam a "mesémet". Azt meg hidd el, megszámoltam, hogy hány csavart kellett keresnem a garázsban, hogy összerakjam a hűtőt. A menetirány szerinti bal ventit négy csavar fogja a négy sarkon, a jobb oldalit pedig hegyére állított egyenlő szárú háromszög alakban, mint a macisajt tábla, alul középen egy, fölül a két szélén még egy-egy. Nézegettük egy ideig, mikor azt lestük, hogy kilyukadt-e a klímacső.
A hűtővizes sztorit lehet, hogy szándékosan kissé viccesre fogtam, de elhiheted, amikor a barátnőm este tízkor halálra rémülten hívott fel, én meg azt hittem balesete volt, akkor nem tűnt a dolog annyira humorosnak a dolog. Ezért gondoltam amikor kiderült, hogy sorozatos a jelenség, hogy jobb tudni róla. Megkérdezem a barátnőm apját hátha megvan valamelyik tönkrement darab, ha igen, lefényképezem a kedvedért.
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
sebijoe
|
|
« Hozzászólás #49 Dátum: 2009. Március 22. - 23:48:41 » |
|
Ne haragudj, ha felteszem a kérdést, hogy szerinted mégis kit vezetek félre, ha szólok, hogy srácok időnként húzzátok meg a ventillátor felfogató csavarjait, mert kilazulhatnak és elhagyjátok a ventillátort?
Ha a másik (hűtőfolyadékos) esetre gondolsz, Stocz nem azt mondta, hogy hazudok vagy kitaláltam az egészet, hanem hogy nem hallott még róla, és jó lenne pontosítani a dolgot, hogy milyen évjáratú autóknál fordult elő ez a hiba. Mint írtam, a mi autóinknál még nem fordult elő, de a mieinkben 120 körül van a legtöbbet futottakban, ez a hiba meg valahol 150 - 200 ezer km között jött elő az említett három Lacettiben. Mivel maga az alkatrész kb. 5000 Ft, a csere meg olyan egyszerű, hogy két csavar becsavarásával akárki meg tudja csinálni, én komolyan elgondolkodtam rajta, hogy 120 körül kicseréljük minden autón, nehogy valahol a világ végén essen szét a legrosszabb pillanatban. Ettől még mindenki más is eldöntheti maga, hogy kicserélteti-e vagy sem, én csak az infót szerettem volna megosztani. Sajnos ennek az esetnek a pontos részleteit még mindig nem tudom, azért is nem írtam meg, mert a barátnőm szüleivel (akiké a három ominózus Lacetti) nem találkoztunk egy ideje.
Hogy Te nem találkoztál az említett problémákkal az ne haragudj, de semmit nem jelent. A ventissel én is most találkoztam először.
Sajnos nem tudok képet feltölteni, de amint megoldódik ígérem felteszem a képeket, hogy a saját szemeddel láthasd. Gondolom azt nem feltételezed, hogy összekócolom a hűtőradiátort meg elreszelem a klímacsövet egy új autón, hogy alátámasszam a "mesémet". Azt meg hidd el, megszámoltam, hogy hány csavart kellett keresnem a garázsban, hogy összerakjam a hűtőt. A menetirány szerinti bal ventit négy csavar fogja a négy sarkon, a jobb oldalit pedig hegyére állított egyenlő szárú háromszög alakban, mint a macisajt tábla, alul középen egy, fölül a két szélén még egy-egy. Nézegettük egy ideig, mikor azt lestük, hogy kilyukadt-e a klímacső.
A hűtővizes sztorit lehet, hogy szándékosan kissé viccesre fogtam, de elhiheted, amikor a barátnőm este tízkor halálra rémülten hívott fel, én meg azt hittem balesete volt, akkor nem tűnt a dolog annyira humorosnak a dolog. Ezért gondoltam amikor kiderült, hogy sorozatos a jelenség, hogy jobb tudni róla. Megkérdezem a barátnőm apját hátha megvan valamelyik tönkrement darab, ha igen, lefényképezem a kedvedért.
Úgy látom nem látod a szándékot miért írtam le dolgokat, innentől a részemről lezárom a témát, amúgy nézd meg ki indította annak idején ezt a topicot.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. Március 22. - 23:55:39 írta sebijoe59 »
|
Naplózva
|
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
|
« Hozzászólás #50 Dátum: 2009. Március 23. - 08:43:23 » |
|
Sebi, szerintem feleslegesen kezdtél el vitatkozni Pittikével.Ő csak a hibákra hívja fel a figyelmet,amit köszönünk neki.Azzal meg hogy a szakszervízekkel többnyire csak negatív a tapasztalata,sztem nincs egyedül.
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
sebijoe
|
|
« Hozzászólás #51 Dátum: 2009. Március 23. - 09:12:10 » |
|
Sebi, szerintem feleslegesen kezdtél el vitatkozni Pittikével.Ő csak a hibákra hívja fel a figyelmet,amit köszönünk neki.Azzal meg hogy a szakszervízekkel többnyire csak negatív a tapasztalata,sztem nincs egyedül.
Mint írtam én lezártam részemről a témát, bár szerintem nekem is van legalább akkora tapasztalatom mint neki, így tudom mennyi hasznosítható abból amit leírt!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebijoe
|
|
« Hozzászólás #52 Dátum: 2009. Március 23. - 09:16:00 » |
|
Sebi, szerintem feleslegesen kezdtél el vitatkozni Pittikével.Ő csak a hibákra hívja fel a figyelmet,amit köszönünk neki.Azzal meg hogy a szakszervízekkel többnyire csak negatív a tapasztalata,sztem nincs egyedül.
Mint írtam én lezártam részemről a témát, bár szerintem nekem is van legalább akkora tapasztalatom mint neki, így tudom mennyi hasznosítható abból amit leírt 2 db SW 1 db HB 1 db sedan tulajdonlása mellet !
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #53 Dátum: 2009. Március 23. - 10:40:19 » |
|
Tényleg én sem szeretném folytani, mert nincs értelme, nem értünk egyet. Majd megírom az észrevételeimet másik topikban, és nem a tiédet szemetelem tele.
Csak egy apróság: A rendőrségi Lacettiket ne vegyük ide, mert ők közismerten más igénybevételnek teszik ki az autókat, mint a normál sofőrök. Nekik nem rángat a kocsi, nekik majd hengerfejes lesz 80 ezernél, stb. A Gombiban javítottunk rendőrségi G Astrákat, egyik se rángatott az elkormolódástól, viszont annál többet kellett generálozni.
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #54 Dátum: 2009. Március 23. - 10:56:52 » |
|
Majd megírom az észrevételeimet másik topikban, és nem a tiédet szemetelem tele.
LOL A wtcc az enyém!
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #55 Dátum: 2009. Március 23. - 11:28:17 » |
|
Tényleg én sem szeretném folytani, mert nincs értelme, nem értünk egyet. Majd megírom az észrevételeimet másik topikban, és nem a tiédet szemetelem tele.
Csak egy apróság: A rendőrségi Lacettiket ne vegyük ide, mert ők közismerten más igénybevételnek teszik ki az autókat, mint a normál sofőrök. Nekik nem rángat a kocsi, nekik majd hengerfejes lesz 80 ezernél, stb. A Gombiban javítottunk rendőrségi G Astrákat, egyik se rángatott az elkormolódástól, viszont annál többet kellett generálozni.
Csak egy megjegyzés: ez a közösség, a lacettiklub topicja, nem Sebié, sem másé! A szabályzatnak megfelelően mindenki elmondhatja benne a véleményét, tapasztalatait. Minden hasznos hozzászólásnak örülünk és továbbra is várjuk őket! Ami meg a vitát illeti:privátban el lehetne rendezni, ha ugyan folytatni akarjátok ezt a -szerintem értelmetlen- odamondogatást. Kérem a fentiek tudomásulvételét! További jó fórumozást!
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
Jopek
|
|
« Hozzászólás #56 Dátum: 2009. Március 23. - 15:37:22 » |
|
A szervizekről írt tapasztalatokkal teljes mértékben egyetértek Pittikével...volt benne részem. Upsz...ezért most lehet kapok Jopektől... Köszönjük az infót, legközelebbi motortető nyitásnál én is megnézem a csavarokat. Most mér' bántsalak? Veszekedni tényleg kár ezen! Van "kutyaütő" villanyszerelő, de van jó is! Van jó asztalos meg van rosz is! Ugyanúgy az autójavító iparban is van mindenféle jószág....
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebijoe
|
|
« Hozzászólás #57 Dátum: 2009. Március 23. - 17:29:15 » |
|
Tényleg én sem szeretném folytani, mert nincs értelme, nem értünk egyet. Majd megírom az észrevételeimet másik topikban, és nem a tiédet szemetelem tele.
Csak egy apróság: A rendőrségi Lacettiket ne vegyük ide, mert ők közismerten más igénybevételnek teszik ki az autókat, mint a normál sofőrök. Nekik nem rángat a kocsi, nekik majd hengerfejes lesz 80 ezernél, stb. A Gombiban javítottunk rendőrségi G Astrákat, egyik se rángatott az elkormolódástól, viszont annál többet kellett generálozni.
Na látod ez az amit csak feltételezel a másik oldalon meg ott van a gyakorlati tapasztalat, mert amit leírtál az a rendőrségi Lacettiknél nem igazolódott be, de itt ebben nekem nem lehet igazam, én hozzá nem értő pancser vagyok!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladlac
|
|
« Hozzászólás #58 Dátum: 2009. Március 23. - 19:39:57 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
Ne száguldj gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #59 Dátum: 2009. Március 23. - 23:31:07 » |
|
Tényleg én sem szeretném folytani, mert nincs értelme, nem értünk egyet. Majd megírom az észrevételeimet másik topikban, és nem a tiédet szemetelem tele.
Csak egy apróság: A rendőrségi Lacettiket ne vegyük ide, mert ők közismerten más igénybevételnek teszik ki az autókat, mint a normál sofőrök. Nekik nem rángat a kocsi, nekik majd hengerfejes lesz 80 ezernél, stb. A Gombiban javítottunk rendőrségi G Astrákat, egyik se rángatott az elkormolódástól, viszont annál többet kellett generálozni.
Na látod ez az amit csak feltételezel a másik oldalon meg ott van a gyakorlati tapasztalat, mert amit leírtál az a rendőrségi Lacettiknél nem igazolódott be, de itt ebben nekem nem lehet igazam, én hozzá nem értő pancser vagyok! Senki nem mondta, hogy pancser vagy, én sem. Biztos pontosan olyan jó szerelő vagy, mint amilyen kedves, szimpatikus is. Hallod komolyan nem értelek, (eredetileg) egy rossz szavam nem volt rád, mindössze annyit közöltem a többiekkel, hogy milyen problémákba botlottam a saját/ismerősi körömben lévő Lacettikkel. Közben annyit hozzátettem, hogy a márkaszervizekben sok helyen kutyaütők dolgoznak. Ez Téged ugye nem érint. Akkor miért veszed magadra? Viszont autószerelőként nem hiszem, hogy gyakran járnál autószervizben, mint ügyfél. Én viszont gyakori vendég vagyok ilyen helyeken ügyfélként. Ezért én talán jobban meg tudom ítélni mindezt. Az meg, hogy Te nem találkoztál a hibával, mégegyszer mondom, nem jelent semmit. A fejlesztőmérnökök sem találkoztak vele kitudja hányszázezer (millió?) tesztkilométer alatt, különben kijavították volna. Ugyanez igaz az ominózus rángatásra is. Mégis megkeseríti sokak életét.
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
|