Lacetti klub fórum
2025. április 20. - 05:18:53 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 30   Le
 
Szerző Téma: KRESZ frissen  (Megtekintve 90841 alkalommal)
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #300 Dátum: 2009. November 29. - 13:38:08 »

Kereszt utcából egyirányú utcából jön a bringás, én keresztezem, benézek jobbra, és tűz, balról jön a bringás, mi van ilyenkor? Vagy neki jobbkéz szabály van? Nekem esetleg jobb, és balkéz is? Vagy ilyenkor minden sarkon macisajt? Mi van akkor, ha védett az utcám? Szóval ez az új szabály beleillik szerintem a "sok a magyar itt, nem kéne ennyi" elméletbe, mert passzol hozzá, mint tudjuk, kevesebb jut a mentősöknek, kórházaknak, most pedig hadd menjenek a bringások... Amúgy most még csak megengedett az 50 felülieknek a piroson való átkelés, de a nyugdíjasoknak már kötelező! Ezt is be kellett volna venni a módosításba. Ja, és egyik bringán se legyen fék ezentúl!
Teljesen igazad van,de azt azért hozzáteszem,hogy én bárhonnan bárhová kanyarodok mindig benézek minden lehetséges irányba,mert sok a barom.Pl.lámpás kereszteződés,balról állnak a piroson,én megyek jobbra,akkor is benézek oda is.Volt már rá példa sajnos....
Nem is azokkal lesz gond, akik így bringáznak.
Hanem a többséggel.
Mindannyian tudnánk erről mesélni.
Piros lámpa ellenére kifordul (az egyébként is) védett útra. (Pl. Síp-Rákóczi sarok)
Nem néz körbe, le se sz..a, hogy mondjuk a piros 7-es jön elsőbbségének (zöld lámpa!!!) jogos tudatában.
Hányan fognak megsérülni?
A busz (taxi) kikerüli a hülyéjét (reflex), és utána saját hibásként fizeti a károkat. Mert a bringás nem fog megállni (tapasztalat).

Arról nem is szólva, hogy "bringával járok bulizni, mert akkor nem gond, ha iszok".
Na ez is saját tapasztalat.

Szerinted a bringás betartja majd a jobb kéz szabályt? (a fenti fajta!)
Nem. Balesetveszélyes magatartásformát legalizáltak, feltehetőleg kampánycélból.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Komis
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1929



« Hozzászólás #301 Dátum: 2009. November 29. - 13:58:59 »

Kíváncsi leszek a tényleges jogszabályi szövegre, de ez a "kerékpárosok mehetnek szembe a forgalomban az egyirányú utcában" lecsapta az autómatát. Nagyon sok balesetveszélyes helyzet lesz abból, hogy onnan közeledik, ahonnan az autós nem számít rá. Kinyitják az ajtót, nem adnak elsőbbséget stb.
Az hagyján.
De hogyan fog elférni a bringás a pesti egyirányú utcák többségében??
Sehogy.

Egy azonos írányban, egy szemben! Na akkor mivan? Egyedül nem tudod a szitut kézben tartani! Akkor ki a hunyó?
Naplózva

MINDEN -AMIT ELOLVASOL- FELHASZNÁLHATÓ ELLENED!
joshka123
Kábelbarát
Bejáratós
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 75



« Hozzászólás #302 Dátum: 2009. November 29. - 17:09:27 »

Kíváncsi leszek a tényleges jogszabályi szövegre, de ez a "kerékpárosok mehetnek szembe a forgalomban az egyirányú utcában" lecsapta az autómatát. Nagyon sok balesetveszélyes helyzet lesz abból, hogy onnan közeledik, ahonnan az autós nem számít rá. Kinyitják az ajtót, nem adnak elsőbbséget stb.
Az hagyján.
De hogyan fog elférni a bringás a pesti egyirányú utcák többségében??

 
Sehogy.

Egy azonos írányban, egy szemben! Na akkor mivan? Egyedül nem tudod a szitut kézben tartani! Akkor ki a hunyó?
Nem vagyok bicikli-ellenes, mert egészséges, sportos, olcsó, de azt hiszem, egy viszonylag olcsó díjú KRESZ vizsga kellene nekik.
Már akinek nincs valamire jogsija. Néha megkövetelhetnék a gyalogosoktól is az alapvető tudást.
A rendelet kapcsán nehéz eldönteni, hogy az alkotók mit akarnak. Több kerékpáros balesetet, vagy több bevont jogosítványt?
Sajnos a biciklisek nagyobbik részében csak az marad meg, hogy neki mihez van joga.
Naplózva
Komis
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1929



« Hozzászólás #303 Dátum: 2009. November 30. - 11:55:51 »

Kíváncsi leszek a tényleges jogszabályi szövegre, de ez a "kerékpárosok mehetnek szembe a forgalomban az egyirányú utcában" lecsapta az autómatát. Nagyon sok balesetveszélyes helyzet lesz abból, hogy onnan közeledik, ahonnan az autós nem számít rá. Kinyitják az ajtót, nem adnak elsőbbséget stb.
Az hagyján.
De hogyan fog elférni a bringás a pesti egyirányú utcák többségében??

 
Sehogy.

Egy azonos írányban, egy szemben! Na akkor mivan? Egyedül nem tudod a szitut kézben tartani! Akkor ki a hunyó?
Nem vagyok bicikli-ellenes, mert egészséges, sportos, olcsó, de azt hiszem, egy viszonylag olcsó díjú KRESZ vizsga kellene nekik.
Már akinek nincs valamire jogsija. Néha megkövetelhetnék a gyalogosoktól is az alapvető tudást.
A rendelet kapcsán nehéz eldönteni, hogy az alkotók mit akarnak. Több kerékpáros balesetet, vagy több bevont jogosítványt?
Sajnos a biciklisek nagyobbik részében csak az marad meg, hogy neki mihez van joga.
Hát, Gidy buszának popija mögött nem tudom mennyire egészséges a kerékpározás...!
Naplózva

MINDEN -AMIT ELOLVASOL- FELHASZNÁLHATÓ ELLENED!
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7267


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #304 Dátum: 2009. November 30. - 16:22:27 »

Kíváncsi leszek a tényleges jogszabályi szövegre, de ez a "kerékpárosok mehetnek szembe a forgalomban az egyirányú utcában" lecsapta az autómatát. Nagyon sok balesetveszélyes helyzet lesz abból, hogy onnan közeledik, ahonnan az autós nem számít rá. Kinyitják az ajtót, nem adnak elsőbbséget stb.
Az hagyján.
De hogyan fog elférni a bringás a pesti egyirányú utcák többségében??

 
Sehogy.

Egy azonos írányban, egy szemben! Na akkor mivan? Egyedül nem tudod a szitut kézben tartani! Akkor ki a hunyó?
Nem vagyok bicikli-ellenes, mert egészséges, sportos, olcsó, de azt hiszem, egy viszonylag olcsó díjú KRESZ vizsga kellene nekik.
Már akinek nincs valamire jogsija. Néha megkövetelhetnék a gyalogosoktól is az alapvető tudást.
A rendelet kapcsán nehéz eldönteni, hogy az alkotók mit akarnak. Több kerékpáros balesetet, vagy több bevont jogosítványt?
Sajnos a biciklisek nagyobbik részében csak az marad meg, hogy neki mihez van joga.
Hát, Gidy buszának popija mögött nem tudom mennyire egészséges a kerékpározás...!
Mellette rosszabb, oldalt van a kipuffogó a gépes résznél! Mögötte meg por. Kacsint Vigyorog No meg kondenzcsík! Vigyorog
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
akidobos
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1062


Hatchback 1.4 Star


WWW
« Hozzászólás #305 Dátum: 2009. December 01. - 11:33:01 »

Kíváncsi leszek a tényleges jogszabályi szövegre, de ez a "kerékpárosok mehetnek szembe a forgalomban az egyirányú utcában" lecsapta az autómatát. Nagyon sok balesetveszélyes helyzet lesz abból, hogy onnan közeledik, ahonnan az autós nem számít rá. Kinyitják az ajtót, nem adnak elsőbbséget stb.
Az hagyján.
De hogyan fog elférni a bringás a pesti egyirányú utcák többségében??

 
Sehogy.

Egy azonos írányban, egy szemben! Na akkor mivan? Egyedül nem tudod a szitut kézben tartani! Akkor ki a hunyó?
Nem vagyok bicikli-ellenes, mert egészséges, sportos, olcsó, de azt hiszem, egy viszonylag olcsó díjú KRESZ vizsga kellene nekik.
Már akinek nincs valamire jogsija. Néha megkövetelhetnék a gyalogosoktól is az alapvető tudást.
A rendelet kapcsán nehéz eldönteni, hogy az alkotók mit akarnak. Több kerékpáros balesetet, vagy több bevont jogosítványt?
Sajnos a biciklisek nagyobbik részében csak az marad meg, hogy neki mihez van joga.
Hát, Gidy buszának popija mögött nem tudom mennyire egészséges a kerékpározás...!
Mellette rosszabb, oldalt van a kipuffogó a gépes résznél! Mögötte meg por. Kacsint Vigyorog No meg kondenzcsík! Vigyorog
Kölyökkoromban,mikor mentünk a Bükkbe bringázni,úgy mentünk át Miskolcon,hogy beálltunk az 1-es busz mögé(csuklós) és szinte szívott maga után,alig kellett tekerni.A szagot nem éreztük,valószínű az mögöttünk tekeredett vissza. Mosolyog
Naplózva
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2017


SW 1,6 elite+


« Hozzászólás #306 Dátum: 2009. December 30. - 09:18:55 »

Itt van a kreszmódosítás lényege.Van ami felett átsiklottunk idáig.Pl a vasúti átjáróban nem kell lassítani,csak ha tábla van.
http://www.vezess.hu/magazin/lenyeg_uj_kresz/21661/
Naplózva

Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
Jopek
Globális moderátor
Ezredes
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1563


1.4 HB Star AC+LPG


« Hozzászólás #307 Dátum: 2009. December 30. - 11:23:16 »

Itt van a kreszmódosítás lényege.Van ami felett átsiklottunk idáig.Pl a vasúti átjáróban nem kell lassítani,csak ha tábla van.
http://www.vezess.hu/magazin/lenyeg_uj_kresz/21661/
A 13-as (a listán elírták, ott kétszer van 14-es) pontnak külön örülök. Mosolyog
Naplózva
Komis
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1929



« Hozzászólás #308 Dátum: 2009. December 30. - 11:30:47 »

Itt van a kreszmódosítás lényege.Van ami felett átsiklottunk idáig.Pl a vasúti átjáróban nem kell lassítani,csak ha tábla van.
http://www.vezess.hu/magazin/lenyeg_uj_kresz/21661/
Köszi!!

4, a túlméretes szállítmányokat kísérő kocsikon lévő kivilágított táblák is számítanak. Ha a sztrádán, a leállósávban battyogó narancssárga Transporter hátulján ott ragyog, hogy 30, akkor 30. - a következő útelágig  He Vigyorog

Egyirányú úton alapértelmezésben NEM mehet a forgalommal szemben a biciklis, csak ha ezt egy kiegészítő tábla az egyirányú utca tábla alatt megengedi neki. Ha nincs biciklisáv, akkor a menetirány szerinti jobb oldalon kell mennie, hogy az autók vagy a saját menetiránya szerint-e, azt nem részletezi az új KRESZ, - hát egy fokkal jobb lesz..

Okosabb lett a többsávos körforgalom szabályozása: ha a körforgalomból az első kijáratnál ki a karok jönni, köteles vagyok a külső sávból ráfordulni. - jó lenne ha ésszel is birnák a közlekedők

17, ÁTMEHETÜNK KILENCVENNEL MEG ÖTVENNEL A VASÚTI ÁTJÁRÓN, HURRÁÁÁÁ! Hacsak külön tábla nem rendelkezik másképp. Vége a kötelező tisztelgésnek, a lesből trafizásnak, öröm, bódottá. - no comment Vigyorog

Lakott területen kívül muszáj, belül nem muszáj a bicikliúton közlekedni biciklivel (igen, ez már volt, de itt még egyszer szerepel.)
- de mééééér neeeemmm!!!
Naplózva

MINDEN -AMIT ELOLVASOL- FELHASZNÁLHATÓ ELLENED!
gatsy
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 913


Gat$y


WWW
« Hozzászólás #309 Dátum: 2009. December 30. - 11:55:27 »

Itt van a kreszmódosítás lényege.Van ami felett átsiklottunk idáig.Pl a vasúti átjáróban nem kell lassítani,csak ha tábla van.
http://www.vezess.hu/magazin/lenyeg_uj_kresz/21661/
Egyirányú úton alapértelmezésben NEM mehet a forgalommal szemben a biciklis, csak ha ezt egy kiegészítő tábla az egyirányú utca tábla alatt megengedi neki. Ha nincs biciklisáv, akkor a menetirány szerinti jobb oldalon kell mennie, hogy az autók vagy a saját menetiránya szerint-e, azt nem részletezi az új KRESZ, - hát egy fokkal jobb lesz..


MOndjuk nem értem, hogy a cikk írója mit nem ért az egyirányú utca menetirányán...szerintem annak egy(menet)iránya van. Kacsint
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #310 Dátum: 2009. December 30. - 12:33:12 »

Itt van a kreszmódosítás lényege.Van ami felett átsiklottunk idáig.Pl a vasúti átjáróban nem kell lassítani,csak ha tábla van.
http://www.vezess.hu/magazin/lenyeg_uj_kresz/21661/
Egyirányú úton alapértelmezésben NEM mehet a forgalommal szemben a biciklis, csak ha ezt egy kiegészítő tábla az egyirányú utca tábla alatt megengedi neki. Ha nincs biciklisáv, akkor a menetirány szerinti jobb oldalon kell mennie, hogy az autók vagy a saját menetiránya szerint-e, azt nem részletezi az új KRESZ, - hát egy fokkal jobb lesz..


MOndjuk nem értem, hogy a cikk írója mit nem ért az egyirányú utca menetirányán...szerintem annak egy(menet)iránya van. Kacsint
Gondolom a jogszabály alkotó is így gondolta.
De! Kacsint
Menet iránya a közlekedő járműnek van (ezért menet  Vigyorog), nem az utcának.
Márpedig a szembe jövő bringának nem az a jobb oldal, mint a benne közlekedő autóé.
Szerintem jogos a kritika. Egy pár szóval több, és egyértelmű a szabály.
Sajnos rengeteg törvényünk, jogszabályunk ilyen slendrián.
Ebből ered a rendkívül nagy "jog biztonság"-unk. Ki így, ki úgy értelmezi. Ahogy éppen neki jó. Kiskapu.
Naplózva
R*R
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


« Hozzászólás #311 Dátum: 2009. December 30. - 13:53:59 »

Teljes szöveg:
MAGYAR KÖZLÖNY 185. szám
A MAGYAR KÖZTÁRSASÁG HIVATALOS LAPJA
2009. december 18, péntek
289/2009. (XII. 18.) Korm.
rendelet
A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes
rendelet módosításáról 45257
http://kozlony.magyarorszag.hu/pdf/1966
Naplózva
Komis
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1929



« Hozzászólás #312 Dátum: 2010. Január 08. - 17:59:58 »

Azon gondolkodom egy éve, hogy venni kell egy KRESZ könyvet. Most azt hiszem épp itt az ideje egy memória frissítésnek  Kacsint
Naplózva

MINDEN -AMIT ELOLVASOL- FELHASZNÁLHATÓ ELLENED!
gatsy
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 913


Gat$y


WWW
« Hozzászólás #313 Dátum: 2010. Január 11. - 09:02:53 »

Azon gondolkodom egy éve, hogy venni kell egy KRESZ könyvet. Most azt hiszem épp itt az ideje egy memória frissítésnek  Kacsint
Most még ne vegyél, mert még nincs friss kiadás... Kacsint
Naplózva
Komis
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1929



« Hozzászólás #314 Dátum: 2010. Január 25. - 10:30:46 »

http://www.khem.gov.hu/sajtoszoba/ujdonsagok2/kresz_modositas.html

"KRESZ módosítás" melléklet

9§ elötti szakasz! Egyirányú utcába szemben nemcsak kerékpárost, hanem BUSZT is várhatunk kieg tábla mellett.... 
12§ szakaszban mi a kapaszkodó sáv, gyorsító, lassító sáv definiciója ??
15§ szakasz körforgalom (másik topikban leírtakhoz)

« Utoljára szerkesztve: 2010. Január 25. - 10:50:14 írta Komis » Naplózva

MINDEN -AMIT ELOLVASOL- FELHASZNÁLHATÓ ELLENED!
Oldalak: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 30   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!