cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
 |
« Hozzászólás #225 Dátum: 2009. Január 05. - 13:37:55 » |
|
Cápa kérdeztél, most válaszolok, de bocsika eddig nem vettem észre ezt a kérdést, ezért nem foglaltam állást. Nos a helyzet a következő: a kereszteződés egészére vonatkozik az elsőbbség adási kötelezettség! Tehát Neked el kell engedni a buszt szabály szerint is, továbbá illene akkor is, ha nem így lenne, mível ő nem tud sávból- sávba fordulni! Szóval a lényeg: elsőbbséget kell adnod, mivel Neked macisajtod van, de akkor is, ha csak jobb-kéz szabály volna, mert a lényeg: az EGÉSZ KERESZTEZŐDÉSRE VONATKOZIK AZ ELSŐBBSÉG ADÁSI KÖTELEZETTSÉG! Más lapra tartozik, ha ott szgk. jönne, és úgy fordul, hogy sávban marad, és Te is jöhetnél a belsőbe, mert akkor nem alakulni ki köztetek forgalmi viszony. Az elsőbbségi szabály előrébb való, mint a kanyarodási szabály! Így rendben Cápa? Kérted, válaszoltam. Amúgy meg okosabb dolog is elengedni a buszt, mert nem jó viaskodni még akkor sem, ha Neked volna elsőbbséged. Nem kell utálni a buszokat, a jármű jellegéből kifolyólag csak így tud befordulni. Ezért van ilyen helyeken a megállási vonal mélyen az útkereszteződés előtt jelölve, hogy a buszok be tudjanak fordulni a keskenyebb utcákba is. Biztosan találkoztál már ilyennel, amit persze nem nagyon vesznek figyelembe, és ilyenkor áll be a patt- helyzet, senki, sehová tovább, sajnos. Remélem meggyőztelek, ha nem, akkor folytathatjuk, és ha kell majd idézek, de ahhoz meg kell keresnem a Kresz könyvet.
Köszi szépen, így világos. Igazad van. De ugye ha a nem busz van, hanem szgk és én nem keresztezem a haladását, vagyis a mellette lévő sávba érek, akkor nincs ez? Vagyis kimondtam a varázsszót ugye? Ugyanis ha nem keresztezem az útját, akkor nincs is kinek elsőbbségadási kötelezettségem? Mondjuk engem csak egy dolog zavar, de piszkosul. Sokszor van úgy, hogy be tudna fordulni a saját sávjába a busz, de nagy lendülettel kanyarodik, s rögtön beáll középre a felezőre, elfoglalva mindkét sávot, amikor látja, hogy a másik sávba behúz egy szgk. Direkt ráhúz, rádudál, méltatlankodik. Pedig beférne a sajátjába, csak akkor nem biztos, hogy lassítás nélkül át tudna sorolni a balba a következő utca előtt. Az meg abszolút szabálytalan tőle, hogy az utca közepén, mindkét sávot elfoglalva megy nem? Persze ő az erősebb, én meg féltem a lacsit. Amúgy nem utálom a buszokat, csak van egy-két sofőr, akik meglehetősen rugalmasan kezelik a buszokat segítő előírásokat. Pl ilyen az is, amit régebben írtam: megállóból bal tükörnézés nélkül (még jobb tükörben az ajtókat nézve) elindul még akkor is, ha éppen majdnem a bal hátsó sarkánál tartok úgy 40-nel és esélyem sem lenne még vészfékezéssel sem megállni. Persze indexet már csak akkor rak, amikor majdnem az első kerekénél tartok. Ekkor belefékez, mert látja, hogy vagy el tudom rántani a kormányt, vagy nekidurranok. Valahogy nem így kellene a buszosoknak, mert honnan a fészkes fenéből tudhatná az autós, hogy ő bizony el fog indulni? Lassan olyan lábujjhegyen közelítem a buszokat, mintha egy bizonyos megközelítési sebesség felett berobbannának...  Ez egy érdekes helyzet. Hogy a gyakorlatban hogyan csinálnám, azt nem ecsetelem. Mindenki igyekszik épségben hazavinni a gépet, és e szerint cselekszik. Ha elsőbbsége van, ha nincs. Szabály szerint szerintem: az 1-es autónak mindig elsőbbséget kell adnia a busznak (lásd Gidy indokát)- meg minden másnak, aki/ami onnan érkezik  . A 2-esnek azonban előnye van a busszal szemben, ha az csak úgy tud kanyarodni, hogy átlépi a terelővonalat (ez sávváltásnak minősül!). A szabály szempontjából nincs jelentősége annak, hogy a busz (kamion, stb.) csak így tudja megoldani a befordulást. Udvariasságból persze el lehet engedni, de ez egy másik kérdés. Most a szabályról volt szó. Jó tesztkérdés lenne ebből.  Talán a kettesnek sem, mert ott meg a jobbra kis ív a busznak, balra nagy ív a 2-esnek esete forog fent. Meg valami olyat is hallottam egyszer, hogy a jobbratartás miatt 2-esnek a neki túlsó, vagyis a jobb sávba kell egyből kanyarodnia....ehj....nem egyszerű...De ezért jó ez a topic, én nagyon szeretek ezen szitukon elmélkedni. Mindenesetre ezen buszosok agresszív reakciója továbbra is érthetetlen számomra, mert nem véletlenül van a szaggatott vonal és pláne nem illik középen korzózni.
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7267
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
 |
« Hozzászólás #226 Dátum: 2009. Január 05. - 14:18:32 » |
|
Na akkor folytatom: azt írtad, hogy utána a busz hamarosan balra fog fordulni. Szóval ez egy taktika, amit rákényszerítenek a buszokra az autósok, hogy tételezzük fel valóban be tudna fordulni a külsőbe (nem valószínű egyébként), de ebben az esetben a belső sávba, hogy majd onnan balra kanyarodhasson, esélye sincs, mert a maszek kocsik zöme beledöglene inkább, mint, hogy segítse a busz besorolását. Ez persze elméletileg nem szép dolog, de kénytelen ezt tenni, ha még aznap a végállomására szeretne jutni, pláne, ha ezt többször kell megtennie, ráadásul időre. Ha jól emlékszem, jöttél velem egy kanyarra? Vagy csak szó volt róla? Akkor majd alkalom adódóan pótoljuk, hogy értsd miről van is szó. Viszont továbbra is érvényes, hogy az egész útkereszteződésre vonatkozik az elsőbbség adási kötelezettség! Egyébként csak gondolj arra, hogy megértsd, mi van akkor, ha nincs felfestve, lekopott, vagy havas az út? Az igaz, hogy, ha nem kerültök forgalmi helyzetbe, és ez abszolúte egyértelmű is, akkor mehetsz Te is a belsőbe, ha az ellenfél egyértelműen a külsőbe fordul, fordult! Érthető vagyok? Mindig az legyen szem előtt, hogy mi az elsőbbségi szabály sorrendje! Na mi is? Rendőr, lámpa, tábla, jobbkéz, kanyarodás, útszűkület, és persze az elindulási szabály, ami már elfelejtettnek mondható szinte. A busz indulásról: a busz vezetője akkor tekintheti az utascserét befejezettnek, ha a leszálló utas mindkét lába a földön van, és a járművet elengedte, a felszállást pedig akkor, ha az ajtók csukódását már nem akadályozza, ekkor adhat indítás jelzést (csöngetést), majd zárhatja az ajtókat, amikor azok be is csukódtak, majd indexelhet balra, és ha meggyőződött a biztonságos elindulásról, akkor kezdheti meg a megállóból való elindulást. A le-, és felszállásnál természetesen mindig az utolsó utas a mérvadó! Elismerem, hogy ezt nem tartja be minden kolléga, néha a gyorsjárati kocsikat is megzavarják a szabálytalanul induló kollégák. Az az igazság, hogy ha udvariasabbak lennének az emberek nagyon megkönnyíthetnénk egymás életét, nem is beszélve a biztonságról! Legyen ennek a "mozgalomnak" az elindítója a Lacetti Klub, és minden rendes tagja! Beleértve magunkat is! Szigorúan! 
|
|
|
Naplózva
|
 Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
 |
« Hozzászólás #227 Dátum: 2009. Január 05. - 14:48:43 » |
|
Természetesen egyetértek Veled az általad leírtakban...egy dolgot kivéve:Te a pesti forgalomhoz vagy szokva...ez meg itt egy kisváros. Namármost képzelheted, mennyire kell igyekeznie a buszosnak, ha 20 befordulásból kb. 10 esetben van még egy személyautó a sávok valamelyikében...és azok sem akarják összetöretni a kis vidéki keresetből megszerzett autójukat. Persze nálunk is van egy-két agresszív, de az már tízmillión felüli négykerekűben dudálgat a buszosra..  Szal én úgy vagyok az itteni kollegáiddal, hogy általában villantok, elengedem. Kivéve azokat, akiknek arcát már memorizáltam, mert pofátlanok voltak, vagy veszélyeztették kocsim épségét. Velük szemben igyekszem pontosan betartani a kreszt és elvárni tőlük, hogy ők is tartsák be. Ennek próbálok érvényt is szerezni a kommunikáció színes palettáján...minthogy maradsz, várj, stb... A múltkor elmélkedtem, hogy kellene mondjuk egy lerozzant nissan patrol körberácsozva, amit nem sajnálnék....  u.i.:amúgy Danival mentünk egy kört...hát nem emlékszel? Nekem tetszett az az öreguras, nyugodt, megfontolt tempó. Bárcsak minden buszsofőr ilyen lenne! 
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. Január 05. - 14:54:46 írta cápaFeri »
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
 |
« Hozzászólás #228 Dátum: 2009. Január 11. - 17:30:31 » |
|
A múltkor elmélkedtem, hogy kellene mondjuk egy lerozzant nissan patrol körberácsozva, amit nem sajnálnék....  Na valami ilyenre gondoltam....kíváncsi lennék, melyik személyautó húzná rám, vagy poénból fékezne be előttem! Hmmm... http://totalcar.hu/tesztek/sr5xtracab/
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
Komis
|
 |
« Hozzászólás #229 Dátum: 2009. Január 12. - 08:51:25 » |
|
Pont ilyennel nem. Budaörsön, az Auchannál van egy távoli rokona ennek a megoldásnak. Kaposvár vasútállomás mellett dettó!
|
|
|
Naplózva
|
MINDEN -AMIT ELOLVASOL- FELHASZNÁLHATÓ ELLENED!
|
|
|
peti74
|
 |
« Hozzászólás #230 Dátum: 2009. Január 12. - 19:14:11 » |
|
Kaposvár vasútállomás mellett dettó!
Nézd meg még1x! Azt mondták első az országban!
|
|
|
Naplózva
|
...mindig ott ér véget az utam ahol bor van, zene, és nő(Tunyogi)
|
|
|
sebijoe
Vendég
|
 |
« Hozzászólás #231 Dátum: 2009. Január 12. - 19:32:58 » |
|
Kaposvár vasútállomás mellett dettó!
Nézd meg még1x! Azt mondták első az országban! Ott is van meg Siófok és Kiliti között 2 db, a 7s főuton Siófok és Zamárdi között is van egy!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
peti74
|
 |
« Hozzászólás #232 Dátum: 2009. Január 12. - 20:46:30 » |
|
Ott is van meg Siófok és Kiliti között 2 db, a 7s főuton Siófok és Zamárdi között is van egy!
Akkor átvertek! 
|
|
|
Naplózva
|
...mindig ott ér véget az utam ahol bor van, zene, és nő(Tunyogi)
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
 |
« Hozzászólás #233 Dátum: 2009. Január 12. - 21:27:50 » |
|
Ott is van meg Siófok és Kiliti között 2 db, a 7s főuton Siófok és Zamárdi között is van egy!
Akkor átvertek!  Dehogy vertek át! Azok ott, amik vannak, azok másik országban vannak. Úgy hívják, hogy Somogyország! 
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
 |
« Hozzászólás #234 Dátum: 2009. Január 13. - 09:31:42 » |
|
Akkor most a szmogriadó alatt a rendőrön múlik, hogy lesz-e bírság? Gondolom akkor fogynak majd a tízezresek.
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7267
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
 |
« Hozzászólás #235 Dátum: 2009. Január 13. - 14:23:27 » |
|
Akkor most a szmogriadó alatt a rendőrön múlik, hogy lesz-e bírság? Gondolom akkor fogynak majd a tízezresek.
Weres! Ne aggódj! A rendőröket egyáltalán nem érdekli, hogy munkát kaptak a polgármesteri hivataltól. Amúgy meg az alkotmányjogász nyilatkozott, hogy nem figyelmeztethet a rendőr, nem hogy bírságoljon, vagy feljelentsen. Amúgy meg érvényes zöldkártyával nem hivatkozhatnak átlagon felüli levegő szennyezésre sem. Az a hülye Levegő Munkacsoport hajtja a dolgot, aki rendre megakadályozza, hogy utakat építsenek, szélesítsenek, stb. Amellett nem lehet forgalmival utazni a BKV járatain, tehát jelentős többletköltséget rónának az emberek nyakába, ami már így is elviselhetetlenül sok. Ez egy nem előkészített szabályzás volt, tanulmány nélkül, nem egyeztetve senkivel sem. Sok dolgot nem vettek figyelembe, de azt igen, hogy a Fővárosi Önkormányzat dolgozóira ez a rendelet nem vonatkozik! Azt hiszem ez igazán jó példamutatás a plebsz felé! Egyébként elárulom, hogy ők minden évben megkapják a BKV-tól az utazási igazolványukat, természetesen ingyen, mert megérdemlik. (Sokszor pénzért tovább adják, mert ők úgyis kocsival, főleg szolgálatival járnak- jól!) Amúgy meg főleg a dizel járművek a hunyok a szmog miatt, de azt nem tudják mondani, hogy a dizelek nem mehetnek, csak a benzinesek. De állítólag már fel is függesztették a rendeletet.
|
|
|
Naplózva
|
 Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
   
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
 |
« Hozzászólás #236 Dátum: 2009. Január 13. - 15:39:31 » |
|
Akkor most a szmogriadó alatt a rendőrön múlik, hogy lesz-e bírság? Gondolom akkor fogynak majd a tízezresek.
... Amúgy meg főleg a dizel járművek a hunyók a szmog miatt, de azt nem tudják mondani, hogy a dizelek nem mehetnek, csak a benzinesek. ..... Na MNT, most aztán jól megkaptad... 
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
 |
« Hozzászólás #237 Dátum: 2009. Január 13. - 16:55:30 » |
|
Akkor most a szmogriadó alatt a rendőrön múlik, hogy lesz-e bírság? Gondolom akkor fogynak majd a tízezresek.
... Amúgy meg főleg a dizel járművek a hunyók a szmog miatt, de azt nem tudják mondani, hogy a dizelek nem mehetnek, csak a benzinesek. ..... Na MNT, most aztán jól megkaptad...  Ott a balatonon kipufogja,a szél idefujja,mi meg szívunk miatta. 
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
Stocz
|
 |
« Hozzászólás #238 Dátum: 2009. Január 13. - 17:23:44 » |
|
Akkor most a szmogriadó alatt a rendőrön múlik, hogy lesz-e bírság? Gondolom akkor fogynak majd a tízezresek.
... Amúgy meg főleg a dizel járművek a hunyók a szmog miatt, de azt nem tudják mondani, hogy a dizelek nem mehetnek, csak a benzinesek. ..... Na MNT, most aztán jól megkaptad...  A rendeletben pont dízelek kaptak felmentést, az Euro V-ösök. Benzines nem, akár milyen jó a kibocsájtása.  Egyébként nem lenne hülyeség ez a dolog, hiszen jó célt szolgál. Az a baj, hogy nem lett rendesen végiggondolva, kidolgozva.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
   
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
 |
« Hozzászólás #239 Dátum: 2009. Január 14. - 14:11:26 » |
|
Akkor most a szmogriadó alatt a rendőrön múlik, hogy lesz-e bírság? Gondolom akkor fogynak majd a tízezresek.
... Amúgy meg főleg a dizel járművek a hunyók a szmog miatt, de azt nem tudják mondani, hogy a dizelek nem mehetnek, csak a benzinesek. ..... Na MNT, most aztán jól megkaptad...  A rendeletben pont dízelek kaptak felmentést, az Euro V-ösök. Benzines nem, akár milyen jó a kibocsájtása.  Egyébként nem lenne hülyeség ez a dolog, hiszen jó célt szolgál. Az a baj, hogy nem lett rendesen végiggondolva, kidolgozva. A viccet félretéve: valóban nem az a baj, hogy tenni kell valamit a szmog ellen, hanem ahogy ezt nálunk kezelik. Valaki kiböfög magából valami határétéket (ami megjegyzem a LEGSZIGORÚBB az Unión belül, ennél már csak az Unión kívüli Svájcban szigorúbb), csak aztán a betarthatóságát felejtik el normálisan leszabályozni. Addig, amíg csak a pórnépre vonatkozik, mert mindenki más kivétel, nem kell csodálkozni, hogy az emberek magasról tojnak rá. Tavaly még az ugyanilyen szmog nemzavarta a jogszabályalkotóinkat... Talán először a forgalomszervezéssel, meg a tényleg fekete füstöt okádó harmincéves csotrogányokkal kellene törődni. Bárki látott már rendőrt, aki azért állított meg valakit, mert szemmel láthatóan nem lehetett érvényes a zöldkártyája ? (legalábbis az abban leírtak biztosan nem teljesültek...?  )
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|