Lacetti klub fórum
2025. április 20. - 17:53:10 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 30   Le
 
Szerző Téma: KRESZ frissen  (Megtekintve 90939 alkalommal)
Komis
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1929



« Hozzászólás #210 Dátum: 2008. December 14. - 22:34:42 »

Feladvány!!!
Mint már megszokhattátok én problémázom és TI +osztjátok az észt!! Ezzel találkoztam:

2*2sávos út egyik felén üzletközpont épült. A bekötés útja még lezárva. Új aszfalt teljes szélességbe és felfestés nincs.
Üzletközpont oldalán (Lentről felfelé) haladó járművek másként közlekedtek. A lámpák a régi közlekedési rend szerint voltak és maradtak.

Kérdés : mi a helyes közlekedési elv? Hogyan kell a sávokat elképzelni?
Naplózva

MINDEN -AMIT ELOLVASOL- FELHASZNÁLHATÓ ELLENED!
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #211 Dátum: 2008. December 14. - 22:38:52 »

Feladvány!!!
Mint már megszokhattátok én problémázom és TI +osztjátok az észt!! Ezzel találkoztam:

2*2sávos út egyik felén üzletközpont épült. A bekötés útja még lezárva. Új aszfalt teljes szélességbe és felfestés nincs.
Üzletközpont oldalán (Lentről felfelé) haladó járművek másként közlekedtek. A lámpák a régi közlekedési rend szerint voltak és maradtak.

Kérdés : mi a helyes közlekedési elv? Hogyan kell a sávokat elképzelni?

Én a 2-esre szavazok.
Naplózva


LPG
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #212 Dátum: 2008. December 15. - 06:29:11 »

Szerintem is kettes verzió, plusz még annyi, hogy az építkezésről jobbra felhajtó részéről elsőbbséget kell, hogy kapjál, mivel nincs felfestve gyorsító vagy kikanyarodósáv. Hiába széles az aszfalt, addig nem hajthat fel, amíg meg nem adja az elsőbbséget. Amíg nem változik a forgalmi rend, addíg úgy kell tekinteni, mintha ott sem lenne az a bekötő út.
« Utoljára szerkesztve: 2008. December 15. - 06:31:50 írta cápaFeri » Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Giovanni
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3219


Kékvillám :)


« Hozzászólás #213 Dátum: 2008. December 15. - 12:00:14 »

Feladvány!!!
Mint már megszokhattátok én problémázom és TI +osztjátok az észt!! Ezzel találkoztam:

2*2sávos út egyik felén üzletközpont épült. A bekötés útja még lezárva. Új aszfalt teljes szélességbe és felfestés nincs.
Üzletközpont oldalán (Lentről felfelé) haladó járművek másként közlekedtek. A lámpák a régi közlekedési rend szerint voltak és maradtak.

Kérdés : mi a helyes közlekedési elv? Hogyan kell a sávokat elképzelni?

Szintén második verzsön
Naplózva

Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál Mosolyog
Lacetti:
Toyota:
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2017


SW 1,6 elite+


« Hozzászólás #214 Dátum: 2008. December 15. - 16:49:32 »

Feladvány!!!
Mint már megszokhattátok én problémázom és TI +osztjátok az észt!! Ezzel találkoztam:

2*2sávos út egyik felén üzletközpont épült. A bekötés útja még lezárva. Új aszfalt teljes szélességbe és felfestés nincs.
Üzletközpont oldalán (Lentről felfelé) haladó járművek másként közlekedtek. A lámpák a régi közlekedési rend szerint voltak és maradtak.

Kérdés : mi a helyes közlekedési elv? Hogyan kell a sávokat elképzelni?

A kettesre szavazok én is,de jobb vigyázni,mert lehet valaki más nem így gondolkodik.
Naplózva

Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
ladlac
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3426


SW RedRock Radarral


WWW
« Hozzászólás #215 Dátum: 2008. December 15. - 19:26:37 »

Feladvány!!!
Mint már megszokhattátok én problémázom és TI +osztjátok az észt!! Ezzel találkoztam:

2*2sávos út egyik felén üzletközpont épült. A bekötés útja még lezárva. Új aszfalt teljes szélességbe és felfestés nincs.
Üzletközpont oldalán (Lentről felfelé) haladó járművek másként közlekedtek. A lámpák a régi közlekedési rend szerint voltak és maradtak.

Kérdés : mi a helyes közlekedési elv? Hogyan kell a sávokat elképzelni?

A kettesre szavazok én is,de jobb vigyázni,mert lehet valaki más nem így gondolkodik.
Szerintem is 2-es.
A másiknak mi lenne az értelme?
Azért szélesítenek, hogy forgalomtól elzárt területet hozzanak létre? Ez hülyeség lenne...
Naplózva

Ne száguldj   gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
Komis
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1929



« Hozzászólás #216 Dátum: 2008. December 15. - 23:11:03 »

Feladvány!!!
Mint már megszokhattátok én problémázom és TI +osztjátok az észt!! Ezzel találkoztam:

2*2sávos út egyik felén üzletközpont épült. A bekötés útja még lezárva. Új aszfalt teljes szélességbe és felfestés nincs.
Üzletközpont oldalán (Lentről felfelé) haladó járművek másként közlekedtek. A lámpák a régi közlekedési rend szerint voltak és maradtak.

Kérdés : mi a helyes közlekedési elv? Hogyan kell a sávokat elképzelni?

A kettesre szavazok én is,de jobb vigyázni,mert lehet valaki más nem így gondolkodik.
Szerintem is 2-es.
A másiknak mi lenne az értelme?
Azért szélesítenek, hogy forgalomtól elzárt területet hozzanak létre? Ez hülyeség lenne...
"A másiknak mi lenne az értelme?" -jobbra tartási kötelezettség..? amíg el nem készül a festés az új forgalmi renddel.
« Utoljára szerkesztve: 2008. December 15. - 23:20:10 írta Komis » Naplózva

MINDEN -AMIT ELOLVASOL- FELHASZNÁLHATÓ ELLENED!
Komis
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1929



« Hozzászólás #217 Dátum: 2008. December 20. - 21:53:08 »

Félfestés után ez látszik valószínűnek..
Naplózva

MINDEN -AMIT ELOLVASOL- FELHASZNÁLHATÓ ELLENED!
peti74
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1279


Lacetti Sedan 1.4 Star


WWW
« Hozzászólás #218 Dátum: 2009. Január 04. - 10:23:28 »

Ilyennel találkoztatok már?

Kétsávos, fonódásmentes körforgalom

Naplózva

...mindig ott ér véget az utam ahol bor van, zene, és nő(Tunyogi)
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #219 Dátum: 2009. Január 04. - 13:27:46 »

Véleményeteket kérném.
Van egy kereszteződés, amiben sokszor megfordulok. Ez nem egy sima kétirányú, hanem egy párhuzamos közlekedésű, de alárendelt útszakaszba egy fölérendelt egy és kétirányú út csatlakozik. Az alárendelt párhuzamos egyirányún van macisajt. Általában vagy az 1-es, vagy a 2.-es autó vagyok én. Egészen addig nincs baj, amíg a rajzon kék busz felirattal jelölt jármű nem busz. Addig amíg autó, addig tiszta a forgalmi rend. Autó sávjában marad, elsőbbséget kell neki adnom, ha a jobb oldali macisajtosból érkezem. Ha a balból, akkor nem kell, mert neki a sávban kell maradnia, majd egymás mellé érve a sávváltás szabályai szerint haladhatunk tovább.
A bajom a buszokkal van (bocs Gidy Vigyorog). Kanyarodik, én vagy 1-es, vagy 2-es autó vagyok és mivel nem fér el a sávjában, fel akar lökni, rámdudál. Legtöbbször úgy kanyarodnak be ide, hogy egyből középre állnak (néha csak úgy férnek el a fák vagy a parkoló autók miatt), majd nemsokkal később balra lekanyarodnak. De általában csak a kanyarodásnál kell nekik a bal sáv fele, amibe áttolják a busz orrát.
Szerintem neki is sávjában kellene maradnia és később, ha meggyőződött róla, hogy a bal sávban nem érkezik jármű, akkor a sávváltás szabályai szerint átsorolhatna. Vagy addig nem vehetné igénybe a bal sáv felét, amíg ott másik jármű érkezik. 
Én azt sem bánom amúgy, ha középen megy, legtöbbször toleranciából el is engedem a buszokat, úgysem tud a jobban maradni, de van pár sofőr, aki képes lenne nekimenni az embernek, tülköl, mutogat, hogy mit képzelek.
Nem kellene a buszsofőrnek meggyőződnie arról, hogy ha nem fér el a sávjában, akkor a sávváltás és a párhuzamos közlekedés szabályait szem előtt tartva megadni az elsőbbséget az 1-es vagy 2-es autónak? 
« Utoljára szerkesztve: 2009. Január 04. - 13:34:36 írta cápaFeri » Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Zsuzsi787878
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 314


Sedan 2.0 TDI


« Hozzászólás #220 Dátum: 2009. Január 04. - 16:17:32 »

Véleményeteket kérném.
Van egy kereszteződés, amiben sokszor megfordulok. Ez nem egy sima kétirányú, hanem egy párhuzamos közlekedésű, de alárendelt útszakaszba egy fölérendelt egy és kétirányú út csatlakozik. Az alárendelt párhuzamos egyirányún van macisajt. Általában vagy az 1-es, vagy a 2.-es autó vagyok én. Egészen addig nincs baj, amíg a rajzon kék busz felirattal jelölt jármű nem busz. Addig amíg autó, addig tiszta a forgalmi rend. Autó sávjában marad, elsőbbséget kell neki adnom, ha a jobb oldali macisajtosból érkezem. Ha a balból, akkor nem kell, mert neki a sávban kell maradnia, majd egymás mellé érve a sávváltás szabályai szerint haladhatunk tovább.
A bajom a buszokkal van (bocs Gidy Vigyorog). Kanyarodik, én vagy 1-es, vagy 2-es autó vagyok és mivel nem fér el a sávjában, fel akar lökni, rámdudál. Legtöbbször úgy kanyarodnak be ide, hogy egyből középre állnak (néha csak úgy férnek el a fák vagy a parkoló autók miatt), majd nemsokkal később balra lekanyarodnak. De általában csak a kanyarodásnál kell nekik a bal sáv fele, amibe áttolják a busz orrát.
Szerintem neki is sávjában kellene maradnia és később, ha meggyőződött róla, hogy a bal sávban nem érkezik jármű, akkor a sávváltás szabályai szerint átsorolhatna. Vagy addig nem vehetné igénybe a bal sáv felét, amíg ott másik jármű érkezik. 
Én azt sem bánom amúgy, ha középen megy, legtöbbször toleranciából el is engedem a buszokat, úgysem tud a jobban maradni, de van pár sofőr, aki képes lenne nekimenni az embernek, tülköl, mutogat, hogy mit képzelek.
Nem kellene a buszsofőrnek meggyőződnie arról, hogy ha nem fér el a sávjában, akkor a sávváltás és a párhuzamos közlekedés szabályait szem előtt tartva megadni az elsőbbséget az 1-es vagy 2-es autónak? 
Szerintem akkor a busz mindíg ott állna.Amúgy nem mehetne át a másik sávba,DE mit tud tenni?Hülye helyzet,alkalmazkodni kell. Mosolyog puszi
Naplózva

Zsuzsanna
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7267


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #221 Dátum: 2009. Január 04. - 19:05:06 »

Cápa kérdeztél, most válaszolok, de bocsika eddig nem vettem észre ezt a kérdést, ezért nem foglaltam állást. Nos a helyzet a következő: a kereszteződés egészére vonatkozik az elsőbbség adási kötelezettség! Tehát Neked el kell engedni a buszt szabály szerint is, továbbá illene akkor is, ha nem így lenne, mível ő nem tud sávból- sávba fordulni! Szóval a lényeg: elsőbbséget kell adnod, mivel Neked macisajtod van, de akkor is, ha csak jobb-kéz szabály volna, mert a lényeg: az EGÉSZ KERESZTEZŐDÉSRE VONATKOZIK AZ ELSŐBBSÉG ADÁSI KÖTELEZETTSÉG! Más lapra tartozik, ha ott szgk. jönne, és úgy fordul, hogy sávban marad, és Te is jöhetnél a belsőbe, mert akkor nem alakulni ki köztetek forgalmi viszony. Az elsőbbségi szabály előrébb való, mint a kanyarodási szabály! Így rendben Cápa?
Kérted, válaszoltam. Amúgy meg okosabb dolog is elengedni a buszt, mert nem jó viaskodni még akkor sem, ha Neked volna elsőbbséged. Nem kell utálni a buszokat, a jármű jellegéből kifolyólag csak így tud befordulni. Ezért van ilyen helyeken a megállási vonal mélyen az útkereszteződés előtt jelölve, hogy a buszok be tudjanak fordulni a keskenyebb utcákba is. Biztosan találkoztál már ilyennel, amit persze nem nagyon vesznek figyelembe, és ilyenkor áll be a patt- helyzet, senki, sehová tovább, sajnos. Remélem meggyőztelek, ha nem, akkor folytathatjuk, és ha kell majd idézek, de ahhoz meg kell keresnem a Kresz könyvet.
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #222 Dátum: 2009. Január 04. - 22:57:50 »

Cápa kérdeztél, most válaszolok, de bocsika eddig nem vettem észre ezt a kérdést, ezért nem foglaltam állást. Nos a helyzet a következő: a kereszteződés egészére vonatkozik az elsőbbség adási kötelezettség! Tehát Neked el kell engedni a buszt szabály szerint is, továbbá illene akkor is, ha nem így lenne, mível ő nem tud sávból- sávba fordulni! Szóval a lényeg: elsőbbséget kell adnod, mivel Neked macisajtod van, de akkor is, ha csak jobb-kéz szabály volna, mert a lényeg: az EGÉSZ KERESZTEZŐDÉSRE VONATKOZIK AZ ELSŐBBSÉG ADÁSI KÖTELEZETTSÉG! Más lapra tartozik, ha ott szgk. jönne, és úgy fordul, hogy sávban marad, és Te is jöhetnél a belsőbe, mert akkor nem alakulni ki köztetek forgalmi viszony. Az elsőbbségi szabály előrébb való, mint a kanyarodási szabály! Így rendben Cápa?
Kérted, válaszoltam. Amúgy meg okosabb dolog is elengedni a buszt, mert nem jó viaskodni még akkor sem, ha Neked volna elsőbbséged. Nem kell utálni a buszokat, a jármű jellegéből kifolyólag csak így tud befordulni. Ezért van ilyen helyeken a megállási vonal mélyen az útkereszteződés előtt jelölve, hogy a buszok be tudjanak fordulni a keskenyebb utcákba is. Biztosan találkoztál már ilyennel, amit persze nem nagyon vesznek figyelembe, és ilyenkor áll be a patt- helyzet, senki, sehová tovább, sajnos. Remélem meggyőztelek, ha nem, akkor folytathatjuk, és ha kell majd idézek, de ahhoz meg kell keresnem a Kresz könyvet.
Köszi szépen, így világos. Igazad van.
De ugye ha a nem busz van, hanem szgk és én nem keresztezem a haladását, vagyis a mellette lévő sávba érek, akkor nincs ez? Vagyis kimondtam a varázsszót ugye? Ugyanis ha nem keresztezem az útját, akkor nincs is kinek elsőbbségadási kötelezettségem?
Mondjuk engem csak egy dolog zavar, de piszkosul. Sokszor van úgy, hogy be tudna fordulni a saját sávjába a busz, de nagy lendülettel kanyarodik, s rögtön beáll középre a felezőre, elfoglalva mindkét sávot, amikor látja, hogy a másik sávba behúz egy szgk. Direkt ráhúz, rádudál, méltatlankodik. Pedig beférne a sajátjába, csak akkor nem biztos, hogy lassítás nélkül át tudna sorolni a balba a következő utca előtt. Az meg abszolút szabálytalan tőle, hogy az utca közepén, mindkét sávot elfoglalva megy nem?
Persze ő az erősebb, én meg féltem a lacsit.
Amúgy nem utálom a buszokat, csak van egy-két sofőr, akik meglehetősen rugalmasan kezelik a buszokat segítő előírásokat. Pl ilyen az is, amit régebben írtam: megállóból bal tükörnézés nélkül (még jobb tükörben az ajtókat nézve) elindul még akkor is, ha éppen majdnem a bal hátsó sarkánál tartok úgy 40-nel és esélyem sem lenne még vészfékezéssel sem megállni. Persze indexet már csak akkor rak, amikor majdnem az első kerekénél tartok. Ekkor belefékez, mert látja, hogy vagy el tudom rántani a kormányt, vagy nekidurranok. Valahogy nem így kellene a  buszosoknak, mert honnan a fészkes fenéből tudhatná az autós, hogy ő bizony el fog indulni? Lassan olyan lábujjhegyen közelítem a buszokat, mintha egy bizonyos megközelítési sebesség felett berobbannának... Vigyorog
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #223 Dátum: 2009. Január 05. - 13:10:27 »

Ilyennel találkoztatok már?

Kétsávos, fonódásmentes körforgalom


Pont ilyennel nem.
Budaörsön, az Auchannál van egy távoli rokona ennek a megoldásnak.
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #224 Dátum: 2009. Január 05. - 13:22:46 »

Cápa kérdeztél, most válaszolok, de bocsika eddig nem vettem észre ezt a kérdést, ezért nem foglaltam állást. Nos a helyzet a következő: a kereszteződés egészére vonatkozik az elsőbbség adási kötelezettség! Tehát Neked el kell engedni a buszt szabály szerint is, továbbá illene akkor is, ha nem így lenne, mível ő nem tud sávból- sávba fordulni! Szóval a lényeg: elsőbbséget kell adnod, mivel Neked macisajtod van, de akkor is, ha csak jobb-kéz szabály volna, mert a lényeg: az EGÉSZ KERESZTEZŐDÉSRE VONATKOZIK AZ ELSŐBBSÉG ADÁSI KÖTELEZETTSÉG! Más lapra tartozik, ha ott szgk. jönne, és úgy fordul, hogy sávban marad, és Te is jöhetnél a belsőbe, mert akkor nem alakulni ki köztetek forgalmi viszony. Az elsőbbségi szabály előrébb való, mint a kanyarodási szabály! Így rendben Cápa?
Kérted, válaszoltam. Amúgy meg okosabb dolog is elengedni a buszt, mert nem jó viaskodni még akkor sem, ha Neked volna elsőbbséged. Nem kell utálni a buszokat, a jármű jellegéből kifolyólag csak így tud befordulni. Ezért van ilyen helyeken a megállási vonal mélyen az útkereszteződés előtt jelölve, hogy a buszok be tudjanak fordulni a keskenyebb utcákba is. Biztosan találkoztál már ilyennel, amit persze nem nagyon vesznek figyelembe, és ilyenkor áll be a patt- helyzet, senki, sehová tovább, sajnos. Remélem meggyőztelek, ha nem, akkor folytathatjuk, és ha kell majd idézek, de ahhoz meg kell keresnem a Kresz könyvet.
Köszi szépen, így világos. Igazad van.
De ugye ha a nem busz van, hanem szgk és én nem keresztezem a haladását, vagyis a mellette lévő sávba érek, akkor nincs ez? Vagyis kimondtam a varázsszót ugye? Ugyanis ha nem keresztezem az útját, akkor nincs is kinek elsőbbségadási kötelezettségem?
Mondjuk engem csak egy dolog zavar, de piszkosul. Sokszor van úgy, hogy be tudna fordulni a saját sávjába a busz, de nagy lendülettel kanyarodik, s rögtön beáll középre a felezőre, elfoglalva mindkét sávot, amikor látja, hogy a másik sávba behúz egy szgk. Direkt ráhúz, rádudál, méltatlankodik. Pedig beférne a sajátjába, csak akkor nem biztos, hogy lassítás nélkül át tudna sorolni a balba a következő utca előtt. Az meg abszolút szabálytalan tőle, hogy az utca közepén, mindkét sávot elfoglalva megy nem?
Persze ő az erősebb, én meg féltem a lacsit.
Amúgy nem utálom a buszokat, csak van egy-két sofőr, akik meglehetősen rugalmasan kezelik a buszokat segítő előírásokat. Pl ilyen az is, amit régebben írtam: megállóból bal tükörnézés nélkül (még jobb tükörben az ajtókat nézve) elindul még akkor is, ha éppen majdnem a bal hátsó sarkánál tartok úgy 40-nel és esélyem sem lenne még vészfékezéssel sem megállni. Persze indexet már csak akkor rak, amikor majdnem az első kerekénél tartok. Ekkor belefékez, mert látja, hogy vagy el tudom rántani a kormányt, vagy nekidurranok. Valahogy nem így kellene a  buszosoknak, mert honnan a fészkes fenéből tudhatná az autós, hogy ő bizony el fog indulni? Lassan olyan lábujjhegyen közelítem a buszokat, mintha egy bizonyos megközelítési sebesség felett berobbannának... Vigyorog
Ez egy érdekes helyzet.
Hogy a gyakorlatban hogyan csinálnám, azt nem ecsetelem. Mindenki igyekszik épségben hazavinni a gépet, és e szerint cselekszik. Ha elsőbbsége van, ha nincs.
Szabály szerint szerintem: az 1-es autónak mindig elsőbbséget kell adnia a busznak (lásd Gidy indokát)- meg minden másnak, aki/ami onnan érkezik  Kacsint .
A 2-esnek azonban előnye van a busszal szemben, ha az csak úgy tud kanyarodni, hogy átlépi a terelővonalat (ez sávváltásnak minősül!).
A szabály szempontjából nincs jelentősége annak, hogy a busz (kamion, stb.) csak így tudja megoldani a befordulást. Udvariasságból persze el lehet engedni, de ez egy másik kérdés. Most a szabályról volt szó.
Jó tesztkérdés lenne ebből.  Kacsint
Naplózva
Oldalak: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 30   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!