Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #285 Dátum: 2014. Június 30. - 09:37:31 » |
|
Szia! Vegyél váltó dekni tömítést és 2 liter olajat. Aztán keress egy szerelőt. Nincs se leeresztő csavar se betöltőnyilas. Ezért le kell venni a váltó deknit. Feltölteni a váltó oldalán lehet az ellenőrző furaton keresztül.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2014. Június 30. - 09:58:27 írta Jani »
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #286 Dátum: 2015. December 10. - 05:01:05 » |
|
Megejtettem az éves olajcserét 102288 km-él, 9 évesen. Ott a helyszínen kértem az utolsó pillanatban egy váltóolajcserét is. Tudom, nem írja a könyv, hogy kell, de két másik off technika tapasztalatai alapján inkább kértem.
Gyári GM váltóolaj ment bele, ami lejött, az is gyári volt. Olajnak olaj, de aflakonban lévő szép pirossal ellentétben az utóbbi majdnem hogy szintelen volt, nagyon világosbarna. Víz nem volt benne, nem lett emmulzió, de picit mintha meg lett volna törve az olaj.
Acsere után viszont feltünően könnyebben jár a váltó. Eddig picit nehézkes volt a W-3 fokozatok közötti váltás, most finan szalad át. Persze nem lett olyan egyujjas nűvelet, mint az off Hondán, de jobb.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #287 Dátum: 2015. December 30. - 17:19:15 » |
|
Karácsonykor kaptam egy 5 liter borocskát Tokajból. Elfogyasztottam preventíve ebben a taknyos időben, mellékhatásaként a következő "zseniális" ötletem támadt: Kb. másfél éve visszatérőleg fontolgatom a LAcetti cseréjét automata váltós járműre. Viszont nálam van egy lélektani határ, hogy mennyit vagyok hajlandó rákölteni, emiatt a kereslet és a kínálat nem találkozik. Leginkább a használt autó lutrijától félek. Hát most megálmodtam, hogy mi lenne, ha a kezdetektől ismert hajtányomba a manuális váltót kicserélném automatára.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #288 Dátum: 2015. December 31. - 10:34:33 » |
|
Karácsonykor kaptam egy 5 liter borocskát Tokajból. Elfogyasztottam preventíve ebben a taknyos időben, mellékhatásaként a következő "zseniális" ötletem támadt: Kb. másfél éve visszatérőleg fontolgatom a LAcetti cseréjét automata váltós járműre. Viszont nálam van egy lélektani határ, hogy mennyit vagyok hajlandó rákölteni, emiatt a kereslet és a kínálat nem találkozik. Leginkább a használt autó lutrijától félek. Hát most megálmodtam, hogy mi lenne, ha a kezdetektől ismert hajtányomba a manuális váltót kicserélném automatára. Engedélyezés átalakítási dokumentáci és az aztód értékének 1,5 szerese kb ez a gátja..
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #289 Dátum: 2015. December 31. - 15:46:26 » |
|
Karácsonykor kaptam egy 5 liter borocskát Tokajból. Elfogyasztottam preventíve ebben a taknyos időben, mellékhatásaként a következő "zseniális" ötletem támadt: Kb. másfél éve visszatérőleg fontolgatom a LAcetti cseréjét automata váltós járműre. Viszont nálam van egy lélektani határ, hogy mennyit vagyok hajlandó rákölteni, emiatt a kereslet és a kínálat nem találkozik. Leginkább a használt autó lutrijától félek. Hát most megálmodtam, hogy mi lenne, ha a kezdetektől ismert hajtányomba a manuális váltót kicserélném automatára. Engedélyezés átalakítási dokumentáci és az aztód értékének 1,5 szerese kb ez a gátja.. Jó, akkor nem engedélyeztetem. De megvalósítható?
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #290 Dátum: 2016. Január 01. - 08:58:36 » |
|
Karácsonykor kaptam egy 5 liter borocskát Tokajból. Elfogyasztottam preventíve ebben a taknyos időben, mellékhatásaként a következő "zseniális" ötletem támadt: Kb. másfél éve visszatérőleg fontolgatom a LAcetti cseréjét automata váltós járműre. Viszont nálam van egy lélektani határ, hogy mennyit vagyok hajlandó rákölteni, emiatt a kereslet és a kínálat nem találkozik. Leginkább a használt autó lutrijától félek. Hát most megálmodtam, hogy mi lenne, ha a kezdetektől ismert hajtányomba a manuális váltót kicserélném automatára. Engedélyezés átalakítási dokumentáci és az aztód értékének 1,5 szerese kb ez a gátja.. Jó, akkor nem engedélyeztetem. De megvalósítható? minden megvalósítható csak pénz kérdése,amúgy SW be nem volt 1.6 automata A teljesség igénye nélkül pár cserélendő. Komplett kábelköteg Motorvezérlő Pedálsor Féltengelyek Kapcsolószerkezet Hűtő Váltó Ez ha újba nézem bőven 2.5M felett van Ha végre elkészül az of teknika idén akkor megy az automata a háztól
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2016. Január 01. - 09:01:10 írta sebike »
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Jamon Serrano
|
|
« Hozzászólás #291 Dátum: 2016. Január 28. - 10:09:14 » |
|
Helló! Leírom mit tapasztalok, hátha tudja valaki mi ez! Váltás után bármelyik sebességi fokozatban (2., 3., 4., 5.) gázadásra vagy -elvételre a váltókar zörgő hangot ad, mint például egy kulcscsomó ha rázzuk. Ilyenkor vissza kell húznom a kart a semleges helyzet (közép) felé egy picit, épp csak megmozdítom, ekkor elmúlik ez a rezgés. Egyébként megszünik a rezgés, ha ráteszem a kezem, de nem érzek rendkívüli erőt benne, vagyis nem rázza szét a kezem csak épphogy vibrál. Kuplungon nem érzek semmi változást. Remélem érthető? Mi okozza ezt? Köszi,
Sziasztok! Nálam is előjött a fenti hiba. Talált rá valaki megoldást. Az utastés felől már átnéztük és nem onnan eredeztethető a hang.
|
|
|
Naplózva
|
Nubira3 - 1.6 - SX - Sedan - Zavoli LPG
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #292 Dátum: 2016. Január 28. - 15:07:56 » |
|
Én azt hiszem írtam anno. Nekem is ilyen volt. Cserélni kellett a kart vagy benne (nem a botban) egy alkatrészt, mert a könyöknél kikopott a műanyag 'görgő'. Ez jellemzően attól lehet, hogy ha rajta hagyjuk a kezünket a váltón és szépen lassan ez koptatja ki. Érdemes megemelni az autót és megnézni a váltókart, hol kophatott ki, egyáltalán az lehet-e a rezonáló forrás. Cikkszámot nem tudok, de nekem 6-8 éve cserélték ezt a bizonyos L alakú (ha jól emlékszem) alkatrészt, azóta csend van és a kezemre is figyelek.
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #293 Dátum: 2016. Január 28. - 15:17:11 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jamon Serrano
|
|
« Hozzászólás #294 Dátum: 2016. Január 28. - 17:14:31 » |
|
Köszi a segítséget, legalább az árakat tekintve képben vagyok :-D
|
|
|
Naplózva
|
Nubira3 - 1.6 - SX - Sedan - Zavoli LPG
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #295 Dátum: 2016. Január 28. - 19:01:03 » |
|
Köszi a segítséget, legalább az árakat tekintve képben vagyok :-D komplett rudazat 7500ft
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #298 Dátum: 2017. Január 04. - 12:15:28 » |
|
Neked már cserés a kuplung? Amit belinkeltél abba azért láttam furcsaságot (gondolom a webáruház hibája!?): a munkahengernél megnyitottam, hogy milyen típusokhoz használható és ott láttam ilyet: Daewoo Lacetti lépcsőshátú B 1.5 SE gyártva 1998-1999-ig. Na ez mi? Lanos?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Krupcheck
|
|
« Hozzászólás #299 Dátum: 2017. Január 04. - 12:59:28 » |
|
Neked már cserés a kuplung? Amit belinkeltél abba azért láttam furcsaságot (gondolom a webáruház hibája!?): a munkahengernél megnyitottam, hogy milyen típusokhoz használható és ott láttam ilyet: Daewoo Lacetti lépcsőshátú B 1.5 SE gyártva 1998-1999-ig. Na ez mi? Lanos?
A fene tudja. Pont ezért is linkeltem be, hátha valaki meg tudja mondani, hogy jó-e vagy sem. Ennek az áruháznak elég jó árai vannak, de bizony jártam már úgy, hogy 4x100-as féktárcsákat kaptam, és utóbb kiderült, hogy az árusított kb. 10 féle tárcsából csak 2-ről tudják biztosan megmondani, hogy 4x114,3-as... A kuplungom még nem cserés, viszont egy nyüves párezer Ft-os tömítés (főtengely) miatt le kell venni a váltót, és ha már lent lesz, nem akarom a közel 200ekm-es kuplungot vis****akni. Előbb-utóbb úgyis eljön az ideje, nem nyerek vele érdemben, ha 10-20e km-t még elhúzom a dolgot. Az autó valószínűleg akkor még úgyis az enyém lesz, mire az új kuplung is tönkre megy, addig meg még sok minden történhet. Ehhez jön még pár tömítés csere, váltókulissza (kopott már a kar megvezetése), meg a munkadíj, és így lesz 100eFt-os munka egy olcsó tömítésből...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|