Lacetti klub fórum
2024. Október 07. - 17:23:37 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 23   Le
 
Szerző Téma: Váltó, kuplung  (Megtekintve 148188 alkalommal)
Krisz
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1673


1.4 16v STAR AC HB


« Hozzászólás #195 Dátum: 2012. április 13. - 21:20:21 »

Hogy kel gumi harangot cserélni , nagyon nehéz,,,
nem annyira.Alsó talpas kiold a csonkállványból,féltengely ki,csukló le.gumiharang le csere és vissza minden.kb fél óra. Vigyorog
« Utoljára szerkesztve: 2012. április 13. - 21:23:11 írta Krisz » Naplózva

06 70/22 11 222
Hooti
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Hozzászólás #196 Dátum: 2012. Június 18. - 13:48:55 »

Hogyan ellenörzöm a váltóban az olaj mennyiségét?
csöppen 1 nap alatt kb4-5ször a féltengely belső gumiharangnál, lassan el is jutok talán vele cseréltetni, de addig még lesz egy balatoni utam, nem akarok reckirozni, igy inkább ellenőrzöm és töltök utána... Ha tudok.
Naplózva
guszesz
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 473



« Hozzászólás #197 Dátum: 2012. Június 18. - 16:20:32 »

Hogyan ellenörzöm a váltóban az olaj mennyiségét?
csöppen 1 nap alatt kb4-5ször a féltengely belső gumiharangnál, lassan el is jutok talán vele cseréltetni, de addig még lesz egy balatoni utam, nem akarok reckirozni, igy inkább ellenőrzöm és töltök utána... Ha tudok.
A váltóház oldalánál van egy szintellenőrző/betöltő csavar, sajnos egészen eldugott helyen. A kézikönyvben van róla kép is. Igazából ha nincs szerelőaknád akkor egészen nehezen tudod csak ,leellenőrizni a szintet illetve utántöltéshez sem elegendő egy egyszerű olajos flakon. Egyébként nekem is olajos a féltengely környéke, hiába cserélték ki a szimeringeket kb. 3 hónapot bírt és utána megint "páhogott" belőle az olaj. Szerintem nyugodtan bevállalhatod vele még így is a Balatont.  Kacsint
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #198 Dátum: 2012. Június 18. - 17:52:57 »

Hogyan ellenörzöm a váltóban az olaj mennyiségét?
csöppen 1 nap alatt kb4-5ször a féltengely belső gumiharangnál, lassan el is jutok talán vele cseréltetni, de addig még lesz egy balatoni utam, nem akarok reckirozni, igy inkább ellenőrzöm és töltök utána... Ha tudok.
A váltóház oldalánál van egy szintellenőrző/betöltő csavar, sajnos egészen eldugott helyen. A kézikönyvben van róla kép is. Igazából ha nincs szerelőaknád akkor egészen nehezen tudod csak ,leellenőrizni a szintet illetve utántöltéshez sem elegendő egy egyszerű olajos flakon. Egyébként nekem is olajos a féltengely környéke, hiába cserélték ki a szimeringeket kb. 3 hónapot bírt és utána megint "páhogott" belőle az olaj. Szerintem nyugodtan bevállalhatod vele még így is a Balatont.  Kacsint
Nekem a blokk és a váltó között az illesztésnél, az olajleerseztő csavar közelében szivárog kicsit. Főleg télen lehet észrevenni, de lehet csak azért, mert nyáron könnyebben leesik az olajcsepp, vagy elpárolog. Elméletileg főtengely szimmering, de nagy munka cserélni és két olajcsere között semmi fogyást nem észlelni a nívópálcán.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Hooti
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Hozzászólás #199 Dátum: 2012. Június 18. - 18:45:23 »

Hogyan ellenörzöm a váltóban az olaj mennyiségét?
csöppen 1 nap alatt kb4-5ször a féltengely belső gumiharangnál, lassan el is jutok talán vele cseréltetni, de addig még lesz egy balatoni utam, nem akarok reckirozni, igy inkább ellenőrzöm és töltök utána... Ha tudok.
A váltóház oldalánál van egy szintellenőrző/betöltő csavar, sajnos egészen eldugott helyen. A kézikönyvben van róla kép is. Igazából ha nincs szerelőaknád akkor egészen nehezen tudod csak ,leellenőrizni a szintet illetve utántöltéshez sem elegendő egy egyszerű olajos flakon. Egyébként nekem is olajos a féltengely környéke, hiába cserélték ki a szimeringeket kb. 3 hónapot bírt és utána megint "páhogott" belőle az olaj. Szerintem nyugodtan bevállalhatod vele még így is a Balatont.  Kacsint


Van könyvem, abba nem is néztem, na reggel bele is nézek, köszi Vigyorog
Naplózva
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #200 Dátum: 2012. Június 18. - 19:04:37 »

Hogyan ellenörzöm a váltóban az olaj mennyiségét?
csöppen 1 nap alatt kb4-5ször a féltengely belső gumiharangnál, lassan el is jutok talán vele cseréltetni, de addig még lesz egy balatoni utam, nem akarok reckirozni, igy inkább ellenőrzöm és töltök utána... Ha tudok.
A váltóház oldalánál van egy szintellenőrző/betöltő csavar, sajnos egészen eldugott helyen. A kézikönyvben van róla kép is. Igazából ha nincs szerelőaknád akkor egészen nehezen tudod csak ,leellenőrizni a szintet illetve utántöltéshez sem elegendő egy egyszerű olajos flakon. Egyébként nekem is olajos a féltengely környéke, hiába cserélték ki a szimeringeket kb. 3 hónapot bírt és utána megint "páhogott" belőle az olaj. Szerintem nyugodtan bevállalhatod vele még így is a Balatont.  Kacsint


Van könyvem, abba nem is néztem, na reggel bele is nézek, köszi Vigyorog
Nem kell reggelig várnod.  Kacsint Mosolyog
http://www.chevrolet.hu/szerviz-es-alkatresz/jarmu-kezikonyv.html
Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
szediati
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 477


« Hozzászólás #201 Dátum: 2012. November 23. - 12:55:24 »

Sziasztok. volt már valakinek olyan, hogy hidegen elindítva az autót a váltóból kicsit olyan hang jön mint amikor halkan kalapálnak a hidrotőkék? mert amikor kinyomom a kuplungot akkor elhallgat tehát a váltó zörög picit de ez csak akkor van amikor hidegen pl reggel elinditom és miután megyek pár métert már el is múlik. lehet a nyelestengely csapágya utána olajzódik vissza amint megindul az olaj a váltóban?
Naplózva
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #202 Dátum: 2012. November 23. - 15:23:52 »

Sziasztok. volt már valakinek olyan, hogy hidegen elindítva az autót a váltóból kicsit olyan hang jön mint amikor halkan kalapálnak a hidrotőkék? mert amikor kinyomom a kuplungot akkor elhallgat tehát a váltó zörög picit de ez csak akkor van amikor hidegen pl reggel elinditom és miután megyek pár métert már el is múlik. lehet a nyelestengely csapágya utána olajzódik vissza amint megindul az olaj a váltóban?
kb meg is válaszoltad a dolgot magadnak.
Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #203 Dátum: 2012. November 23. - 18:52:29 »

Nekem meg hidegen indulva elég kapkodós a kupplung. Megpróbálok mindig alapjáraton (hidegen úgyis 1000 fölött van) finoman elindulni, úgy nem csinálja annyira. Bemelegedve viszont szépen műxik.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
95LE
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1120


Lacetti 1,4 Elite HB


« Hozzászólás #204 Dátum: 2012. November 24. - 16:08:28 »

Nekem meg hidegen indulva elég kapkodós a kupplung. Megpróbálok mindig alapjáraton (hidegen úgyis 1000 fölött van) finoman elindulni, úgy nem csinálja annyira. Bemelegedve viszont szépen műxik.
Ezt nekem is most kezdte csinálni.
Naplózva
Yanee
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 451


SW 1,6 Elite


« Hozzászólás #205 Dátum: 2012. December 10. - 08:44:28 »


...

Kuplung nem emel ki, szinte beesik. Pumpálásra viszont javul a helyzet átmenetileg. Sebességből kivenni leesett fordulaton sikerült, majd üresben 10-15 pumpálás, olykor több és emelt annyit, hogy betehessem a megfelelő fokozatba... Az olajtartályból eltűnt kb fél deci...
Hali!
Kezelése történt a hibának, ami jelen állapot szerint el is múlt, viszont van bennem értetlenség:
Légtelenítést csináltunk a szerelővel - én nyomkodtam a pedált, szerelő matatott a motortérben. Elmondása szerint nem volt levegős... Az olajtartályt feltöltöttük maximumig. Szivárgásnak nem találtuk látható nyomát.
Amit nem értek: Az olajszint a tartályban a min és max között 2/3-on volt. Gyakorlatilag csak ezt töltöttük fel max-ig, a hiba mégsem mutatkozik azóta, pedig mentem már sacc 120km-t. Mivel az olajtartály közös a fékkel azt megjegyzem, hogy a fékkel semmi rendkívüli nem sem előtte, sem utána.
He
Tapasztalt cartársaktól, a típust jól ismerő szerelőktől kérdem, hogy a hibát vajon mi okozhatta, illetve számítsak-e arra, hogy újra előjön? 
Naplózva
cupika
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 203


2.0 D Elite


« Hozzászólás #206 Dátum: 2012. December 10. - 21:39:43 »


...

Kuplung nem emel ki, szinte beesik. Pumpálásra viszont javul a helyzet átmenetileg. Sebességből kivenni leesett fordulaton sikerült, majd üresben 10-15 pumpálás, olykor több és emelt annyit, hogy betehessem a megfelelő fokozatba... Az olajtartályból eltűnt kb fél deci...
Hali!
Kezelése történt a hibának, ami jelen állapot szerint el is múlt, viszont van bennem értetlenség:
Légtelenítést csináltunk a szerelővel - én nyomkodtam a pedált, szerelő matatott a motortérben. Elmondása szerint nem volt levegős... Az olajtartályt feltöltöttük maximumig. Szivárgásnak nem találtuk látható nyomát.
Amit nem értek: Az olajszint a tartályban a min és max között 2/3-on volt. Gyakorlatilag csak ezt töltöttük fel max-ig, a hiba mégsem mutatkozik azóta, pedig mentem már sacc 120km-t. Mivel az olajtartály közös a fékkel azt megjegyzem, hogy a fékkel semmi rendkívüli nem sem előtte, sem utána.
He
Tapasztalt cartársaktól, a típust jól ismerő szerelőktől kérdem, hogy a hibát vajon mi okozhatta, illetve számítsak-e arra, hogy újra előjön? 

Az olaj valahol elfolyik, szivárog. Ha a fékek ok, akkor a következő helyeken nézd meg. Olyan nincs, hogy egy zárt rendszerből csak úgy fogy az olaj. Ha jó pár oldallal előrébb olvasol, láthatod az én kálváriám. Nos, utastérben nézd meg, nem látsz e a tűzfalon a kuplung pedál kimeneti részén vékony olaj folyást, a tömítés körül. Motortérben a kuplung főmunkahengert kell átnézni, ha folyik körülötte az olaj, látni fogod. Ha ott sem, kuplung kinyomócsapágynál folyhat, lendkerék háznál szivároghat. Ha nem akkor a fék a ludas.
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #207 Dátum: 2012. December 10. - 21:48:22 »


...

Kuplung nem emel ki, szinte beesik. Pumpálásra viszont javul a helyzet átmenetileg. Sebességből kivenni leesett fordulaton sikerült, majd üresben 10-15 pumpálás, olykor több és emelt annyit, hogy betehessem a megfelelő fokozatba... Az olajtartályból eltűnt kb fél deci...
Hali!
Kezelése történt a hibának, ami jelen állapot szerint el is múlt, viszont van bennem értetlenség:
Légtelenítést csináltunk a szerelővel - én nyomkodtam a pedált, szerelő matatott a motortérben. Elmondása szerint nem volt levegős... Az olajtartályt feltöltöttük maximumig. Szivárgásnak nem találtuk látható nyomát.
Amit nem értek: Az olajszint a tartályban a min és max között 2/3-on volt. Gyakorlatilag csak ezt töltöttük fel max-ig, a hiba mégsem mutatkozik azóta, pedig mentem már sacc 120km-t. Mivel az olajtartály közös a fékkel azt megjegyzem, hogy a fékkel semmi rendkívüli nem sem előtte, sem utána.
He
Tapasztalt cartársaktól, a típust jól ismerő szerelőktől kérdem, hogy a hibát vajon mi okozhatta, illetve számítsak-e arra, hogy újra előjön? 

Az olaj valahol elfolyik, szivárog. Ha a fékek ok, akkor a következő helyeken nézd meg. Olyan nincs, hogy egy zárt rendszerből csak úgy fogy az olaj. Ha jó pár oldallal előrébb olvasol, láthatod az én kálváriám. Nos, utastérben nézd meg, nem látsz e a tűzfalon a kuplung pedál kimeneti részén vékony olaj folyást, a tömítés körül. Motortérben a kuplung főmunkahengert kell átnézni, ha folyik körülötte az olaj, látni fogod. Ha ott sem, kuplung kinyomócsapágynál folyhat, lendkerék háznál szivároghat. Ha nem akkor a fék a ludas.

meghalt a kuplungmunkahengered váltó leszerel és csak úgy cserélhető
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/eroatviteli_alkatresz/valto/daewoo_chevrolet_nubira_lacetti_kuplungmunkahenger_1678862573.html
Naplózva

70/4334431
Yanee
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 451


SW 1,6 Elite


« Hozzászólás #208 Dátum: 2012. December 10. - 22:09:40 »


...

Kuplung nem emel ki, szinte beesik. Pumpálásra viszont javul a helyzet átmenetileg. Sebességből kivenni leesett fordulaton sikerült, majd üresben 10-15 pumpálás, olykor több és emelt annyit, hogy betehessem a megfelelő fokozatba... Az olajtartályból eltűnt kb fél deci...
Hali!
Kezelése történt a hibának, ami jelen állapot szerint el is múlt, viszont van bennem értetlenség:
Légtelenítést csináltunk a szerelővel - én nyomkodtam a pedált, szerelő matatott a motortérben. Elmondása szerint nem volt levegős... Az olajtartályt feltöltöttük maximumig. Szivárgásnak nem találtuk látható nyomát.
Amit nem értek: Az olajszint a tartályban a min és max között 2/3-on volt. Gyakorlatilag csak ezt töltöttük fel max-ig, a hiba mégsem mutatkozik azóta, pedig mentem már sacc 120km-t. Mivel az olajtartály közös a fékkel azt megjegyzem, hogy a fékkel semmi rendkívüli nem sem előtte, sem utána.
He
Tapasztalt cartársaktól, a típust jól ismerő szerelőktől kérdem, hogy a hibát vajon mi okozhatta, illetve számítsak-e arra, hogy újra előjön? 

Az olaj valahol elfolyik, szivárog. Ha a fékek ok, akkor a következő helyeken nézd meg. Olyan nincs, hogy egy zárt rendszerből csak úgy fogy az olaj. Ha jó pár oldallal előrébb olvasol, láthatod az én kálváriám. Nos, utastérben nézd meg, nem látsz e a tűzfalon a kuplung pedál kimeneti részén vékony olaj folyást, a tömítés körül. Motortérben a kuplung főmunkahengert kell átnézni, ha folyik körülötte az olaj, látni fogod. Ha ott sem, kuplung kinyomócsapágynál folyhat, lendkerék háznál szivároghat. Ha nem akkor a fék a ludas.

meghalt a kuplungmunkahengered váltó leszerel és csak úgy cserélhető
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/eroatviteli_alkatresz/valto/daewoo_chevrolet_nubira_lacetti_kuplungmunkahenger_1678862573.html
A szivárgást keresve végignéztük az utasteret és a motorteret minden lehetséges helyen. Nincs nyoma.
A szerelő haver is azt mondta, hogy ha megint előjön, akkor váltót le és munkahenger csere... 
Abban maradtam vele, hogy ha már le kell szedni, akkor praktikus lenne tárcsát, kinyomócsapágyat is cserélni. Mindjárt 120000km van benne és nem kellene 20-30 ezer km után újra bontani...
Van még valami forgó-kopó amit ilyenkor érdemes lenne cserélni? Természetesen az olajon kívül... 
És mivel most 117ezer, azaz 1-2 hónap és 120.000 km, aktuális a vezérléscsere is. Bordás-szíj, ékszíj, feszítő, vízpumpa...
Mi költségre számítsak a 16,5 ezren kívül?
- tárcsa
- kinyomó
- vezérlés készlet (mi van benne ebben: "Lacetti Nubira Kalos Aveo Espero Nexia16V  12990Ft/Continental szíjjal/ 14500Ft Gates szíjjal" ?)
- vízpumpa
- és még?
He
Naplózva
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #209 Dátum: 2012. December 11. - 10:49:17 »


...

Kuplung nem emel ki, szinte beesik. Pumpálásra viszont javul a helyzet átmenetileg. Sebességből kivenni leesett fordulaton sikerült, majd üresben 10-15 pumpálás, olykor több és emelt annyit, hogy betehessem a megfelelő fokozatba... Az olajtartályból eltűnt kb fél deci...
Hali!
Kezelése történt a hibának, ami jelen állapot szerint el is múlt, viszont van bennem értetlenség:
Légtelenítést csináltunk a szerelővel - én nyomkodtam a pedált, szerelő matatott a motortérben. Elmondása szerint nem volt levegős... Az olajtartályt feltöltöttük maximumig. Szivárgásnak nem találtuk látható nyomát.
Amit nem értek: Az olajszint a tartályban a min és max között 2/3-on volt. Gyakorlatilag csak ezt töltöttük fel max-ig, a hiba mégsem mutatkozik azóta, pedig mentem már sacc 120km-t. Mivel az olajtartály közös a fékkel azt megjegyzem, hogy a fékkel semmi rendkívüli nem sem előtte, sem utána.
He
Tapasztalt cartársaktól, a típust jól ismerő szerelőktől kérdem, hogy a hibát vajon mi okozhatta, illetve számítsak-e arra, hogy újra előjön? 

Az olaj valahol elfolyik, szivárog. Ha a fékek ok, akkor a következő helyeken nézd meg. Olyan nincs, hogy egy zárt rendszerből csak úgy fogy az olaj. Ha jó pár oldallal előrébb olvasol, láthatod az én kálváriám. Nos, utastérben nézd meg, nem látsz e a tűzfalon a kuplung pedál kimeneti részén vékony olaj folyást, a tömítés körül. Motortérben a kuplung főmunkahengert kell átnézni, ha folyik körülötte az olaj, látni fogod. Ha ott sem, kuplung kinyomócsapágynál folyhat, lendkerék háznál szivároghat. Ha nem akkor a fék a ludas.

meghalt a kuplungmunkahengered váltó leszerel és csak úgy cserélhető
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/eroatviteli_alkatresz/valto/daewoo_chevrolet_nubira_lacetti_kuplungmunkahenger_1678862573.html
A szivárgást keresve végignéztük az utasteret és a motorteret minden lehetséges helyen. Nincs nyoma.
A szerelő haver is azt mondta, hogy ha megint előjön, akkor váltót le és munkahenger csere... 
Abban maradtam vele, hogy ha már le kell szedni, akkor praktikus lenne tárcsát, kinyomócsapágyat is cserélni. Mindjárt 120000km van benne és nem kellene 20-30 ezer km után újra bontani...
Van még valami forgó-kopó amit ilyenkor érdemes lenne cserélni? Természetesen az olajon kívül... 
És mivel most 117ezer, azaz 1-2 hónap és 120.000 km, aktuális a vezérléscsere is. Bordás-szíj, ékszíj, feszítő, vízpumpa...
Mi költségre számítsak a 16,5 ezren kívül?
- tárcsa
- kinyomó
- vezérlés készlet (mi van benne ebben: "Lacetti Nubira Kalos Aveo Espero Nexia16V  12990Ft/Continental szíjjal/ 14500Ft Gates szíjjal" ?)
- vízpumpa
- és még?
He
vezetőgörgő, feszítő görgő, vízpumpa, vezérműszíj, ez a vezérlés készlet jobb helyeken.
Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
Oldalak: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 23   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!