Lacetti klub fórum
2024. Október 07. - 15:27:06 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 23   Le
 
Szerző Téma: Váltó, kuplung  (Megtekintve 148175 alkalommal)
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #150 Dátum: 2009. November 13. - 14:50:57 »

Ez egy régebbi fotó, de itt olajos most.  Kb. 2-3 hétig napi 8 órát állt a garázsban (meleg motorral jártam be) és ma vettem észre bejáráskor, hogy egy kb. 4 cm átmérőjű megszáradt (tehát nem friss csöppenés, hanem valamelyik nap csöppenhetett utoljára) olajfolt van a tiszta betonon. Alánéztem és láttam, hogy olajnedves ez a rész, valamint egy "félig lecsüngő" olajcsepp volt ott. Letörölgettem, majd 8 órával ezután indultam vele, de addig nem látszott nedvesedés.
Alá is másztam a törölgetés után, mert megijedtem, hogy a múltkori telójáratáskor csaptam oda az alját valamelyik fekvőrendőrön. Viszont külsérelmi nyom nem látható. Ezen a részen ugye a kupplung van? Hogyan kerülhet oda olaj? Elvileg a karter zárt, annak a falához van odacsavarozva a horganyzott csavarokkal a sebváltóház, ami itt-ott lyukas is, tehát ezen a részen a kupplungnál nincs olaj. Lehetséges, hogy a váltó felőli főtengelyszimmeringtől folyik le?
Igen, onnan.
Nem kell parázni, el lehet járogatni vele. Nekem is szivárog (valószínűleg) onnan. Majd ha kuplung csere lesz, akkor orvosoljuk (kivéve, ha hamarabb követeli magának  ).
Persze jöhet még a kuplung munka henger felől is. Na, ha onnan elfogy a lé az gáz, mert nem tudsz majd kuplungolni. Nézd meg ezt is.
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #151 Dátum: 2009. November 13. - 18:00:06 »

Ez egy régebbi fotó, de itt olajos most.  Kb. 2-3 hétig napi 8 órát állt a garázsban (meleg motorral jártam be) és ma vettem észre bejáráskor, hogy egy kb. 4 cm átmérőjű megszáradt (tehát nem friss csöppenés, hanem valamelyik nap csöppenhetett utoljára) olajfolt van a tiszta betonon. Alánéztem és láttam, hogy olajnedves ez a rész, valamint egy "félig lecsüngő" olajcsepp volt ott. Letörölgettem, majd 8 órával ezután indultam vele, de addig nem látszott nedvesedés.
Alá is másztam a törölgetés után, mert megijedtem, hogy a múltkori telójáratáskor csaptam oda az alját valamelyik fekvőrendőrön. Viszont külsérelmi nyom nem látható. Ezen a részen ugye a kupplung van? Hogyan kerülhet oda olaj? Elvileg a karter zárt, annak a falához van odacsavarozva a horganyzott csavarokkal a sebváltóház, ami itt-ott lyukas is, tehát ezen a részen a kupplungnál nincs olaj. Lehetséges, hogy a váltó felőli főtengelyszimmeringtől folyik le?
Igen, onnan.
Nem kell parázni, el lehet járogatni vele. Nekem is szivárog (valószínűleg) onnan. Majd ha kuplung csere lesz, akkor orvosoljuk (kivéve, ha hamarabb követeli magának  ).
Persze jöhet még a kuplung munka henger felől is. Na, ha onnan elfogy a lé az gáz, mert nem tudsz majd kuplungolni. Nézd meg ezt is.
OK, de a Te autódban mennyi km is van? Meg ugye a taxi üzemmód....
Ha nem kezd el jobban folyni, akkor én sem szedetem szét, pláne, hogy fizetős meló lenne már.
Ha a kupplung munkahengertől jön, az elvileg a fékolaj lehet....legalábbis úgy tudom, hogy fék és tengelykapcsolófolyadék van közösen benne. Nem?
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #152 Dátum: 2009. November 14. - 12:20:32 »

Ez egy régebbi fotó, de itt olajos most.  Kb. 2-3 hétig napi 8 órát állt a garázsban (meleg motorral jártam be) és ma vettem észre bejáráskor, hogy egy kb. 4 cm átmérőjű megszáradt (tehát nem friss csöppenés, hanem valamelyik nap csöppenhetett utoljára) olajfolt van a tiszta betonon. Alánéztem és láttam, hogy olajnedves ez a rész, valamint egy "félig lecsüngő" olajcsepp volt ott. Letörölgettem, majd 8 órával ezután indultam vele, de addig nem látszott nedvesedés.
Alá is másztam a törölgetés után, mert megijedtem, hogy a múltkori telójáratáskor csaptam oda az alját valamelyik fekvőrendőrön. Viszont külsérelmi nyom nem látható. Ezen a részen ugye a kupplung van? Hogyan kerülhet oda olaj? Elvileg a karter zárt, annak a falához van odacsavarozva a horganyzott csavarokkal a sebváltóház, ami itt-ott lyukas is, tehát ezen a részen a kupplungnál nincs olaj. Lehetséges, hogy a váltó felőli főtengelyszimmeringtől folyik le?
Igen, onnan.
Nem kell parázni, el lehet járogatni vele. Nekem is szivárog (valószínűleg) onnan. Majd ha kuplung csere lesz, akkor orvosoljuk (kivéve, ha hamarabb követeli magának  ).
Persze jöhet még a kuplung munka henger felől is. Na, ha onnan elfogy a lé az gáz, mert nem tudsz majd kuplungolni. Nézd meg ezt is.
OK, de a Te autódban mennyi km is van? Meg ugye a taxi üzemmód....
Ha nem kezd el jobban folyni, akkor én sem szedetem szét, pláne, hogy fizetős meló lenne már.
Ha a kupplung munkahengertől jön, az elvileg a fékolaj lehet....legalábbis úgy tudom, hogy fék és tengelykapcsolófolyadék van közösen benne. Nem?

De. Szóval akkor látnád a fékfolyadékszinten.
Naplózva

Pittike
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #153 Dátum: 2009. November 16. - 11:18:09 »

Igen, a kuplung is "fékolajjal" dolgozik. Arra így lendületből nem emlékszem, hogy a mi autónknál közös-e a tartály (szerintem igen).
Minimális fogyásnál nem veszed észre a szint változását, nagyobb folyásnál persze igen.
Ráadásul a fékbetétek kopása is a folyadék szint csökkenését okozza - igaz ez még lassabb folyamat.
Naplózva
Gixxerjoc
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1



« Hozzászólás #154 Dátum: 2010. November 11. - 17:00:24 »

Sziasztok!

Egy kérdésem lenne, remélem tud rá valaki válaszolni! 1,4 -es Lacettim van, és mostanában váltásnál kocogtatja valami a pedálok alatt a burkolatot. Nem durván, de a lábammal érzem! Találkozott már valaki ilyen problémával? Mi lehet ennek a jelenségnek az oka?
Naplózva
Krisz
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1673


1.4 16v STAR AC HB


« Hozzászólás #155 Dátum: 2010. November 27. - 16:41:37 »

Ma végre volt időm a bal oldali belső gumiharang bilincsét kicserélni mert verte a zsirt kifelé.Jól televágtam a gumiharangot a gyári zsirral(szereztem)és az uj bilincsel mostmár faca.Megemelve az autót nem birtam ki hogy ne nézzem meg 5. tiltásnál mit mutat a km óra.220km/h Vigyorog De az ABS visszajelzőm bejelzett!Remélem az uton haladva majd kialszik.
Naplózva

06 70/22 11 222
kamikaze
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1142


1.4 16v LPG


« Hozzászólás #156 Dátum: 2010. November 27. - 16:51:59 »

Ma végre volt időm a bal oldali belső gumiharang bilincsét kicserélni mert verte a zsirt kifelé.Jól televágtam a gumiharangot a gyári zsirral(szereztem)és az uj bilincsel mostmár faca.Megemelve az autót nem birtam ki hogy ne nézzem meg 5. tiltásnál mit mutat a km óra.220km/h Vigyorog De az ABS visszajelzőm bejelzett!Remélem az uton haladva majd kialszik.
Elfog aludni nyugi. Kacsint
Naplózva

06.20.545.63.82 <br />\"Egyetlen dolog, amit egy jó tanáccsal tehetünk az, hogy továbbadjuk.<br />Oscar Wilde\"
Krisz
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1673


1.4 16v STAR AC HB


« Hozzászólás #157 Dátum: 2010. November 27. - 16:58:58 »

Ma végre volt időm a bal oldali belső gumiharang bilincsét kicserélni mert verte a zsirt kifelé.Jól televágtam a gumiharangot a gyári zsirral(szereztem)és az uj bilincsel mostmár faca.Megemelve az autót nem birtam ki hogy ne nézzem meg 5. tiltásnál mit mutat a km óra.220km/h Vigyorog De az ABS visszajelzőm bejelzett!Remélem az uton haladva majd kialszik.
Elfog aludni nyugi. Kacsint
THX (De legalább ez is müködik tudom)
Naplózva

06 70/22 11 222
Krisz
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1673


1.4 16v STAR AC HB


« Hozzászólás #158 Dátum: 2010. December 28. - 21:36:47 »

Ma sajnálatos módon a váltóm megadta magát.3.-ban maradtt és nem lehet kivenni.Holnap belenézek és csak reménykedni tudok hogy nem lessz váltó csere.
Naplózva

06 70/22 11 222
Zoltán
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 334



« Hozzászólás #159 Dátum: 2010. December 29. - 15:27:37 »

Ma sajnálatos módon a váltóm megadta magát.3.-ban maradtt és nem lehet kivenni.Holnap belenézek és csak reménykedni tudok hogy nem lessz váltó csere.
Szia, mennyi van a gépedben? Csak kiváncsi vagyok mennyit bírhatnak ezek a váltók.
Naplózva
kamikaze
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1142


1.4 16v LPG


« Hozzászólás #160 Dátum: 2010. December 29. - 15:32:38 »

Ma sajnálatos módon a váltóm megadta magát.3.-ban maradtt és nem lehet kivenni.Holnap belenézek és csak reménykedni tudok hogy nem lessz váltó csere.
Szia, mennyi van a gépedben? Csak kiváncsi vagyok mennyit bírhatnak ezek a váltók.
Szerintem nem km függő ez az eset,inkább anyag hiba,anyag fáradás.Nekem 4és fél év alatt 135000 km váltó probléma nélkül. Kacsint
Naplózva

06.20.545.63.82 <br />\"Egyetlen dolog, amit egy jó tanáccsal tehetünk az, hogy továbbadjuk.<br />Oscar Wilde\"
Zoltán
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 334



« Hozzászólás #161 Dátum: 2010. December 29. - 15:38:02 »

Ma sajnálatos módon a váltóm megadta magát.3.-ban maradtt és nem lehet kivenni.Holnap belenézek és csak reménykedni tudok hogy nem lessz váltó csere.
Szia, mennyi van a gépedben? Csak kiváncsi vagyok mennyit bírhatnak ezek a váltók.
Szerintem nem km függő ez az eset,inkább anyag hiba,anyag fáradás.Nekem 4és fél év alatt 135000 km váltó probléma nélkül. Kacsint
Az jó, gondolom a váltó általában elég megbízható darabja az autónak, ritkán romlik.
Naplózva
gabka
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


2.0TCDI SW


« Hozzászólás #162 Dátum: 2010. December 29. - 15:48:51 »

Ma sajnálatos módon a váltóm megadta magát.3.-ban maradtt és nem lehet kivenni.Holnap belenézek és csak reménykedni tudok hogy nem lessz váltó csere.
Szia, mennyi van a gépedben? Csak kiváncsi vagyok mennyit bírhatnak ezek a váltók.
Szerintem nem km függő ez az eset,inkább anyag hiba,anyag fáradás.Nekem 4és fél év alatt 135000 km váltó probléma nélkül. Kacsint
Az jó, gondolom a váltó általában elég megbízható darabja az autónak, ritkán romlik.
De akkor nagyon!Egy korábbi autómnál(off VW) 4,5 évesen olyan hibája lett ami talán 20 éves Ladáknál lehet.
Naplózva
guszesz
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 473



« Hozzászólás #163 Dátum: 2010. December 29. - 16:59:59 »

Ma sajnálatos módon a váltóm megadta magát.3.-ban maradtt és nem lehet kivenni.Holnap belenézek és csak reménykedni tudok hogy nem lessz váltó csere.
Szia, mennyi van a gépedben? Csak kiváncsi vagyok mennyit bírhatnak ezek a váltók.
Szerintem nem km függő ez az eset,inkább anyag hiba,anyag fáradás.Nekem 4és fél év alatt 135000 km váltó probléma nélkül. Kacsint
Az jó, gondolom a váltó általában elég megbízható darabja az autónak, ritkán romlik.
De akkor nagyon!Egy korábbi autómnál(off VW) 4,5 évesen olyan hibája lett ami talán 20 éves Ladáknál lehet.
Tényleg nem km függő. Általában a motor életciklusát ki kellene bírnia alapesetben. Sajnos van olyan ismerősöm akinek a lacsi sw-jén 10ezer km után már váltót kellet cserélni. Az ok gyárilag kevés olajjal volt feltöltve a váltó és besültek a csapágyak. Természetesen garanciában cserélték.
Naplózva
Krisz
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1673


1.4 16v STAR AC HB


« Hozzászólás #164 Dátum: 2010. December 29. - 17:44:26 »

Ma sajnálatos módon a váltóm megadta magát.3.-ban maradtt és nem lehet kivenni.Holnap belenézek és csak reménykedni tudok hogy nem lessz váltó csere.
Szia, mennyi van a gépedben? Csak kiváncsi vagyok mennyit bírhatnak ezek a váltók.
Szerintem nem km függő ez az eset,inkább anyag hiba,anyag fáradás.Nekem 4és fél év alatt 135000 km váltó probléma nélkül. Kacsint
Az jó, gondolom a váltó általában elég megbízható darabja az autónak, ritkán romlik.
De akkor nagyon!Egy korábbi autómnál(off VW) 4,5 évesen olyan hibája lett ami talán 20 éves Ladáknál lehet.
Tényleg nem km függő. Általában a motor életciklusát ki kellene bírnia alapesetben. Sajnos van olyan ismerősöm akinek a lacsi sw-jén 10ezer km után már váltót kellet cserélni. Az ok gyárilag kevés olajjal volt feltöltve a váltó és besültek a csapágyak. Természetesen garanciában cserélték.
Az autóban 78EKm van,de ez nem mérvadó.A hiba oka a tolóvilla egyik fülének a letörése.Igy maradtt sebességben.Ma szétszedtem,megnéztem reggel.Féltem,hogy ez lessz nem hiába.Kiraktam kézzel üresbe bent a váltóban,és igy lehet használni 1.2.5.és R fokozatban.Ünnepek után pedig kicsrélem az a vackot és rendben lessz.Jut eszembe!A váltóolaj már ennél a km-nél is fekete igy cserélem azt is,mert biztos hogy attól megy nehezen a váltóm hidegen.
Naplózva

06 70/22 11 222
Oldalak: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 23   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!