Lacetti klub fórum
2024. Október 07. - 13:24:44 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 23   Le
 
Szerző Téma: Váltó, kuplung  (Megtekintve 148108 alkalommal)
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #135 Dátum: 2009. Augusztus 07. - 14:44:07 »

He A minap vettem észre hogy a váltom tetején levő kapcsoló szerkezet mintha olajos lenne, legalábbis olyan koszos mint mikor a poros részre olaj szivárgás kerül. Alatta nincs olaj nyom vagy folt a garázsba és nem vagyok süket de hangokat sem hallok, vagyis minden változatlanul  működik. De zavarja a fantáziámat hogy miért szutykos éppen a tetején mikor felülről sincs ahonnan rácsöpögjön hasonló anyag.
Valaki találkozott-e hasonlóval mi lehet az oka He He He 
Igaz már kissé letörölve de így néz ki
 
Az enyém is olyan, már elég rég óta.
Megoldás nincs - igaz konkrét gond se.
A szerelőm annyit mondott, hogy szerinte szimering gond lesz azon a környéken - a főtengelyé. 
Na, azt fölöslegesen nem piszkáltatom. Majd ha muszáj lesz, vagy valamiért melózni kell azon a környéken (pl. kuplung).
Naplózva
baroti
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 571


Lacetti HB 1.8 16V CDX Platinum / GPL


« Hozzászólás #136 Dátum: 2009. Augusztus 07. - 17:44:35 »

He A minap vettem észre hogy a váltom tetején levő kapcsoló szerkezet mintha olajos lenne, legalábbis olyan koszos mint mikor a poros részre olaj szivárgás kerül. Alatta nincs olaj nyom vagy folt a garázsba és nem vagyok süket de hangokat sem hallok, vagyis minden változatlanul  működik. De zavarja a fantáziámat hogy miért szutykos éppen a tetején mikor felülről sincs ahonnan rácsöpögjön hasonló anyag.
Valaki találkozott-e hasonlóval mi lehet az oka He He He 
Igaz már kissé letörölve de így néz ki
 
Az enyém is olyan, már elég rég óta.
Megoldás nincs - igaz konkrét gond se.
A szerelőm annyit mondott, hogy szerinte szimering gond lesz azon a környéken - a főtengelyé. 
Na, azt fölöslegesen nem piszkáltatom. Majd ha muszáj lesz, vagy valamiért melózni kell azon a környéken (pl. kuplung).
Akkor OK koszi a megnyugtató infót Vigyorog
Naplózva

Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #137 Dátum: 2009. November 08. - 16:37:20 »

A váltóban milyen olaj van? Ásványi, félszintetikus, fulszintetikus? SAE 75W90 vagy SAE 80?
Ja és van leeresztő csavar?
Naplózva


LPG
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #138 Dátum: 2009. November 08. - 23:07:25 »

SAE 75W-90, API GL-4, 1.8 liter

Mivel élettartamra töltik valószínűleg szintetikus van benne gyárilag.

Arra figyelj ha cseréled, hogy a GL-5 nem visszafelé kompatibilis a GL-4-gyel, vagyis mindenképpen rajta kell legyen a flakonon a GL-4 minősítés. A GL-5 típusokat nagy felületi terheléshez gyártják (pl. hipoid hajtóművekhez), ahol extrém körülmények (nagy felületi nyomás) között a kenőfilm megszakadhat, ezért a kenőanyag olyan agresszív adalékokat tartalmaz, amelyek behatolnak a fém alkatrészek felületébe. Ezek az anyagok kárt tehetnek olyan váltóban, amit nem ilyen hajtóműolajhoz terveztek.

Amelyik folyadékon rajta van a GL-4 és GL-5 is, az biztosan kompatibilis a GL-4 igényű váltókkal.
Naplózva

Pittike
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #139 Dátum: 2009. November 12. - 09:38:35 »

Észlelet már valaki olajszivárgást a blokk és váltó találkozásánál alul az olajleeresztő mellett?
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #140 Dátum: 2009. November 12. - 14:01:15 »

Észlelet már valaki olajszivárgást a blokk és váltó találkozásánál alul az olajleeresztő mellett?
váltóolajszivárgást a féltengely gumiharangok kopása miatt? Vigyorog
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #141 Dátum: 2009. November 12. - 14:19:42 »

Észlelet már valaki olajszivárgást a blokk és váltó találkozásánál alul az olajleeresztő mellett?
váltóolajszivárgást a féltengely gumiharangok kopása miatt? Vigyorog
Ez messze van a harangoktól.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #142 Dátum: 2009. November 12. - 14:28:49 »

Észlelet már valaki olajszivárgást a blokk és váltó találkozásánál alul az olajleeresztő mellett?
váltóolajszivárgást a féltengely gumiharangok kopása miatt? Vigyorog
Ez messze van a harangoktól.
csak vicc volt, mert egy ismerősöm úgy járt a múlt héten Vigyorog
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
95LE
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1120


Lacetti 1,4 Elite HB


« Hozzászólás #143 Dátum: 2009. November 12. - 15:12:51 »

Észlelet már valaki olajszivárgást a blokk és váltó találkozásánál alul az olajleeresztő mellett?
Figyeld a motorolaj szintet. Az Alfámnál volt ez a jelenség amikor a főtengely szimering megadta magát.
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #144 Dátum: 2009. November 12. - 15:44:29 »

Észlelet már valaki olajszivárgást a blokk és váltó találkozásánál alul az olajleeresztő mellett?
Figyeld a motorolaj szintet. Az Alfámnál volt ez a jelenség amikor a főtengely szimering megadta magát.
Van miből fogynia, mert utoljára is beleborították a 4 litert...attól meg a MAX írásnál van a szint.
Most figyelem, mert eddig nem láttam csöppöket. Viszont az elmúlt hetek alatt a garázsban egy helyen pár cseppnyi folt lett a padlón. Alábújtam, letakarítottam egy ronggyal, most pár napig nézem, hogy honnan és mennyi csordul ki.  Tökre örülök, hogy a telóragadás után ez már a második komolyabb baki, ami a gari lejárta után derül ki!!!! 
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #145 Dátum: 2009. November 12. - 19:43:02 »

Észlelet már valaki olajszivárgást a blokk és váltó találkozásánál alul az olajleeresztő mellett?
Figyeld a motorolaj szintet. Az Alfámnál volt ez a jelenség amikor a főtengely szimering megadta magát.
Van miből fogynia, mert utoljára is beleborították a 4 litert...attól meg a MAX írásnál van a szint.
Most figyelem, mert eddig nem láttam csöppöket. Viszont az elmúlt hetek alatt a garázsban egy helyen pár cseppnyi folt lett a padlón. Alábújtam, letakarítottam egy ronggyal, most pár napig nézem, hogy honnan és mennyi csordul ki.  Tökre örülök, hogy a telóragadás után ez már a második komolyabb baki, ami a gari lejárta után derül ki!!!! 

Nem lehet, hogy ebben a mocsok időben csak a garázsban csöpögött le a dzsuva amit menet közben felhordott a blokk aljára??? A blokk és a váltó között szokott kis váltóolaj-sár lenni, de az nagyon lassan szivárog és nem jelent gondot.

Más kérdés ha egyértelműen motorolaj, de az sem biztos, hogy komoly javítást igényel. Az olajszivárgás ÁLTALÁBAN inkább látványos és bosszantó hiba, mint költséges.
Naplózva

Pittike
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #146 Dátum: 2009. November 12. - 20:36:57 »

Észlelet már valaki olajszivárgást a blokk és váltó találkozásánál alul az olajleeresztő mellett?
Figyeld a motorolaj szintet. Az Alfámnál volt ez a jelenség amikor a főtengely szimering megadta magát.
Van miből fogynia, mert utoljára is beleborították a 4 litert...attól meg a MAX írásnál van a szint.
Most figyelem, mert eddig nem láttam csöppöket. Viszont az elmúlt hetek alatt a garázsban egy helyen pár cseppnyi folt lett a padlón. Alábújtam, letakarítottam egy ronggyal, most pár napig nézem, hogy honnan és mennyi csordul ki.  Tökre örülök, hogy a telóragadás után ez már a második komolyabb baki, ami a gari lejárta után derül ki!!!! 

Nem lehet, hogy ebben a mocsok időben csak a garázsban csöpögött le a dzsuva amit menet közben felhordott a blokk aljára??? A blokk és a váltó között szokott kis váltóolaj-sár lenni, de az nagyon lassan szivárog és nem jelent gondot.

Más kérdés ha egyértelműen motorolaj, de az sem biztos, hogy komoly javítást igényel. Az olajszivárgás ÁLTALÁBAN inkább látványos és bosszantó hiba, mint költséges.
Jó, hogy körültekintően adsz tanácsot, de azért az olajat megismerem, főleg az ujjaim között szétkenve, szagolva... Kacsint Vigyorog Vigyorog Éppen akart csöppenni a következő, amikor észrevettem.
Ez nem váltóolaj-sár, mert még nem volt olyan idő, amikor olyan trutyis lett volna a kocsi alja.
Most majd figyelgetem pár napig, aztán majd meglátjuk. 
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #147 Dátum: 2009. November 12. - 21:03:56 »

Észlelet már valaki olajszivárgást a blokk és váltó találkozásánál alul az olajleeresztő mellett?
Figyeld a motorolaj szintet. Az Alfámnál volt ez a jelenség amikor a főtengely szimering megadta magát.
Van miből fogynia, mert utoljára is beleborították a 4 litert...attól meg a MAX írásnál van a szint.
Most figyelem, mert eddig nem láttam csöppöket. Viszont az elmúlt hetek alatt a garázsban egy helyen pár cseppnyi folt lett a padlón. Alábújtam, letakarítottam egy ronggyal, most pár napig nézem, hogy honnan és mennyi csordul ki.  Tökre örülök, hogy a telóragadás után ez már a második komolyabb baki, ami a gari lejárta után derül ki!!!! 

Nem lehet, hogy ebben a mocsok időben csak a garázsban csöpögött le a dzsuva amit menet közben felhordott a blokk aljára??? A blokk és a váltó között szokott kis váltóolaj-sár lenni, de az nagyon lassan szivárog és nem jelent gondot.

Más kérdés ha egyértelműen motorolaj, de az sem biztos, hogy komoly javítást igényel. Az olajszivárgás ÁLTALÁBAN inkább látványos és bosszantó hiba, mint költséges.
Jó, hogy körültekintően adsz tanácsot, de azért az olajat megismerem, főleg az ujjaim között szétkenve, szagolva... Kacsint Vigyorog Vigyorog Éppen akart csöppenni a következő, amikor észrevettem.
Ez nem váltóolaj-sár, mert még nem volt olyan idő, amikor olyan trutyis lett volna a kocsi alja.
Most majd figyelgetem pár napig, aztán majd meglátjuk. 

Hát akkor pech.  Esetleg nézd végig a szelepfedelet, nekünk minden autón ott szivárog az olaj, az viszonylag könnyen+olcsón gyógyítható. Bár a felbukkanás helye nálad nem ezt sugallja.
Naplózva

Pittike
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #148 Dátum: 2009. November 12. - 21:44:19 »

Észlelet már valaki olajszivárgást a blokk és váltó találkozásánál alul az olajleeresztő mellett?
Figyeld a motorolaj szintet. Az Alfámnál volt ez a jelenség amikor a főtengely szimering megadta magát.
Van miből fogynia, mert utoljára is beleborították a 4 litert...attól meg a MAX írásnál van a szint.
Most figyelem, mert eddig nem láttam csöppöket. Viszont az elmúlt hetek alatt a garázsban egy helyen pár cseppnyi folt lett a padlón. Alábújtam, letakarítottam egy ronggyal, most pár napig nézem, hogy honnan és mennyi csordul ki.  Tökre örülök, hogy a telóragadás után ez már a második komolyabb baki, ami a gari lejárta után derül ki!!!! 

Nem lehet, hogy ebben a mocsok időben csak a garázsban csöpögött le a dzsuva amit menet közben felhordott a blokk aljára??? A blokk és a váltó között szokott kis váltóolaj-sár lenni, de az nagyon lassan szivárog és nem jelent gondot.

Más kérdés ha egyértelműen motorolaj, de az sem biztos, hogy komoly javítást igényel. Az olajszivárgás ÁLTALÁBAN inkább látványos és bosszantó hiba, mint költséges.
Jó, hogy körültekintően adsz tanácsot, de azért az olajat megismerem, főleg az ujjaim között szétkenve, szagolva... Kacsint Vigyorog Vigyorog Éppen akart csöppenni a következő, amikor észrevettem.
Ez nem váltóolaj-sár, mert még nem volt olyan idő, amikor olyan trutyis lett volna a kocsi alja.
Most majd figyelgetem pár napig, aztán majd meglátjuk. 

Hát akkor pech.  Esetleg nézd végig a szelepfedelet, nekünk minden autón ott szivárog az olaj, az viszonylag könnyen+olcsón gyógyítható. Bár a felbukkanás helye nálad nem ezt sugallja.
Burkolatot nem szedtem le, de amennyire beleláttam elöl és hátul, nem folyik a blokkon felülről.  Zavart
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #149 Dátum: 2009. November 12. - 22:04:15 »

Ez egy régebbi fotó, de itt olajos most.  Kb. 2-3 hétig napi 8 órát állt a garázsban (meleg motorral jártam be) és ma vettem észre bejáráskor, hogy egy kb. 4 cm átmérőjű megszáradt (tehát nem friss csöppenés, hanem valamelyik nap csöppenhetett utoljára) olajfolt van a tiszta betonon. Alánéztem és láttam, hogy olajnedves ez a rész, valamint egy "félig lecsüngő" olajcsepp volt ott. Letörölgettem, majd 8 órával ezután indultam vele, de addig nem látszott nedvesedés.
Alá is másztam a törölgetés után, mert megijedtem, hogy a múltkori telójáratáskor csaptam oda az alját valamelyik fekvőrendőrön. Viszont külsérelmi nyom nem látható. Ezen a részen ugye a kupplung van? Hogyan kerülhet oda olaj? Elvileg a karter zárt, annak a falához van odacsavarozva a horganyzott csavarokkal a sebváltóház, ami itt-ott lyukas is, tehát ezen a részen a kupplungnál nincs olaj. Lehetséges, hogy a váltó felőli főtengelyszimmeringtől folyik le?
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Oldalak: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 23   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!