Stocz
|
|
« Hozzászólás #135 Dátum: 2009. Augusztus 07. - 14:44:07 » |
|
Az enyém is olyan, már elég rég óta. Megoldás nincs - igaz konkrét gond se. A szerelőm annyit mondott, hogy szerinte szimering gond lesz azon a környéken - a főtengelyé. Na, azt fölöslegesen nem piszkáltatom. Majd ha muszáj lesz, vagy valamiért melózni kell azon a környéken (pl. kuplung).
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
baroti
|
|
« Hozzászólás #136 Dátum: 2009. Augusztus 07. - 17:44:35 » |
|
Az enyém is olyan, már elég rég óta. Megoldás nincs - igaz konkrét gond se. A szerelőm annyit mondott, hogy szerinte szimering gond lesz azon a környéken - a főtengelyé. Na, azt fölöslegesen nem piszkáltatom. Majd ha muszáj lesz, vagy valamiért melózni kell azon a környéken (pl. kuplung). Akkor OK koszi a megnyugtató infót
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #137 Dátum: 2009. November 08. - 16:37:20 » |
|
A váltóban milyen olaj van? Ásványi, félszintetikus, fulszintetikus? SAE 75W90 vagy SAE 80? Ja és van leeresztő csavar?
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #138 Dátum: 2009. November 08. - 23:07:25 » |
|
SAE 75W-90, API GL-4, 1.8 liter
Mivel élettartamra töltik valószínűleg szintetikus van benne gyárilag.
Arra figyelj ha cseréled, hogy a GL-5 nem visszafelé kompatibilis a GL-4-gyel, vagyis mindenképpen rajta kell legyen a flakonon a GL-4 minősítés. A GL-5 típusokat nagy felületi terheléshez gyártják (pl. hipoid hajtóművekhez), ahol extrém körülmények (nagy felületi nyomás) között a kenőfilm megszakadhat, ezért a kenőanyag olyan agresszív adalékokat tartalmaz, amelyek behatolnak a fém alkatrészek felületébe. Ezek az anyagok kárt tehetnek olyan váltóban, amit nem ilyen hajtóműolajhoz terveztek.
Amelyik folyadékon rajta van a GL-4 és GL-5 is, az biztosan kompatibilis a GL-4 igényű váltókkal.
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #139 Dátum: 2009. November 12. - 09:38:35 » |
|
Észlelet már valaki olajszivárgást a blokk és váltó találkozásánál alul az olajleeresztő mellett?
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #140 Dátum: 2009. November 12. - 14:01:15 » |
|
Észlelet már valaki olajszivárgást a blokk és váltó találkozásánál alul az olajleeresztő mellett?
váltóolajszivárgást a féltengely gumiharangok kopása miatt?
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #141 Dátum: 2009. November 12. - 14:19:42 » |
|
Észlelet már valaki olajszivárgást a blokk és váltó találkozásánál alul az olajleeresztő mellett?
váltóolajszivárgást a féltengely gumiharangok kopása miatt? Ez messze van a harangoktól.
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #142 Dátum: 2009. November 12. - 14:28:49 » |
|
Észlelet már valaki olajszivárgást a blokk és váltó találkozásánál alul az olajleeresztő mellett?
váltóolajszivárgást a féltengely gumiharangok kopása miatt? Ez messze van a harangoktól. csak vicc volt, mert egy ismerősöm úgy járt a múlt héten
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
95LE
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1120
Lacetti 1,4 Elite HB
|
|
« Hozzászólás #143 Dátum: 2009. November 12. - 15:12:51 » |
|
Észlelet már valaki olajszivárgást a blokk és váltó találkozásánál alul az olajleeresztő mellett?
Figyeld a motorolaj szintet. Az Alfámnál volt ez a jelenség amikor a főtengely szimering megadta magát.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #144 Dátum: 2009. November 12. - 15:44:29 » |
|
Észlelet már valaki olajszivárgást a blokk és váltó találkozásánál alul az olajleeresztő mellett?
Figyeld a motorolaj szintet. Az Alfámnál volt ez a jelenség amikor a főtengely szimering megadta magát. Van miből fogynia, mert utoljára is beleborították a 4 litert...attól meg a MAX írásnál van a szint. Most figyelem, mert eddig nem láttam csöppöket. Viszont az elmúlt hetek alatt a garázsban egy helyen pár cseppnyi folt lett a padlón. Alábújtam, letakarítottam egy ronggyal, most pár napig nézem, hogy honnan és mennyi csordul ki. Tökre örülök, hogy a telóragadás után ez már a második komolyabb baki, ami a gari lejárta után derül ki!!!!
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #145 Dátum: 2009. November 12. - 19:43:02 » |
|
Észlelet már valaki olajszivárgást a blokk és váltó találkozásánál alul az olajleeresztő mellett?
Figyeld a motorolaj szintet. Az Alfámnál volt ez a jelenség amikor a főtengely szimering megadta magát. Van miből fogynia, mert utoljára is beleborították a 4 litert...attól meg a MAX írásnál van a szint. Most figyelem, mert eddig nem láttam csöppöket. Viszont az elmúlt hetek alatt a garázsban egy helyen pár cseppnyi folt lett a padlón. Alábújtam, letakarítottam egy ronggyal, most pár napig nézem, hogy honnan és mennyi csordul ki. Tökre örülök, hogy a telóragadás után ez már a második komolyabb baki, ami a gari lejárta után derül ki!!!! Nem lehet, hogy ebben a mocsok időben csak a garázsban csöpögött le a dzsuva amit menet közben felhordott a blokk aljára??? A blokk és a váltó között szokott kis váltóolaj-sár lenni, de az nagyon lassan szivárog és nem jelent gondot. Más kérdés ha egyértelműen motorolaj, de az sem biztos, hogy komoly javítást igényel. Az olajszivárgás ÁLTALÁBAN inkább látványos és bosszantó hiba, mint költséges.
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #146 Dátum: 2009. November 12. - 20:36:57 » |
|
Észlelet már valaki olajszivárgást a blokk és váltó találkozásánál alul az olajleeresztő mellett?
Figyeld a motorolaj szintet. Az Alfámnál volt ez a jelenség amikor a főtengely szimering megadta magát. Van miből fogynia, mert utoljára is beleborították a 4 litert...attól meg a MAX írásnál van a szint. Most figyelem, mert eddig nem láttam csöppöket. Viszont az elmúlt hetek alatt a garázsban egy helyen pár cseppnyi folt lett a padlón. Alábújtam, letakarítottam egy ronggyal, most pár napig nézem, hogy honnan és mennyi csordul ki. Tökre örülök, hogy a telóragadás után ez már a második komolyabb baki, ami a gari lejárta után derül ki!!!! Nem lehet, hogy ebben a mocsok időben csak a garázsban csöpögött le a dzsuva amit menet közben felhordott a blokk aljára??? A blokk és a váltó között szokott kis váltóolaj-sár lenni, de az nagyon lassan szivárog és nem jelent gondot. Más kérdés ha egyértelműen motorolaj, de az sem biztos, hogy komoly javítást igényel. Az olajszivárgás ÁLTALÁBAN inkább látványos és bosszantó hiba, mint költséges. Jó, hogy körültekintően adsz tanácsot, de azért az olajat megismerem, főleg az ujjaim között szétkenve, szagolva... Éppen akart csöppenni a következő, amikor észrevettem. Ez nem váltóolaj-sár, mert még nem volt olyan idő, amikor olyan trutyis lett volna a kocsi alja. Most majd figyelgetem pár napig, aztán majd meglátjuk.
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #147 Dátum: 2009. November 12. - 21:03:56 » |
|
Észlelet már valaki olajszivárgást a blokk és váltó találkozásánál alul az olajleeresztő mellett?
Figyeld a motorolaj szintet. Az Alfámnál volt ez a jelenség amikor a főtengely szimering megadta magát. Van miből fogynia, mert utoljára is beleborították a 4 litert...attól meg a MAX írásnál van a szint. Most figyelem, mert eddig nem láttam csöppöket. Viszont az elmúlt hetek alatt a garázsban egy helyen pár cseppnyi folt lett a padlón. Alábújtam, letakarítottam egy ronggyal, most pár napig nézem, hogy honnan és mennyi csordul ki. Tökre örülök, hogy a telóragadás után ez már a második komolyabb baki, ami a gari lejárta után derül ki!!!! Nem lehet, hogy ebben a mocsok időben csak a garázsban csöpögött le a dzsuva amit menet közben felhordott a blokk aljára??? A blokk és a váltó között szokott kis váltóolaj-sár lenni, de az nagyon lassan szivárog és nem jelent gondot. Más kérdés ha egyértelműen motorolaj, de az sem biztos, hogy komoly javítást igényel. Az olajszivárgás ÁLTALÁBAN inkább látványos és bosszantó hiba, mint költséges. Jó, hogy körültekintően adsz tanácsot, de azért az olajat megismerem, főleg az ujjaim között szétkenve, szagolva... Éppen akart csöppenni a következő, amikor észrevettem. Ez nem váltóolaj-sár, mert még nem volt olyan idő, amikor olyan trutyis lett volna a kocsi alja. Most majd figyelgetem pár napig, aztán majd meglátjuk. Hát akkor pech. Esetleg nézd végig a szelepfedelet, nekünk minden autón ott szivárog az olaj, az viszonylag könnyen+olcsón gyógyítható. Bár a felbukkanás helye nálad nem ezt sugallja.
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #148 Dátum: 2009. November 12. - 21:44:19 » |
|
Észlelet már valaki olajszivárgást a blokk és váltó találkozásánál alul az olajleeresztő mellett?
Figyeld a motorolaj szintet. Az Alfámnál volt ez a jelenség amikor a főtengely szimering megadta magát. Van miből fogynia, mert utoljára is beleborították a 4 litert...attól meg a MAX írásnál van a szint. Most figyelem, mert eddig nem láttam csöppöket. Viszont az elmúlt hetek alatt a garázsban egy helyen pár cseppnyi folt lett a padlón. Alábújtam, letakarítottam egy ronggyal, most pár napig nézem, hogy honnan és mennyi csordul ki. Tökre örülök, hogy a telóragadás után ez már a második komolyabb baki, ami a gari lejárta után derül ki!!!! Nem lehet, hogy ebben a mocsok időben csak a garázsban csöpögött le a dzsuva amit menet közben felhordott a blokk aljára??? A blokk és a váltó között szokott kis váltóolaj-sár lenni, de az nagyon lassan szivárog és nem jelent gondot. Más kérdés ha egyértelműen motorolaj, de az sem biztos, hogy komoly javítást igényel. Az olajszivárgás ÁLTALÁBAN inkább látványos és bosszantó hiba, mint költséges. Jó, hogy körültekintően adsz tanácsot, de azért az olajat megismerem, főleg az ujjaim között szétkenve, szagolva... Éppen akart csöppenni a következő, amikor észrevettem. Ez nem váltóolaj-sár, mert még nem volt olyan idő, amikor olyan trutyis lett volna a kocsi alja. Most majd figyelgetem pár napig, aztán majd meglátjuk. Hát akkor pech. Esetleg nézd végig a szelepfedelet, nekünk minden autón ott szivárog az olaj, az viszonylag könnyen+olcsón gyógyítható. Bár a felbukkanás helye nálad nem ezt sugallja. Burkolatot nem szedtem le, de amennyire beleláttam elöl és hátul, nem folyik a blokkon felülről.
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #149 Dátum: 2009. November 12. - 22:04:15 » |
|
Ez egy régebbi fotó, de itt olajos most. Kb. 2-3 hétig napi 8 órát állt a garázsban (meleg motorral jártam be) és ma vettem észre bejáráskor, hogy egy kb. 4 cm átmérőjű megszáradt (tehát nem friss csöppenés, hanem valamelyik nap csöppenhetett utoljára) olajfolt van a tiszta betonon. Alánéztem és láttam, hogy olajnedves ez a rész, valamint egy "félig lecsüngő" olajcsepp volt ott. Letörölgettem, majd 8 órával ezután indultam vele, de addig nem látszott nedvesedés. Alá is másztam a törölgetés után, mert megijedtem, hogy a múltkori telójáratáskor csaptam oda az alját valamelyik fekvőrendőrön. Viszont külsérelmi nyom nem látható. Ezen a részen ugye a kupplung van? Hogyan kerülhet oda olaj? Elvileg a karter zárt, annak a falához van odacsavarozva a horganyzott csavarokkal a sebváltóház, ami itt-ott lyukas is, tehát ezen a részen a kupplungnál nincs olaj. Lehetséges, hogy a váltó felőli főtengelyszimmeringtől folyik le?
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
|