sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #1485 Dátum: 2015. Június 24. - 17:36:37 » |
|
Azért javasoltam ezt a nem túl elegáns megoldást, mert úgy tudom, hogy a tizen-akárhány éves tapasztalatok alapján nem lehet áthidalni a visszavezetési hibát. Hiába ütteted ki, úgy is visszajön egy idő után, annyira mélyre még nem ásta bele magát senki, hogy milyen összetett és sokféle feszültség és/vagy ellenállás értékeket kellene reprodukálni, hogy nem dobja fel a hibát. De ha ezek az egymással sokszor összefüggő értékek meg is lennének, akkor se vállalná szerintem senki a durva agyműtétet a kocsin, ami aztán vagy sikerül és öröm-boldogság, vagy nem és akkor meg kukázhatod az elektronikáját a kocsinak.
Melyik éri meg jobban? 1x1 cm szigszalag, vagy a tök ismeretlen agyműtét? [/quote ]
A nagy tudású szerelőink.,, mi érzékeli a vissza áramlás tényét .pl nyomás.hőfok .égéstermék elemzés ,sokunknak 5.6.éve le van falazva, és nincs gond .
Ez egy nagytudású hozzászólás volt! Van amelyik motorvezérlő érzékeli van amelyik nem. Van akinek nem generál hibát van akinek szinte azonnal! Az a kis butus ECM tudja mikor vezérli ki az EGR-t és észleli ,hogy nem változik a kipufogógáz összetétele és már egyből jelentkezik a kipufogógáz visszavezetés akadályoztatott hibakód!
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2015. Június 24. - 20:01:50 írta sebike »
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
kakaos
Kábelbarát
Teljes tag
Nem elérhető
Hozzászólások: 132
|
|
« Hozzászólás #1486 Dátum: 2015. Június 24. - 18:09:27 » |
|
Azért javasoltam ezt a nem túl elegáns megoldást, mert úgy tudom, hogy a tizen-akárhány éves tapasztalatok alapján nem lehet áthidalni a visszavezetési hibát. Hiába ütteted ki, úgy is visszajön egy idő után, annyira mélyre még nem ásta bele magát senki, hogy milyen összetett és sokféle feszültség és/vagy ellenállás értékeket kellene reprodukálni, hogy nem dobja fel a hibát. De ha ezek az egymással sokszor összefüggő értékek meg is lennének, akkor se vállalná szerintem senki a durva agyműtétet a kocsin, ami aztán vagy sikerül és öröm-boldogság, vagy nem és akkor meg kukázhatod az elektronikáját a kocsinak.
Melyik éri meg jobban? 1x1 cm szigszalag, vagy a tök ismeretlen agyműtét? [/quote ]
A nagy tudású szerelőink.,, mi érzékeli a vissza áramlás tényét .pl nyomás.hőfok .égéstermék elemzés ,sokunknak 5.6.éve le van falazva, és nincs gond .
Ez egy nagytudású hozzászólás volt! Van amelyik motorvezérlő érzékeli van amelyik nem. Van akinek nem generál hibát van akinek szinte azonnal! Az a kis butus ECM tudja mikor vezérli ki az EGR-t és észleli ,hogy nem változik a kipufogógáz összetétele és már egyből jelentkezik a kipufogógáz visszavezetés akadályoztatott hibakód! Tényleg butus ECM gáz szakmában nem engedhető ilyen vagy gázt ad és gyújt ,vagy letilt, jó hogy a fék nem így működik vagy fog vagy nem ,uf. nagy tudású szerelő.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kubu87
|
|
« Hozzászólás #1487 Dátum: 2015. Június 24. - 18:57:34 » |
|
Kösz az "építő jellegű" hozzászólást. Tapsikolj, hogy a te járgányod nem dobja fel a hibát.
Egyébként bárki kénye kedve szerint kísérletezhet a felvetett lefalazós visszavezetési hibakód eltüntetéssel. De utána ne sírjon senki, ha véletlenül kinyírta a vezérlő elektronikát.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #1488 Dátum: 2015. Június 24. - 20:03:11 » |
|
Azért javasoltam ezt a nem túl elegáns megoldást, mert úgy tudom, hogy a tizen-akárhány éves tapasztalatok alapján nem lehet áthidalni a visszavezetési hibát. Hiába ütteted ki, úgy is visszajön egy idő után, annyira mélyre még nem ásta bele magát senki, hogy milyen összetett és sokféle feszültség és/vagy ellenállás értékeket kellene reprodukálni, hogy nem dobja fel a hibát. De ha ezek az egymással sokszor összefüggő értékek meg is lennének, akkor se vállalná szerintem senki a durva agyműtétet a kocsin, ami aztán vagy sikerül és öröm-boldogság, vagy nem és akkor meg kukázhatod az elektronikáját a kocsinak.
Melyik éri meg jobban? 1x1 cm szigszalag, vagy a tök ismeretlen agyműtét? [/quote ]
A nagy tudású szerelőink.,, mi érzékeli a vissza áramlás tényét .pl nyomás.hőfok .égéstermék elemzés ,sokunknak 5.6.éve le van falazva, és nincs gond .
Ez egy nagytudású hozzászólás volt! Van amelyik motorvezérlő érzékeli van amelyik nem. Van akinek nem generál hibát van akinek szinte azonnal! Az a kis butus ECM tudja mikor vezérli ki az EGR-t és észleli ,hogy nem változik a kipufogógáz összetétele és már egyből jelentkezik a kipufogógáz visszavezetés akadályoztatott hibakód! Tényleg butus ECM gáz szakmában nem engedhető ilyen vagy gázt ad és gyújt ,vagy letilt, jó hogy a fék nem így működik vagy fog vagy nem ,uf. nagy tudású szerelő. ha letiltana akkor már rég nem járnál az autóddal,és nem barkácsolnál házilag rajt semmit
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
roberto075
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 11
|
|
« Hozzászólás #1489 Dátum: 2015. Augusztus 23. - 17:27:22 » |
|
Sziasztok,
Van eredmény 2006 előtti modellévű Euro 3-as 1.6-os motor Egr utáni lefalazásának / hibakódlámpa eltüntetésének kérdésében:
Miután júniusban lefalaztam az EGR szelepet ~800 km-múlva megkaptam a hibakódlámpát emiatt.
Július végén végeztettem egy megbízható szakival motorvezérlő optimalizálást, hogy rugalmasabb legyen az autó, nyomatékosabb és mérséklődjön a fogyasztása is.
A lényeg, hogy az optimalizált motorvezérlővel megtett ~1000 km.-után a hibakódlámpát levette a vezérlő, tehát a lámpa elaludt, a hibakód megszűnt.
Véleményem szerint erre az a magyarázat, hogy az optimalizáció után tisztább lett a motor üzeme és ebből a vezérlőegység arra következtetett, hogy újra megy az EGR.
Üdv. Roberto
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #1490 Dátum: 2015. Augusztus 24. - 12:35:20 » |
|
Mi az hogy "optimalizálás"?
Nekem ez olyan vajákolósan hangzik.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
sebijoe
|
|
« Hozzászólás #1491 Dátum: 2015. Augusztus 24. - 18:23:42 » |
|
Mi az hogy "optimalizálás"?
Nekem ez olyan vajákolósan hangzik.
Ha úgy jobban hangzik összehangolás!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
roberto075
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 11
|
|
« Hozzászólás #1492 Dátum: 2015. Augusztus 25. - 14:20:40 » |
|
Kapitány, olyan mint ami a Te Gépedbe is van, chiptuning, csak azért írtam optimalizálást, mert egy mi autóinknál nem a teljesítményről szól, hanem inkább finomhangolásról.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #1493 Dátum: 2015. Augusztus 27. - 07:57:09 » |
|
Kapitány, olyan mint ami a Te Gépedbe is van, chiptuning, csak azért írtam optimalizálást, mert egy mi autóinknál nem a teljesítményről szól, hanem inkább finomhangolásról.
Elnézést, de az én autómba nincs chiptuning, sem pedig más. A kerekek kivételével teljesen gyári minden.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
roberto075
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 11
|
|
« Hozzászólás #1494 Dátum: 2015. Augusztus 27. - 11:36:12 » |
|
Én kérek elnézést, akkor én emlékeztem rosszul.
Egy írás van a fejemben egy Lacsiról, ami németországban volt új autóként onnan került magyarországra, az átlagtól nagyobb terljesítménnyel, kedvezőbb fogyasztással és lefalazott EGR-rel.
Üdv.Roberto
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #1495 Dátum: 2015. Augusztus 27. - 13:21:02 » |
|
Én kérek elnézést, akkor én emlékeztem rosszul.
Egy írás van a fejemben egy Lacsiról, ami németországban volt új autóként onnan került magyarországra, az átlagtól nagyobb terljesítménnyel, kedvezőbb fogyasztással és lefalazott EGR-rel.
Üdv.Roberto
Nem, én kérek elnézést. Mindez már múltidő, sok éve. Ugyanis nem bírta az autó. Meg én. Az ECU- hoz ugyan nem nyúltunk, de szerintem amit akkor eladtak nekem csak annyit tudott, hogy "nem ette meg " az EGR jeleit (ami szintén nincs már lefalazva).
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
cucogany
|
|
« Hozzászólás #1496 Dátum: 2015. Augusztus 28. - 14:01:00 » |
|
Írtam többször is a torpanásos problémámról. Az volt a gond, hogy indítózáskor elsőre sosem indult a motor, mostanában inkább a harmadik indítózásra indult be, de amíg át nem váltott gázra, addig úgy ment, mint a bakkecske. Fuldoklott, alig volt fordulat, hiába nyomtam a gázpedált, erő szinte semmi, majd hirtelen megugrott, de már újból megtorpant, megint fuldoklott, majd újból egy megugrás és kezdődött a fuldoklás, alig vártam, hogy átváltson LPG-re. Ma megoldódott a probléma. A tápszivattyúnál lévő nyomásszabályozó dobta fel a talpát, ki lett cserélve, most első indítózásra indul a motor és a fuldoklás már a múlté.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kubu87
|
|
« Hozzászólás #1497 Dátum: 2015. Augusztus 28. - 14:19:05 » |
|
Írtam többször is a torpanásos problémámról. Az volt a gond, hogy indítózáskor elsőre sosem indult a motor, mostanában inkább a harmadik indítózásra indult be, de amíg át nem váltott gázra, addig úgy ment, mint a bakkecske. Fuldoklott, alig volt fordulat, hiába nyomtam a gázpedált, erő szinte semmi, majd hirtelen megugrott, de már újból megtorpant, megint fuldoklott, majd újból egy megugrás és kezdődött a fuldoklás, alig vártam, hogy átváltson LPG-re. Ma megoldódott a probléma. A tápszivattyúnál lévő nyomásszabályozó dobta fel a talpát, ki lett cserélve, most első indítózásra indul a motor és a fuldoklás már a múlté.
Ez akár a vákuum-rendszeren előforduló (gumipipák és csövek cseréje, esetleg MAP) hibák kijavítása után a további rángatózásra lehet egy megoldás. Pl. ha csak szakaszosan döglődik a nyomásszabályozó, akkor előfordulhat menet közben rángatózás, alapjáraton pedig fuldoklás.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cucogany
|
|
« Hozzászólás #1498 Dátum: 2015. Augusztus 28. - 15:28:32 » |
|
Azt elfelejtettem megemlíteni, hogy a tápszivattyú szűrőjét is ki kellett cserélni, mert egy kb. 3 cm hosszúságú szakadás volt rajta. Nem is gondolná az ember, de ez is okozhat problémát, mert ha tovább szakad, a szűrő anyaga bekerülhet az üzemanyagba.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
roberto075
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 11
|
|
« Hozzászólás #1499 Dátum: 2015. Szeptember 08. - 11:06:47 » |
|
Írtam többször is a torpanásos problémámról. Az volt a gond, hogy indítózáskor elsőre sosem indult a motor, mostanában inkább a harmadik indítózásra indult be, de amíg át nem váltott gázra, addig úgy ment, mint a bakkecske. Fuldoklott, alig volt fordulat, hiába nyomtam a gázpedált, erő szinte semmi, majd hirtelen megugrott, de már újból megtorpant, megint fuldoklott, majd újból egy megugrás és kezdődött a fuldoklás, alig vártam, hogy átváltson LPG-re. Ma megoldódott a probléma. A tápszivattyúnál lévő nyomásszabályozó dobta fel a talpát, ki lett cserélve, most első indítózásra indul a motor és a fuldoklás már a múlté.
Sziasztok, Az elmúlt három hétben kétszer fordult elő velem is , hogy hidegindításnál nem indult elsőre a Lacsi, csak harmadik próbálkozásra. Önindító, akksi rendben, forgatta de csak köszörült és néha brummantott egyet-egyet. Nálam rángatás nem fordult elő ugyan, de lehet hogy a nyomásszabályzóm döglődik? Mennyibe került a műtét alkarrésszel együtt? Előre is köszönöm: Roberto
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|