Papy
|
|
« Hozzászólás #1455 Dátum: 2013. Szeptember 29. - 17:13:20 » |
|
Szia! nekem sem volt hibakód lezárás után...
|
|
|
Naplózva
|
Papy, akinek Lacettije van, és nem fél használni...!
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #1456 Dátum: 2013. Szeptember 30. - 06:48:42 » |
|
Régebben csináltunk egy felmérést EGR ügyben. Úgy emlékszem, hogy az EU3-as autóknál jött a sárga lámpa lezárás után. Az EU4-eseknél nem.
Ha elkezded a topicot végigolvasni az elejétől fogva biztosan megtalálod az infókat.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
zsozsi
Bejáratós
Nem elérhető
Hozzászólások: 66
|
|
« Hozzászólás #1457 Dátum: 2013. December 15. - 16:03:45 » |
|
Sárga lámpa nélküli rángatás (2000 rpm körül) származhat egy etanol átalakító kiszerelésétől? Szakértők hátha tudnak erről valamit! Itt valami vezérlés program újraírásra gondolok, ha van egyáltalán ilyen! Köszi, zsozsi
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Yeti
|
|
« Hozzászólás #1458 Dátum: 2013. December 15. - 17:07:56 » |
|
Sárga lámpa nélküli rángatás (2000 rpm körül) származhat egy etanol átalakító kiszerelésétől? Szakértők hátha tudnak erről valamit! Itt valami vezérlés program újraírásra gondolok, ha van egyáltalán ilyen! Köszi, zsozsi
Nem hinném, mert az etanol átalakító csak átvágja az ECU-t konyhanyelven. Emiatt nemigen kell vezérlő program újraírásban gondolkodni.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
orosza
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 14
|
|
« Hozzászólás #1459 Dátum: 2014. Január 18. - 09:26:40 » |
|
Sziasztok, Nem tudom, ebbe a topicba való a problémám, de böngészgetve, ez tűnt a legközelebbinek. Állandó útvonalon járok dolgozni, kisebb-nagyobb emelkedőkkel tarkított útvonalon. Két napja, az út elején még semmi különös, majd a következő enyhe emelkedőn már nem bírt felmenni a megszokott sebességfokozatban, vissza kellett váltani eggyel. És minden emelkedőn a szokottnál eggyel alacsonyabb fokozatban bírt felmenni, iszonyatosan erőlködések között. Direkt kimentem az autópályára, hogy mit művel sík úton és azt tapasztaltam, hogy intenzív - de nem versenyszerű! - gyorsításnál 2200-2500 között elkezd dadogni-hörögni a motor. Ezen tartományon belül tartva a fordulatot, az autó mozgásán érezni lehet, hogy egyszer gyorsul, egyszer "motorfék", magyarul előre-hátra rángat. Ha szép lassan gyorsítok, ezt nem érezni ennyire feltűnően, csak hallani a motor hangján az erőlködést. Hideg motornál nem érzékeltem, de lehet, hogy akkor is csinálja, csak a "szívató" miatt nem annyira feltűnő(?). Az autó egyébként könnyen indul, az alapjárat egyenletes, üresben azonnal reagál a gázpedál nyomkodására, a motor elforog a végéig (na jó, csak 5000-ig rugdostam a pedált ). Az itt olvasottak alapján az EGR-szelep, MAP-szenzor, esetleg a fojtószelep és környéke lehet a gyanús, de ismerősökkel való beszélgetéskor felmerült az AC pumpa is. A check lámpa persze most nem gyulladt ki. Gyanítom, szerviz lesz belőle... Ja, az autóm 1,4-es benzines, 4 ajtós, 2005-ös. Köszi.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
|
« Hozzászólás #1460 Dátum: 2014. Január 19. - 00:53:01 » |
|
Gyertya, gyertyakábel, esetleg szivárog a szelepfedéltömítésed és áll a 2-es henger gyertyája az olajban?
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
orosza
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 14
|
|
« Hozzászólás #1461 Dátum: 2014. Január 19. - 10:47:08 » |
|
Gyertya, gyertyakábel, esetleg szivárog a szelepfedéltömítésed és áll a 2-es henger gyertyája az olajban?
És miért pont a 2-es gyertya? Ne értsd félre, tényleg érdekel. A szelepfedél és környéke száraz, a gyertyát nem tudtam megnézni, mivel nincs olyan gyertyakulcsom, ami elég hosszú lenne. A motor járása egyébként egyenletes, csak és kizárólag terhelés alatt, 2500 körül rángat. (A Nexiámnál, mikor gond volt a 4. hengernél, minden fordulaton rángatott, az alapjárat is egyenetlen volt.) Viszont egy hirtelen ötlettől vezérelve, levettem az EGR kábelét (tudom, ezért most kövezés jár ) és mentem egy kört - igaz, csak sík úton. Nem jelentkezett a 2500 körüli rángatás. Szóval erős a gyanú, hogy megadta magát a szelep. Ha sikerül szerezni gyertyakulcsot, azért lecsekkolom a gyertyákat is.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
georgbob
|
|
« Hozzászólás #1462 Dátum: 2014. Január 19. - 20:05:59 » |
|
És miért járna kövezés az egr miatt? Nekem már 5 éve lefalazva, azóta p300 mentes...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
orosza
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 14
|
|
« Hozzászólás #1463 Dátum: 2014. Február 16. - 16:46:08 » |
|
Sziasztok, Gondoltam, megírom a korábban vázolt problémámat a szerelő miként oldotta meg (egyik pillanatról a másikra előálló rángatás és teljesítményvesztés, lásd pár hsz-szel feljebb). Egyúttal, szeretném megköszönni az itt kapott tippeket. Még mielőtt szerelőhöz mentem volna, lehúztam a csatit az EGR-ról, nem rángatott, és mintha jobban is húzott volna (mint kiderült, csak jelentéktelen volt a változás). Nagy lendülettel vettem egy EGR-szelepet, mert a régi tisztítása nem hozta meg a várt eredményt. A csere után a rángatás megszűnt, viszont az autó továbbra sem gyorsult a kellő mértékben és csak komoly erőlködés árán jutott el a 70-80 km/ó-ig (a legkisebb emelkedő is komoly hegynek tűnt). Bosszantott a dolog, de nem volt semmi eszközöm a továbblépéshez, ezért beszereztem egy EBD-olvasót. Azt írta, hogy P0300 - gyújtás kimaradás (katalizátor hiba!), P0406 - EGR szelep érzékelő magas feszültség, és P1403 - EGR szelep-hiba. A javítási utasítás idevonatkozó hibaelhárítási lépéseit végigcsináltam, de semmi javulás (van pár olyan tesztlépés, amit nem tudtam megejteni, mert a kiolvasó nem tud vezérlő parancsokat kiadni ). Mivel itt már megállt a tudomány, elvittem szakértőhöz. A szerelő persze lecseszett, szerinte teljesen feleslegesen cseréltem EGR-t, aztán nekilátott kódot olvasni. Neki is az jött ki, hogy EGR-hiba. Egy darabig hümmögtek az EGR körül, majd az egyik srác valamilyen indíttatásból megfogta a kipufogó végét és rácsodálkozott, hogy milyen hideg (kb. 20 perce járt a motor, időnként kissé megpörgették, teljesítményt mértek, stb.). Na, ekkor beugrott valamelyiknek, hogy talán a katalizátor fogja vissza a motort (P0300?). Lekapták és akkor látták, hogy az egész kerámiatest ripityára van törve. Állítólag előfordul, hogy összeomlik a kerámiatest. Az élettartamot 150ekm körüli saccolja a szerelő, de gyártási szórások, gk. üzemeltetés miatt ez csak irányérték. Kipróbálták katalizátor nélkül, ment mint a golyó. Most az új katalizátorral semmi probléma nincs, gyorsul, nem rángat, a fogyasztás is visszaállt a megszokott értékre. Kis szépséghiba, hogy világít a pechlámpa. A kódolvasó szerint P1403 (mondom, vadi új a szelep!) van és nem törölhető, vagyis törölhető, de szinte azonnal visszajön. A szerelő szerint még egy darabig világítani fog, mert be kell égnie a katalizátornak - biztos így van (?), én nem értek hozzá. Volt a szerelőnek még egy mondata, ami kissé megingatta a belé vetett bizalmamat: a P0406-ra azt mondta, hogy nem is érti ezt a kódot, hiszen nincs is EGR-érzékelő. Ennek ellent mond a javítási utasítás, ami az érzékelőt a szeleppel egybeépítetten írja le. Működése a leírás szerint: az ECU a szelep nyitását a gázpedál állása (TP) és a MAP-szenzor információja alapján vezérli. Az EGR-érzékelő poti fix kapcsolatban van a szeleppel, ami pedig visszajelzést ad a szelep állásáról. AZ ECU-ból egy 5V-os referenciafeszültséget vezetnek a poti egyik végére (EGR-csati 1. láb), a csúszkáról (EGR-csati 3.láb) pedig az ECU "Signal" nevű, 45-ös lábára jut vissza a lecsökkentett jel, ami lineáris a szelep állásával - itt még emleget a leírás valami olyasmit, hogy a gyújtásba is beleszól az ECU, de az nem teljesen világos. A 406-os kód pedig azt jelenti, hogy a poti a ref.feszültséget adja ki (pedig vadi új a szelep!). Hát, ennyi. Bár én nem vagyok autószerelő és itt a fórumon sok embernek előjött már a check lámpa komolyabb hibák nélkül is, talán, érdemes egy pillantást vetni a 100ekm+ autóknál a katalizátorra, ha a kód P0300. Üdv, Ákos
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #1464 Dátum: 2014. Február 16. - 17:18:06 » |
|
Weres Cartárs így járt katalizátor ügyben, tán két és fél éve. A P0300 hibakód (ismételten és nyomatékosan!) nem kizárólag gyújtáskimaradást jelent. Helyesen különböző henger égéskimaradás. Nagyon fontos a hibakód értelmezése, sajnos autószerelő kollégák is igen "pongyolán" kezelik. Az EGR szelep működési visszacsatolást pedig magában a szelepben levő jeladó végzi. Az EGR szelep cseréje előtt fontos ellenőrizni a szelepre menő vezetékeket, egészen a vezérlőegységig. Találkoztam már olyan esettel, ahol a vezeték volt hibás. Elég drága dolog próbálkozni. A katalizátor pedig nem fog "beégni"! Ha vadonat új, akkor az már az első beindításkor üzemképes lesz, ha használt és jó, szintén. Amennyiben a katalizátor nem jó, arra van "saját" hibakód, például P0420.
Közben megtaláltam: 2012. február 12.-Nos, egyenlőre tegyünk pontot Weres autójának a hibáira. A gond alapvetően a következő: a katalizátor valami okból kifolyólag összetört, a motor felőli kb. egyharmada. Ezek a diónyi darabok addig vergődtek, míg hintőpor finomságúvá nem őrlődtek. Ez a finom por a motor bizonyos működési fázisaiban visszajutott a hengerekbe és igen finom, a löket irányában látható karcokat koptatott a hengerfalba. A sérülés mértéke cirka annyi, amennyit egy hónolással ki lehetne venni, viszont így a dugattyú illesztési hézagnak annyi. A kompresszió hiányt az apró, finom szemcsétől a dugattyú horonyban szorosan járó kompresszió gyűrű okozta (pont a két gyengélkedő hengernél). Megfelelő oldószerben történő néhány órányi áztatás hatására visszalazultak és hibátlanul mozognak a helyükön. A henger méretében szinte nem mérhető kopás (max. 1-2 századmiliméter), az eredeti gyűrűk mérete is jó. Új gyűrű beszerelése újra hónolt hengerfalhoz lenne indokolt. Ahhoz meg dugattyú is kellene, ami meg nincs. A teljesítmény csökkenést az összetört és részlegesen bedugult katalizátor okozta (hogy az mitől történt, még rejtély). Egyébként pedig Weres autójának hibás működése egy ideje ismert volt, de fáradságot egyetlen helyen sem vettek ennek kiderítésére. Látatlanban történő találgatás viszont igen szép számmal volt. Én szétszedtem és vállaltam az esetleges fölösleges munka és alkatrész terhét. Így én láttam és mértem, felvázoltam az alternatívákat.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2014. Február 16. - 17:42:52 írta Tomy61 »
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #1465 Dátum: 2014. Február 17. - 10:19:35 » |
|
Weres Cartárs így járt katalizátor ügyben, tán két és fél éve. A P0300 hibakód (ismételten és nyomatékosan!) nem kizárólag gyújtáskimaradást jelent. Helyesen különböző henger égéskimaradás. Nagyon fontos a hibakód értelmezése, sajnos autószerelő kollégák is igen "pongyolán" kezelik. Az EGR szelep működési visszacsatolást pedig magában a szelepben levő jeladó végzi. Az EGR szelep cseréje előtt fontos ellenőrizni a szelepre menő vezetékeket, egészen a vezérlőegységig. Találkoztam már olyan esettel, ahol a vezeték volt hibás. Elég drága dolog próbálkozni. A katalizátor pedig nem fog "beégni"! Ha vadonat új, akkor az már az első beindításkor üzemképes lesz, ha használt és jó, szintén. Amennyiben a katalizátor nem jó, arra van "saját" hibakód, például P0420.
Közben megtaláltam: 2012. február 12.-Nos, egyenlőre tegyünk pontot Weres autójának a hibáira. A gond alapvetően a következő: a katalizátor valami okból kifolyólag összetört, a motor felőli kb. egyharmada. Ezek a diónyi darabok addig vergődtek, míg hintőpor finomságúvá nem őrlődtek. Ez a finom por a motor bizonyos működési fázisaiban visszajutott a hengerekbe és igen finom, a löket irányában látható karcokat koptatott a hengerfalba. A sérülés mértéke cirka annyi, amennyit egy hónolással ki lehetne venni, viszont így a dugattyú illesztési hézagnak annyi. A kompresszió hiányt az apró, finom szemcsétől a dugattyú horonyban szorosan járó kompresszió gyűrű okozta (pont a két gyengélkedő hengernél). Megfelelő oldószerben történő néhány órányi áztatás hatására visszalazultak és hibátlanul mozognak a helyükön. A henger méretében szinte nem mérhető kopás (max. 1-2 századmiliméter), az eredeti gyűrűk mérete is jó. Új gyűrű beszerelése újra hónolt hengerfalhoz lenne indokolt. Ahhoz meg dugattyú is kellene, ami meg nincs. A teljesítmény csökkenést az összetört és részlegesen bedugult katalizátor okozta (hogy az mitől történt, még rejtély). Egyébként pedig Weres autójának hibás működése egy ideje ismert volt, de fáradságot egyetlen helyen sem vettek ennek kiderítésére. Látatlanban történő találgatás viszont igen szép számmal volt. Én szétszedtem és vállaltam az esetleges fölösleges munka és alkatrész terhét. Így én láttam és mértem, felvázoltam az alternatívákat.
Tomi! Amikor utoljára pánikoltam nálad novemberben, akkor nem P300-am volt? Tudod, amikor nem akart menni a taliga 4 nap állás után. Égéskimaradás volt, de a hibakódra nem emlékszem. Lhet nálam is meg kellene kuksizni majd a katalizátort?
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
|
« Hozzászólás #1466 Dátum: 2014. Február 17. - 16:26:00 » |
|
Közben megtaláltam: 2012. február 12.-Nos, egyenlőre tegyünk pontot Weres autójának a hibáira. A gond alapvetően a következő: a katalizátor valami okból kifolyólag összetört, a motor felőli kb. egyharmada. Ezek a diónyi darabok addig vergődtek, míg hintőpor finomságúvá nem őrlődtek. Ez a finom por a motor bizonyos működési fázisaiban visszajutott a hengerekbe és igen finom, a löket irányában látható karcokat koptatott a hengerfalba. A sérülés mértéke cirka annyi, amennyit egy hónolással ki lehetne venni, viszont így a dugattyú illesztési hézagnak annyi. A kompresszió hiányt az apró, finom szemcsétől a dugattyú horonyban szorosan járó kompresszió gyűrű okozta (pont a két gyengélkedő hengernél). Megfelelő oldószerben történő néhány órányi áztatás hatására visszalazultak és hibátlanul mozognak a helyükön. A henger méretében szinte nem mérhető kopás (max. 1-2 századmiliméter), az eredeti gyűrűk mérete is jó. Új gyűrű beszerelése újra hónolt hengerfalhoz lenne indokolt. Ahhoz meg dugattyú is kellene, ami meg nincs. A teljesítmény csökkenést az összetört és részlegesen bedugult katalizátor okozta (hogy az mitől történt, még rejtély). Egyébként pedig Weres autójának hibás működése egy ideje ismert volt, de fáradságot egyetlen helyen sem vettek ennek kiderítésére. Látatlanban történő találgatás viszont igen szép számmal volt. Én szétszedtem és vállaltam az esetleges fölösleges munka és alkatrész terhét. Így én láttam és mértem, felvázoltam az alternatívákat.
Ez igen részletes és szép iromány. Nem is emlékszem erre itt a fórumon.......lehet nem fogtam fel anno vagy átsiklottam felette
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #1467 Dátum: 2014. Február 17. - 19:30:35 » |
|
Weres Cartárs így járt katalizátor ügyben, tán két és fél éve. A P0300 hibakód (ismételten és nyomatékosan!) nem kizárólag gyújtáskimaradást jelent. Helyesen különböző henger égéskimaradás. Nagyon fontos a hibakód értelmezése, sajnos autószerelő kollégák is igen "pongyolán" kezelik. Az EGR szelep működési visszacsatolást pedig magában a szelepben levő jeladó végzi. Az EGR szelep cseréje előtt fontos ellenőrizni a szelepre menő vezetékeket, egészen a vezérlőegységig. Találkoztam már olyan esettel, ahol a vezeték volt hibás. Elég drága dolog próbálkozni. A katalizátor pedig nem fog "beégni"! Ha vadonat új, akkor az már az első beindításkor üzemképes lesz, ha használt és jó, szintén. Amennyiben a katalizátor nem jó, arra van "saját" hibakód, például P0420.
Közben megtaláltam: 2012. február 12.-Nos, egyenlőre tegyünk pontot Weres autójának a hibáira. A gond alapvetően a következő: a katalizátor valami okból kifolyólag összetört, a motor felőli kb. egyharmada. Ezek a diónyi darabok addig vergődtek, míg hintőpor finomságúvá nem őrlődtek. Ez a finom por a motor bizonyos működési fázisaiban visszajutott a hengerekbe és igen finom, a löket irányában látható karcokat koptatott a hengerfalba. A sérülés mértéke cirka annyi, amennyit egy hónolással ki lehetne venni, viszont így a dugattyú illesztési hézagnak annyi. A kompresszió hiányt az apró, finom szemcsétől a dugattyú horonyban szorosan járó kompresszió gyűrű okozta (pont a két gyengélkedő hengernél). Megfelelő oldószerben történő néhány órányi áztatás hatására visszalazultak és hibátlanul mozognak a helyükön. A henger méretében szinte nem mérhető kopás (max. 1-2 századmiliméter), az eredeti gyűrűk mérete is jó. Új gyűrű beszerelése újra hónolt hengerfalhoz lenne indokolt. Ahhoz meg dugattyú is kellene, ami meg nincs. A teljesítmény csökkenést az összetört és részlegesen bedugult katalizátor okozta (hogy az mitől történt, még rejtély). Egyébként pedig Weres autójának hibás működése egy ideje ismert volt, de fáradságot egyetlen helyen sem vettek ennek kiderítésére. Látatlanban történő találgatás viszont igen szép számmal volt. Én szétszedtem és vállaltam az esetleges fölösleges munka és alkatrész terhét. Így én láttam és mértem, felvázoltam az alternatívákat.
Tomi! Amikor utoljára pánikoltam nálad novemberben, akkor nem P300-am volt? Tudod, amikor nem akart menni a taliga 4 nap állás után. Égéskimaradás volt, de a hibakódra nem emlékszem. Lhet nálam is meg kellene kuksizni majd a katalizátort? Persze, lehet. De minek? na, így terjed az "urban legend"!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #1468 Dátum: 2014. Február 17. - 19:31:10 » |
|
Közben megtaláltam: 2012. február 12.-Nos, egyenlőre tegyünk pontot Weres autójának a hibáira. A gond alapvetően a következő: a katalizátor valami okból kifolyólag összetört, a motor felőli kb. egyharmada. Ezek a diónyi darabok addig vergődtek, míg hintőpor finomságúvá nem őrlődtek. Ez a finom por a motor bizonyos működési fázisaiban visszajutott a hengerekbe és igen finom, a löket irányában látható karcokat koptatott a hengerfalba. A sérülés mértéke cirka annyi, amennyit egy hónolással ki lehetne venni, viszont így a dugattyú illesztési hézagnak annyi. A kompresszió hiányt az apró, finom szemcsétől a dugattyú horonyban szorosan járó kompresszió gyűrű okozta (pont a két gyengélkedő hengernél). Megfelelő oldószerben történő néhány órányi áztatás hatására visszalazultak és hibátlanul mozognak a helyükön. A henger méretében szinte nem mérhető kopás (max. 1-2 századmiliméter), az eredeti gyűrűk mérete is jó. Új gyűrű beszerelése újra hónolt hengerfalhoz lenne indokolt. Ahhoz meg dugattyú is kellene, ami meg nincs. A teljesítmény csökkenést az összetört és részlegesen bedugult katalizátor okozta (hogy az mitől történt, még rejtély). Egyébként pedig Weres autójának hibás működése egy ideje ismert volt, de fáradságot egyetlen helyen sem vettek ennek kiderítésére. Látatlanban történő találgatás viszont igen szép számmal volt. Én szétszedtem és vállaltam az esetleges fölösleges munka és alkatrész terhét. Így én láttam és mértem, felvázoltam az alternatívákat.
Ez igen részletes és szép iromány. Nem is emlékszem erre itt a fórumon.......lehet nem fogtam fel anno vagy átsiklottam felette Volt akkor bajod bőven!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #1469 Dátum: 2014. Február 18. - 05:22:12 » |
|
Weres Cartárs így járt katalizátor ügyben, tán két és fél éve. A P0300 hibakód (ismételten és nyomatékosan!) nem kizárólag gyújtáskimaradást jelent. Helyesen különböző henger égéskimaradás. Nagyon fontos a hibakód értelmezése, sajnos autószerelő kollégák is igen "pongyolán" kezelik. Az EGR szelep működési visszacsatolást pedig magában a szelepben levő jeladó végzi. Az EGR szelep cseréje előtt fontos ellenőrizni a szelepre menő vezetékeket, egészen a vezérlőegységig. Találkoztam már olyan esettel, ahol a vezeték volt hibás. Elég drága dolog próbálkozni. A katalizátor pedig nem fog "beégni"! Ha vadonat új, akkor az már az első beindításkor üzemképes lesz, ha használt és jó, szintén. Amennyiben a katalizátor nem jó, arra van "saját" hibakód, például P0420.
Közben megtaláltam: 2012. február 12.-Nos, egyenlőre tegyünk pontot Weres autójának a hibáira. A gond alapvetően a következő: a katalizátor valami okból kifolyólag összetört, a motor felőli kb. egyharmada. Ezek a diónyi darabok addig vergődtek, míg hintőpor finomságúvá nem őrlődtek. Ez a finom por a motor bizonyos működési fázisaiban visszajutott a hengerekbe és igen finom, a löket irányában látható karcokat koptatott a hengerfalba. A sérülés mértéke cirka annyi, amennyit egy hónolással ki lehetne venni, viszont így a dugattyú illesztési hézagnak annyi. A kompresszió hiányt az apró, finom szemcsétől a dugattyú horonyban szorosan járó kompresszió gyűrű okozta (pont a két gyengélkedő hengernél). Megfelelő oldószerben történő néhány órányi áztatás hatására visszalazultak és hibátlanul mozognak a helyükön. A henger méretében szinte nem mérhető kopás (max. 1-2 századmiliméter), az eredeti gyűrűk mérete is jó. Új gyűrű beszerelése újra hónolt hengerfalhoz lenne indokolt. Ahhoz meg dugattyú is kellene, ami meg nincs. A teljesítmény csökkenést az összetört és részlegesen bedugult katalizátor okozta (hogy az mitől történt, még rejtély). Egyébként pedig Weres autójának hibás működése egy ideje ismert volt, de fáradságot egyetlen helyen sem vettek ennek kiderítésére. Látatlanban történő találgatás viszont igen szép számmal volt. Én szétszedtem és vállaltam az esetleges fölösleges munka és alkatrész terhét. Így én láttam és mértem, felvázoltam az alternatívákat.
Tomi! Amikor utoljára pánikoltam nálad novemberben, akkor nem P300-am volt? Tudod, amikor nem akart menni a taliga 4 nap állás után. Égéskimaradás volt, de a hibakódra nem emlékszem. Lhet nálam is meg kellene kuksizni majd a katalizátort? Persze, lehet. De minek? na, így terjed az "urban legend"! Akkor ne parázzak? Azóta megy gond nélkül. Most mondjuk nem, de nem is vagyok otthon.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
|