Tomy61
|
|
« Hozzászólás #1395 Dátum: 2013. Július 16. - 19:02:06 » |
|
Sziasztok!
Nekem is gondom volt a torpanással 1700-2000es fordulat körül minden sebesség fokozatban. Olvastam erre az egr szelep lezárása a megoldás. Le is zártam, a torpanás enyhült de azért érezhető maradt. Viszont lezárt egr szeleppel elég csúnya hangja volt az autónak sportdobbal, végül kivettem a lezáró lemezt. Azt már korábban észre vettem hogy a map szenzor vákum cső gumi pipája szét van repedve. Akkor csak bekenegettem műgyantával. Ma viszont levettem levágtam azt a gumi darabot és egy zsugor csővel kötöttem össze a map szenzort a vákumcsővel. Nem igazán jó megoldás mert a zsugorcső megtörik a kanyarban, ezért az autó alapjárati fordulatszáma kb.800. Viszont az autó tökéletes, azon a bizonyos fordulatszámon sincs egy leheletnyi torpanás se, és hirtelen indulásnál se fullad vissza.
Tudna valaki segíteni hol tudok rendelni gyári vákumcsövet a map szenzorhoz? A helyi opel-chevrolet márkakereskedés-szervizhez mennyek vagy van olcsóbb megoldás is?
És itt az ellenpélda, amikor "elfedjük" mendemondák alapján (falazzuk le,kössük át, dugaszoljuk be, iktassuk ki, minek az oda, jó lesz az anélkül is, stb) a hibát, ahelyett, hogy tisztességes hibakereséssel a valódi okot tárnánk fel. Végre egy CATRÁRS, aki vette a fáradságot és nem szégyellte bevallani, hogy bizony rossz fele indult. És ha veszed a fáradtságot és visszaolvasol, akkor láthatsz olyan példákat is, akinek az EGR lezárással megoldódott ez a problémája. Többek között nekem is. Kiiktattál egy hibás alkatrészt javítás vagy csere helyett. Ennyi.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #1396 Dátum: 2013. Július 16. - 19:09:40 » |
|
Sziasztok!
Nekem is gondom volt a torpanással 1700-2000es fordulat körül minden sebesség fokozatban. Olvastam erre az egr szelep lezárása a megoldás. Le is zártam, a torpanás enyhült de azért érezhető maradt. Viszont lezárt egr szeleppel elég csúnya hangja volt az autónak sportdobbal, végül kivettem a lezáró lemezt. Azt már korábban észre vettem hogy a map szenzor vákum cső gumi pipája szét van repedve. Akkor csak bekenegettem műgyantával. Ma viszont levettem levágtam azt a gumi darabot és egy zsugor csővel kötöttem össze a map szenzort a vákumcsővel. Nem igazán jó megoldás mert a zsugorcső megtörik a kanyarban, ezért az autó alapjárati fordulatszáma kb.800. Viszont az autó tökéletes, azon a bizonyos fordulatszámon sincs egy leheletnyi torpanás se, és hirtelen indulásnál se fullad vissza.
Tudna valaki segíteni hol tudok rendelni gyári vákumcsövet a map szenzorhoz? A helyi opel-chevrolet márkakereskedés-szervizhez mennyek vagy van olcsóbb megoldás is?
És itt az ellenpélda, amikor "elfedjük" mendemondák alapján (falazzuk le,kössük át, dugaszoljuk be, iktassuk ki, minek az oda, jó lesz az anélkül is, stb) a hibát, ahelyett, hogy tisztességes hibakereséssel a valódi okot tárnánk fel. Végre egy CATRÁRS, aki vette a fáradságot és nem szégyellte bevallani, hogy bizony rossz fele indult. És ha veszed a fáradtságot és visszaolvasol, akkor láthatsz olyan példákat is, akinek az EGR lezárással megoldódott ez a problémája. Többek között nekem is. Kiiktattál egy hibás alkatrészt javítás vagy csere helyett. Ennyi. ő még a meghibásodás előtt iktatta ki
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #1397 Dátum: 2013. Július 16. - 19:12:19 » |
|
Sziasztok!
Nekem is gondom volt a torpanással 1700-2000es fordulat körül minden sebesség fokozatban. Olvastam erre az egr szelep lezárása a megoldás. Le is zártam, a torpanás enyhült de azért érezhető maradt. Viszont lezárt egr szeleppel elég csúnya hangja volt az autónak sportdobbal, végül kivettem a lezáró lemezt. Azt már korábban észre vettem hogy a map szenzor vákum cső gumi pipája szét van repedve. Akkor csak bekenegettem műgyantával. Ma viszont levettem levágtam azt a gumi darabot és egy zsugor csővel kötöttem össze a map szenzort a vákumcsővel. Nem igazán jó megoldás mert a zsugorcső megtörik a kanyarban, ezért az autó alapjárati fordulatszáma kb.800. Viszont az autó tökéletes, azon a bizonyos fordulatszámon sincs egy leheletnyi torpanás se, és hirtelen indulásnál se fullad vissza.
Tudna valaki segíteni hol tudok rendelni gyári vákumcsövet a map szenzorhoz? A helyi opel-chevrolet márkakereskedés-szervizhez mennyek vagy van olcsóbb megoldás is?
És itt az ellenpélda, amikor "elfedjük" mendemondák alapján (falazzuk le,kössük át, dugaszoljuk be, iktassuk ki, minek az oda, jó lesz az anélkül is, stb) a hibát, ahelyett, hogy tisztességes hibakereséssel a valódi okot tárnánk fel. Végre egy CATRÁRS, aki vette a fáradságot és nem szégyellte bevallani, hogy bizony rossz fele indult. És ha veszed a fáradtságot és visszaolvasol, akkor láthatsz olyan példákat is, akinek az EGR lezárással megoldódott ez a problémája. Többek között nekem is. Kiiktattál egy hibás alkatrészt javítás vagy csere helyett. Ennyi. ő még a meghibásodás előtt iktatta ki A lényegen nem változtat. És nem is erről volt szó.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
FuRy
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 45
|
|
« Hozzászólás #1398 Dátum: 2013. Július 22. - 13:59:08 » |
|
Sziasztok!
Új vagyok itt, de alapvetően szinte majdnem végig olvastam ezt a témát. Igazából lehet nem is jó helyre írok, de leginkább torpanással, rángatással kapcsolatos a probléma. 2 hónapja vettem egy 2005-ös 5 ajtós Lacsit. Vásárláskor mentünk pár kört, semmi gond. Hazafele már éreztem, hogy valami nem stimmelt. A hiba a következő. Ha állt az autó 1 napot, akkor indításkor mintha 1 henger nem menne, fekete füst, ingadozó alapjárat, egy gáz fröccsnél le is állt. Ok, huzassuk meg. Mondanom sem kell rángatás ezerrel utas szélvédőfejelés veszéllyel. Ha meghuzattam kb 1km után magához tért, gyönyörűen ment. Ha pár órát állt, még ok volt a dolog. 1 napos állás után ugyan ez. EGR-t kivettem, kipucoltam, lezártam, sok fokkal jobb, de még mindig fent áll a probléma. Elvittem szerelőhöz, hibakód kiolvas: P1661 illetve P0420. P0420 - Cataclyst System Efficiency Below Threshold (Bank1). Állítása szerint keveset és kis fordulatszámon mentek az autóval, katalizátor el van tömődve, huzassam, égessem. Nos így tettem. 2-3 hete jelentős javulást tapasztalok, megtettem vele 300km-t. Utána előjött a gázos indulás, de csak egy dombról legurultam üresben és magához tért. Állt az autó napokat. Megtettem 7-800km-t gond nélkül. Fogyasztás autópályán 140km/h és 8-at fogyasztott (egész jó a kezdeti 10-12l-hez képest, ami eleinte volt városban). Már kezdtem örülni, amikor is újra előjött a probléma, 30km-en keresztül nem tért teljesen magához. 5 percre leállítottam ismét tökéletes. És kb most így működik. Ha előjön a hiba, megyek 1-2km-t. Leállítom 5 percre. Ismét jó. Lényegesen kevesebbszer jön elő, de kérdés, hogy meddig. Adalék volt nem is kevés, huzatás 5-6k fordulatszámon 3-asban volt. Lehet ez ténylegesen a katalizátor miatt? Vagy mire gondolhatok még? Lambdaszonda? Elnézést, elég hosszúra sikeredett, na meg ha azt nézzük eléggé laikus vagyok a témához, de a környéken egyelőre nem tudom még kihez lehetne vinni, aki megbízható lenne, ezért kérek segítséget.
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdvözlettel
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sx2004
|
|
« Hozzászólás #1399 Dátum: 2013. Július 22. - 14:52:09 » |
|
Sziasztok!
Új vagyok itt, de alapvetően szinte majdnem végig olvastam ezt a témát. Igazából lehet nem is jó helyre írok, de leginkább torpanással, rángatással kapcsolatos a probléma. 2 hónapja vettem egy 2005-ös 5 ajtós Lacsit. Vásárláskor mentünk pár kört, semmi gond. Hazafele már éreztem, hogy valami nem stimmelt. A hiba a következő. Ha állt az autó 1 napot, akkor indításkor mintha 1 henger nem menne, fekete füst, ingadozó alapjárat, egy gáz fröccsnél le is állt. Ok, huzassuk meg. Mondanom sem kell rángatás ezerrel utas szélvédőfejelés veszéllyel. Ha meghuzattam kb 1km után magához tért, gyönyörűen ment. Ha pár órát állt, még ok volt a dolog. 1 napos állás után ugyan ez. EGR-t kivettem, kipucoltam, lezártam, sok fokkal jobb, de még mindig fent áll a probléma. Elvittem szerelőhöz, hibakód kiolvas: P1661 illetve P0420. P0420 - Cataclyst System Efficiency Below Threshold (Bank1). Állítása szerint keveset és kis fordulatszámon mentek az autóval, katalizátor el van tömődve, huzassam, égessem. Nos így tettem. 2-3 hete jelentős javulást tapasztalok, megtettem vele 300km-t. Utána előjött a gázos indulás, de csak egy dombról legurultam üresben és magához tért. Állt az autó napokat. Megtettem 7-800km-t gond nélkül. Fogyasztás autópályán 140km/h és 8-at fogyasztott (egész jó a kezdeti 10-12l-hez képest, ami eleinte volt városban). Már kezdtem örülni, amikor is újra előjött a probléma, 30km-en keresztül nem tért teljesen magához. 5 percre leállítottam ismét tökéletes. És kb most így működik. Ha előjön a hiba, megyek 1-2km-t. Leállítom 5 percre. Ismét jó. Lényegesen kevesebbszer jön elő, de kérdés, hogy meddig. Adalék volt nem is kevés, huzatás 5-6k fordulatszámon 3-asban volt. Lehet ez ténylegesen a katalizátor miatt? Vagy mire gondolhatok még? Lambdaszonda? Elnézést, elég hosszúra sikeredett, na meg ha azt nézzük eléggé laikus vagyok a témához, de a környéken egyelőre nem tudom még kihez lehetne vinni, aki megbízható lenne, ezért kérek segítséget.
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdvözlettel
Lehet, hogy csak az én figyelmemet kerülte el, de melyik a környék amit írtál? "A környéken" elég tág fogalom, mert ha kicsit leszűkíted tudunk javasolni valakit talán.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
FuRy
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 45
|
|
« Hozzászólás #1400 Dátum: 2013. Július 22. - 15:03:23 » |
|
Sziasztok!
Új vagyok itt, de alapvetően szinte majdnem végig olvastam ezt a témát. Igazából lehet nem is jó helyre írok, de leginkább torpanással, rángatással kapcsolatos a probléma. 2 hónapja vettem egy 2005-ös 5 ajtós Lacsit. Vásárláskor mentünk pár kört, semmi gond. Hazafele már éreztem, hogy valami nem stimmelt. A hiba a következő. Ha állt az autó 1 napot, akkor indításkor mintha 1 henger nem menne, fekete füst, ingadozó alapjárat, egy gáz fröccsnél le is állt. Ok, huzassuk meg. Mondanom sem kell rángatás ezerrel utas szélvédőfejelés veszéllyel. Ha meghuzattam kb 1km után magához tért, gyönyörűen ment. Ha pár órát állt, még ok volt a dolog. 1 napos állás után ugyan ez. EGR-t kivettem, kipucoltam, lezártam, sok fokkal jobb, de még mindig fent áll a probléma. Elvittem szerelőhöz, hibakód kiolvas: P1661 illetve P0420. P0420 - Cataclyst System Efficiency Below Threshold (Bank1). Állítása szerint keveset és kis fordulatszámon mentek az autóval, katalizátor el van tömődve, huzassam, égessem. Nos így tettem. 2-3 hete jelentős javulást tapasztalok, megtettem vele 300km-t. Utána előjött a gázos indulás, de csak egy dombról legurultam üresben és magához tért. Állt az autó napokat. Megtettem 7-800km-t gond nélkül. Fogyasztás autópályán 140km/h és 8-at fogyasztott (egész jó a kezdeti 10-12l-hez képest, ami eleinte volt városban). Már kezdtem örülni, amikor is újra előjött a probléma, 30km-en keresztül nem tért teljesen magához. 5 percre leállítottam ismét tökéletes. És kb most így működik. Ha előjön a hiba, megyek 1-2km-t. Leállítom 5 percre. Ismét jó. Lényegesen kevesebbszer jön elő, de kérdés, hogy meddig. Adalék volt nem is kevés, huzatás 5-6k fordulatszámon 3-asban volt. Lehet ez ténylegesen a katalizátor miatt? Vagy mire gondolhatok még? Lambdaszonda? Elnézést, elég hosszúra sikeredett, na meg ha azt nézzük eléggé laikus vagyok a témához, de a környéken egyelőre nem tudom még kihez lehetne vinni, aki megbízható lenne, ezért kérek segítséget.
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdvözlettel
Lehet, hogy csak az én figyelmemet kerülte el, de melyik a környék amit írtál? "A környéken" elég tág fogalom, mert ha kicsit leszűkíted tudunk javasolni valakit talán. Jogos! Szabolcs-Szatmár-Bereg. :/
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
NorciW
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 29
|
|
« Hozzászólás #1401 Dátum: 2013. Július 22. - 16:05:11 » |
|
Fury, érdemes lenne leszedni a katit és belekukkantani Weres
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
FuRy
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 45
|
|
« Hozzászólás #1402 Dátum: 2013. Augusztus 07. - 18:43:30 » |
|
Fury, érdemes lenne leszedni a katit és belekukkantani Weres Egyszer csak leszedem, de rájöttem mi volt a galiba. MAP szenzor előtti cső a szenzor előtti illesztésnél nem volt tökéletesen a szenzoron. Nagy valószínűséggel fals adatokat mért emiatt. Gumián ragasztóval rámentem. Tökéletesen megy a gép . Köszi azért a tanácsot .
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Papy
|
|
« Hozzászólás #1403 Dátum: 2013. Augusztus 10. - 18:37:11 » |
|
Sziasztok! Tegnapi nap folyamán voltam injektor tisztításon... A különbség teljes mértékig érezhető! Amint több tapasztalatom lesz az eredményről akkor megosztom mindenképp! P300at figyelem majd minden elindulásnál. Nem kopogom le, de... Ha beválik közzéteszem hogy hol és mennyibe fáj a dolog! Lehet hogy szelepcsere előtt érdemes megpróbálkozni majd vele, hátha másnak is ez lesz. De nem kiabálom el:D
|
|
|
Naplózva
|
Papy, akinek Lacettije van, és nem fél használni...!
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #1404 Dátum: 2013. Augusztus 10. - 20:39:21 » |
|
Sziasztok! Tegnapi nap folyamán voltam injektor tisztításon... A különbség teljes mértékig érezhető! Amint több tapasztalatom lesz az eredményről akkor megosztom mindenképp! P300at figyelem majd minden elindulásnál. Nem kopogom le, de... Ha beválik közzéteszem hogy hol és mennyibe fáj a dolog! Lehet hogy szelepcsere előtt érdemes megpróbálkozni majd vele, hátha másnak is ez lesz. De nem kiabálom el:D
gázos üzemmód teljesen máshogy veszi igénybe az üzemanyagrendszert mint a csak benzin!
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Papy
|
|
« Hozzászólás #1405 Dátum: 2013. Augusztus 11. - 08:01:34 » |
|
Az lehet, de nekem a P300 nem a kombinált üzemben jött elő, hanem már a gáz beépítés előtt 1 évvel. Majdnem 2 évig szenvedtem vele... Eddig szépen muzsikál!
|
|
|
Naplózva
|
Papy, akinek Lacettije van, és nem fél használni...!
|
|
|
Papy
|
|
« Hozzászólás #1406 Dátum: 2013. Augusztus 11. - 08:40:20 » |
|
Meg tudomásom szerint rosszul működő (de még nem teljesen rossz) injektor okozhat szelep kormolódást...!? Illetve alapjárati problémát, és hideg indításnál 3 hengerezést. Illetve teljesítmény csökkenést, magasabb fogyasztást, égés kimaradást, gyertya kormosodást, lambda érték befolyásolását (rossz keverési arányt), meg hasonló csemegéket... És ezt tudomásom szerint az ECU nem figyeli. Mármint dob erre hibakódot hogyha rossz a szórásképe, illetve nem teljesen de kicsit el van dugulva? Ezek a tünetek nálam is előfordultak, és valszeg az 1 hengernél lehetett a problematika, mivel a zsír új gyertyának az alja csak annál kormolódott. Injektoros srác szerint innen kell megközelíteni a problémát, de a végeredményről csak akkor nyilatkozok, hogyha biztos ez lesz a bibi! Az egész hadművelet 10be volt, ki-beszereléssel mindennel együtt!
|
|
|
Naplózva
|
Papy, akinek Lacettije van, és nem fél használni...!
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
|
« Hozzászólás #1407 Dátum: 2013. Augusztus 11. - 09:46:58 » |
|
Meg tudomásom szerint rosszul működő (de még nem teljesen rossz) injektor okozhat szelep kormolódást...!? Illetve alapjárati problémát, és hideg indításnál 3 hengerezést. Illetve teljesítmény csökkenést, magasabb fogyasztást, égés kimaradást, gyertya kormosodást, lambda érték befolyásolását (rossz keverési arányt), meg hasonló csemegéket... És ezt tudomásom szerint az ECU nem figyeli. Mármint dob erre hibakódot hogyha rossz a szórásképe, illetve nem teljesen de kicsit el van dugulva? Ezek a tünetek nálam is előfordultak, és valszeg az 1 hengernél lehetett a problematika, mivel a zsír új gyertyának az alja csak annál kormolódott. Injektoros srác szerint innen kell megközelíteni a problémát, de a végeredményről csak akkor nyilatkozok, hogyha biztos ez lesz a bibi! Az egész hadművelet 10be volt, ki-beszereléssel mindennel együtt!
mindegyik dolognak más a tünete hibakódba ugyanazt generálja csak más a probléma forrása de annak aki csak a kiolvasót nézi annak ugyanaz
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Papy
|
|
« Hozzászólás #1408 Dátum: 2013. Augusztus 11. - 10:00:35 » |
|
Nekem meg azt mondták, hogy minden ilyen tünetet rá lehet fogni a hengerfej felújításra, ami egy ideig óráig megoldja a problémát, csak azt kell megtalálni mi a kiváltó ok. Lehet valaki rövid távon használja, de nem én lennék az első illetve az utolsó akinek ilyen problémája van. Ha fázok, akkor nem gyógyszert veszek be először (mert úgyis beteg leszek), hanem felöltözök... Hogy én is idézzek, "Nincs okozat ok nélkül"...
|
|
|
Naplózva
|
Papy, akinek Lacettije van, és nem fél használni...!
|
|
|
Papy
|
|
« Hozzászólás #1409 Dátum: 2013. Augusztus 11. - 10:28:39 » |
|
De ahogy észrevettem az a legegyszerűbb, hogyha nem írok be semmit hibaként mert egyből lehurrogásra kerül! Én csak segíteni szeretnék minden olyan cartársnak aki ilyen illetve hasonló gonddal küzd. 2011ben jelentkezett a P300 hibám ami mindig fennállt, azután is hogy az LPG beépítésre került. Aki visszaolvas és érdekli az látja milyen gondokkal küzdöttem, illetve miket változtattam rajta. Most már észrevehető, hogy beindítás után nem puffog az autó egy 20-30 másodpercig, illetve a kipufogó sem ugrál előre-hátra. Mivel a gyújtásból szinte mindent kizártam, így már majdnem elszántam magam egy hengerfej felújításra. Van egy bontott hengerfejem azt akartam felújítani, de... A legutóbbi tapasztalat szerint egy 0,7mm beállított gyertyahézaggal az autó gázüzemben motorrángás nélkül járt, átkapcsolva benzinüzembe pedig a motor jobban rázkódott, és a kipuffogón is lehetett látni a változást. Amióta az injektorok át lettek vizsgálva és tisztítva, azóta beindítás után szépen beáll 750körüli fordulatszámra. Eddig stabilatlanul állt be, most meg szépen puffogás és ingás nélkül. Eddig minden beindításnál szinte dobta a P300at, majd minden leállításnál törlésre került. Ezt többször is le lett tesztelve. Mióta megvolt a tisztítás nem jött elő a hibakód. Ez természetesen az eddigi állapot, a többit ha valaki érdekli privátba érdeklődhet... Persze ez eddig ez megalapozatlan hogy végképp kinyilvánítsam hogy megoldódott a problémám, de erőteljesen látszik az autón a változás. Lehet hogy ez időszakos, vagy valamiért így van kedve működni a kocsinak. Azzal is tisztában vagyok hogy egy ilyen játék obd kiolvasóval nem lehet diagnosztizálni. De arra jó hogy egy hibakódot kimutassa. Természetesen nem vethető össze a Scan100 tudásával, de az a műszer sem tudja megállapítani hogy valójában a szelepekkel lenne e a probléma vagy az injektor nem tökéletes. Senkitől nem akarom elvenni a referencia körét, vagy az új kuncsaftokat, de az eddigiekben én mindent megosztottam ami megosztható volt! Mindenkinek állok rendelkezésre, amennyiben érdekli az injektor vizsgálat, illetve a tapasztalat a tisztítás utáni helyzet!
|
|
|
Naplózva
|
Papy, akinek Lacettije van, és nem fél használni...!
|
|
|
|