Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 22. - 11:25:33 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 86 87 [88] 89 90 ... 103   Le
 
Szerző Téma: Torpanás és EGR szelep  (Megtekintve 549977 alkalommal)
szediati
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 477


« Hozzászólás #1305 Dátum: 2013. Március 27. - 23:57:04 »

Lehet már elhangzott itt a topikban elnézést érte. A kérdésem, hogy az EGR szelep működésével a motorvezérlő kalkulál? Értem ez alatt pl gyújtás ill befecskendezési idő. mert ha ez nem befolyásoló tényező lehet én is lezárom. mert hiába hajtom az autót ha az egr folyton televágja a szelepeket korommal. ki sem tud égni szerintem főleg hogy az égési csúcshő is csökken az egr nek köszönhetően
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #1306 Dátum: 2013. Március 28. - 06:51:58 »

Lehet már elhangzott itt a topikban elnézést érte. A kérdésem, hogy az EGR szelep működésével a motorvezérlő kalkulál? Értem ez alatt pl gyújtás ill befecskendezési idő. mert ha ez nem befolyásoló tényező lehet én is lezárom. mert hiába hajtom az autót ha az egr folyton televágja a szelepeket korommal. ki sem tud égni szerintem főleg hogy az égési csúcshő is csökken az egr nek köszönhetően

nem az EGR vágja tele hanem az,hogy nem tökéletes az égés és nincs öntisztulásod....
Naplózva

70/4334431
szediati
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 477


« Hozzászólás #1307 Dátum: 2013. Március 28. - 12:44:56 »

addig világos de mitől van, hogy tökéletlen az égés amikor eddig sokáig jo volt. de mihelyt több napig tötymörgök előjön. Egyébként az Egr lezárásnak van bármi káros hatása? azon kivül, hogy elzárod a füstöt és csak friss levegőt szív be.
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #1308 Dátum: 2013. Március 28. - 13:20:59 »

addig világos de mitől van, hogy tökéletlen az égés amikor eddig sokáig jo volt. de mihelyt több napig tötymörgök előjön. Egyébként az Egr lezárásnak van bármi káros hatása? azon kivül, hogy elzárod a füstöt és csak friss levegőt szív be.

van amielyik autó reklamál ,hogy kipufogógáz visszavezetés akadályoztatott
Naplózva

70/4334431
szediati
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 477


« Hozzászólás #1309 Dátum: 2013. Március 28. - 14:11:42 »

igen valoszinű az euro3 as mert ott lefelé nyit az egr és belever a lezárásba a szelepje. én kivágtam a szelep helyét a másik ablak le van zárva igy tud mozogni rendesen. amúgy hibakodon kivül más baja nem lehet ugye?
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #1310 Dátum: 2013. Március 28. - 14:18:43 »

igen valoszinű az euro3 as mert ott lefelé nyit az egr és belever a lezárásba a szelepje. én kivágtam a szelep helyét a másik ablak le van zárva igy tud mozogni rendesen. amúgy hibakodon kivül más baja nem lehet ugye?

te nem tudod mit írsz az euro 3 EGR je teljesen zárt....
Naplózva

70/4334431
szediati
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 477


« Hozzászólás #1311 Dátum: 2013. Március 28. - 14:26:40 »

ezt, hogy érted kis fogóval megfogva lefelé nyit ki
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #1312 Dátum: 2013. Március 28. - 14:35:42 »

ezt, hogy érted kis fogóval megfogva lefelé nyit ki

nem tudod megfogni,amúgy van amit hiába pucolsz /volt aki szétperemezte kipucolta  és úgy is cserélni e kellett mert a poti része ment tönkre/nekünk Euro 3as az 1,6 os és nincs lezárva és semmi baja NO P0300 ,amúgy a kipufogógáz összetételéből tudja ,hogy volt e visszavezetés.
« Utoljára szerkesztve: 2013. Március 28. - 14:49:28 írta sebike » Naplózva

70/4334431
szediati
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 477


« Hozzászólás #1313 Dátum: 2013. Március 28. - 15:01:37 »

hát akkor én valamit rosszul csináltam mert kis lapos fogóval meg tudtam fogni a szelep peremét és lehúzva ki tudtam nyitni. de ha annyian lezárják akkor csak van haszna. nem nyomja vissza a sok kormos gázt a mociba igy csak jobb az öntisztulás. bár ez puszta elmélet de nem egy szervizben le is programozzák hogy ne vegye figyelembe az ecu meg lefalazzák szoval csak nem alaptalanul teszik pl opel.
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #1314 Dátum: 2013. Március 28. - 15:25:36 »

hát akkor én valamit rosszul csináltam mert kis lapos fogóval meg tudtam fogni a szelep peremét és lehúzva ki tudtam nyitni. de ha annyian lezárják akkor csak van haszna. nem nyomja vissza a sok kormos gázt a mociba igy csak jobb az öntisztulás. bár ez puszta elmélet de nem egy szervizben le is programozzák hogy ne vegye figyelembe az ecu meg lefalazzák szoval csak nem alaptalanul teszik pl opel.

hideg motornál nincs kipufogógáz visszavezetés ergo nem csináltál semmit/csak részterhelésen és csak üzemmeleg motornál van visszavezetés/
Az opel esetén is csak 1 motorról lehetett leprogramozni /sőt volt amelyikről "lemaradt" a gyárban/ a lefalazással az a baj hogy a motorvezérlő tudja hogy nem megy vissza kipufogógáz/nem minden esetben de az újabbak esetén sajnos pl a dizelemről sem lehet lekötni pedig vákumos egyből reklamál,hogy neki ez nem tetszik ha lehúzom!/
Naplózva

70/4334431
szediati
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 477


« Hozzászólás #1315 Dátum: 2013. Március 28. - 16:00:51 »

értem. na mind1 most le van falazva ha bedobja az egr hibát akkor kiveszem a lefalazást. Ez az egr is csak egy gond. És sajna a lacetti esetében a túlzott fojtás az egr meg a nem megfelelő használat már elég is a p300 hoz. Nem ebbe a topikba tartozik de szerinted a légszűrőből ha kiveszem a szűkitő diffúzort azzal okozok valami gondot? egyáltalán a szivás zaj tompitáson kivűl mi haszna? mert ugy csak több levegőt kapna a motor
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #1316 Dátum: 2013. Március 28. - 17:37:07 »

Üdvözletem! Autóm nem rángat és nincs check lámpa, de szeretném lezárni az EGR szelepet a kipufogószelepek kormozódásának csökkentése érdekében és a következő dolgok érdekelnének:
- 1 mm körüli sárgaréz lemez használható-e erre a célra, vagy inkább alu esetleg saválló?
- a tömítést vissza kell-e tenni, ha igen, melyik oldalra?
- van-e esetleg arra vonatkozólag tapasztalat, hogy ezek után a check lámpa  milyen esetekben várható?
- érdemes-e kivenni a levegőszűrő házból a szűkítést ("diffúzort")?
az utolsóra válaszolva....felesleges kivenni, nem oszt nem szoroz
Az 1,4-l érdemes!
Szerintem is érdemes.Amikor olyanom volt én is kivettem.Érezhető volt a különbség.
Konkrétan?He?
Nálam kissé enyhítette a 2000-es fordulatszám környékén tapasztalható rángatást/torpanást.

Nem egy nagy meló, bármikor viszaalakítható. Akit érdekel a hatás az bármikor ki vagy beszerelheti. Eldönti jó-e neki.
Ha nincs gond az autóval én benne hagynám.
Én már nem teszem vissza. Ha az első 200 e Km-re jó volt így, akkor a következőre is marad. Kacsint

Sárgaréz - ha az van, én betenném.
Tömítés kell, alá.
Check lámpa az Eu3-asoknál jelentkezett utána, ha jól emlékszem.
Az enyém Eu4-es, 7 éve nem gond neki.

Én bizony kivettem, a KN szűrő beszerzése után. A tapasztalatom pozitív.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
szediati
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 477


« Hozzászólás #1317 Dátum: 2013. Március 29. - 14:21:50 »

Na kiváncsi leszek jön e majd hibajelzés az egr miatt eddig mentem kb 70km t lezárás óta eddig nem volt hibakód. Meg arra is kiváncsi leszek, hogy alakul a fogyasztásom növekszik vagy csökken. Mindenesetre a tiszta levegő miatt elméletben csökkennie kellene, de a kopogásos égés veszélye erősödik valamit. De ezért van a kopogás érzékelő.
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #1318 Dátum: 2013. Március 29. - 16:48:36 »

Az EGR szelep lezárása az EU3-asoknál okozott hibakódot, az Eu4-eseknél nem.
Jó régen csináltunk erre vonatkozó felmérést.
Az EGR szelep - illetve a kipufgáz visszavezetése - a Nitrogén oxid csökkentése miatt van beépítve a rendszerbe.
A lezárást nem érzékelik a zöldkártyás műszerek, mert ezt a jellemzőt nem mérik. A hibakódokat igen.

Gondot a lezárás elvileg akkor okozhat, ha folyamatos nagy fordulatszámon használja vki az autót.
Az EGR ilyenkor nyitva lenne, és csökkentené az égéshőt. Ha le van zárva ezt nyilván nem tudja, így könyebb megfőzni a motort.

Az ECU nem folyamatosan ellenőrzi az EGR működőképességét, hanem előre meghatározott ciklusban. Már nem melékszem rá, hogy hány Km. vagy indítás van megadva. Valahol le van írva.
Az ellenőrzés úgy történik, hogy nyitja az EGR szelepet, és a MAP szenzor jelét figyeli, történik-e rajta megfelelő változás.

Ha nem, akkor dobja a hibakódot, "kipufogógáz visszavezetés akadályozott".
Naplózva
szediati
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 477


« Hozzászólás #1319 Dátum: 2013. Március 29. - 18:56:07 »

Ez a könnyebb megfőzni a motort hát nem tom mennyire igaz mert a régi kocsikat is hajtották nem volt benne egr és semmi baja nem volt. meg ott a hűtő meg a menetszél az hűti rendesen.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 86 87 [88] 89 90 ... 103   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!