Lacetti klub fórum
2024. November 01. - 06:32:24 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 103   Le
 
Szerző Téma: Torpanás és EGR szelep  (Megtekintve 553221 alkalommal)
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #345 Dátum: 2008. Január 22. - 19:50:25 »

Pont ma volt szerencsém látni szétszedve egy Kalos szétszedett 1,4-es blokkját amit szelepcsere miatt szedtek szét.Mit mondjak nem volt valami bizalom gerjesztő látvány ( lehet azért mert így csak egy darab vas és nem erőforrás pedig már nem először láttam szétszedve motort) A pankos szerelgetés valóban rejthet hibákat és ebben a kérdésben maximálisan Cápának adok igazat, amíg lehet bontás nélkül oldjuk meg a dolgokat. Láttam a munkalapját is 15000 km volt az autóban és a szelepek miatt volt szétszedve. Megjegyzem a szerelő is elejtett 1 mondatot: Ez azért van mert az ügyfél nem jól használja az autót, városban nem szabad 5.-et kapcsolni. Talán ezt a tanácsot is érdemes megfogadni (én már 60 alatt nem használom az 5-öst) mert elképzelhető, hogy a folyamatos koromlerakódás okoz később olyan beégéseket amelyek után visszafordíthatatlan a folyamat és valóban csak a szelepcsere segíthet.
Hát...60 alatt én a 4.et is csak akkor használom, ha kis gázzal, egyenletesen, sima úton haladhatok. Ha van egy kis emelkedő, vagy változik a forgalom ritmusa, már 3.! Ötödiket városban soha, mert 75-80 alatt általában nem szoktam használni. Ritkán megyek úgy, hogy lakotton kívül úgy halad a kocsisor, hogy ötödikban 80 alatt araszolhatunk. Ilyenkor is csak olyan feltételek mellett, ahogy a negyediket használom városban. Sima út, egyenletes haladás.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #346 Dátum: 2008. Január 23. - 12:17:48 »

Ezt a szelepcsere dolgot már nagyon sokszor kibeszéltük.
Előtte mindenki fél tőle (én is így voltam, Cápa féle aggodalmakkal), de utána mindenki nagyon örül neki (én is).
És ez a lényeg. Talán egy emberre emlékszem, akinek a szelepcsere nem javított a kocsi állapotán.
Ha jó szervízben csinálják, jó (gondos) gépműhelyben javítják, és beleteszik a JAVÍTOTT kivitelű szelepeket INGYEN, akkor mi szólhat a szerelés  ellen?
Gyári tuning - 0 Ft-ból.
Sztem.
Naplózva
jegi
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 40


Lacsi szimpátiatag /Mazda 6/


WWW
« Hozzászólás #347 Dátum: 2008. Január 23. - 14:42:09 »

 beleteszik a JAVÍTOTT kivitelű szelepeket
Volna 1 kérdésem: mikor találták fel az ú.n. JAVITOTT szelepeket? Már végre ezeket rakják az új motorokba? De, ha nem orvosolják a hiba okozóját (EGR), akkor ezek ugyanúgy be fognak kormolódni? Vagy a Chevyéknél még mindig a struccpolitika müködik? Bocsi, ez nem 1 kérdés lett, de nincs is (még) chevym, de ki tudok habzani a méregtől, ha olvasom ezeket a sorokat, amit írtok! A "szerencsétlen" tulajoknak kell a saját tapasztalatuk által megtalálni a megoldást?
Naplózva

Toljadneki
Bejáratós
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 62

Jazz 1.4 LS Storm Silver


« Hozzászólás #348 Dátum: 2008. Január 23. - 19:54:41 »

Sziasztok !

No, ma egy érdekes és elgondolkodtató dolgot mondott a szervízvezető cimborám : ha tökéletes ( mondjuk az ) az égés a hengerekben, akkor nem igen képződik korom, ami aztán az EGR - n át mindenhol lerakódhat. Tehát hiába cserélik vagy tisztítják ki az én autómon az EGR - t, ha a rossz szelepek miatt továbbra is tökéletlen az égés, akkor az újra el fog kormosodni. Viszont ha szelepcsere javít az égés minőségén, akkor megszűnhet ez a kormosodásos jelenség. Amúgy a hibakódom P300, úgyhogy várom a szelepeket... Aztán meglátjuk. Remélem a 10 literes fogyasztás is csökkeni fog némileg. Mert az 1.6 - os Lanosom is tizet evett, de az úgy is ment, mint akit picsán rúgtak, ez az egynégyes lacsi meg hát, szóval inkább nem megy, mint megy. Amúgy sárga lámpa továbbra sincs, a motor jónak "tűnik". Ja, és egyre feltűnőbb, ahogy 4000 RPM - nél megjön az "ereje", eddíg nem volt ennyire érezhető a különbség...

 
Naplózva
ladlac
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3425


SW RedRock Radarral


WWW
« Hozzászólás #349 Dátum: 2008. Január 23. - 20:13:16 »

beleteszik a JAVÍTOTT kivitelű szelepeket
Volna 1 kérdésem: mikor találták fel az ú.n. JAVITOTT szelepeket? Már végre ezeket rakják az új motorokba? De, ha nem orvosolják a hiba okozóját (EGR), akkor ezek ugyanúgy be fognak kormolódni? Vagy a Chevyéknél még mindig a struccpolitika müködik? Bocsi, ez nem 1 kérdés lett, de nincs is (még) chevym, de ki tudok habzani a méregtől, ha olvasom ezeket a sorokat, amit írtok! A "szerencsétlen" tulajoknak kell a saját tapasztalatuk által megtalálni a megoldást?
Én valahonnan úgy hallottam, hogy a 2007-es modellévtől már az új módosított szelepekkel jönnek a kocsik.
Asszem a váci talin hallottam talán.
Naplózva

Ne száguldj   gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
LuzsoSW
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


1.6 SW Elite


« Hozzászólás #350 Dátum: 2008. Január 24. - 08:28:21 »

 Az azért nem vállalom hogy egy talin szétszedjük megnézni. De arra én is kíváncsi vagyok milyen computeres az enyém. Hátha.....

beleteszik a JAVÍTOTT kivitelű szelepeket
Volna 1 kérdésem: mikor találták fel az ú.n. JAVITOTT szelepeket? Már végre ezeket rakják az új motorokba? De, ha nem orvosolják a hiba okozóját (EGR), akkor ezek ugyanúgy be fognak kormolódni? Vagy a Chevyéknél még mindig a struccpolitika müködik? Bocsi, ez nem 1 kérdés lett, de nincs is (még) chevym, de ki tudok habzani a méregtől, ha olvasom ezeket a sorokat, amit írtok! A "szerencsétlen" tulajoknak kell a saját tapasztalatuk által megtalálni a megoldást?
Én valahonnan úgy hallottam, hogy a 2007-es modellévtől már az új módosított szelepekkel jönnek a kocsik.
Asszem a váci talin hallottam talán.
Naplózva
nagyharcos
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10



WWW
« Hozzászólás #351 Dátum: 2008. Január 24. - 09:55:08 »

Üdv.
Látom még midig tombol a régi EGR probléma. Nekem ugyan pech lámpám nem volt, de érezhető volt a teljesítmény csökkenés, torpangatás, de a lezárás óta visszakaptam az "új" autómat. Azóta kb 20e km-t tettem meg gond nélkül. A lezárás 50e körül volt. A zöldkártyát is simán megkaptam lezárt EGR-el is. A sárga STP-t 5-10e ként most is használom.
A lezárás előtt kicserélték a kipufogó szelepeket (már a módosítottra), de lényegében az autó csak a lezárás után (RÖGTÖN) lett jó.
A járgány lassan 2,5 éves lesz, és közelítek a 75e km-hez.
Naplózva

Lacetti 1.6 HB Platinum
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #352 Dátum: 2008. Január 24. - 15:50:36 »

beleteszik a JAVÍTOTT kivitelű szelepeket
Volna 1 kérdésem: mikor találták fel az ú.n. JAVITOTT szelepeket? Már végre ezeket rakják az új motorokba? De, ha nem orvosolják a hiba okozóját (EGR), akkor ezek ugyanúgy be fognak kormolódni? Vagy a Chevyéknél még mindig a struccpolitika müködik? Bocsi, ez nem 1 kérdés lett, de nincs is (még) chevym, de ki tudok habzani a méregtől, ha olvasom ezeket a sorokat, amit írtok! A "szerencsétlen" tulajoknak kell a saját tapasztalatuk által megtalálni a megoldást?

Azt sajnos nem tudom, hogy gyárilag mikortól szerelték az új szelepekkel őket.
Amiről van infóm: EU3-asnál, ha jön a P300 mind a 16 szelepet cserélik, EU4-esnél csak a 8 kipufogót. Ami biztos, hogy az új szelepek szárán van egy könnyítés (ezt láttam), ami állítólag abban segít, hogy a vezetőről lehúzza a kormot (mondjuk ezt azóta sem nagyon értem, de hát hol vagyok én egy autó gépész mérnöktől?).
Állítólag más az új szelepek zárásszöge is (monjuk ezt meg a vezérmű tengely határozza meg - sztem). Itt inkább a szeleptányér kúposságárol lehet szó - hangsúlyozottan és ismét sztem.
Ami biztosan módosul: össze lesznek csiszolva (szerencsés esetben rendesen) a szeleptányérok a fészkekkel, így tökéletesebb zárás érhető el. Hogy ez gyárilag miért nincs így?
Gépek rakják össze a motorokat, amik adott tűréshatárral dolgoznak.
És hogy melyik gyárban mekkora a tűréshatár arról régebben már született írás (győri Audi gyár, TT motorok tűréshatáron kívüli vezérműtengellyel szerelve - tudatosan " majd garanciában javíttatja, akimek nem tetszik").

Nézz körül a képriprtokban. Ott láthatod a nem megfelelő zárás eredményét.
Naplózva
Toljadneki
Bejáratós
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 62

Jazz 1.4 LS Storm Silver


« Hozzászólás #353 Dátum: 2008. Január 24. - 19:56:13 »

Sziasztok !

Ma volt egy kb. 20 perces sárga lámpás időszak, először jó hosszan csak villogot majd stabilan világított. Viszont semmilyen "tünet" nem kísérte a pilácsolást, majd amilyen hirtelen jött, úgy el is aludt a lámpa.

Érdekes ez roppant mód.

Ja még annyi, hogy az EGR lezárás említésére igencsak húzogatta a szemöldökét a szervízvezető cimbi, csodálkozott, hogy "ilyet csinááálnaaak valahol He", á mondom, csak hallottam ilyenről. Szóval érdekes, roppant érdekes...

  
Naplózva
bzsazsa
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173



« Hozzászólás #354 Dátum: 2008. Január 25. - 10:47:52 »

Sziasztok !

Ma volt egy kb. 20 perces sárga lámpás időszak, először jó hosszan csak villogot majd stabilan világított. Viszont semmilyen "tünet" nem kísérte a pilácsolást, majd amilyen hirtelen jött, úgy el is aludt a lámpa.

Érdekes ez roppant mód.

Ja még annyi, hogy az EGR lezárás említésére igencsak húzogatta a szemöldökét a szervízvezető cimbi, csodálkozott, hogy "ilyet csinááálnaaak valahol He", á mondom, csak hallottam ilyenről. Szóval érdekes, roppant érdekes...

  



Hali!
Én tavaly nyáron zártam le az EGR-t azóta p300-as kód nem jött elő,csak egy másik kód ami az" egr szelep akadályoztatva van" című dolog ,ezért úgy oldottam meg a problémát hogy kifútam a lezárólemezt 3-as fúróval és azóta semmilyen lámpát nem láttam....
Szerintem a fogyim picit megnőtt városban kb 0.5 literrel kint egy-két decivel.

Üdv bzsazsa
Naplózva
Toljadneki
Bejáratós
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 62

Jazz 1.4 LS Storm Silver


« Hozzászólás #355 Dátum: 2008. Január 25. - 12:48:27 »

Hali Bzsazsa !

Értelek. Asszem amíg nem cserélik a szelepeket és nem látom, hogy milyen utána a verda, addíg nem nyúlok semmihez. Egyedül a kúpos darab van kiberhelve már egy ideje a légszűrőházból, de ennyi erővel bent is lehetne, nekem semmit nem változott érzetre a verda. Szerintem ezt is visszateszem, nehogy valami elvetemült szerelő kitaláljon valami badarságot, hogy ennek hiánya okozhat ezt - azt blablabla....

 
Naplózva
Toljadneki
Bejáratós
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 62

Jazz 1.4 LS Storm Silver


« Hozzászólás #356 Dátum: 2008. Január 25. - 18:46:59 »

Csá !

Ma is volt egy 30 perces sárga időszak...  Vigyorog
Naplózva
ladlac
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3425


SW RedRock Radarral


WWW
« Hozzászólás #357 Dátum: 2008. Január 25. - 20:44:05 »

Csá !

Ma is volt egy 30 perces sárga időszak...  Vigyorog
Szerintem nem fogod sajna megúszni a szelepcserét... 
Viszont ha kész lesz, másik autód lesz, hibajelzés nélkül.
Inkább garba, mint késöbb fizetősbe...
Én sem ugrándoztam, amikor kiderült hogy a nyikorgást csak kormányműcserével lehet orvosolni.
Viszont most nagyon örülök, hogy "nem zenél".
Naplózva

Ne száguldj   gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
Toljadneki
Bejáratós
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 62

Jazz 1.4 LS Storm Silver


« Hozzászólás #358 Dátum: 2008. Január 26. - 09:18:05 »

Hali !

Ja biza, inkább garban orvosolják ezeket a dolgokat. Én a kormányművet pár hónaposan cseréltettem, mert kopogott, de most is ugyanúgy kopog, mint az előzővel, úgyhogy nem is érdekel. Arra kanyarodik az autó, amerre akarom, oszt' csá.

 
Naplózva
ladlac
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3425


SW RedRock Radarral


WWW
« Hozzászólás #359 Dátum: 2008. Január 26. - 11:11:48 »

Hali !

Ja biza, inkább garban orvosolják ezeket a dolgokat. Én a kormányművet pár hónaposan cseréltettem, mert kopogott, de most is ugyanúgy kopog, mint az előzővel, úgyhogy nem is érdekel. Arra kanyarodik az autó, amerre akarom, oszt' csá.

 
Nekem már az új, módosított kormány tették be kb 2 hónapja.
Azóta csend, remélem marad is.  Mosolyog
Naplózva

Ne száguldj   gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
Oldalak: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 103   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!