namika
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 5
|
|
« Hozzászólás #1275 Dátum: 2012. November 15. - 22:57:01 » |
|
Szia Stocz! A leállítom/újraindítom nálam tökéletesen működik. Az elmúlt napokban elég ritkán jött elő a rángatás, aztán két napja lemosattam az autót (alsó-felső mosás) és azóta szinte minden indulásnál jelentkezett. A munkám jellege miatt naponta 15-20 alkalommal indítom az autót, legalább 80% volt a problémás, ráadásul a rángatás ereje is növekedett. Nálam is zömmel 1800-2000 a fordulat, amikor bejelentkezik. Gyorsításból engedem vissza a fordulatszámot és amikor leérkezik a 2000 alá, akkor egy nagy torpanás és onnantól kezdve velem van folyamatosan, amíg le nem veszem a gyújtást. Egyébként feladtam, kereskedésben felmérettem az állapotát egy autócseréhez. Ötletük sincs mi okozza a gondot, de ha bekerül hozzájuk az autó, akkor majd lesz idejük kísérletezgetni.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2012. November 15. - 23:01:33 írta namika »
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #1276 Dátum: 2012. November 16. - 07:35:30 » |
|
Szia Stocz! A leállítom/újraindítom nálam tökéletesen működik. Az elmúlt napokban elég ritkán jött elő a rángatás, aztán két napja lemosattam az autót (alsó-felső mosás) és azóta szinte minden indulásnál jelentkezett. A munkám jellege miatt naponta 15-20 alkalommal indítom az autót, legalább 80% volt a problémás, ráadásul a rángatás ereje is növekedett. Nálam is zömmel 1800-2000 a fordulat, amikor bejelentkezik. Gyorsításból engedem vissza a fordulatszámot és amikor leérkezik a 2000 alá, akkor egy nagy torpanás és onnantól kezdve velem van folyamatosan, amíg le nem veszem a gyújtást. Egyébként feladtam, kereskedésben felmérettem az állapotát egy autócseréhez. Ötletük sincs mi okozza a gondot, de ha bekerül hozzájuk az autó, akkor majd lesz idejük kísérletezgetni.
Hát pedig ez szűkíthetné a hiba okát. Gyújtás, vagy egyéb kábel. Majd a kereskedés hibás működésre hivatkozva keveset ajánl érte és megoldják. Ha 15- 20 alkalommal indítod vagy taxizol, vagy rövid távokat mész, hideg motorral. Azért elmondanám, hogy más fórumokon is panaszkodnak, van ahol még többet hasonló hibákra. Úgy fest, az Eur4 és Eur5 motorok megalkotása kihívás elé állította a mérnököket.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #1277 Dátum: 2012. November 16. - 08:10:57 » |
|
Azért elmondanám, hogy más fórumokon is panaszkodnak, van ahol még többet hasonló hibákra. Úgy fest, az Eur4 és Eur5 motorok megalkotása kihívás elé állította a mérnököket. [/quote] Ezért is mondom a szoftveres gondot. Egy pár napig volt Euro3-as vezérlő a kocsiban. Azzal nem jelentkezett a torpanás. Igaz, ez sem egy teljes értékű teszt. Az Eu4-essel is sokáig elmegy torpanás nélkül. Aztán egyszer csak egy darabig előjön. Mondjuk nálam mostmár nem zavaró. Együtt lehet vele élni. Namika!Most akkor gyorsításból visszaengedés, vagy nagy gázadás a kiváltó ok? Eladás/feladás előtt azért 1-2 dolog. Ha még nem volt lenullázva a vezérlőd Scan100-al, akkor azt feltétlenül csináltasd meg szakszervizben! Csodát tehet (kb. olyan 2-5000 Ft-ba kerülhet). Érdemes lenne átnézni a vákumcsöveket, érzékelők csatlakozóját megpucolni, vezetékeket ellenőrizni. A vezérlő csatlakozója is el tud oxidálódni. Volt már olyan Lacsi amiben nem nagyon találták a hiba okát, ECU-t akartak benne cserélni (nem kevés pénzért), aztán kiderült, hogy elég az érintkezőket megtisztítani. Az ECU (is) kényes, drága cucc. Csak akkor álj neki, ha tudod mit csinálsz! (Alap: áramtalanítás)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #1278 Dátum: 2012. November 16. - 08:16:35 » |
|
Azért elmondanám, hogy más fórumokon is panaszkodnak, van ahol még többet hasonló hibákra. Úgy fest, az Eur4 és Eur5 motorok megalkotása kihívás elé állította a mérnököket. Ezért is mondom a szoftveres gondot. Egy pár napig volt Euro3-as vezérlő a kocsiban. Azzal nem jelentkezett a torpanás. Igaz, ez sem egy teljes értékű teszt. Az Eu4-essel is sokáig elmegy torpanás nélkül. Aztán egyszer csak egy darabig előjön. Mondjuk nálam mostmár nem zavaró. Együtt lehet vele élni. Namika!Most akkor gyorsításból visszaengedés, vagy nagy gázadás a kiváltó ok? Eladás/feladás előtt azért 1-2 dolog. Ha még nem volt lenullázva a vezérlőd Scan100-al, akkor azt feltétlenül csináltasd meg szakszervizben! Csodát tehet (kb. olyan 2-5000 Ft-ba kerülhet). Érdemes lenne átnézni a vákumcsöveket, érzékelők csatlakozóját megpucolni, vezetékeket ellenőrizni. A vezérlő csatlakozója is el tud oxidálódni. Volt már olyan Lacsi amiben nem nagyon találták a hiba okát, ECU-t akartak benne cserélni (nem kevés pénzért), aztán kiderült, hogy elég az érintkezőket megtisztítani. Az ECU (is) kényes, drága cucc. Csak akkor álj neki, ha tudod mit csinálsz! (Alap: áramtalanítás) [/quote]Azért sokat elmond, hogy alsó és felső mosás után erősebben jelentkezik, illetve a hideg, párás időben. Biztos vagyok benne, hogy egy kábel, egy rossz érintkezés. Nekem a szivárgó szelepfedél most a nyírkos időben kissé több gondot okoz, edig az elmúlt 1,5 hónapban nem volt gond.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
Döme
|
|
« Hozzászólás #1279 Dátum: 2012. November 16. - 08:40:07 » |
|
A Nubira III nem euro3-as? Mert nálam is volt időszak, amikor "rángatózott" az autó. Első riadalmamban elhittem a szerelőnek, aki kiolvasta a hibát, hogy gyújtótrafót kell cserélni. Azóta tudom, hogy felesleges volt, hiszen sokan/sok helyen írtak már hasonlókat. És persze megint jött a rángatás. Nekem gyorsításnál nem volt érezhető, inkább állandó fordulaton. Azután, biztos ami biztos, kicseréltettem a gyújtókábeleket, ami szintén nem segített. Ekkor Kripic segítségével lezártuk az EGR-t. Egy darabig jó, majd megint torpangat. Végül vettem bele a javasolt NGK BKR nemtomhányas típusú gyertyát, sebike megszüntette az EGR lezárást is, és azóta nyoma sincs a hibának. Lehet, hogy nálam ilyen apróságon múlt, mint gyertyatípus.
Egyébkén most kellene a majomnak a vízbe ugrania, mert 2000 km-rel ezelőtt Denso gyertyá kerültek a kocsiba. Eddig hibátlanul működnek.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #1280 Dátum: 2012. November 16. - 10:21:45 » |
|
Hibakód elvileg nincs, ha jól értem, se sárga lámpa, csak a torpanás. Egy esetleg nem belevaló gyertya, egy áthúzó gyújtáskábel, vagy a szivárgó szelepfedél tömítés.... Ez mind okozhatja a jelenséget.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
Döme
|
|
« Hozzászólás #1281 Dátum: 2012. November 16. - 10:45:58 » |
|
Hibakód elvileg nincs, ha jól értem, se sárga lámpa, csak a torpanás. Egy esetleg nem belevaló gyertya, egy áthúzó gyújtáskábel, vagy a szivárgó szelepfedél tömítés.... Ez mind okozhatja a jelenséget.
Nekem volt sárga lámpa.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
namika
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 5
|
|
« Hozzászólás #1282 Dátum: 2012. November 16. - 23:57:05 » |
|
Azért elmondanám, hogy más fórumokon is panaszkodnak, van ahol még többet hasonló hibákra. Úgy fest, az Eur4 és Eur5 motorok megalkotása kihívás elé állította a mérnököket. Ezért is mondom a szoftveres gondot. Egy pár napig volt Euro3-as vezérlő a kocsiban. Azzal nem jelentkezett a torpanás. Igaz, ez sem egy teljes értékű teszt. Az Eu4-essel is sokáig elmegy torpanás nélkül. Aztán egyszer csak egy darabig előjön. Mondjuk nálam mostmár nem zavaró. Együtt lehet vele élni. Namika!Most akkor gyorsításból visszaengedés, vagy nagy gázadás a kiváltó ok? Eladás/feladás előtt azért 1-2 dolog. Ha még nem volt lenullázva a vezérlőd Scan100-al, akkor azt feltétlenül csináltasd meg szakszervizben! Csodát tehet (kb. olyan 2-5000 Ft-ba kerülhet). Érdemes lenne átnézni a vákumcsöveket, érzékelők csatlakozóját megpucolni, vezetékeket ellenőrizni. A vezérlő csatlakozója is el tud oxidálódni. Volt már olyan Lacsi amiben nem nagyon találták a hiba okát, ECU-t akartak benne cserélni (nem kevés pénzért), aztán kiderült, hogy elég az érintkezőket megtisztítani. Az ECU (is) kényes, drága cucc. Csak akkor álj neki, ha tudod mit csinálsz! (Alap: áramtalanítás) Azért sokat elmond, hogy alsó és felső mosás után erősebben jelentkezik, illetve a hideg, párás időben. Biztos vagyok benne, hogy egy kábel, egy rossz érintkezés. Nekem a szivárgó szelepfedél most a nyírkos időben kissé több gondot okoz, edig az elmúlt 1,5 hónapban nem volt gond. [/quote] Szia Stocz! A nagy gázadás a legalapvetőbb előzménye a rángatás jelentkezésének. Az már mindegy, hogy egy lendületesebb elindulás vagy egy előzés miatt lépek erősebben a pedálra. Amikor engeded vissza a gázpedált, illetve a fordulatot úgy nagyjából 2000 tájékán indul meg a játék. A vezérlőt leszámítva már minden le lett ellenőrizve, beleértve a gyertyát, gyújtókábelt, vákumcsövet, stb., kiváltó ok nincs meg, hibakód nincs hozzá. Még néhány nap és búcsút veszünk egymástól. A következő kocsiban Euro5-ös motor van, majd meglátjuk miként teljesíti a dolgát. Köszönöm a segítőszándékú hozzászólásokat, ha lesz hírem az esetleges megoldásról, akkor megosztom a tapasztalatot.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #1283 Dátum: 2012. November 17. - 11:26:30 » |
|
Hibakód elvileg nincs, ha jól értem, se sárga lámpa, csak a torpanás. Egy esetleg nem belevaló gyertya, egy áthúzó gyújtáskábel, vagy a szivárgó szelepfedél tömítés.... Ez mind okozhatja a jelenséget.
Olyan nincs, hogy "hibakód elvileg nincs"! Vagy van hibakód, vagy nincs.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #1284 Dátum: 2012. November 17. - 12:03:25 » |
|
Azért elmondanám, hogy más fórumokon is panaszkodnak, van ahol még többet hasonló hibákra. Úgy fest, az Eur4 és Eur5 motorok megalkotása kihívás elé állította a mérnököket. Ezért is mondom a szoftveres gondot. Egy pár napig volt Euro3-as vezérlő a kocsiban. Azzal nem jelentkezett a torpanás. Igaz, ez sem egy teljes értékű teszt. Az Eu4-essel is sokáig elmegy torpanás nélkül. Aztán egyszer csak egy darabig előjön. Mondjuk nálam mostmár nem zavaró. Együtt lehet vele élni. Namika!Most akkor gyorsításból visszaengedés, vagy nagy gázadás a kiváltó ok? Eladás/feladás előtt azért 1-2 dolog. Ha még nem volt lenullázva a vezérlőd Scan100-al, akkor azt feltétlenül csináltasd meg szakszervizben! Csodát tehet (kb. olyan 2-5000 Ft-ba kerülhet). Érdemes lenne átnézni a vákumcsöveket, érzékelők csatlakozóját megpucolni, vezetékeket ellenőrizni. A vezérlő csatlakozója is el tud oxidálódni. Volt már olyan Lacsi amiben nem nagyon találták a hiba okát, ECU-t akartak benne cserélni (nem kevés pénzért), aztán kiderült, hogy elég az érintkezőket megtisztítani. Az ECU (is) kényes, drága cucc. Csak akkor álj neki, ha tudod mit csinálsz! (Alap: áramtalanítás) Azért sokat elmond, hogy alsó és felső mosás után erősebben jelentkezik, illetve a hideg, párás időben. Biztos vagyok benne, hogy egy kábel, egy rossz érintkezés. Nekem a szivárgó szelepfedél most a nyírkos időben kissé több gondot okoz, edig az elmúlt 1,5 hónapban nem volt gond. Szia Stocz! A nagy gázadás a legalapvetőbb előzménye a rángatás jelentkezésének. Az már mindegy, hogy egy lendületesebb elindulás vagy egy előzés miatt lépek erősebben a pedálra. Amikor engeded vissza a gázpedált, illetve a fordulatot úgy nagyjából 2000 tájékán indul meg a játék. A vezérlőt leszámítva már minden le lett ellenőrizve, beleértve a gyertyát, gyújtókábelt, vákumcsövet, stb., kiváltó ok nincs meg, hibakód nincs hozzá. Még néhány nap és búcsút veszünk egymástól. A következő kocsiban Euro5-ös motor van, majd meglátjuk miként teljesíti a dolgát. Köszönöm a segítőszándékú hozzászólásokat, ha lesz hírem az esetleges megoldásról, akkor megosztom a tapasztalatot. [/quote] A lehető legegyszerűbb dolog a probléma elől megfutamodni, ócsárolni a technikát. Én azért mégis szeretném -tételesen!!!!- tudni az elvégzett ellenőrzéseket, vizsgálatokat, javítási "kísérleteket"! Megy a dobálózás a "nagy szavakkal", hogy euró 3-4-5. A többségnek halvány lila fogalma sincs, hogy miről beszél. Ez az autótípus-ezzel a motorral- hibátlanul szolgálja számos gazdáját. Nem elcsépelt, közhelynek is gyenge frázisokat kell pufogtatni, hanem a hibát kellene megkeresni. Arról már nem is beszélve, hogy megy a duma ECU resetről meg nullázásról. Ezek a számomra irritáló kifejezések felettébb megalomán technokrata értelemmel bírnak, megalapozott műszaki tartalom nélkül. Adaptációs értékek visszaállításáról és fojtószelep alapbeállításról van szó! Ezt pedig csak a Scan 100-as készülék tudja végrehajtani maradéktalanul és megbízhatóan. Itt jön a kérdés, hogy ez vajon megtörtént e, erről ezidáig semmi információt nem kaptunk. Mert, ha nem akkor miről is beszélünk. Nem az autót kell a süllyesztőbe küldeni!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
|
« Hozzászólás #1285 Dátum: 2012. November 17. - 14:11:33 » |
|
Tomi! Az ő autója, azt tesz vele, amit akar. Mivel a szerelők minden(?) próbálkozás ellenére sem találtak hibát (ne menjünk bele, hogy mit is kerestek), feladja, cserél. Ez is egy megoldás, megrendült a bizalom. Holott én gyanítom, hogy olyan prózai azok, hogy nem belevaló a gyertya, vagy hasonló. Csak sajnos aki a hibát kereste, nem tudta mit keres, vagy nem vette a fáradtságot, hogy utánanézzen. Nem mindenki olyan mint te, vagy a Totalcaros Novothy Zoli. Amúgy nekem a szivárgó (és hónapok óta a cserére váró) szelepfedél tömítés szokta előhozni a rángatást, pontosan ugyanígy. Leeső fordulatnál 2000 környékén elkezd kihagyni a 4. henger. Ha rögtön kitisztítom, semmi gond. ha nem, akkor már gyorsításkor is elkezdi, fullad. De hibakód nincs.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
Papy
|
|
« Hozzászólás #1286 Dátum: 2012. November 17. - 14:43:18 » |
|
Sziasztok! Sok cikket írt már a totálcar oldalán Novoth Tibor úr. Érdeklődtem tőle is, hogy tudna e segíteni a torpanásos dologban. Mikor mondtam hogy Lacetti, már sorolta is a hibajelenségeket, azt mondta Opel gyermekbetegségei. Diagnosztika alapján 98%-osan ki tudja szűrni motorbontás nélkül, hogy szelep probléma van e, a kipufogóba dug valami műszert, illetve jeleket vesz le valahonnan még. Egy komplett diagnosztika elmondása szerint 2-3 óra + műszerhasználati díj. Ez az oldalán is szerepel, egy húszasba jönne ki az egész. Ha egyszer valaki megpróbálta nála akkor várom a tapasztalatait:)
|
|
|
Naplózva
|
Papy, akinek Lacettije van, és nem fél használni...!
|
|
|
Tomy61
|
|
« Hozzászólás #1287 Dátum: 2012. November 17. - 15:28:43 » |
|
Sziasztok! Sok cikket írt már a totálcar oldalán Novoth Tibor úr. Érdeklődtem tőle is, hogy tudna e segíteni a torpanásos dologban. Mikor mondtam hogy Lacetti, már sorolta is a hibajelenségeket, azt mondta Opel gyermekbetegségei. Diagnosztika alapján 98%-osan ki tudja szűrni motorbontás nélkül, hogy szelep probléma van e, a kipufogóba dug valami műszert, illetve jeleket vesz le valahonnan még. Egy komplett diagnosztika elmondása szerint 2-3 óra + műszerhasználati díj. Ez az oldalán is szerepel, egy húszasba jönne ki az egész. Ha egyszer valaki megpróbálta nála akkor várom a tapasztalatait:)
Firstlooknak hívják a kipufogóba dugott szondát és a kipufogógáz nyomás hullámait figyeli, illetve alakítja át oscilloscopon megjeleníthető elektromos jellé, a motor gyújtásához triggerelve (szinkronizálva).
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cucogany
|
|
« Hozzászólás #1288 Dátum: 2012. November 17. - 22:56:55 » |
|
Tomy61!
Nézz be légy szíves az Alternatív üzemanyagok topicba, kérdeztem tőled valamit, szeretném, ha válaszolnál rá. Köszönöm.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladlac
|
|
« Hozzászólás #1289 Dátum: 2012. November 18. - 09:36:18 » |
|
Tomy61!
Nézz be légy szíves az Alternatív üzemanyagok topicba, kérdeztem tőled valamit, szeretném, ha válaszolnál rá. Köszönöm.
Tisztelettel kéretik legközelebb az ilyen üzenetet privátban elintézni. Köszönöm.
|
|
|
Naplózva
|
Ne száguldj gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
|
|
|
|