Lacetti klub fórum
2024. Szeptember 22. - 07:37:16 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 83 84 [85] 86 87 ... 103   Le
 
Szerző Téma: Torpanás és EGR szelep  (Megtekintve 549840 alkalommal)
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #1260 Dátum: 2012. November 06. - 22:18:39 »

Köszöntöm a márkatársakat!
Új tagja vagyok a klubnak, bár 2006 decembere óta használok egy 1.6-os motorral szerelt négyajtóst, eddig 83 ezer kilométert futott az autó. Nálam is a torpanások, rángatások megjelenése és a szervizek tehetetlensége volt a kiváltó oka annak, hogy hozzátok forduljak. A rángatás mint egy fél év óta nagy gyakorisággal jelentkezik, hőmérséklettől, páratartalomtól függetlenül. Indulást követően rövid idő elteltével érzékelhető, ha van akkor nem múlik el menet közben, illetve ha indulás után nem mutatkozik, akkor menet közben nem jön elő. Az ellenőrző lámpa nem gyullad ki, a szervizekben hibakódot nem tudtak kiolvasni.

Rájöttem arra, hogy ha újraindítom a motort, akkor a rángatás megszűnik. Már azt a módszert alkalmazom, hogy menet közben fordítom alaphelyzetbe az indítókulcsot és egy pillanat múlva már vissza is adom a gyújtást, a kocsi folyamatosan minimális sebességcsökkenés mellett gurul tovább, a rángatás viszont megszűnik. Érdekes még, ha a gépkocsi huzamosabb ideig áll, akkor egy és három nap közötti időtartamig nem tapasztalható a jelenség. Két szerviz már megadta magát ezért kerestem fel egy kiváló szerelőt Szegeden, aki az első közös utunkon megállapította, hogy a jelenséget egy henger kihagyása okozza.

Elkezdte keresni a motorban a hibát, nem talált mást csak az EGR szelep szorulását, amit először megcsiszolt, majd ki is iktatott. Három nap elteltével a hiba ismét megjelent, addig remekül működött a motor. Ezt követően tüzetesen átvizsgálta az elektromos rendszert, amit tökéletesnek talált, véleménye, hogy a motorvezérlőben lehet a probléma forrása, azonban azt műszerek hiányában nem tudja bevizsgálni.
Jelenleg ez az aktuális helyzet és kérdezem a fórum professzorait mi a véleményük a jelenségről?
Szia!
Hibakód nélkül nehéz lesz megtalálni a hibát pláne így távgyógyászattal.
Ha nem akarsz feleslegesen próbálkozni és hiába alkatrészeket cserélni én azt mondanám gyere fel Pestre itt van Tomy vagy leonel nekik megvan a szaktudásuk és a megfelelő műszereik is és nem utolsó sorban árban is jók.
Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
Jamon Serrano
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 135



« Hozzászólás #1261 Dátum: 2012. November 06. - 22:48:38 »

Köszöntöm a márkatársakat!
Új tagja vagyok a klubnak, bár 2006 decembere óta használok egy 1.6-os motorral szerelt négyajtóst, eddig 83 ezer kilométert futott az autó. Nálam is a torpanások, rángatások megjelenése és a szervizek tehetetlensége volt a kiváltó oka annak, hogy hozzátok forduljak. A rángatás mint egy fél év óta nagy gyakorisággal jelentkezik, hőmérséklettől, páratartalomtól függetlenül. Indulást követően rövid idő elteltével érzékelhető, ha van akkor nem múlik el menet közben, illetve ha indulás után nem mutatkozik, akkor menet közben nem jön elő. Az ellenőrző lámpa nem gyullad ki, a szervizekben hibakódot nem tudtak kiolvasni.

Rájöttem arra, hogy ha újraindítom a motort, akkor a rángatás megszűnik. Már azt a módszert alkalmazom, hogy menet közben fordítom alaphelyzetbe az indítókulcsot és egy pillanat múlva már vissza is adom a gyújtást, a kocsi folyamatosan minimális sebességcsökkenés mellett gurul tovább, a rángatás viszont megszűnik. Érdekes még, ha a gépkocsi huzamosabb ideig áll, akkor egy és három nap közötti időtartamig nem tapasztalható a jelenség. Két szerviz már megadta magát ezért kerestem fel egy kiváló szerelőt Szegeden, aki az első közös utunkon megállapította, hogy a jelenséget egy henger kihagyása okozza.

Elkezdte keresni a motorban a hibát, nem talált mást csak az EGR szelep szorulását, amit először megcsiszolt, majd ki is iktatott. Három nap elteltével a hiba ismét megjelent, addig remekül működött a motor. Ezt követően tüzetesen átvizsgálta az elektromos rendszert, amit tökéletesnek talált, véleménye, hogy a motorvezérlőben lehet a probléma forrása, azonban azt műszerek hiányában nem tudja bevizsgálni.
Jelenleg ez az aktuális helyzet és kérdezem a fórum professzorait mi a véleményük a jelenségről?
Szia!
Hibakód nélkül nehéz lesz megtalálni a hibát pláne így távgyógyászattal.
Ha nem akarsz feleslegesen próbálkozni és hiába alkatrészeket cserélni én azt mondanám gyere fel Pestre itt van Tomy vagy leonel nekik megvan a szaktudásuk és a megfelelő műszereik is és nem utolsó sorban árban is jók.

Nekem ugyanezt kezdte csinálni a héten egy olajcserét követően. Gyújtás levesz, majd visszaad és megszűnik a hiba. Benzin és gáz üzemben is produkálja tehát nem ac-pumpa. Én a folytószelepház hibájára gyanakszom, de várom az ötleteket. Olyan mintha "nem fogna" a gáz, kicsit nyomom a pedált de semmi, ha tövig nyomom akkor meg hirtelen megindul, magyarán nem tudok finom gázadással menni csak a két végpont létezik: nincs gáz (alapjárat) illetve full gáz. A kocsi nem fullad, csak a tövig nyomott pedált picit felengedve egyből motorféket produkál ami rángatásban nyilvánul meg amint szabályozni szeretném.
Naplózva

Nubira3 - 1.6 - SX - Sedan - Zavoli LPG
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #1262 Dátum: 2012. November 06. - 22:58:46 »

Köszöntöm a márkatársakat!
Új tagja vagyok a klubnak, bár 2006 decembere óta használok egy 1.6-os motorral szerelt négyajtóst, eddig 83 ezer kilométert futott az autó. Nálam is a torpanások, rángatások megjelenése és a szervizek tehetetlensége volt a kiváltó oka annak, hogy hozzátok forduljak. A rángatás mint egy fél év óta nagy gyakorisággal jelentkezik, hőmérséklettől, páratartalomtól függetlenül. Indulást követően rövid idő elteltével érzékelhető, ha van akkor nem múlik el menet közben, illetve ha indulás után nem mutatkozik, akkor menet közben nem jön elő. Az ellenőrző lámpa nem gyullad ki, a szervizekben hibakódot nem tudtak kiolvasni.

Rájöttem arra, hogy ha újraindítom a motort, akkor a rángatás megszűnik. Már azt a módszert alkalmazom, hogy menet közben fordítom alaphelyzetbe az indítókulcsot és egy pillanat múlva már vissza is adom a gyújtást, a kocsi folyamatosan minimális sebességcsökkenés mellett gurul tovább, a rángatás viszont megszűnik. Érdekes még, ha a gépkocsi huzamosabb ideig áll, akkor egy és három nap közötti időtartamig nem tapasztalható a jelenség. Két szerviz már megadta magát ezért kerestem fel egy kiváló szerelőt Szegeden, aki az első közös utunkon megállapította, hogy a jelenséget egy henger kihagyása okozza.

Elkezdte keresni a motorban a hibát, nem talált mást csak az EGR szelep szorulását, amit először megcsiszolt, majd ki is iktatott. Három nap elteltével a hiba ismét megjelent, addig remekül működött a motor. Ezt követően tüzetesen átvizsgálta az elektromos rendszert, amit tökéletesnek talált, véleménye, hogy a motorvezérlőben lehet a probléma forrása, azonban azt műszerek hiányában nem tudja bevizsgálni.
Jelenleg ez az aktuális helyzet és kérdezem a fórum professzorait mi a véleményük a jelenségről?
Szia!
Hibakód nélkül nehéz lesz megtalálni a hibát pláne így távgyógyászattal.
Ha nem akarsz feleslegesen próbálkozni és hiába alkatrészeket cserélni én azt mondanám gyere fel Pestre itt van Tomy vagy leonel nekik megvan a szaktudásuk és a megfelelő műszereik is és nem utolsó sorban árban is jók.

Nekem ugyanezt kezdte csinálni a héten egy olajcserét követően. Gyújtás levesz, majd visszaad és megszűnik a hiba. Benzin és gáz üzemben is produkálja tehát nem ac-pumpa. Én a folytószelepház hibájára gyanakszom, de várom az ötleteket. Olyan mintha "nem fogna" a gáz, kicsit nyomom a pedált de semmi, ha tövig nyomom akkor meg hirtelen megindul, magyarán nem tudok finom gázadással menni csak a két végpont létezik: nincs gáz (alapjárat) illetve full gáz. A kocsi nem fullad, csak a tövig nyomott pedált picit felengedve egyből motorféket produkál ami rángatásban nyilvánul meg amint szabályozni szeretném.
Nekem kb két éve menet közben rángatott és nem is vette a fordulatot egy gyári scan 100-as műszerrel nullázták az értékeket vagy visszaállították a gyáriakat már nem tudom melyik a helyes kifejezés nekem leonel intézte.
Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #1263 Dátum: 2012. November 06. - 23:02:38 »

Köszöntöm a márkatársakat!
Új tagja vagyok a klubnak, bár 2006 decembere óta használok egy 1.6-os motorral szerelt négyajtóst, eddig 83 ezer kilométert futott az autó. Nálam is a torpanások, rángatások megjelenése és a szervizek tehetetlensége volt a kiváltó oka annak, hogy hozzátok forduljak. A rángatás mint egy fél év óta nagy gyakorisággal jelentkezik, hőmérséklettől, páratartalomtól függetlenül. Indulást követően rövid idő elteltével érzékelhető, ha van akkor nem múlik el menet közben, illetve ha indulás után nem mutatkozik, akkor menet közben nem jön elő. Az ellenőrző lámpa nem gyullad ki, a szervizekben hibakódot nem tudtak kiolvasni.

Rájöttem arra, hogy ha újraindítom a motort, akkor a rángatás megszűnik. Már azt a módszert alkalmazom, hogy menet közben fordítom alaphelyzetbe az indítókulcsot és egy pillanat múlva már vissza is adom a gyújtást, a kocsi folyamatosan minimális sebességcsökkenés mellett gurul tovább, a rángatás viszont megszűnik. Érdekes még, ha a gépkocsi huzamosabb ideig áll, akkor egy és három nap közötti időtartamig nem tapasztalható a jelenség. Két szerviz már megadta magát ezért kerestem fel egy kiváló szerelőt Szegeden, aki az első közös utunkon megállapította, hogy a jelenséget egy henger kihagyása okozza.

Elkezdte keresni a motorban a hibát, nem talált mást csak az EGR szelep szorulását, amit először megcsiszolt, majd ki is iktatott. Három nap elteltével a hiba ismét megjelent, addig remekül működött a motor. Ezt követően tüzetesen átvizsgálta az elektromos rendszert, amit tökéletesnek talált, véleménye, hogy a motorvezérlőben lehet a probléma forrása, azonban azt műszerek hiányában nem tudja bevizsgálni.
Jelenleg ez az aktuális helyzet és kérdezem a fórum professzorait mi a véleményük a jelenségről?
Szia!
Hibakód nélkül nehéz lesz megtalálni a hibát pláne így távgyógyászattal.
Ha nem akarsz feleslegesen próbálkozni és hiába alkatrészeket cserélni én azt mondanám gyere fel Pestre itt van Tomy vagy leonel nekik megvan a szaktudásuk és a megfelelő műszereik is és nem utolsó sorban árban is jók.

Nekem ugyanezt kezdte csinálni a héten egy olajcserét követően. Gyújtás levesz, majd visszaad és megszűnik a hiba. Benzin és gáz üzemben is produkálja tehát nem ac-pumpa. Én a folytószelepház hibájára gyanakszom, de várom az ötleteket. Olyan mintha "nem fogna" a gáz, kicsit nyomom a pedált de semmi, ha tövig nyomom akkor meg hirtelen megindul, magyarán nem tudok finom gázadással menni csak a két végpont létezik: nincs gáz (alapjárat) illetve full gáz. A kocsi nem fullad, csak a tövig nyomott pedált picit felengedve egyből motorféket produkál ami rángatásban nyilvánul meg amint szabályozni szeretném.
Két dolog. Nézzétek meg, nem szivárog-e az olaj a szelepfedélből valamelyik gyertyához. Nem feltétlenül van hibakód. Illetve reménykedjetek, hogy nem a lambda szonda kezd behalni, bár ott lenne hibakód.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Jamon Serrano
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 135



« Hozzászólás #1264 Dátum: 2012. November 06. - 23:12:37 »

Köszöntöm a márkatársakat!
Új tagja vagyok a klubnak, bár 2006 decembere óta használok egy 1.6-os motorral szerelt négyajtóst, eddig 83 ezer kilométert futott az autó. Nálam is a torpanások, rángatások megjelenése és a szervizek tehetetlensége volt a kiváltó oka annak, hogy hozzátok forduljak. A rángatás mint egy fél év óta nagy gyakorisággal jelentkezik, hőmérséklettől, páratartalomtól függetlenül. Indulást követően rövid idő elteltével érzékelhető, ha van akkor nem múlik el menet közben, illetve ha indulás után nem mutatkozik, akkor menet közben nem jön elő. Az ellenőrző lámpa nem gyullad ki, a szervizekben hibakódot nem tudtak kiolvasni.

Rájöttem arra, hogy ha újraindítom a motort, akkor a rángatás megszűnik. Már azt a módszert alkalmazom, hogy menet közben fordítom alaphelyzetbe az indítókulcsot és egy pillanat múlva már vissza is adom a gyújtást, a kocsi folyamatosan minimális sebességcsökkenés mellett gurul tovább, a rángatás viszont megszűnik. Érdekes még, ha a gépkocsi huzamosabb ideig áll, akkor egy és három nap közötti időtartamig nem tapasztalható a jelenség. Két szerviz már megadta magát ezért kerestem fel egy kiváló szerelőt Szegeden, aki az első közös utunkon megállapította, hogy a jelenséget egy henger kihagyása okozza.

Elkezdte keresni a motorban a hibát, nem talált mást csak az EGR szelep szorulását, amit először megcsiszolt, majd ki is iktatott. Három nap elteltével a hiba ismét megjelent, addig remekül működött a motor. Ezt követően tüzetesen átvizsgálta az elektromos rendszert, amit tökéletesnek talált, véleménye, hogy a motorvezérlőben lehet a probléma forrása, azonban azt műszerek hiányában nem tudja bevizsgálni.
Jelenleg ez az aktuális helyzet és kérdezem a fórum professzorait mi a véleményük a jelenségről?
Szia!
Hibakód nélkül nehéz lesz megtalálni a hibát pláne így távgyógyászattal.
Ha nem akarsz feleslegesen próbálkozni és hiába alkatrészeket cserélni én azt mondanám gyere fel Pestre itt van Tomy vagy leonel nekik megvan a szaktudásuk és a megfelelő műszereik is és nem utolsó sorban árban is jók.

Nekem ugyanezt kezdte csinálni a héten egy olajcserét követően. Gyújtás levesz, majd visszaad és megszűnik a hiba. Benzin és gáz üzemben is produkálja tehát nem ac-pumpa. Én a folytószelepház hibájára gyanakszom, de várom az ötleteket. Olyan mintha "nem fogna" a gáz, kicsit nyomom a pedált de semmi, ha tövig nyomom akkor meg hirtelen megindul, magyarán nem tudok finom gázadással menni csak a két végpont létezik: nincs gáz (alapjárat) illetve full gáz. A kocsi nem fullad, csak a tövig nyomott pedált picit felengedve egyből motorféket produkál ami rángatásban nyilvánul meg amint szabályozni szeretném.
Két dolog. Nézzétek meg, nem szivárog-e az olaj a szelepfedélből valamelyik gyertyához. Nem feltétlenül van hibakód. Illetve reménykedjetek, hogy nem a lambda szonda kezd behalni, bár ott lenne hibakód.
Szóltak, hogy szivárog az olaj a szelepfedélből, de ez miképpen hat a gyertyára?
Naplózva

Nubira3 - 1.6 - SX - Sedan - Zavoli LPG
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #1265 Dátum: 2012. November 06. - 23:22:50 »

Köszöntöm a márkatársakat!
Új tagja vagyok a klubnak, bár 2006 decembere óta használok egy 1.6-os motorral szerelt négyajtóst, eddig 83 ezer kilométert futott az autó. Nálam is a torpanások, rángatások megjelenése és a szervizek tehetetlensége volt a kiváltó oka annak, hogy hozzátok forduljak. A rángatás mint egy fél év óta nagy gyakorisággal jelentkezik, hőmérséklettől, páratartalomtól függetlenül. Indulást követően rövid idő elteltével érzékelhető, ha van akkor nem múlik el menet közben, illetve ha indulás után nem mutatkozik, akkor menet közben nem jön elő. Az ellenőrző lámpa nem gyullad ki, a szervizekben hibakódot nem tudtak kiolvasni.

Rájöttem arra, hogy ha újraindítom a motort, akkor a rángatás megszűnik. Már azt a módszert alkalmazom, hogy menet közben fordítom alaphelyzetbe az indítókulcsot és egy pillanat múlva már vissza is adom a gyújtást, a kocsi folyamatosan minimális sebességcsökkenés mellett gurul tovább, a rángatás viszont megszűnik. Érdekes még, ha a gépkocsi huzamosabb ideig áll, akkor egy és három nap közötti időtartamig nem tapasztalható a jelenség. Két szerviz már megadta magát ezért kerestem fel egy kiváló szerelőt Szegeden, aki az első közös utunkon megállapította, hogy a jelenséget egy henger kihagyása okozza.

Elkezdte keresni a motorban a hibát, nem talált mást csak az EGR szelep szorulását, amit először megcsiszolt, majd ki is iktatott. Három nap elteltével a hiba ismét megjelent, addig remekül működött a motor. Ezt követően tüzetesen átvizsgálta az elektromos rendszert, amit tökéletesnek talált, véleménye, hogy a motorvezérlőben lehet a probléma forrása, azonban azt műszerek hiányában nem tudja bevizsgálni.
Jelenleg ez az aktuális helyzet és kérdezem a fórum professzorait mi a véleményük a jelenségről?
Szia!
Hibakód nélkül nehéz lesz megtalálni a hibát pláne így távgyógyászattal.
Ha nem akarsz feleslegesen próbálkozni és hiába alkatrészeket cserélni én azt mondanám gyere fel Pestre itt van Tomy vagy leonel nekik megvan a szaktudásuk és a megfelelő műszereik is és nem utolsó sorban árban is jók.

Nekem ugyanezt kezdte csinálni a héten egy olajcserét követően. Gyújtás levesz, majd visszaad és megszűnik a hiba. Benzin és gáz üzemben is produkálja tehát nem ac-pumpa. Én a folytószelepház hibájára gyanakszom, de várom az ötleteket. Olyan mintha "nem fogna" a gáz, kicsit nyomom a pedált de semmi, ha tövig nyomom akkor meg hirtelen megindul, magyarán nem tudok finom gázadással menni csak a két végpont létezik: nincs gáz (alapjárat) illetve full gáz. A kocsi nem fullad, csak a tövig nyomott pedált picit felengedve egyből motorféket produkál ami rángatásban nyilvánul meg amint szabályozni szeretném.
Két dolog. Nézzétek meg, nem szivárog-e az olaj a szelepfedélből valamelyik gyertyához. Nem feltétlenül van hibakód. Illetve reménykedjetek, hogy nem a lambda szonda kezd behalni, bár ott lenne hibakód.
Szóltak, hogy szivárog az olaj a szelepfedélből, de ez miképpen hat a gyertyára?
Hát úgy, hogy nem csak kifele tud szivárogni, hanem a gyertyához is. Az olaj pedig szigetel, okozhat pillanatnyi kimaradást a gyújtásban, amit nem regisztrál az ECU. Nekem is van, némi torpanás is jelentkezett, kontakspray, kiszárítás hetente, azóta semmi gond, az új tömítés meg már nálam van csak az a kérdés, mikor tudom majd kicserélni. A hiba többnyire a 4-es gyertyánál jelentkezik.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Jamon Serrano
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 135



« Hozzászólás #1266 Dátum: 2012. November 06. - 23:33:07 »

Köszöntöm a márkatársakat!
Új tagja vagyok a klubnak, bár 2006 decembere óta használok egy 1.6-os motorral szerelt négyajtóst, eddig 83 ezer kilométert futott az autó. Nálam is a torpanások, rángatások megjelenése és a szervizek tehetetlensége volt a kiváltó oka annak, hogy hozzátok forduljak. A rángatás mint egy fél év óta nagy gyakorisággal jelentkezik, hőmérséklettől, páratartalomtól függetlenül. Indulást követően rövid idő elteltével érzékelhető, ha van akkor nem múlik el menet közben, illetve ha indulás után nem mutatkozik, akkor menet közben nem jön elő. Az ellenőrző lámpa nem gyullad ki, a szervizekben hibakódot nem tudtak kiolvasni.

Rájöttem arra, hogy ha újraindítom a motort, akkor a rángatás megszűnik. Már azt a módszert alkalmazom, hogy menet közben fordítom alaphelyzetbe az indítókulcsot és egy pillanat múlva már vissza is adom a gyújtást, a kocsi folyamatosan minimális sebességcsökkenés mellett gurul tovább, a rángatás viszont megszűnik. Érdekes még, ha a gépkocsi huzamosabb ideig áll, akkor egy és három nap közötti időtartamig nem tapasztalható a jelenség. Két szerviz már megadta magát ezért kerestem fel egy kiváló szerelőt Szegeden, aki az első közös utunkon megállapította, hogy a jelenséget egy henger kihagyása okozza.

Elkezdte keresni a motorban a hibát, nem talált mást csak az EGR szelep szorulását, amit először megcsiszolt, majd ki is iktatott. Három nap elteltével a hiba ismét megjelent, addig remekül működött a motor. Ezt követően tüzetesen átvizsgálta az elektromos rendszert, amit tökéletesnek talált, véleménye, hogy a motorvezérlőben lehet a probléma forrása, azonban azt műszerek hiányában nem tudja bevizsgálni.
Jelenleg ez az aktuális helyzet és kérdezem a fórum professzorait mi a véleményük a jelenségről?
Szia!
Hibakód nélkül nehéz lesz megtalálni a hibát pláne így távgyógyászattal.
Ha nem akarsz feleslegesen próbálkozni és hiába alkatrészeket cserélni én azt mondanám gyere fel Pestre itt van Tomy vagy leonel nekik megvan a szaktudásuk és a megfelelő műszereik is és nem utolsó sorban árban is jók.

Nekem ugyanezt kezdte csinálni a héten egy olajcserét követően. Gyújtás levesz, majd visszaad és megszűnik a hiba. Benzin és gáz üzemben is produkálja tehát nem ac-pumpa. Én a folytószelepház hibájára gyanakszom, de várom az ötleteket. Olyan mintha "nem fogna" a gáz, kicsit nyomom a pedált de semmi, ha tövig nyomom akkor meg hirtelen megindul, magyarán nem tudok finom gázadással menni csak a két végpont létezik: nincs gáz (alapjárat) illetve full gáz. A kocsi nem fullad, csak a tövig nyomott pedált picit felengedve egyből motorféket produkál ami rángatásban nyilvánul meg amint szabályozni szeretném.
Két dolog. Nézzétek meg, nem szivárog-e az olaj a szelepfedélből valamelyik gyertyához. Nem feltétlenül van hibakód. Illetve reménykedjetek, hogy nem a lambda szonda kezd behalni, bár ott lenne hibakód.
Szóltak, hogy szivárog az olaj a szelepfedélből, de ez miképpen hat a gyertyára?
Hát úgy, hogy nem csak kifele tud szivárogni, hanem a gyertyához is. Az olaj pedig szigetel, okozhat pillanatnyi kimaradást a gyújtásban, amit nem regisztrál az ECU. Nekem is van, némi torpanás is jelentkezett, kontakspray, kiszárítás hetente, azóta semmi gond, az új tömítés meg már nálam van csak az a kérdés, mikor tudom majd kicserélni. A hiba többnyire a 4-es gyertyánál jelentkezik.
Nekem 4 hónapja cserélték a szelepfedél tömítést, azóta szivárog és ereszt :-(
Jövő héten vissza viszem, mást is kell csináltassak.
Naplózva

Nubira3 - 1.6 - SX - Sedan - Zavoli LPG
namika
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


« Hozzászólás #1267 Dátum: 2012. November 07. - 08:25:37 »

Köszönöm az eddigi javaslatokat és tapasztalat megosztásokat.
Azt elfelejtettem írni, hogy minden esetben kell egy "kövér gáz" egy erősebb gyorsítás a hiba szinte azonnali előhozásához. Ha nagyon lassan emelem a fordulatot, nincs pörgetés, akkor nincs rángatás.
A motort teljesen átnézte a szerelő, nem talált szivárgást, vagy bármi olyan jelet, ami a forrásra visszautalna. A hiba jelenléte esetében a motor teljesítmény visszaesik, azt hirtelen gázadással, felpörgetéssel nem lehet megszüntetni, kizárólag a gyújtás elvételével, visszakapcsolásával.
A két ajánlott szerelő Budapest melyik részén található?
 
Naplózva
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #1268 Dátum: 2012. November 07. - 09:26:18 »

Köszönöm az eddigi javaslatokat és tapasztalat megosztásokat.
Azt elfelejtettem írni, hogy minden esetben kell egy "kövér gáz" egy erősebb gyorsítás a hiba szinte azonnali előhozásához. Ha nagyon lassan emelem a fordulatot, nincs pörgetés, akkor nincs rángatás.
A motort teljesen átnézte a szerelő, nem talált szivárgást, vagy bármi olyan jelet, ami a forrásra visszautalna. A hiba jelenléte esetében a motor teljesítmény visszaesik, azt hirtelen gázadással, felpörgetéssel nem lehet megszüntetni, kizárólag a gyújtás elvételével, visszakapcsolásával.
A két ajánlott szerelő Budapest melyik részén található?
 
Az egyik: WRC Hungary Kft.
1174-Budapest, Horváth Ernő. 41.
keresd Leonelt telefonon:06304394379

A másik: MEDIC-CAR Mérnöki Szolg. és Ker. Kft.
2120 Dunakeszi, 2-es számú foút 17-es km.
keresd Tomy61-et: 06 20 981 1100 számon

Mindketten tudnak segíteni neked, sokunknak oldották már meg a problémáinkat.
 
 
« Utoljára szerkesztve: 2012. November 07. - 09:28:55 írta hawer » Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
Jamon Serrano
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 135



« Hozzászólás #1269 Dátum: 2012. November 07. - 10:20:36 »

Köszönöm az eddigi javaslatokat és tapasztalat megosztásokat.
Azt elfelejtettem írni, hogy minden esetben kell egy "kövér gáz" egy erősebb gyorsítás a hiba szinte azonnali előhozásához. Ha nagyon lassan emelem a fordulatot, nincs pörgetés, akkor nincs rángatás.
A motort teljesen átnézte a szerelő, nem talált szivárgást, vagy bármi olyan jelet, ami a forrásra visszautalna. A hiba jelenléte esetében a motor teljesítmény visszaesik, azt hirtelen gázadással, felpörgetéssel nem lehet megszüntetni, kizárólag a gyújtás elvételével, visszakapcsolásával.
A két ajánlott szerelő Budapest melyik részén található?
 
Mégsem ugyanaz a hibajelenségünk, pedig első olvasásra annak tűnt. Remélem megoldódik a problémád. Kérlek mindenképp jelezd számunkra, hogy mi volt a diagnózis és javult-e az autó. Köszi!
Naplózva

Nubira3 - 1.6 - SX - Sedan - Zavoli LPG
namika
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


« Hozzászólás #1270 Dátum: 2012. November 07. - 16:52:25 »

Nagyon köszönöm a szervizek elérhetőségét. Sokat gondolkodtam már mit tegyek, itt Szegeden nem sok lehetőség van. A két csapatot megkeresem, hátha valamelyikük rájön a hiba okára.
Erősen autóváltós hangulatom van, mert a kocsi a munkámhoz is kell és fontos az üzembiztonság.
Minden esetre ha valami majd eredményre vezet, akkor részletesen közzé teszem a sorstársak segítése érdekében.
Probléma mentes autózást kívánok tisztelt márkatársaim!
Naplózva
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #1271 Dátum: 2012. November 07. - 17:16:44 »

Nagyon köszönöm a szervizek elérhetőségét. Sokat gondolkodtam már mit tegyek, itt Szegeden nem sok lehetőség van. A két csapatot megkeresem, hátha valamelyikük rájön a hiba okára.
Erősen autóváltós hangulatom van, mert a kocsi a munkámhoz is kell és fontos az üzembiztonság.
Minden esetre ha valami majd eredményre vezet, akkor részletesen közzé teszem a sorstársak segítése érdekében.
Probléma mentes autózást kívánok tisztelt márkatársaim!
Nincs mit, de ne keseredj el keresd fel az említett urakat biztos lesz megoldás a kocsid problémájára.
Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #1272 Dátum: 2012. November 11. - 09:03:16 »

Ezt a leállítom/újraindítom dolgot eddig nem próbáltam/figyeltem.
Nekem időszakonként jött(jön) elő és szűnik meg a torpanás. Jó ideig semmi, aztán egy darabig minden indításnál.
Javítani lehetett a tüneteken a már sokszor leírt módszerekkel, de véglegesen megszüntetni nem.

Ami közös a történetben (talán néhányan emlékeznek is rá) én is arra a végeredményre jutottam, hogy a vezérlőben lesz a hiba oka. Akár hardveresen is, de nagyobb a valószínűsége a  szoftveres gondnak.
Most legalább kaptam egy megerősítést. Mosolyog
Naplózva
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #1273 Dátum: 2012. November 13. - 06:03:48 »

....
Ami közös a történetben (talán néhányan emlékeznek is rá) én is arra a végeredményre jutottam, hogy a vezérlőben lesz a hiba oka. Akár hardveresen is, de nagyobb a valószínűsége a  szoftveres gondnak.
Most legalább kaptam egy megerősítést. Mosolyog
Őööö.... ezt hogy tetszel érteni.... ? 
A szoftver meg vagyon írva, vagy rossz vagy nem...Lehet, hogy rosszul gondolom, de nem nagyon tudom elképzelni, hogy egy darabig jól funkcionál, aztán meg nem, majd megint jó...
Sokan szívtunk sokat a torpanással, de amelyikünknek megoldódott a problámája, ott minden esetben - triviális, vagy kevésbé triviális, de - valamilyen JAVÍTHATÓ elektronikai vagy mechanikai probláma volt a háttárben. (Emlékezz csak az én esetemre: MINDIG egy AZONOS útszakaszon jött elő a jelenség - épp ezért felmerült az is, hogy valami külső zavar okozza, ami meghülyíti a vezérlőt... - , aztán "csak" a megfelelő gyertyák hiányoztak. Végülis olcsóért megoldódott, csak a 7 hónap folyamatos szervizlátogatást hagytam volna ki... Kacsint)

Szerintem "pusztán" abba a szerencsétlen körbe tartozol, akinél még nincs meg a nem jól/bizonytalanul funkcionáló valami, amit cserélni/javítani kellene...
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #1274 Dátum: 2012. November 13. - 20:28:56 »

1: akár igazad is lehet a dologban. Benne van a pakliban.
2: a szoftver hibák jellemzője az, hogy csak bizonyos esetekben (bizonyos kombinációkban) okoznak gondot. A triviálisakat azért még a gyárban ki szokták javítani. Mosolyog
A többi felderítése meg marad a "tesztelőkre". Mindenki másképp használja, vezeti az autóját. Máshol, máskor. Más üzemanyaggal, kenőanyaggal, stb. Sok-sok érzékelő van benne. Egyszóval elég nagy a kombinációk lehetséges száma. Gondoljunk csak Gidy és Csaba esetére. Egy "paraméter" változott csak, ez mégis elegendő volt a sárga lámpa előcsalásához.
Momentán a Te eseted is ezt a fajta szoftveres dolgot sejteti. (hiszen nem mindenhol volt "rossz" a gyertya. Csak bizonyos speciális helyen, vagy inkább helyzetben.)
A gyertya csere szerencsére megoldotta. Egy jobb, kiforrottabb programmal lehet, hogy elő sem jött volna. 

Nálam a torpanás jellemzően a 2000-es fordulatszám környékén jön elő, gyorsítás esetén. Nekem az a gyanum, hogy az Euro4-es norma teljesítése miatti károsanyag kibocsájtás kontroll lett egy kissé túl drasztikusan leprogramozva.

Én így érettem a vezérlő szoftveres hibáját.


Persze ez csak egy teória. Bizonyítani/cáfolni csak akkor lehetne, ha kezünkben lenne a program - fejünkben meg az értelmezéséhez szükséges tudás.  Mosolyog
Nálam mind a kettő hiányzik.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 83 84 [85] 86 87 ... 103   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!