Lacetti klub fórum
2024. November 01. - 07:40:32 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 103   Le
 
Szerző Téma: Torpanás és EGR szelep  (Megtekintve 553243 alkalommal)
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #330 Dátum: 2008. Január 21. - 17:54:51 »

Olvasd nagy örömmel az idevonatkozó topicot, és a megoldásokat! Tűzfal? Kenés!, Kormánymű? Csere! Reméljük garis vagy!
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
Toljadneki
Bejáratós
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 62

Jazz 1.4 LS Storm Silver


« Hozzászólás #331 Dátum: 2008. Január 21. - 18:20:56 »

Sziasztok, üdvözlök mindenkit !

Nagyon rég jártam felétek, de most úgy hozta az élet - vagy a Lacetti -, hogy idejét érzem újra néhány szó váltásának a márkatársakkal.

Az alábbiakat felvetettem az általam korábban használt index-es fórumon, azonban felhomályosított R*R cartárs, hogy az élet itt vagyon !

No és most, amit szeretnék kérdezni :

Autóm két éves, 25.800 km van benne. Egy hete kint éjszakázott, majd amikor reggel indultam -ésszel a hideg motorral- egyszer csak elkezdett "háromhengerezni", legalábbis érzetre olyan volt, majd ez pár száz méter után elmúlt, azonban a check engine lámpa villogot néhányat, majd stabilan elkezdett világítani. Szervízbe be, kapott rendesen tisztítósprayt a moci, komputer rádug, gyújtáshibát jelzett, kiütötték. Azóta megvolt a két éves szervíz, majd pár napja mindenféle motorrángatás vagy gyengülés nélkül - meleg motornál - újra elkezdett világítani a check engine lámpa, majd egy fél órás leállás után már nem világított, ma sem világít, a kocsi rendben lévőnek "tűnik", abszolút tünetmentes. Szervízt hívtam, cimbi azt mondta, be se vigyem a kocsit, teljesentuttibiztos, hogy a már jól ismert P300 - as hibakód van, megrendeli a kipufogó szelepeket, aztán majd ha megjött a cucc, kicserélik nekem, nem úszom meg én sem, mint ahogy sok más Lacettis sem.

No most, amiket eddíg leírtam, igazából nem is leptek meg, mert amikor megvettem a kocsit, már akkor is tudtam, hogy ez gyerekbetegsége. Ellenben kérdésem az vagyon, hogy ha a lámpa továbbra is csöndben marad és a motor is rendben lesz, érdemes - e szétbontatnom a motort ? Vagy ezzel célszerű addíg várni, amíg ténylegesen működésbeli jelei is lesznek - gyengül, rángat stb. - a hibának ? Igazából az nem nagyon érdekel, ha csak pillog a lámpa, attól viszont már parázok, hogy egy hosszabb úton megadja magát a moci, aztán szívok egy nagyot családostul.

Mik a tapasztalatok, ha kétszer már bejelzett a lámpa és egyszer a motor is prüszkölt egyidejűleg, akkor mindenképpen menjen a kés alá akkor is, ha nem produkálja tovább a hibát ? Vagy a legközelebbi hosszabb úton ( ált. havonta egyszer van egy Bp. - Mezőkövesd pálya ) tisztítóadalékot neki aztán ami a csövön kifér ? ( mondjuk a poén az, hogy ezt eddíg is megkapta havonta egyszer, ezt a távot általában 150-160 körül szoktam letolni oda is, vissza is, igaz, mindeféle adalék nélkül, egyébként meg mindennaposak a városi rövid utak jellemzően hideg motorral )

Mit gondoltok, várjak a motorbontással avagy sem ?    Most tökéletesnek tűnik az autó, igen ódzkodom tőle, hogy szétrántsák a mocit...
Naplózva
Jopek
Globális moderátor
Ezredes
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1563


1.4 HB Star AC+LPG


« Hozzászólás #332 Dátum: 2008. Január 21. - 18:51:21 »

Szia!
Nos szerintem kb. ugyanabban a cipőben járunk.
Az enyém is kétéves 1.4 HB. Az  én autómmal sincs gond ha meg van kergetve, de kevés város után hideg reggeleken nálam is előjönnek a tünetek.
Ezért feltett szándékom kicseréltetni a szelepeket, most még gariban. Mert utána már fájni fog nagyon a műtét. Szerintem a szelepcserével csak jobban járunk.
Naplózva
95LE
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1120


Lacetti 1,4 Elite HB


« Hozzászólás #333 Dátum: 2008. Január 21. - 19:22:25 »

Én is ugyan így jártam, de mióta kerülöm az olcsó kutat és városban törekszem az 5.-ik fokozat mellőzésére, valamint időnként megkergetem nem jelentkezett (kb 1 éve ) a probléma. Azóta a szelepcserén sem gondolkodtam.
Naplózva
Toljadneki
Bejáratós
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 62

Jazz 1.4 LS Storm Silver


« Hozzászólás #334 Dátum: 2008. Január 21. - 19:29:45 »

Na akkor most legyek okos...

Amúgy a poén az, hogy a gazdaságos kutat már tavaly elhagytam, a jelenség OMV - s benya utűn jött elő... Hozzáteszem, a kocsi jobban megy a kék-zöld benzinnel, nem gondolom, hogy ez az oka...
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #335 Dátum: 2008. Január 21. - 19:57:00 »

Na akkor most legyek okos...

Amúgy a poén az, hogy a gazdaságos kutat már tavaly elhagytam, a jelenség OMV - s benya utűn jött elő... Hozzáteszem, a kocsi jobban megy a kék-zöld benzinnel, nem gondolom, hogy ez az oka...
Végre itt!
Már kérdezgettem, nem-e tud valaki valamit Rólad, nagyon eltűntél!
Nos szerintem olvasd vissza a topicot, mert én nem tartom jó dolognak a macerát. Embernek sem jó, ha piszkálják a szívbillentyűit! Amit már egszer szétszednek...de ez csak az én véleményem. Bár nekem még nem volt lámpám, de 10000 km-felé haladva egyre jobban elkezdett rángatózni, egy idő múlva (párezer km) már nagyon mazsolás vezetésem volt városban. Megelégeltem, szerintem még időben. Nem huzatgattam, nem ütöttem-vágtam, hanem lezártam az EGR-t, valamint kapott egy sárga STP-t és egy tank ÖMV Carrerát. Ez 15000-nél volt, ma néztem a km órát, 17550-nél vagyok, ha tehetem ÖMV-t tankolok. Azóta olyan, mintha hajó lenne...siklik. Na meg jobban megy és ez nem placebo hatás, már írtam. A sima ÖMV-vel egy literrel kevesebbet eszik. (Nem ide illik, de megjegyzem, MOL-t tankoltam legutóbb, 52 literrel 450 km-nél járok és lassan elkezd világítani a lámpám. Igaz szinte állandóan városban hideg motoros ingázásokkal jártam ezt a tankot ki, de ez akkor is nagyon rossz minőségű benzin! ÖMV-vel hidegben is elment 550-590 km-t, normál használatban meg 690 km-t.)
Visszatérve a témára! A helyedben megnézetném azért, mert nem bizti, hogy EGR! Olvassák ki, aztán ha az, akkor gariban cseréltesd, tisztíttasd ki, aztán otthon zárd le! Ha más a gond, akkor is természetesen szervízben javíttasd!
Remélem gyakrabban láthatunk itt!
Üdv! 
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Jopek
Globális moderátor
Ezredes
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1563


1.4 HB Star AC+LPG


« Hozzászólás #336 Dátum: 2008. Január 21. - 20:28:32 »

Persze nyilvánvaló, hogy senki nem szeretné az autóját ízekre szedetni. De nem gondolnám, hogy egy hengerfej levételtől + szelepcserétől összedől a világ.
Az autó egy gép, bármikor szétszedhető, megjavítható. Itt még senkitől sem olvastam ( javítsatok ki ha tévednék ) , hogy szelepcsere után egy roncsot kapott volna vissza a szervízből.
Tehát a magam részéről abszolut nem érdekel, hogy megbontják a gyári összeszerelést. Csak orvosolják a gondokat. Garanciában! Új autót vettem vagy mifene ? Elvárom, hogy a pénzemért rendesen működjön.
De ezt mindenki maga dönti el.
 
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #337 Dátum: 2008. Január 21. - 20:56:11 »

Persze nyilvánvaló, hogy senki nem szeretné az autóját ízekre szedetni. De nem gondolnám, hogy egy hengerfej levételtől + szelepcserétől összedől a világ.
Az autó egy gép, bármikor szétszedhető, megjavítható. Itt még senkitől sem olvastam ( javítsatok ki ha tévednék ) , hogy szelepcsere után egy roncsot kapott volna vissza a szervízből.
Tehát a magam részéről abszolut nem érdekel, hogy megbontják a gyári összeszerelést. Csak orvosolják a gondokat. Garanciában! Új autót vettem vagy mifene ? Elvárom, hogy a pénzemért rendesen működjön.
De ezt mindenki maga dönti el.
 
Félreértés ne essék, nem roncsra gondoltam. Csak olyan apróságokra, hogy pl. ha leesik a szerelő kezéből egy olajos alkatrész, ami végiggurul a flaszteron (mondjuk egy csapágy). Letörli, de pár apró homokszem rajt marad. Vis****akja, hisz legjobb tudása szerint dolgozik, nem veszi észre, hogy maradt kosz az alkatrészen, jóhiszeműen jár el. Az a pár apró szem meg elkezd dolgozni odabent, ha nem tudja a motorolaj lemosni a karterba, hogy ott, vagy az olajszűrőn megakadjon és ne kerüljön vissza a rendszerbe. Sorolhatnám még az apróságokat.
Pl. Leveszik a hengerfejet, apró résekben marad víz. Keveredik az olajjal, ha nem szakszerűen van lehúzva a hengerfej, vagy nincs rendesen kipucolva lehúzás előtt. Sok helyen papírtörlőt használnak a rések betöméséhez, hogy ne potyogjon bele minden. Néha nem jön ki, elszakad a törlő, ember ki nem halássza a kis lyukakból! Ott marad. Sok esetben ott áll napokig a gép, néha kitoljáka  műhelyből, mert kell a hely, nem csukják le a tetőt, belever az eső...
Hengerfej leszedésnél visszaépítés előtt néha elviszik "próba-nyomatni", esetleg felköszörültetni. Van olyan szerelő, aki már azt is elfelejtette, milyen sorrendben kell meghúzni a hengerfejcsavarokat! S persze szivárog az olaj egy idő múlva. Hallottam olyat, hogy nem az előírt nyomatékkal húzta meg a  csavarokat. Eset volt, hogy nem volt elég tömítő a tubusban, előtte maszekba elhasználta felét máshová, (újat gyanús lenne vételezni arra a munkalapra, mert lebukna, hogy nem lett elég egy tubus) sebaj ha egy kis helyre nem jutott, jó lesz az úgy! Vagy anya beesett a hűtőrésbe...mágneses csavarkiszedő nem volt éppen kéznél, sebaj, elfér az ottbent, ettől nem lehet baja a gépnek!
Nem akarok senkit elriasztani a szervizektől, láttam elég közelről pro és kontra (inkább kontra) és ami a mai oktatási rendszert illeti: okosabbak, gyakorlottabbak nem lettek az utóbbi években a szerelők! Nem akarok általánosítani, s remélem nem is kell félnünk autóink karbantartóitól, de ez nemaza a kategória, mint a Pagani gyárban, ahol minden autónak megvan a szerelője, saját kézjegyével lát el minden alkatrészt, minden érintést! Én abban bízok, amit a gyárban összeraktak. Éppen elég forgács, trutyi került ott is bele, ami a nyers öntvény blokkból öntéskor bennmarad, ami a forgácsoláskor lerakódik, stb. Jó, ha azt kitermeli az első párezer alatt a motorolaj.
Rengeteg apró dolog van, ami semmiségnek látszik, de egyáltalán nem előnyös a motor élettartamára vonatkozóan. Én abban hiszek, hogy amíg szakbarbár nem piszkálja, addig úgy jó, ahogy van.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Toljadneki
Bejáratós
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 62

Jazz 1.4 LS Storm Silver


« Hozzászólás #338 Dátum: 2008. Január 22. - 11:42:41 »

Csocsesz !

A kompúter őrzi a hibakódot akkor is, ha már néhány napja nem jelez a lámpa ? Reggel beviszem az autót a szervízbe, azért átbeszélem én ezt a szelepcsere dolgot, mert mi van, ha "csak" az EGR ****akodik és a szelepekhez hozzá sem kell nyúlni ?!

Naplózva
athee
Adminisztrátor
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1404


Lacetti 1.4 Star HB


« Hozzászólás #339 Dátum: 2008. Január 22. - 11:44:17 »

Csocsesz !

A kompúter őrzi a hibakódot akkor is, ha már néhány napja nem jelez a lámpa ? Reggel beviszem az autót a szervízbe, azért átbeszélem én ezt a szelepcsere dolgot, mert mi van, ha "csak" az EGR ****akodik és a szelepekhez hozzá sem kell nyúlni ?!



Így van! tárolja a kódot. Én a helyedben nem késlekednék. Ha P300 akkor ragaszkodj a szelepcseréhez, nehogy úgy járj, mint pl. én.
Naplózva
Jopek
Globális moderátor
Ezredes
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1563


1.4 HB Star AC+LPG


« Hozzászólás #340 Dátum: 2008. Január 22. - 14:48:04 »

Feri!
Én is dolgoztam szervízben, mellesleg láttam már pár szétszedett motort. Még értékesebbet is mint a mienk.
De ebbe inkább nem is mennék bele, mert nincs értelme hosszasan ragozni.
Amellett viszont mindenképpen kiállok, hogy amíg garanciális a kocsi, addig kell megoldani a problémákat.
Addig kell őket nyaggatni ameddig csak lehet, mert gari után már kemény lesz a javításokat saját zsebből álni.
Kiváncsi leszek majd a véleményedre, ( de ne legyen ilyen, szívből kivánom ! ) ha esetleg a te kocsid is elkezdené a bohóckodást, mit teszel majd? Kínlódsz vele tovább vagy inkább kihasználod a garanciális javítást. Én mindenesetre nem várom meg az utolsó pillanatot. ( vagy az azutánit )
Nem vagyok az autószerelők védőügyvédje, de azért ennél több bizalmam van feléjük. Nagyon mást nem is tehetek persze.
Üdv.
Naplózva
Toljadneki
Bejáratós
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 62

Jazz 1.4 LS Storm Silver


« Hozzászólás #341 Dátum: 2008. Január 22. - 14:57:31 »

Hali !

Azt hiszem az lesz a leghelyesebb, ha kiolvastatom a kódot, aztán annak függvényében meglátjuk. Tény, hogy minden nyűgöt amit csak lehet, garban orvosoltatni kell, ez nem is kérdés. Mindenesetre, ha szelepcsere is lesz a dologból, akkor is megemlítem nekik ezt az EGR kérdést... 

 
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #342 Dátum: 2008. Január 22. - 15:08:27 »

Feri!
Én is dolgoztam szervízben, mellesleg láttam már pár szétszedett motort. Még értékesebbet is mint a mienk.
De ebbe inkább nem is mennék bele, mert nincs értelme hosszasan ragozni.
Amellett viszont mindenképpen kiállok, hogy amíg garanciális a kocsi, addig kell megoldani a problémákat.
Addig kell őket nyaggatni ameddig csak lehet, mert gari után már kemény lesz a javításokat saját zsebből álni.
Kiváncsi leszek majd a véleményedre, ( de ne legyen ilyen, szívből kivánom ! ) ha esetleg a te kocsid is elkezdené a bohóckodást, mit teszel majd? Kínlódsz vele tovább vagy inkább kihasználod a garanciális javítást. Én mindenesetre nem várom meg az utolsó pillanatot. ( vagy az azutánit )
Nem vagyok az autószerelők védőügyvédje, de azért ennél több bizalmam van feléjük. Nagyon mást nem is tehetek persze.
Üdv.

Szerintem ugyanarról beszélünk, csak éppen el...egymás mellett! Tökéletesen igazad van, hogy amíg garis az autó, addig nyaggatni kell őket! Én csupán azt mondtam, hogy nem szabad hagyni egyből szétbombázni az autót! Biztos Te is ismered azt a fajta hibafeltárást, amikor tippelgetnek, kísérletezgetnek, mi is lehet a baj. Aztán cserélnek ezt is, azt is, az ügyfél fizet, mert megmagyarázzák, hogy bár nem az volt a fő gond, de az is rossz volt, cserélni kellett!
Tessék nem békénhagyni a szervízt, de megkövetelni a szakszerű javítást! Nem az első, hogy gyorsan szétkapjuk, szelepeket cserélünk, aztán meglátjuk, hogy megjavul-e?! Tessék kiolvasni a hibakódot, a már ismert kisebb orvoslási teendőkkel kezdeni, aztán ha nem javul a hibajelenség, akkor tervbe venni a komolyabb beavatkozásokat!
Csak saját példámat tudom felhozni: addig beszéltünk még az indexes fórumon a szelepcseréről, hogy nem sokon múlott, hogy bemenjek és én is kérjem. A szervízben ismerték a dolgot, neki is álltak volna. De jött az EGR-lezárásos téma, megléptem és láss csodát. Eszembe sem jutna, hogy szétszedjék. Persze 3 éves kora előtt azért vizslatni fogom, de a tudat, hogy egy már szétszedett autóm lenne. Jó ez így egyben!  Vigyorog
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
95LE
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1120


Lacetti 1,4 Elite HB


« Hozzászólás #343 Dátum: 2008. Január 22. - 18:20:29 »

Pont ma volt szerencsém látni szétszedve egy Kalos szétszedett 1,4-es blokkját amit szelepcsere miatt szedtek szét.Mit mondjak nem volt valami bizalom gerjesztő látvány ( lehet azért mert így csak egy darab vas és nem erőforrás pedig már nem először láttam szétszedve motort) A pankos szerelgetés valóban rejthet hibákat és ebben a kérdésben maximálisan Cápának adok igazat, amíg lehet bontás nélkül oldjuk meg a dolgokat. Láttam a munkalapját is 15000 km volt az autóban és a szelepek miatt volt szétszedve. Megjegyzem a szerelő is elejtett 1 mondatot: Ez azért van mert az ügyfél nem jól használja az autót, városban nem szabad 5.-et kapcsolni. Talán ezt a tanácsot is érdemes megfogadni (én már 60 alatt nem használom az 5-öst) mert elképzelhető, hogy a folyamatos koromlerakódás okoz később olyan beégéseket amelyek után visszafordíthatatlan a folyamat és valóban csak a szelepcsere segíthet.
Naplózva
R*R
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


« Hozzászólás #344 Dátum: 2008. Január 22. - 19:03:35 »

Nem 100% ide tartozik: hengerfej polírozáskor is megbontják nyilván a motort, pedig semmi baja, ráadásul még új is lehet- a lényeg, hogy várakozáson felüli lesz a teljesítmény növekedés. Azaz csak hangsúlyozom a megbontás és visszaépítés akkor jó, ha hozzáértéssel és lelkiismeretesen avatkoztak be. A galériában láthatók megbontott hengerfej képei, el lehet rajta gondolkodni jó-e, ha úgy marad?
Naplózva
Oldalak: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 103   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!